Українська мова
Тема. Робота над деформованим текстом
Мета: вчити учнів працювати над деформованим текстом; розвивати зв’язне мовлення та вправляти у висловлюванні власної думки про міжособистісні стосунки;
формувати уявлення про дружбу; виховувати чуйне ставлення один до одного, готовність допомогти й підтримати товариша.
Обладнання: презентація, деформований текст,
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Вже дзвінок сигнал подав —
До роботи час настав.
От і ми часу не гаймо,
Свій урок розпочинаймо.
Проганяймо лінь, розмови.
Будем вчити рідну мову.
Вчитель. Любі друзі!
У наш клас завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Учні. Ми вам раді добрі люди,
І вітаєм щиро вас,
Та запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
Створення ситуації успіху
Сьогодні на уроці ми будемо працювати разом. Кожному з вас я хочу побажати, щоб ви були:
Усміхненими
Сміливими
Працьовитими
Ініціативними
Хорошими
Уважними
Іншими словами, я вам бажаю УСПІХУ. Отже, якщо ми будемо такими, то ми разом проведемо цікавий, продуктивний урок. Мені буде приємно навчати тих, хто хоче навчатися.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
«Створи в собі сонечко»
У природі є сонце. Воно світить, всіх любить і гріє. Давайте створимо сонце в собі. Закрийте очі, уявіть у своєму серці маленьку зірочку. Подумки направляємо до неї промінчик, який несе любов. Ми відчуваємо, як зірочка збільшилась. Направляємо промінчик з добром. Зірочка стала ще більшою. Я направляю до зірочки промінчики, які несуть здоров’я, радість, тепло, ніжність, ласку. Тепер всі ваші зірочки об’єдналися і стали сонечком. Ось воно несе всім тепло і з’являється в нашому класі. Погляньте, діти! (Слайд )
Сонечко хоче з нами побути на уроці. Воно пропонує вам цікаве завдання.
Гра «Збери слово». (Робота у групах)
Сонечко принесло нам букви, з яких треба скласти слово. Це слово є продовженням прислів’я: «Добре там жити, де вміють ….(дружити)»
Можливо, для вас це визначення надто складне, тому нашим завданням буде розкриття цього поняття на прикладах текстів, художніх творів, власного життя.
(На промінчиках сонечка записую: ласкавий, добрий, ніжний, щирий, чесний, вірний)
– Чи добре мати друзів?
- Як потрібно ставитись до друзів?
Крихітка Єнот пропонує вам розглянути і обговорити ось таку життєву ситуацію.
(Робота в групах.)
Оленка й Тетянка – подруги. Вони сидять за однією партою. Оленка дуже часто списує в Тетянки домашні завдання з математики.
(Краще б Тетянка пояснила подрузі як правильно виконувати завдання.)
ІV. Повідомлення теми уроку
V. Робота над темою уроку
Учитель читає текст
Вона захоплюється малюванням. У мене є подруга Оля. Добре мати таких хороших друзів. Оля й мене навчила малювати.
(Учні читають виправлений текст).
8. Фізкультхвилинка («Посмішка»)
V. Узагальнення знань
– Розмістіть рядки в такій послідовності, щоб вийшов віршик. Його написала Наталя Забіла.
кожен день і кожну мить
між собою всім дружити,
Дуже весело нам жити
одне одного любить.
Мого друга (подругу) звати ….
Ми з ним у вільний від уроків час …
Я його поважаю за ….
Я щасливий, що маю такого друга (подругу).
З добрим дружись, вірну людину.
Яку дружбу заведеш а лихих стережись.
В лиху годину впізнаєш таке й життя проживеш.
V. Підсумок уроку
- Діти, добре, що у нас є друзі, бо «Ніхто не бажає жити без друзів. Мати друзів – це чудово!»
– А тепер ми будемо складати вірш про дружбу, добираючи останнє слово рядочка в риму.
Друзів справжніх добре … (мати)
Разом трудитись, … (відпочивати),
Рибу ловити, гриби (збирати),
В кіно ходити, книги (читати),
Невдачі й радість навпіл (ділити),
Ой, як же хороше разом (дружити)!