Мультимедійний супровід до виступу на педагогічній раді."Як сучасному вчителю зберегти власне здоров`я? Практичні поради.
Суспільство бажає бачити вчителя-новатора, активну, творчу особистість, професіонала, який володіє сучасними методами навчання, інформаційно-комунікативними технологіями тощо. По-друге, з дітьми і молоддю мають працювати оптимістичні та життєрадісні люди. Такі високі вимоги до іміджу педагога потребують значного емоційного і фізичного напруження, а також багато сил і здоров'я. Це необхідно усвідомлювати і враховувати в організації навчально-виховного процесу.
Багато хто, замислюючись над питанням, як жити довго? Уявляє собі портрет старості не дуже райдужно: хвороби, безпомічність, настальгія за молодістю, самотність. Повірте, це не зовсім так! На думку вчених 80 – річні люди все ще перебувають на шляху до розквіту. За різними підрахунками, людина генетично запланована на тривалість життя 120 -150 років і більше. Однак живе вона значно менше. Винні в цьому хвороби, стреси та екологічна ситуація.
За градацією ювенологів ( учених, які опікуються проблемами продовження молодості), у людини до 30 років – юність, у 30 -60 років – друга молодість, після 90 років – третя молодість. При цьому вік 50 -70 років вважається “ золотим ”. Не дивно, що в розвинених країнах кількість довгожителів зростає. Людей, які досягли 100 -109 років на землі 200 тисяч.
Не будемо догматиками. У суспільстві домінує парадигма, що вчитель не має права на помилку - ні в чому, ніде, ніколи. Але вчитель теж людина і може помилятись. Він не відмінник, який одержує лише оцінки високого рівня, не ідеальний і випестуваний представник людини без недоліків. Геть цей догматизм! Нехай у нашому «табелі життя» будуть різні оцінки, а не тільки високого рівня, і нехай ми не будемо сприймати це, як привід до переживань і розладів.
Навчіться керувати своїм власним часом (визначте свої пріоритети, зосереджуйтесь на головному і думайте про власне здоров'я - це найголовніший пріоритет!). Умійте відмовитись чемно, але переконливо. У школі непочатий край роботи, вир, лавина. І це - нескінченно! Виконуйте додаткові завдання в міру своїх можливостей.
Створіть на своєму робочому місці максимально комфортні умови праці. Приходьте на роботу з термосом, у якому може бути чай, гаряче молоко з вершковим маслом, улюблена кава, і протягом дня проводьте «гарячі» паузи. Уведіть у звичку приносити із собою горішки, курагу, родзинки, яблука, апельсини, мандарини, чорнослив (зробіть це за розкладом).
Виходьте на свіже повітря на перерви (додається до 10-ти відсотків кисню у кров, а у приміщенні тільки 2 ). Якщо у вас є «вікна» у розкладі, зробіть самомасаж голови, фізичні корегуючі вправи, послухайте улюблену пісню, подивіться на красиві пейзажі (це можуть бути й художні картини), на фото улюблених людей, пригадайте побільше приємностей вашого життя.
Червоний колір підсилює м’язову діяльність, нормалізує обмінні процеси, поліпшує кровотворення, лікує захворювання шкіри, зміцнює пам’ять, надає бадьорості й енергії, допомагає при вірусних захворюваннях. Жовтогарячий колір налагоджує роботу шлунково-кишкового тракту, викликає апетит, справляє доброчинну дію на організм при всіх захворюваннях легеневої системи, стимулює ендокринну систему, ефективний при захворюваннях селезінки та стравоходу.
Синій колір допомагає при захворюваннях щитовидної залози, зоба, легеневих захворюваннях, є лікувальним при катаракті, глаукомі, астмі й запаленні легенів, заспокоює стомлені очі та нерви. Фіолетовий колір можна використовувати при всіх психічних і нервових порушеннях, невралгіях, ревматизмі, струсі мозку, хворобах печінки та видільної системи, позитивно впливає на судинну систему.