Українське образотворче мистецтво та архітектура в другій половині XIX — на початку XX ст.

Про матеріал
Презентацію створено відповідно до загальноосвітньої шкільної програми та програми ЗНО/НМТ за 2024 р. Підкреслені дати, терміни/поняття, картини, персоналії обов'язкові для вивчення згідно програм. Складалсь на основі підручників: 1. Історія України : підруч. для 9 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Харків : Вид-во «Ранок», 2017. — 288 с. : іл 2. Історія України : підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / В. С. Власов. – Київ : Літера ЛТД, 2017. – 304 с. У презентації розкриваються наступні питання: 1. Розвиток образотворчого мистецтва; 2. Скульптура; 3. Архітектура;
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українське образотворче мистецтво та архітектура в  другій половині XIX — на початку XX ст.

Номер слайду 2

Розвиток образотворчого мистецтва Зрушення в суспільно-політичному та економічному житті другої половини XIX ст. Ствердженню в образотворчому мистецтві тенденції до реалістичного відображення світу Сприяли 1870 р. створено Товариство пересувних художніх виставок; Реалістичне відображення недоліків суспільно-політичного життя; Критичний реалізм Ідейна основа «Ярмарок в Полтаві». В. Маковський. «Проводи на Січ». О. Сластіон. ✓ ✓

Номер слайду 3

Поступово склалася група митців, яка започаткувала самостійний розвиток українського мистецтва. С. Васильківський, М. Пимоненко, М. Самокиш, К. Трутовський, О. Сластіон, І. Їжакевич та інші.  1887 р. Товариство художніх виставок в Києві; 1890 р. Товариство південноросійських художників в Одесі; Сформувалися українські мистецькі центри;  Створено Харків Київ Одеса М. Раєвська-Іванова М. Мурашко К. Костанді  ✓ ✓ ✓ «Хутір в Малороссії» К. Крижицький «Чумацький шлях». І. Айвазовський

Номер слайду 4

Сергій Васильківський (1854—1917) майстер пейзажу; історичні сюжети доби козацтва;  Риси творчості ✓ ✓ «Сторожа запорозьких вольностей» (Козаки в степу). – 1890 «Український пейзаж»  «Запорожець у розвідці»  «Ранок на Дніпрі»

Номер слайду 5

 Микола Самокиш (1860—1944) Батальний жанр; Риси творчості ✓ «Бій Богуна з Чарнецьким під Монастирищем в 1653 р.». 1931 р. «Бій Максима Кривоноса з Яремою Вишневецьким»

Номер слайду 6

 Ілля Рєпін (1844—1930) Історичні сюжети доби козацтва; Риси творчості ✓ «Запорожці пишуть листа турецькому султанові» 1880–1891 рр. «Вечорниці» «Запорізький полковник» «Козаки на Чорному морі»

Номер слайду 7

 Микола Пимоненко (1862—1912) Зображення сільського побуту, природи та звичаїв; Риси творчості ✓ «Святочне Ворожіння» – 1888 р. «Сінокіс»

Номер слайду 8

 Корнило Устиянович (1839—1903) Зображення сільського побуту, звичаїв; Риси творчості ✓ Історичні сюжети доби козацтва; ✓ «Бойківська пара»  «Мазепа на переправі через Дніпро»

Номер слайду 9

Наприкінці XIX — на початку XX ст. поширився модерн. Зокрема одна з течій – імпресіонізм Іван Труш; Олександр Мурашко; Послідовники стилю ✓ ✓ Імпресіонізм (у перекладі з фр. impression - враження) – мистецький напрям, представники якого прагнули до найточнішого відображення мінливого, реального світу і своїх вражень від нього. Назву напряму дала картина Клода Моне «Враження. Схід сонця».

Номер слайду 10

 Іван Труш (1869—1941)  Портрет, побутовий жанр; Риси творчості ✓ «Портрет Лесі Українки» – 1900 р. «Гуцулки біля церкви» «Гуцулки»

Номер слайду 11

 Олександр Мурашко (1844—1909) Портретний й жанровий живопис; Риси творчості ✓ «Дівчина в червоному капелюсі» 1902–1903 рр. «Жінка з квітами» «Карусель»

Номер слайду 12

 Казимир Малевич (1878—1935) Започаткував супрематизм; Риси творчості ✓ «Чорний квадрат» «Супрематизм 65» «Поневолена Україна» 1932-1933 р. Супрематизм (від латин. — вищий, останній) — модерністський напрямок у мистецтві, започаткований К. Малевичем. Супрематизму притаманні геометричні абстракції з найпростіших фігур (квадрат, прямокутник, коло, трикутник). Комбінації цих фігур мають відображати «вищі» основи реальності, осягнуті інтуїцією художника. «Людина, що біжить» 1932-1933 рр.

Номер слайду 13

Розвиток мистецтва скульптури у другій половині XIX — на початку XX ст. На початку XX ст. вплив модернізму – кубізм; Релізм, монументальна скульптура; Головна тематика ✓ ✓ «Микола Гоголь» «Скіф» «Жебрак»

Номер слайду 14

Леонід Позен  (1849—1921) Соціальна тематика; Риси творчості ✓ Історія; ✓ «Іван Котляревський» «Лірник» «Переселенці»

Номер слайду 15

Михайло Мікешин (1835—1896) Монументальна скульптура; Риси творчості ✓ Єрмак (Новочеркаськ) Богдан Хмельницький в м.Київ – 1888 р.

Номер слайду 16

Олександр Архипенко (1887—1964) Засновник кубізму в скульптурі; Риси творчості ✓ Кубізм — напрямок у мистецтві першої чверті XX ст., представники якого зображували предметний світ у вигляді комбінацій правильних геометричних об'ємів: куба, кулі, циліндра, конуса. «П’єро» «Жінка, яка зачісується» «Боксери» «Гондольєр»

Номер слайду 17

Розвиток архітектури у другій половині XIX — на початку XX ст. Вплив різних історичних стилів і напрямків, що поєднувалися в одній будівлі – еклектизм Друга половина XIX ст. Володимирський собор у м. Київ 1862– 1896 рр. Архітектор О. Беретті

Номер слайду 18

Будинок оперного театру у м. Київ Архітектор В. Шретер Будинок Галицького сейму у м. Львів. Архітектор Ю. Гохбергер Залізничний вокзал у м. Львів. Архітектор В. Садловський Бессарабський ринок у м. Київ Архітектор Г. Гай Миколаївський костьол у м. Київ. Архітектор В. Городецький

Номер слайду 19

Резиденція православних митрополитів Буковини і Далмації в м. Чернівці – 1864–1882 рр. (зараз Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича)

Номер слайду 20

Будівля оперного театру в м. Одеса – 1884–1887 рр. Архітектори Г. Гельмер та Ф. Фельнер 

Номер слайду 21

Розвиток архітектури у другій половині XIX — на початку XX ст. На основі народного мистецтва та українського бароко відродився український стиль Наприкінці XIX — на початку XX ст. Український модерн Будинок Полтавського губернського земства 1903–1908 рр. Архітектор В. Бричевський 

Номер слайду 22

Будинок страхового товариства «Дністер» у м. Львів 1905–1906 рр. Архітектор І. Левинський

Номер слайду 23

Будинок з химерами в м. Київ – 1901– 1903 рр. Архітектор  В. Городецький

Номер слайду 24

Будинок Педагогічного музею (згодом– Української ЦентральноїРади) у м.Київ – 1910– 1912 рр Архітектор П. Альошин

Номер слайду 25

Домашнє завдання Опрацювати §33, с. 269-274 Письмово. Скласти таблицю Поміркуйте та висловіть припущення, чому саме українські митці стали засновниками абстрактного мистецтва. Підготуйте повідомлення за цим питанням. Вид мистецтва Особливості розвитку Представники/твори Живопис Скульптура Архітектура

Номер слайду 26

«Сторожа запорозьких вольностей» (Козаки в степу). – 1890 Сергій Васильківський «Святочне Ворожіння» – 1888 р. Микола Пимоненко

Номер слайду 27

«Запорожці пишуть листа турецькому султанові» 1880–1891 рр. Ілля Рєпін

Номер слайду 28

«Портрет Лесі Українки» – 1900 р. Іван Труш «Дівчина в червоному капелюсі» 1902–1903 рр. Олександ Мурашко

Номер слайду 29

Богдан Хмельницький в м.Київ – 1888 р. (скульптор Михайло Микешин)

Номер слайду 30

Володимирський собор у м. Київ 1862– 1896 рр. Архітектор О. Беретті

Номер слайду 31

Резиденція православних митрополитів Буковини і Далмації в м. Чернівці – 1864–1882 рр. (зараз Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича)

Номер слайду 32

Будівля оперного театру в м. Одеса – 1884–1887 рр. Архітектори Г. Гельмер та Ф. Фельнер 

Номер слайду 33

Будинок Галицького сейму (зараз головний корпус Львівського університету імені Івана Франка

Номер слайду 34

Будинок Полтавського губернського земства 1903–1908 рр. Архітектор В. Бричевський 

Номер слайду 35

Будинок з химерами в м. Київ – 1901– 1903 рр. Архітектор  В. Городецький

Номер слайду 36

Будинок страхового товариства «Дністер» у м. Львів 1905–1906 рр. Архітектор І. Левинський

Номер слайду 37

Будинок Педагогічного музею (згодом– Української ЦентральноїРади) у м.Київ – 1910– 1912 рр. Архітектор П. Альошин

Номер слайду 38

Терміни і поняття Реалізм — художній напрям і метод, в основі якого лежить настанова на правдиве відтворення дійсності задля розкриття взаємин людини й суспільства, впливу соціально-історичних обставин на формування духовного світу, характеру особистості. Модернізм (від фр. moderne - сучасний)  — загальноприйнятий термін для позначення мистецтва кінця 19 - першої половини 20 ст. Він застосовується до різних за ідейними шуканнями шкіл, об’єднуючи нереалістичні течії в мистецтві і літературі в один напрям.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кушнір Людмила
    Дякую! Чудова презентація. Чітко, логічно, насичено
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Морозова Любов Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Історія України 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
11 травня
Переглядів
1302
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку