Прийом критичного мислення «Кубування»
Кубування - полегшує розглядання різних сторін теми. Учням пропонують відповісти на 6 запитань різних типів, що стосуються теми. Цей підхід передбачає використання кубика із написаними на кожній грані вказівками щодо напряму мислення або письма.
Наприклад, можливі такі вказівки на гранях куба:
1. Опиши це (колір, форма, розміри).
2. Порівняй це (на що це схоже? від чого це відрізняється?).
3. Добери асоціації (про що змушує думати? що спадає на думку?).
4. Проаналізуй це (скажіть, яким чином це зроблено? ви це знаєте? ви можете це вигадати?).
5. Як його використати (знайти застосування; яким чином це можна застосувати?).
6. Запропонувати аргументи «за» або «проти» цього (що в ньому доброго чи поганого? займіть певну позицію, використайте повний діапазон аргументів від логічних до безглуздих).
Учні можуть виконувати кубування в парі, потім об'єднатися в групи. Слід провести через кубик слово. Це може бути літературний термін, визначення або якась інша назва. Дуже важливо застосовувати кубування до того, що вже добре відомо учням. Його можна використовувати на стадії актуалізації чи рефлексії.
Фрагмент уроку
Тема: Веселка
Вчитель: Завітав сьогодні в клас
На урок знову до вас
Кубик, діти, не простий,
Кубик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання наші перевіряє.
Слово ВЕСЕЛКА
Опиши
Яка веселка? ( Яскрава , різнокольорова , велика)
Порівняй
На що вона схожа? ( Коромисло , дугу кольорові стрічки)
3.Встанови асоціації
Що спадає на думку дивлячись на веселку? ( Пройшов дощ і виглянуло сонечко)
4.Проаналізуй
З чого складається? ( З семи різних кольорів )
5.Застосуй .
Яким чином це можна використати ? ( милуватися , скласти казку , намалювати)
6. Вислови своє ставлення .( Веселка – це фантастичне явище природи)