Прийом критичного мислення «Кубування»

Про матеріал
Кубування - полегшує розглядання різ¬них сторін теми. Учням пропонують від¬повісти на 6 запитань різних типів, що стосуються теми. Цей під¬хід передбачає використання кубика із написаними на кожній гра¬ні вказівками щодо напряму мислення або письма. Наприклад, можливі такі вказівки на гранях куба: 1. Опиши це (колір, форма, розміри). 2. Порівняй це (на що це схоже? від чого це відрізняється?). 3. Добери асоціації (про що змушує думати? що спадає на думку?). 4. Проаналізуй це (скажіть, яким чином це зроблено? ви це знає¬те? ви можете це вигадати?). 5. Як його використати (знайти застосування; яким чином це мож¬на застосувати?). 6. Запропонувати аргументи «за» або «проти» цього (що в ньому доброго чи поганого? займіть певну позицію, використайте по¬вний діапазон аргументів від логічних до безглуздих).
Перегляд файлу

Прийом критичного мислення  «Кубування»

 

Кубування - полегшує розглядання різ­них сторін теми. Учням пропонують  від­повісти на 6 запитань різних типів, що стосуються теми. Цей під­хід передбачає використання кубика із написаними на кожній гра­ні вказівками щодо напряму мислення або письма.

Наприклад, можливі такі вказівки на гранях куба:

1. Опиши це (колір, форма, розміри).

2. Порівняй це (на що це схоже? від чого це відрізняється?).

3. Добери асоціації (про що змушує думати? що спадає на думку?).

4. Проаналізуй це (скажіть, яким чином це зроблено? ви це знає­те? ви можете це вигадати?).

5. Як його використати (знайти застосування; яким чином це мож­на застосувати?).

6. Запропонувати аргументи «за» або «проти» цього (що в ньому доброго чи поганого? займіть певну позицію, використайте по­вний діапазон аргументів від логічних до безглуздих).

 Учні мо­жуть виконувати кубування в парі, потім об'єднатися в групи. Слід провести через кубик слово. Це може бути літературний термін, ви­значення або якась інша назва. Дуже важливо застосовувати кубу­вання до того, що вже добре відомо учням. Його можна використо­вувати на стадії актуалізації чи рефлексії.

  Фрагмент уроку

Тема: Веселка

Вчитель: Завітав сьогодні в клас

                 На урок знову до вас

                 Кубик, діти, не простий,

                 Кубик, діти, чарівний.

                 Він доріжку прокладає,

                 Знання наші перевіряє.

Слово ВЕСЕЛКА

Опиши

Яка веселка? ( Яскрава , різнокольорова , велика)

Порівняй

На що вона схожа? ( Коромисло , дугу кольорові стрічки)                                               

3.Встанови асоціації

Що спадає на думку дивлячись на веселку? ( Пройшов дощ і виглянуло сонечко)

4.Проаналізуй

З чого складається? ( З семи різних кольорів )

5.Застосуй .

Яким чином це можна використати ? ( милуватися , скласти казку , намалювати)

6. Вислови своє ставлення .( Веселка – це фантастичне явище природи)

 

 

docx
Додано
7 жовтня 2019
Переглядів
4354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку