Опис Інтернет-пакету.
Інтернет-паткет створено з метою залучення учнів до самоосвітньої діяльності, в процесі застосування на практиці методики «перевернутий клас».
Інтернет-паткет призначений для навчальної діяльності учнів 3 класу з предмету Природознавства, а також для вчителів початкових класів, які використовують мультимедійні методи на уроках, як набагато результативнішу роботу, яка надає можливість для навчальної діяльності вищого рівня.
Зміст пакету повністю відповідає Державному стандарту та навчальній програмі початкових класів.
Тема. Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення.
Мета: ознайомити учнів з заповідними об'єктами рідного краю, метою їх створення, із заходами щодо відтворення і збереження природи; розвивати кругозір; формувати самоосвітні навички; виховувати дбайливе ставлення до рідної природи.
Ліхачова І. Є. iriska1361@gmail.com
Урочний е-контент (інтернет-пакет уроку)
5 клас Природознавство
Тема. Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення.
Опис Інтернет-пакету.
Інтернет-паткет створено з метою залучення учнів до самоосвітньої діяльності, в процесі застосування на практиці методики «перевернутий клас».
Інтернет-паткет призначений для навчальної діяльності учнів 3 класу з предмету Природознавства, а також для вчителів початкових класів, які використовують мультимедійні методи на уроках, як набагато результативнішу роботу, яка надає можливість для навчальної діяльності вищого рівня.
Зміст пакету повністю відповідає Державному стандарту та навчальній програмі початкових класів.
Тема. Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення.
Мета: ознайомити учнів з заповідними об’єктами рідного краю, метою їх створення, із заходами щодо відтворення і збереження природи; розвивати кругозір; формувати самоосвітні навички; виховувати дбайливе ставлення до рідної природи.
Джерела інформації:
ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ УЧНІВ
Любий друже!
Якщо ти будеш уважним під час виконання всіх завдань і опрацюєш всі подані матеріали, то дізнаєшся про заповідні території рідного краю. Отримуєш відповіді на такі питання:
А ще ти навчишся користуватися різноманітними джерелами інформації: переглядати відеоролики,
Зрозумієш, що слід дбайливо ставитися до природи.
Уважно прочитай завдання. Якщо треба щось переглянути чи прослухати – тисни гіперпосилання.
Ти готовий? Тоді починаєм!
Завдання 1Синоптична хвилинка.
І. Зайди на сайт Погода в Маріуполі Донецька область https://sinoptik.ua
Користуючись даними сайту, заповни синоптичну картку, за допомогою позначок:
Завдання 2 Згадаємо ,що знаємо.
І. На запитання відповідай тільки «да чи «ні»
Інтерактивна гра «Так - ні» (щоб почати гру натисни гіперпосилання)
Завдання 3 Словничок
І. Запам’ятай!
ІІ. Прочитай. Ознайомся з додатковим матеріалом
Для збереження природи створюють заповідники. В Україні діють 17 державних заповідників.
Природно заповідний фонд України
(додатковий матеріал)
Завдання 4 Розповідь Квітасика
І. Прочитай та розкажи, про що дізнався батькам та друзям.
Крім Червоної книги, для збереження живої природи створюють заповідні території — великі ділянки лісів, полів, луків, степів, озер, на яких забороняється будь-яка діяльність людини, що завдає шкоди природі. Тут не можна вирубувати дерева, орати землю, осушувати водойми, зривати рослини, полювати на тварин, тварини живуть на волі в природних умовах, самі влаштовують свої житла, виводять дитинчат.
Жодна рослина чи тварина не може вижити без свого звичного природного оточення, без рослин і тварин — сусідів, неживої природи. Усі вони разом складають природне середовище. Тому сам собою напрошується висновок: оберігати потрібно не тільки окремі рослини й тварини, а всю природу як єдине ціле. Дикі, поки що недоторкані куточки рідного краю називають заповідними.
ІІ. Познайомся з Канівським заповідником (прочитай текст та переглянь відео)
https://www.youtube.com/watch?v=qt6IahRKkA4
У Черкаській області розміщений Канівський заповідник (мал. 110). На його території розташовані гори Княжа, Мар’їна, Чернеча. На Чернечій горі знаходиться могила Тараса Григоровича Шевченка. Канівські гори дуже порізані ярами. Яри тут найбільші в Україні. Їх довжина сягає 2–3 км, а глибина 30–40 м. У заповіднику зростають грабові ліси, є невеликі луки
ІІІ. Познайомся з Карпатським заповідником (прочитай текст та переглянь відео) https://vk.com/video-33953455_163373481
У Карпатському заповіднику представлено багату і різноманітну природу Українських Карпат. У ньому найбільшу площу займають ялинові і букові ліси. Тут зростають ягідний тис, широколиста липа, європейська та біла ялина.
Поблизу міста Хуста розташована Долина нарцисів У ній охороняються унікальні природні зарості вузьколистого білоквіткового нарциса, який у природі трапляється дуже рідко і занесений до Червоної книги України.
ІІІ. Познайомся з Поліським заповідником (прочитай текст та переглянь відео) https://www.youtube.com/watch?v=zApfcz9DBzk
У північній частині Українського Полісся створено Поліський заповідник. Основну площу заповідника охоплюють ліси, переважно соснові і березові. Тут налічують понад 600 видів рослин і 40 видів тварин. Поширені свиня дика, вовк, лісова куниця, козуля, заєць, лось. Біля річок живуть рідкісні в Україні видри і бобри, у лісі – рись.
ІV. Познайомся з Чорноморським заповідником (прочитай текст та переглянь відео) https://www.youtube.com/watch?v=bMyKGt6lI5Q
На Херсонщині та південному сході Миколаївщини розташовано Чорноморський заповідник. Його засновано 1927 року. Основне його призначення – охорона птахів, які тут масово гніздяться, а також відпочивають під час сезонних перельотів.
V.Познайомся з Ялтинським заповідником (прочитай текст та переглянь відео)
У Криму розташований Ялтинський гірсько-лісовий заповідник. Тут найбільшу площу займають хвойні і широколисті ліси, а також рослинність гірських лук – яйли. Водяться звичайний кримський олень, борсук, лисиця, дика свиня. З рідкісних птахів трапляються чорний гриф, соколи сапсан і балабан.
VІ. Познайомся з заповідником Асканія-Нова (прочитай текст та переглянь відео)
В Україні перший заповідник Асканія-Нова був заснований у 1898 році у степу на Херсонщині. У заповіднику росте 482 види рослин. Це ковила, типчак, тюльпани, півники, люцерна, вика й багато інших. У ньому зібрано понад 200 видів птахів і майже 50 видів тварин з різних куточків земної кулі. Сюди вперше із степів Монголії завезено коней Пржевальського. З Біловезької Пущі до заповідника завезли зубрів . Також тут мешкають бізони, зебри, зебу, антилопи гну, лами, муфлони. З птахів зустрічаються страуси, фламінго, лебеді, фазани.
Завдання 5 Застосуй на практиці свої знання
І. Знайди на карті України заповідники: Поліський, Канівський, Асканія-Нова, Карпатський, Ялтинський, Чорноморський.
Карта-схема розташування біосферних, природних заповідників
и національних природних парків України.
Біосферні заповідники: 1 – Асканія-Нова, 2 – Черноморский, 3 – Карпатський, 4 – Дунайський;
Природні заповідники: 5 – Кримський, 6 – Канівский, 7 – Український степовий, 8 – Луганський, 9 – Поліський, 10 – Ялтинський горно-лісний, 11 – Мис Мартьян, 12 – Карадагський, 13 – Розточчя, 14 – Медобори, 15 – Дніпровсько-Орельський, 16 – Єланецький степ, 17 – Горгани, 18 – Казантипський, 19 – Опукський, 20 – Рівненський;
Національні природні парки: 21 – Карпатський, 22 – Шацький, 23 – Синевир, 24 – Азово-Сивашський, 25 – Вижницький, 26 – Подільські Товтри, 27 – Святі Горы, 28 – Яворівський, 29 – Деснянсько-Старогутський, 30 – Сколевські Бескіди, 31 – Ужанський.
ІІ. Познач на контурній карті України заповідники:
ІІІ. Користуючись текстом та картою, склади таблицю «Найвизначніші заповідники в України»
№ |
Назва |
Розташування |
Що охороняють? |
|
рослини |
тварини |
|||
1 |
Асканія-Нова |
Херсонщина |
Ковила, тюльпан, типчак, півники, люцерна, вика |
Коні Пржевальського, зубри, бізони, зебри, зебу, антилопи гну, лами, муфлони, страуси, фламінго, лебеді, фазани. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІV.Творча робота Завдання: розгляньте малюнок та склади речення, що треба робити для збереження природи.
Прибрати ……………………………
……………………………….. .дерева
……………………………….тварини
………………………очисні споруди
Заборонити ………………………….
Охороняти …………………………..
Відновлювати……………………….
Зберігати …………………………….
Встань! Рухатися! Повторюй рухи!
Завдання 6 Перевір свої знання
ІІ. Спробуй розв’яжи кросворд «Заповедники Украины»
І. Відповідай на запитання.
1. Які типи природоохоронних територій ви знаєте?
2. Що таке заповідники?
3. Що таке національні природні парки?
4. Що таке заказники?
5. Які основні закони України спрямовані на охорону природи?
6. Що таке Червона книга?
7. З якою метою створена Зелена книга України?
Завдання 7Підбиття підсумків уроку
І. Напиши листа на iriska1361@gmail.com, поділися своїми враженнями та опиши: