Укрок української мови 2 клас "Робота з деформованим текстом"

Про матеріал
Різні види робіт допоможуть уникнути втомлюваності та допоможуть засвоїти матеріал.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема.  Робота над деформованим текстом

Мета: вчити учнів працювати над деформованим текстом; розвивати зв’язне мовлення та вправляти у висловлюванні власної думки про міжособистісні стосунки;

формувати уявлення про дружбу; виховувати чуйне ставлення один до одного, готовність допомогти й підтримати товариша.

Обладнання: презентація, деформований текст,

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Вже дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

От і ми часу не гаймо,

Свій урок розпочинаймо.

 Проганяймо лінь, розмови.

Будем вчити рідну мову.

Вчитель.  Любі друзі!

У наш клас завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Учні.   Ми вам раді добрі люди,

І вітаєм щиро вас,

Та запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

 Створення ситуації успіху

Сьогодні на уроці ми будемо працювати разом. Кожному з вас я хочу побажати, щоб ви були:

Усміхненими

Сміливими

Працьовитими

Ініціативними

Хорошими

Уважними

Іншими словами, я вам бажаю УСПІХУ. Отже, якщо ми будемо такими, то ми разом проведемо цікавий, продуктивний урок. Мені буде приємно навчати тих, хто хоче навчатися.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

«Створи в собі сонечко»

У природі є сонце. Воно світить, всіх любить і гріє. Давайте створимо сонце в собі. Закрийте очі, уявіть у своєму серці маленьку зірочку. Подумки направляємо до неї промінчик, який несе любов. Ми відчуваємо, як зірочка збільшилась. Направляємо промінчик з добром. Зірочка стала ще більшою. Я направляю до зірочки промінчики, які несуть здоров’я, радість, тепло, ніжність, ласку. Тепер всі ваші зірочки об’єдналися і стали сонечком. Ось воно несе всім тепло і з’являється в нашому класі. Погляньте, діти! (Слайд    )

Сонечко хоче з нами побути на уроці. Воно пропонує вам цікаве завдання.

Гра «Збери слово». (Робота у групах)

Сонечко принесло нам букви, з яких треба скласти слово. Це слово є продовженням прислів’я: «Добре там жити, де вміють ….(дружити)»

  • А що таке дружба?
  • Сучасний тлумачний словник української мови» містить таке пояснення значення цього слова: «Дружба – це стосунки, відносини, в основі яких лежить взаємна прихильність, довіра, відданість...».

Можливо, для вас це визначення надто складне, тому нашим завданням буде розкриття цього поняття на прикладах текстів, художніх творів, власного життя.

  • До нас на урок завітав Крихітка Єнот. Він приніс нам віршик.
  • Дружба! Дружба над усе!
  • Дружба радість нам несе.
  • Дружба всім нам дорога.
  • Дружба жити допомага.
  • А яким має бути друг? (Діти називають)

(На промінчиках сонечка записую: ласкавий, добрий, ніжний, щирий, чесний, вірний)

– Чи добре мати друзів?

- Як потрібно ставитись до друзів?

Крихітка Єнот пропонує вам розглянути  і обговорити ось таку  життєву ситуацію.

(Робота в групах.)

Оленка й Тетянка – подруги. Вони сидять за однією партою. Оленка дуже часто списує в Тетянки домашні завдання з математики.

  • Діти, скажіть, будь ласка, чи допомагає таким чином Тетянка в навчанні Оленці?

(Краще б Тетянка пояснила подрузі як правильно виконувати завдання.)

  • Діти, сьогодні до нас на урок завітав кіт Леопольд, приніс нам конверт. Подивимося, що там.
  •  - Діти, а що таке деформований текст?

ІV. Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні на уроці  ми будемо працювати з вами над деформованим текстом, щоб навчитися знаходити помилки і виправляти  їх.

V. Робота над темою уроку

  1. Робота над деформованим текстом.

Учитель читає текст

Вона захоплюється малюванням. У мене є подруга Оля. Добре мати таких хороших друзів. Оля й мене навчила малювати.

  • Чи все ви зрозуміли з прослуханого?
  • Що треба зробити, щоб був текст?
  • Прочитайте речення. Розмістіть їх в такому порядку, щоб утворився текст. Візьміть простий олівець і пронумеруйте речення.

 (Учні читають виправлений текст).

  1. Підбір заголовку до тексту.
  2. Зарядка для очей
  3. Запис тексту.
  4. Пальчикова зарядка.
  5. Перевірка виконаної роботи
  6. Розповідь учителя
  • Дуже добре, коли дружба базується на спільних інтересах, коли друзі допомагають один одному самовдосконалюватись, йти до своєї мети, розвиватись.

8. Фізкультхвилинка («Посмішка»)

V. Узагальнення знань

  1. Редагування вірша. Робота у парах. (Завдання від Білочки)

– Розмістіть рядки в такій послідовності, щоб вийшов віршик. Його написала Наталя Забіла.

кожен день і кожну мить

між собою всім дружити,

Дуже весело нам жити

одне одного любить.

  1. Складання розповіді про друга (подругу) за опорною схемою. 
  • Дітки, розкажіть нашим гостям про своїх друзів. 

Мого друга (подругу) звати ….

Ми з ним у вільний від уроків час …

Я його поважаю за  ….

Я щасливий, що маю такого друга (подругу).

  • Дружба – це велике почуття. Про нього складено багато прислів’їв, пісень, віршів.
  1. Робота в парах. З’єднайте частини прислів’їв.

З добрим дружись,    вірну людину.

Яку дружбу заведеш     а лихих стережись.

В лиху годину впізнаєш       таке й життя проживеш.

V. Підсумок уроку

- Діти, добре, що у нас є друзі, бо «Ніхто не бажає жити без друзів. Мати друзів – це чудово!»

– А тепер ми будемо складати вірш про дружбу, добираючи останнє слово рядочка в риму.

Друзів справжніх добре … (мати)

Разом трудитись, … (відпочивати),

Рибу ловити, гриби (збирати),

В кіно ходити, книги (читати),

Невдачі й радість навпіл (ділити),

Ой, як же хороше разом (дружити)!

  • Діти, я вам бажаю мати гарних, щирих та вірних друзів! 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
31 січня 2023
Переглядів
2028
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку