Календарне планування з природознавства у 5 класі 2018/2019 н.р

Про матеріал

Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Природознавство: 5 клас (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)

Перегляд файлу

ПРИРОДОЗНАВСТВО

5 клас

(70 годин, 2 год./тиждень)

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

Домашнє завдання

І семестр

ВСТУП (6 год)

  1.  

 

 

Науки, що вивчають природу.

 

 

  1.  

 

Методи вивчення природи.

Практичне заняття 1. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів

 

  1.  

 

Обладнання для вивчення природи.

Практичне заняття 2.  Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових  спостережень і дослідів.

 

  1.  

 

Значення природничо-наукових знань для людини.

 

  1.  

 

Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас»

 

Тема 1. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (15 год)

  1.  

 

Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.

Практичні робота 1. Вимірювання маси та розмірів різних тіл.

 

  1.  

 

Речовини. Фізичні властивості речовин.

 

  1.  

 

Властивості твердих тіл, рідин і газів.

 

  1.  

 

Атоми й молекули.

 

  1.  

 

Дифузія.

 

  1.  

 

Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини.

 

  1.  

 

Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей.

Практичне заняття 3. Розділення сумішей фільтруванням.  

 

  1.  

 

Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність.

Практичне заняття 4. Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від   температури та площі поверхні.

 

  1.  

 

Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.

 

  1.  

 

Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі

 

  1.  

 

Узагальнення знань з теми: «Вступ. Тіла, речовини та явища навколо нас»

 

Тема 2. ВСЕСВІТ (8 год)

  1.  

 

Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил.

 

  1.  

 

Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства.

Практичне заняття 5. Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.

 

  1.  

 

Небесні тіла. Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями.

 

  1.  

 

Міжзоряний простір.

 

  1.  

 

Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами.

 

  1.  

 

Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система»

 

  1.  

 

Зоряні системи галактики. Всесвіт і його складові.

 

  1.  

 

Людина і Всесвіт. Астрономія наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень

 

  1.  

 

Узагальнення знань з теми: «Всесвіт»

 

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ

Тема 3. Земля як планета (16 год)

  1.  

 

Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі.

 

  1.  

 

Рухи Землі.

 

  1.  

 

Пори року.

 

  1.  

 

Місяць супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення.

Практичне заняття 6. Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця.

 

  1.  

 

Способи зображення Землі.

Практичне заняття 7. Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу; географічних об’єктів.

 

  1.  

 

Ґрунт, його значення і властивості.

Догляд за ґрунтом.  

 

  1.  

 

Повітря суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря.

 

  1.  

 

Вода на Землі. Властивості води.

 

  1.  

 

Кологообіг води.

 

  1.  

 

Вода розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини.

Практичне заняття 8. Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії).

9. Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти. 10. Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді.

 

  1.  

 

Розчини у природі.

 

  1.  

 

Значення води у природі. Використання води людиною

 

  1.  

 

Узагальнення знань з теми: «Земля як планета»

 

Тема 4. Планета Земля як середовище життя організмів (15 год)

  1.  

 

Організм і його властивості. Клітинна будова організмів.

 

  1.  

 

Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.

 

  1.  

 

Умови життя на планеті Земля.

 

  1.  

 

Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.

 

  1.  

 

Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.

 

  1.  

 

Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них.

 

  1.  

 

Наземно-повітряне середовище.

 

  1.  

 

Водне середовище життя.

 

  1.  

 

Ґрунтове середовище життя.

 

  1.  

 

Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.

 

  1.  

 

Співіснування організмів.

 

  1.  

 

Угруповання організмів.

 

  1.  

 

Екосистеми.  

Практичне заняття 11. Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій

 

  1.  

 

Рослинний і тваринний світ своєї місцевості

Практичне заняття 12. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості

 

  1.  

 

Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини»

 

  1.  

 

Узагальнення знань з теми: «Планета Земля як середовище життя організмів»

 

Тема 5. Людина на планеті Земля (7 год)

  1.  

 

Людина частина природи.

 

  1.  

 

Зв’язок людини з природою.

 

  1.  

 

Навчальний проект «Смітити не можна переробляти»

 

  1.  

 

Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини.  

 

  1.  

 

Екологічні проблеми та їх розв’язування.

Практичне занятття 13. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.

 

  1.  

 

Охорона природи. Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі.

 

  1.  

 

Червона книга України.

Практична робота 2. Складання Червоної книги своєї місцевості.

 

  1.  

 

Узагальнення знань з теми: «Людина на планеті Земля»

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
5676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку