Урок - дослід "Чому потрібно берегти воду?"

Про матеріал
Цікавий урок, який дасть можливість дітям шляхом виконання практичних завдань та дослідів переконатись в важливості економного використання питної води.
Перегляд файлу

Тема: Чому потрібно берегти воду?

Цілі: залучати  учнів до набуття нових знань на основі реальної життєвої практики; поглиблювати уявлення про роль води в природі; з’ясувати значення води у житті людини; учити здійснювати дослідницьку діяльність; формувати в учнів природознавчу компетентність, здібності розв’язувати проблеми пошукового характеру; тренувати навички роботи в групі розвивати уміння обмінюватися думками;

Виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу; вчити економно використовувати воду.

Обладнання: комп’ютер, телевізор, склянки та пробірки, скляні палички, морська сіль, шприци, піпетки, серветки, карта півкуль, глобус, презентація, відеоролики., папір, гуаш.

Хід уроку

І Організаційний момент.

ІІ Спрямування до мети.

Загадки:

  • Що вік біжить і не втомиться?
  • Узимку спить, а влітку шумить.
  • Що в ситі не понесеш?
  • Що шумить без вітру?
  • Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить
  • Я і хмара, і туман, і ріка, і океан. (Вода)
  • Вода – це океани, моря, річки, струмки, болота, снігові шапки гір, підземні води, хмари…
  • Вода – найвідоміша і найцінніша у світі речовина. Без неї не можуть існувати ані люди, ані тварини, ані рослини. Без води все живе гине.
  • Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, чому потрібно берегти воду.

 Практична робота.

  • Перед вами аркуші паперу, уявімо, що аркуш – це наша планета. Зігніть аркуш вчетверо. Розгорніть. Тепер зафарбуйте 3 частини блакитним кольором, а 1 – коричневим. Ми схематично показали розподіл води і суходолу на нашій планеті.
  • Який колір переважає? То чого більше води, чи суходолу? Тоді виходить нам потрібно берегти не воду, а суходіл, тому що води і так більше?
  • Сьогодні я спробую переконати вас в протилежному.
  • Для цього ми перетворимося на справжніх дослідників.

ІІІ Актуалізація знань.

  • Згадаємо властивості води. (прозора, текуча, немає кольору, смаку та запаху, розчиняє деякі речовини…)
  • Де на нашій планеті міститься вода? (атмосфера, річки, озера, льодовики, підземні води, океани) слайд 3,4
  • Для чого нам потрібна вода? Слайд 5
  • Яку воду ми використовуємо в побуті? (прісну)
  • Отже, в нас мають бути великі запаси саме прісної води. А зараз ми проведемо дослід і визначимо, які запаси прісної, придатної для споживання води є на нашій планеті.

ІV Формування знань

Дослід

Перед вами банка 0,5 л з водою, олби, піпетки, шприци, морська сіль, банка ємністю 1 л з водою і картки, які знаходяться під колбами.

  • беремо колбу з картки «Атмосфера» і наливаєммо туди 0,5 піпетки води з 0,5 л банки.
  • Тепер беремо колбу з картки «Річки, озера» і наливаємо туди 4 рази по 0,5 піпетки води з 0,5 л банки
  • В колбу з картки «Льодовики»  наливаємо шприцом 21 мл води з 0,5 л банки
  • В колбу з картки «Підземні води» наливаємо шприцом 6 мл води
  • В 1 л банку насипаємо 30 гр солі – це ода з океанів.
  • В якій ємності найбільше води? Вмочіть скляні палички і скуштуйте. Ми можемо використовувати цю воду в побуті, для приготування їжі, пиття? Чому? ( бо вона солона)
  • В колбі «Льодовики» теж порівняно багато води, але діставатися до льодовиків, щоб набрати води нереально.
  • З атмосфери ми можемо взяти воду?
  • То ж яку воду ми вживаємо? Її багато в колбі?
  • То який висновок зробимо? Чого більше – суходолу, чи ПИТНОЇ води? Слайд 7 діаграми

Фізкультхвилинка

На зеленій галявині ( діти ходять по колу)

Де рясна трава

Дзюркотить криниченька

Чиста, лісова.

До води схиляються (нахили тулуба вперед, руки витягнуті вперед, слідкують поглядом за витягнутими пальцями)

Квіти запашні, камінці поблискують

В темній глибині.

Ми збирали ягоди ( імітують збирання ягід)

Забрели сюди.

Відпочити в затишку

Сіли край води. ( присідають)

Ходять в лісі шелести, (ходьба)

Дзюркотить вода –

Це казки криниченька нам розповіда.

Перегляд відеоролика «Кожна краплина має значення»

VІ Закріплення вивченого.

1 Заповнення картки опитувань.

  1.                 Заповнення листка опитування
  1.    Чи можете ви сказати, яку воду вживаєте в їжу? 1) ТАК    2) НІ
  2.    Чи знаєте ви способи очищення води? 1) ТАК    2) НІ
  3.    Чи впливає якість води на здоров’я людей? 1) ТАК    2) НІ

 Вода дає життя всьому живому на планеті Земля. 1) ТАК    2)НІ

  1.    Чи потрібно берегти питну воду,

економно використовувати її? 1) ТАК    2)НІ

  1.    Не забруднювати озера, річки, джерела води? 1) ТАК    2) НІ
  2.    Мити автомобілі на березі річки, озера? 1) ТАК    2) НІ
  3.    Прісна вода потрібна для майбутніх поколінь. 1) ТАК    2) НІ

 

  1.                Гра «Капелюшок побажань»
  • Я бажаю природі…
  • Я бажаю воді…
  • Я бажаю друзям…
  • Я бажаю собі…

VІІ Підсмки.

Перегляд відеоролика «Бережи воду – кров нашої планети»

Гра «Інтервю»

  • Як ви вважаєте, чи впливає на життя людей якість питної води?
  • Які шляхи очищення води вам відомі?
  • Чому необхідно економити воду?
  • Назвіть причини забруднення води.
  • Чим шкідлива брудна вода?
  • Як зберегти воду чистою?

Рубрика «Цікаво знати» слайди 10-18

 

 

 

docx
Додано
1 жовтня 2019
Переглядів
5512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку