Матеріали ( сценарій) до проведення шкільного заходу на тему: "Голодомор 32-33 років , як геноцид Українского народу". Це цілеспрямована акція проти українців як нації і українських селян як класу.
«Українська трагедія -33»
Голодомор 1932-1933 років в Україні.
В.1. У світі сталося багато трагедій. Страшних трагедій. Так , були різні війни , катастрофи ,які збирали життя людей.
Коли люди гинули від стихійних лих , аварії літака чи потягу, виверження вулкану – це одне. Коли люди гинуть на війні , захищаючи свою Батьківщину від ворога, - це друге. Але коли люди гинуть від голоду – це зовсім інше.
Особливо голоду штучного , навмисно створеного владою.
В.2.Але пам*ять людей - це нескінченна книг , в якій записано все : і життя людини і життя країни. Багато сторінок вписано криваво-чорним кольором . Читаєш і подумки здригаєшся від жаху . Особливо вражають сторінки , де викарбовано слова про голод. «Немає страшнішої смерті , ніж повільна смерть від голоду.»
А так вмирала майже вся Україна.
В.1.Ви добре знаєте , що Україна завжди була багатою на родючу землю і на хліб. Ще нашу країну називали «житницею Європи».
В.2.Хіба можна уявити , що народ – хлібороб помирає на чорноземах від голоду ?
В.1.Хіба можна уявити ,що людина збирала врожай, радувалась , що ний прогодувати свою родину , своїх дітей , а на наступний день влада все забрала , не лишаючи ані зернинки , ані картопельки?
Фільм
Вірш « Голодомор ».
Голодна смерть безжалісно косила
Люд кожнім місті , в кожному селі .
Плач , стогін по землі мої носила ,
Сиріт і трупи сіючи в пітьмі …
Голодомор , небачене страхіття ,
Що , холод навіває крізь роки
Що серце кригою до сліз стискає.
Й скорботу розливає навкруги.
Голодомор . Всього лиш тільки слово,
Але волосся піднімається з чола.
І постаті голодних й очманілих
Неначе йдуть до нас із небуття.
Старі , малі…. За що вони віддали
Свої надії , мрії та літа?!
За що вони голодні умирали
На чорноземах косячи життя?
Голодомор . Московське лихоліття.
Це розпачу та відчаю набат.
Вінок терновий і петля на шиї,
Якими наділив нас « старший брат».
Голодомор – незагоєна рана ,
Яка пече неначе в оці сіль…
То Сталіну за « вільний дух» данина ,
То України вічний смуток біль.
Забути ті часи немає права
Й жахливі тридцять третього жнива
Хай будуть докором насильству й зрада ,
Допоки наша нація жива.
Музична композиція (вихід двох дівчат зі свічками)
Звучить метроном (хвилина мовчання)
В.1.Це наша історія . Ми не можемо її викреслити з нашої пам*яті …. Ми не можемо це забути….. Винуватці трагедії мають бути визначені в Україні і світовим співтовариством як такі , що чинили злочин супроти людства.
В.2.Сподівось ,що ця трагедія ніколи не повториться . Ви , молодь України , гарантія того , що країна ніколи не зазнає такого лиха . наша Пам*ять не дозволить нікому це зробити.
Музична композиція
«Урок пам*яті , присвячений жертвам голодомору 1932-1933 рр.»
В.1.Сьогодні ми згадаємо страшні сторінки історії нашого народу – Голодомор 1932-1933 років. Ця трагедія забрала життя мільйони наших земляків .В українських селах від голоду помирали і дорослі і діти . Як підрахували історики , у той час в Україні щодня помирало понад 25 тисяч людей.
В.2.(слайд) Голодомор - це зумисне організований радянською владою у 1932-1933 роках штучний голод , який призвів до смерті мільйонів українців . Він був розрахованим на придушення українського - визвольного руху і фізичного знищення частини українських селян.
В.3.(слайд) Геноцид – цілеспрямовані дії з метою знищення повністю або частково окремих груп населення чи цілих народів за національними , етнічними , расовими або релігійними мотивами.
В.2.Заможні господарі є фундаментом сільського господарства.
На них припадає 50% валового збору зерна . Влада навмисно ліквідує найкращі господарства . які незалежні від держави. Знищує їх або депортує на Урал , до Сибіру. Вивезено понад 250 тисяч сімей це понад мільйона осіб, це робилось з митою залякування.
Режим наводить страх на сільське населення. Майно розкуркулених сімей розподіляється між більшовицькими активами.
В.3.В 1929 році влада розгортає тотальну колективізацію . У селян забирали най дорожче «Батьківську землю». Селяни втрачають власність. Режим отримує можливість певністю реквізувати зерно.
Наслідки колективізації:
В.1. Особливу занепокоєння влади викликає Україна. Потужна національна еліта , економічно незалежне селянство становлять загрозу для комуністичного режиму.
В.2. 11 серпня 1932 р Сталін у листі до Кагановича вимагав застосування закону щодо охорони громадської власності та боротьби проти спекулянтів. Підкреслював , що «найголовніше зараз - Україна».
Запровадження натуральних штрафів і чорних дощок , блокад.
В.3. Відтепер усе колгоспне майно належало державі. Режим затверджує на законодавчому рівні можливість вилучення продовольчих запасів у населення. Режим отримує можливість повністю реквізувати і розпоряджатися майном колгоспу.
В.1. Експортуючи зерно за межі країни, влада відмовляється від зовнішньої допомоги, блокуючи на західних кордонах гуманітарну допомогу. Офіціально в країні відсутній голод.
В.2. Голод ламає людину як особистість, в організмі відбуваються як фізіологічні так і психологічні зміни деформується емоційна сфера , спотворюється мораль.
В.3. Голодомор є одним із найбільших злочинів влади.
Дотепер ми не знаємо імен всіх, хто загинув від голодної смерті , їх не назвали героями , їм ставили пам*ячників чи обелісків.
Нас заставляли просто про це забути . Забути про злочин влади більшовиків. Сьогоднішнім уроком ми доведемо , що пам*ять неможна знищити.! (презентація)
Музикальна композиція (дівчата виносять свічки)
Звучить метроном (хвилина мовчання)
В.1. .Це наша історія . Ми не можемо її викреслити з нашої пам*яті …. Ми не можемо це забути….. Винуватці трагедії мають бути визначені в Україні і світовим співтовариством як такі , що чинили злочин супроти людства.
В.2.Сподівось ,що ця трагедія ніколи не повториться . Ви , молодь України , гарантія того , що країна ніколи не зазнає такого лиха . наша Пам*ять не дозволить нікому це зробити.