Урок - екскурсія " Водойми нашої місцевості"

Про матеріал
Ознайомити дітей з річкою Плоскою , яка протікає через с . Шаровечку , дати здобувачам освіти поняття про водойми , вчити називати їх . Ознайомити з поняттям « довкілля» та мешканцями річки Плоски .З’ясувати значення водойм рідного краю ,формувати пізнавальний інтерес , вміти аналізувати , порівнювати ,проводити досліди , робити висновки .Розвивати зв’язне мовлення дітей . Виховувати любов до природи та бережливе ставлення до її багатств .
Перегляд файлу

Урок  Я досліджую світ

( 1 клас НУШ)

«Водойми рідного краю. Охорона водойм .»

  Очикуванні  результати :

Ознайомити дітей з річкою Плоскою , яка протікає через  с .  Шаровечку , дати здобувачам освіти поняття про водойми , вчити називати їх . Ознайомити з поняттям  « довкілля» та мешканцями річки Плоски .З’ясувати значення водойм  рідного краю ,формувати пізнавальний інтерес , вміти аналізувати , порівнювати ,проводити досліди , робити висновки .Розвивати зв’язне мовлення дітей .

Виховувати любов до природи та бережливе ставлення до її багатств .

Хід уроку

1 . Організаційний момент

Вітання біля стіни «Вибору»

Ранкова зустріч

Діти встають в ранкове коло , вітаючись ліктиками , колінками , п’яточками , носочками .З лего у руках роблять хвильку. Далі вибираємо учня дня . Дитина розповідає біля куточка природи яке число ,місяць , день тижня , погода .

Вчитель : Діти , число сьогодні 18 квітня , яке це число? Одноцифрове чи двоцифрове?

Відповідь дітей : Двоцифрове .

Вчитель : З яких чисел складається ?

Відповіді дітей : З 1 та 8

Вчитель : А яке число більше і наскільки ?

Відповіді дітей : Більше число 8 на 7.

Вчитель : Хто готував хвилинку – цікавинку ?

Виходить дитина :

Я готувала хвилинку – цікавинку про жабу

Жаба озерна – наша найбільша земноводна істота. Вона досягає значних розмірів  10-12 см.Зустрічаються навіть жаби завдовжки 15-17 см.виглядають вони завжди так ,ніби їх призвали до армії та одягли в маскувальну уніформу із зеленими , оливковими , бурими та чорними плямами.

Їжа жаби дуже різноманітна. Це насамперед , різні безхребетні – жуки, мурахи , павуки , Цвіркуни,

Мухи, голі гусениці, таргани ,черв’яки , молюски. Усі жаби корисні для людини.

Вчитель : А зараз давайте послухаємо загадки та спробуємо їх відгадати .

Загадки

  • Дзюркочу серед лісу я ,

Холодне , гомінке .

Ще здалеку по пісеньці

Впізнаєте мене . (Джерельце)

Серед села

Стоїть бочка немала . (Криниця )

Навкруги вода ,

А з питвом біда.(Море)

Стоїть корито,

Повне налито (Ставок)

Без ніг, а біжить ,

Без рук , а рукави миє.(Річка).

Річка, океан, озеро, струмок, море, ставок .

Якою назвою можна об’єднати ці слова?

Це – водойми.

А як ви вважаєте про що піде мова на сьогоднішньому уроці?

Відповіді дітей:

Про водойми.

Вчитель:

А чи знаєте ви ,що позначає слово водойма?

Водойма- це не просто вода. Це дім , де живуть різні і незвичайні істоти. Їм потрібен дім, і вони йому потрібні.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся , які водойми є у нашій місцевості і як ми їх повинні оберігати.

Зараз давайте об’єднаємось в групи за допомогою мешканців водойм .

Діти ідуть у куточок настрою і ставлять його на смайликах.

Потім займають робочі місця згідно з картинками які їм попалися.

Вчитель: Діти , давайте переглянемо фільм. Нашу подорож до річки Плоски ,яка протікає через наше село.

(перегляд знятого фільма)

Фізкультхвилинка « Маленькі жабенятка» .

Систематизація та усвідомлення нового матеріалу.

Розповідь вчителя про річку.

Робота в групі

Дітям роздаються картинки з тваринами , з рибами, плазунами, птахами ,комахами завдання в командах .Вибрати тих мешканців ,які проживають в нашій річці та біля неї.

Потім діти обговорюють в команді хто за що відповідає , та обирають доповідача ,який передає цю інформацію  іншим командам та ознайомить їх . Коли доповідач повертається до своєї команди  діти роблять корону та презентують своїх мешканців.

Вивішують на дошку.

Закріплення нового матеріалу.

Робота в групах Лего .

Вчитель читає загадки на цеглинках Лего написані слова – відгадки.Діти повинні прочитати відгадки , але не говорити в слух , а в команді показати відгадку за допомогою « Корони».

Загадки

Цей щур не простий, цей щур водяний,

В нього шкура цінний міх ,

Його не лякає дощ і сніг.(Нутрія)

Маленький гелікоптер

Над водою вмить завмер.

Великі очі. Хто це? Жабка?

Та ні .Це – (Бабка)

Повзун повзе,сто голок везе.(Їжак)

Взимку ловиться і влитку,

Вудкою або у сітку.

А коли злякається –

В мулі заховається.( Карась)

Скритна , хижа і зубата ,

З довгим тілом і хвостата .

Виглядом своїм лякає

Рибку в річці поїдає.(Щука)

Срала квітка і проснулася,

Більше спати не схотіла.

Сполохнулася , озирнулася ,

Крильця розкрила і полетіла.( Метелик)

Руханка «Жабячий концерт».

Узагальнення і систематизація отриманих знань.

Дослід (Командна робота)

На партах у дітей стоять лотки з водою .Це уявна водойма .

В коробках з боку : пласикові пробки, пінопласт , папір, полеітеленові пакети,непроливайка з водою (брудною). Діти по черзі кидають сміття в уявниу водойму та коментують , що відбувається.Потім роблять підсумок досліду.

Рефлексія

Вчитель роздає дітям вирізані долоньки та пропонує написати на них дітям правила,яких вони будуть дотримуватись знаходячись біля водойми або як вони зможуть зберегти довкілля.

Діти причіпляють долоньки до річки. ( Заздалегідь приготовленої).

Сценка « Метелики та Лелека».

Після врятування комах та лелеки вчитель пропонує дітям підійти до куточку настрою та звернути увагу на те ,чи можливо у когось змінився настрій .

Діти роблять свій вибір.

Вчитель дякує за урок .

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кухарчук Ірина Гаврилівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 квітня 2019
Переглядів
1347
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку