УМІННЯ ВЧИТИСЯ. Складові уміння вчитися

Про матеріал
Мета: дати уявлення про шляхи формування уміння вчитися та його складові; систематизувати знання про бар’єри ефективного навчання; розвивати навички самоорганізації, мотивації на якісну навчальну діяльність; виховувати усвідомлення важливості налаштування на успіх. Обладнання: ілюстративний матеріал, схема «Асоціативний кущ», музичний супровід
Перегляд файлу

Тема. УМІННЯ ВЧИТИСЯ. Складові уміння вчитися.

Мета: дати уявлення про шляхи формування уміння вчитися та його складові; систематизувати знання про бар’єри ефективного навчання; розвивати навички самоорганізації, мотивації на якісну навчальну діяльність; виховувати усвідомлення важливості налаштування на успіх.

Обладнання: ілюстративний матеріал, схема «Асоціативний кущ», музичний супровід

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, встановлення позитивного настрою

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Фронтальне опитування

— Що слід розуміти під поняттям «ідеал краси»?

— Порівняйте поняття «зовнішня краса» і «внутрішня краса».

— Наскільки доцільним є сліпе наслідування моді?

— У якому темпі виконували домашнє завдання на сьогоднішній урок?

(Нашвидкуруч, ретельно,…)

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ

ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

— Багато чого з цієї теми ви вже знаєте, маєте власний досвід, оскільки

є школярами, тому із поставленими завданнями легко впораєтесь. Отже, закріпимо успіх.

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вправа «Мозковий штурм»

— Які, на вашу думку, вміння і навички, компетентності потрібні людині

ХХI століття? (Комунікативні компетентності, творчість, пізнавальний інтерес, навички роботи з інформацією, уміння працювати в команді, соціальна

відповідальність, аналітичне мислення, уміння ставити цілі й досягати їх,

спрямованість на саморозвиток, уміння вчитися тощо.)

2. Вправа «Асоціативний кущ»

— Назвіть асоціації до поняття «Уміння вчитися», складіть відповідну

схему. (Наполегливість інтерес, …)

3. Міні-лекція «Складові уміння вчитися

Головні складові уміння вчитися:  мотивація, планування, організація, контроль і оцінка ходу та результатів роботи.

Уміння вчитися — ключова компетентність учнівської молоді сучасного інформаційного суспільства, яка передбачає: набуття фундаментальних знань та умінь; спроможність оперувати числами й ІКТ; здобуття знань, їх обробка і засвоєння; здатність організовувати власне навчання, співпрацювати з іншими в рамках навчального процесу; здатність використовувати здобуті знання, життєвий досвід у різних життєвих контекстах; уміння оцінювати результати

власного навчання.

4. Оздоровлювальна вправа

РЕЛАКСАЦІЯ «ЧАРІВНА КРАМНИЦЯ»

— Заплющте очі й уявіть, що перебуваєте в незнайомому місті. У ньому кожна будівля — витвір мистецтва, рослини — буйні, могутні, люди привітно посміхаються одне одному.

Ви йдете вулицею і з насолодою вдихаєте чисте повітря. Ваш погляд зупиняється на яскравій вітрині дивної крамниці. Ви повертаєте голову й помічаєте напис на вивісці: «Усе, що треба для успіху».

Вона чомусь зацікавила вас. Ви заходите всередину, чуєте приємну музику. На полицях — дивний, різний за формою, розміром, кольором товар: тут і пляшечки, і коробочки, і торбинки.

Продавець чемно вітається і пояснює: «Ви можете щось придбати для себе. Для цього гроші не знадобляться. У моїй крамниці можна обміняти непотрібну рису чи якість на необхідну для вашого успіху».

Ви оглядаєте полиці і вже бачите те, що хотіли б придбати. Більше того: ви навіть знаєте, на що це виміняєте. Продавець оголошує, що крамниця зачиняється через 2 хвилини. Треба діяти рішуче, щоби встигнути здійснити покупку! Ну ж бо!

Обговорення

— Що вам удалося придбати в крамниці? (Доброту, чесність, працьовитість, наполегливість, упевненість у собі тощо.)

— Що ви залишили там у обмін на покупку? (Лінь, заздрість, конфліктність, злість, зневагу тощо.)

Висновки. Отже, для успіху потрібно… (Відповіді учнів.)

5. Бесіда. Важливість налаштування на успіх

— Чому, говорячи про досягнення успіху, виникають подібні асоціації:

гори, осяяні сонячними променями; нерівна місцевість на шляху до них тощо?

— Що мають на увазі, коли говорять: «Налаштуватися на успіх»?

Налаштування на успіх — це впевненість у тому, що ти дійдеш до кінця,

закінчиш розпочату справу.

6. Робота за підручником (у парах). Бар’єри ефективного навчання

7.Гра «Вірю — не вірю».

Учні піднімають руки, якщо твердження є правильним.

1) Виконувати домашні завдання можна коли завгодно. (–)

2) Виконувати домашні завдання можна де завгодно. (–)

3) Учню потрібне спеціально обладнане місце для виконання домашніх завдань. (+)

4) Виконувати завдання можна під час прийому їжі. (–)

5) Починають виконувати домашні завдання з найскладніших предметів. (–)

6) Починають виконувати завдання з найлегших предметів. (+)

 

V. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Вправа «Запитай товариша»

Учні мають право на два запитання до класу про себе. Наприклад: «Наскільки добре я вчуся? Що мені треба зробити для того, щоб сформувати складові вміння вчитися? Чи маю я бар’єри, що перешкоджають ефективному навчанню? Які саме?» тощо.

2. Вправа «Кошик для сміття»

Учні мають подумати, чого хотіли б позбутися задля досягнення власного успіху в навчанні. Продовжують фразу: «Я викидаю в кошик для сміття (свою лінь тощо)».

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Рефлексія емоційного стану і рівня засвоєння навчального матеріалу

Учні обирають смайл, що, на їхній погляд, відповідає роботі на уроці кожного з них.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

docx
Додано
30 травня 2020
Переглядів
4364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку