Календарно - тематичне планування
уроків української літератури
6 клас
Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) «Рекомендовано Міністерством освіти і
науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
За підручником «Українська література. 6 клас» (автори: Архипова В.П, Січкар С. І, Шило С.Б.)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
№ |
Зміст програмного матеріалу |
Дата проведення |
Примітка |
|
І СЕМЕСТР РОЗДІЛ 1. ПІСЕННІ СКАРБИ РІДНОГО КРАЮ Тема № 1. Чарівна мелодія слова ( 16 год.) |
|
|||
1 |
Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. |
|
|
|
2 |
Пісні літнього циклу. Провідні мотиви народних пісень. Русальні пісні. «У ржі на межі», «Ой бiжить,біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору». |
|
|
|
3 |
Купальські пісні. «Заплету віночок», «Ой вінку мій,вінку», «Купайло, Купайло!» Жниварські пісні. «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька».
|
|
|
|
4 |
Пісні зимового циклу. «Ой хто, хто Миколая любить», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!» . |
|
|
|
5 |
Читання вголос №1 Засоби художньої виразності в піснях. «Засівна», «Щедрик, щедрик,щедрівочка». |
|
|
|
6 |
Пісні весняного циклу. «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця». |
|
|
|
7 |
Виразне читання пісні напам’ять (на вибір). |
|
|
|
8 |
Література рідного краю № 1. Календарно-обрядові пісні рідного краю. |
|
|
|
9 |
Народні колискові пісні: лексичні особливості колискових пісень.«Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». |
|
|
|
10 |
Пісні літературного походження. Урочисті пісні. Гімн. Павло Чубинський та Микола Вербицький. «Ще не вмерла України...»- національний гімн нашої держави. |
|
|
|
11 |
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського й М.Лисенка, духовним гімном України. |
|
|
|
12 |
Пісні, що стали народними. Станіслав Чарнецький та Григорій Трух. «Ой, у лузі червона калина похилилася». Дмитро Луценко. «Як тебе не любити, Києве мій». |
|
|
|
13 |
Тематика та особливості пісень літературного походження. |
|
|
|
14 |
Урок розвитку мовлення № 1 (письмово). Есе за темою: “Українська пісня — душа народу”. |
|
|
|
15 |
Урок позакласного читання № 1 Пісні літературного походження. Левко Лепкий, стрілецька пісня "Ой видно село". |
|
|
|
16 |
Контрольна робота № 1 «Чарівна мелодія слова» ( різнорівневі завдання). |
|
|
|
РОЗДІЛ 2. ПОЕТИЧНИЙ ДИВОСВІТ Тема № 2. Чуття гармонії у слові (16 год.) |
|
|||
17 |
Тематичне розмаїття поезії. Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море»). |
|
|
|
18 |
Тарас Шевченко. «Іван Підкова». Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. |
|
|
|
19 |
Неповторний світ дитинства. Леся Українка. «Мрії»,«Як дитиною, бувало...».
|
|
|
|
20 |
Гармонія людини і природи. Леся Українка «Тиша морська». |
|
|
|
21 |
Леся Українка «Співець». Значення мистецтва в житті людини. |
|
|
|
22 |
Віршована мова. Стопа. Віршовий розмір (ямб, хорей, пірихій).
|
|
|
|
23 |
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму...» Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). |
|
|
|
24 |
Станіслав Чернілевський «Забула внучка в баби черевички...». ). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей. |
|
|
|
25 |
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу. |
|
|
|
26 |
Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. |
|
|
|
27 |
Урок розвитку мовлення № 2 (усно). Створення інфографіки з теми “ ПІСЕННІ СКАРБИ України” (захист проєктів). |
|
|
|
28 |
Контрольна робота №2 . Чуття гармонії у слові. (Контрольний твір на тему : «Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство в поезіях Л.Українки»).
|
|
|
|
29 |
Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання.
|
|
|
|
30 |
Література рідного краю №2. Ліричні твори поетів-земляків.
|
|
|
|
31 |
Урок позакласного читання № 2 Ігор Калинець. «Стежечка», «Блискавка»,«Веселка», «Криничка», «Дим» .
|
|
|
|
32 |
Повторення та узагальнення вивченого за семестр. |
|
|
|
ІІ семестр РОЗДІЛ 3. ЖИВИЛЬНІ ДЖЕРЕЛА МУДРИХ КНИГ Тема 3. Із видимого пізнай невидиме (13 год.) |
|
|||
33 |
В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») – твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях.
|
|
|
|
34 |
В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Тема боротьби українських козаків проти татарської орди. |
|
|
|
35 |
В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. |
|
|
|
36 |
Урок розвитку мовлення №3. Твір-характеристика персонажа твору В. Рутківського «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») (на вибір,письмово). |
|
|
|
37 |
Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання Розділ “Суперечка” стор. 95 |
|
|
|
38 |
Урок позакласного читання №3 Емма Андієвська .«Казка про яян». |
|
|
|
39 |
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів. Краса природи рідного краю.
|
|
|
|
40 |
Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору М. Вороного «Євшан-зілля». |
|
|
|
41 |
В. Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки».
|
|
|
|
42 |
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі.
|
|
|
|
43 |
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. |
|
|
|
44 |
Урок розвитку мовлення №4. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Характеристика улюбленого героя (усно). |
|
|
|
45 |
Контрольна робота №3 Із видимого пізнай невидиме (тестові завдання) |
|
|
|
ТЕМА 4. Із видимого пізнай невидиме (продовження) ( 13 год)
|
|
|||
46 |
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. |
|
|
|
47 |
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв. |
|
|
|
48 |
Читання вголос №2 Виразне читання окремих розділів повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». |
|
|
|
49 |
Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності.
|
|
|
|
50 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. |
|
|
|
51 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Еволюція Клима від боягуза до супергероя. |
|
|
|
52 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. |
|
|
|
53 |
Література рідного краю №3 Ознайомлення творами письменників-земляків. |
|
|
|
54 |
Таємничі, веселі й незвичайні події у фантастичних творах. Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся» (скорочено). |
|
|
|
55 |
Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся». Кмітливі й винахідливі герої фантастичних творів. |
|
|
|
56 |
Емма Андієвська. «Казка про яян». Порушення питань моралі, дружби, сили слова. Добро й любов до світу. |
|
|
|
57 |
Емма Андієвська. «Говорюща риба». Прихований повчальний зміст творів. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. |
|
|
|
58 |
Контрольна робота № 4. Із видимого пізнай невидиме (Контрольний твір на тему : 1.Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків у повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». 2. Еволюція Клима від боягуза до супергероя (Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»).)
|
|
|
|
Тема 5. Від смішного до великого ( 12 год)
|
|
|||
59 |
Степан Руданський. «Добре торгувалось». Співомовки С.Руданського − унікальне явище у світовому письменстві. |
|
|
|
60 |
Степан Руданський. «Запорожці у короля», «Торбин брат».. Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини. |
|
|
|
61 |
Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних творів. Гуморески. Співомовки. Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль». |
|
|
|
62 |
Павло Глазовий. «Заморські гості», «Похвала». Викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. |
|
|
|
63 |
Байка. Гумор і сатира в байках. Будова та алегоричний зміст байки.Леонід Глібов. «Щука». |
|
|
|
64 |
Леонід Глібов. «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». Алегоричні образи. |
|
|
|
65 |
Науково-художня та науково-популярна література як різновид дитячої пізнавальної літератури. Людмила Старицька-Черняхівська . «Хвилини життя Лесі Українки» (фрагменти). |
|
|
|
66 |
Навчальна література, тексти із ЗМІ. |
|
|
|
67 |
Урок літератури рідного краю №4 Ознайомлення з творами письменників- земляків. |
|
|
|
68 |
Урок позакласного читання №4 Леонід Глібов. Байки (на вибір учителя). |
|
|
|
69 |
Контрольна робота №5. Від смішного до великого( тестові завдання). |
|
|
|
70 |
Підсумковий урок . Література на літо. |
|
|
|