Класс _7____________ Дата________________
Тема: «Приготування страви. Оздоблення страви. Подавання до столу. Сервірування столу.»
Мета уроку:
Навчальна: розвиток навичок командної роботи, реалізація своїх теоретичних знань та творчих здібностей отриманих на уроках трудового навчання , підвищення зацікавленості до вивчення предмету; формувати уміння обирати продукти для повноцінного харчування, навичок систематизації та аналізу навчального матеріалу.
Розвиваюча мета:розвивати у учнів цілеспрямованість, працелюбство; сприяти розвиткові інтересу учнів до процесу набуття знань та установлення основних критеріїв раціонального харчування
Виховна мета: виховувати самостійність в роботі; культуру споживання їжі; формувати особисту позицію з питання раціонального харчування
Обладнання, матеріали та наочність: склянки, столові прибори, столові тарілки, картки – завдання.
Між предметні зв’язки: основи здоровя, кулінарія
Тип уроку: урок-гра.
Хід уроку
Організаційний момент
Перевірка наявності учнів. Перевірка підготовленості учнів до уроку, наявності робочого одягу.
Учитель. Доброго дня, діти. Сьогодні під час заняття ми з вами за короткий час встигнемо збудувати невеличке кафе, створити його меню, приготувати різноманітні страви, навчитись їх призентовувати та правильно сервірувати стіл.
Актуалізація опорних знань
Правильне харчування – перший ключ до здоровя і доброго самопочуття, без яких важко досягнути максимальної працездатності.
Давньогрецькому філософу Сократу належить вислів : «Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб житии».
Сьогодні наш урок-гра присвячена кулінарії, але він пройде в незвичній для вас формі – змагання між командами. Отже, на дошці намальована результативна таблиця яка буде відображати результативність вашої роботи. Оцінювання буде відбуватись за допомогою карток червоного та білого кольору, червоний колір це 11- 12 балів а білий – 10 балів.
Назва кафе |
Меню |
Закуска |
Головна страва |
Десерт |
Сервіровка столу |
Переможець та команда, яка отримає найбільшу кількість червоних карток. А тепер давайте я вас ознайомлю з етапами нашої роботи:
Мотивація навчальної діяльності
Питання для визначення капітана команди:
Перерахуйте як можна більше видів українських борщів.
Перерахуйте як можна більше страв з картоплі.
Перерахуйте як можна більше хдібобулочних виробів.
Отже всі дуже добре впорались із цим завданням, капітан команди або шеф-повар обраний. Тепер переходимо до наступного етапу нашої гри. Це складання меню. Пам’ятайте що від вдало складеного меню залежить успіх вашого закладу.
Вивчення нового матеріалу
Меню- це перелік розташованих у певному порядку різних холодних і гарячих закусок, перших і других страв, гарячих і холодних напоїв, борошняних і кондитерських виробів, які є в продажу на даний день, із зазначенням їх цини.
Отже у вашому меню повинно бути три страви із назвою та складом:
Закуска- їжа, яка подається перед основними стравами. Закуска поділяється на види:
Головна страва — основна страва, що подається під час прийому їжі, що складається з декількох страв. Головна страва зазвичай найважча, гаряча та найскладніша страва в меню. Основними інгредієнтами є м'ясо або риба.
Тож на вибір вам дається список основних страв, хоча ви можете вигадати свою страву. Тож це:
(вареники, риба з гарніром, картопля з гарніром, паста з гарніром, котлети з гарніром.
Риба з гарніром
Вареники
Картопля з гарніром
Паста з гарніром
М'ясо з гарніром
Десерт – страва, що подається після обіду, тобто після основних страв.
Але після того, як ви приготуєте всі необхідні страви вам потрібно буде вдало їх подати на стіл. Тому стіл ви ще повинні вдало і красиво сервірувати.
Сервірування – процес подачи страв гостям. Сервірування складається з наступних процесів:
Зазвичай використовується один з трьох видів:
Я пропоную вам сервирувати ваші столи в російському та у французькому стилі
.
Столові набори поділяються на дві групи – основні і допоміжні. Основні призначені для їжі, допоміжними офіціанти розкладають страви.
До основних наборів відносять закусочний, рибний, столовий, десертний та фруктовий.
Набір закусочний складається з виделки і ножа; застосовується при подачі холодних страв і закусок. Відрізняється від столового набору меншими розмірами.
Набір столовий складається з виделки, ножа і ложки; використовується при сервіруванні столу для подачі перших і других страв. Ніж може мати зубчасте вістря.
Набір рибний включає виделку з чотирма короткими зубцями і заглибленням для відокремлення кісток та лопатеподібний тупий ніж.
Набір десертний складається з ложки, виделки і ножа. За розміром виделка і ніж менші за закусочні. Крім того, ложка може подаватися до бульйону, що відпускається в чашці.
Столові набори: 1- ложка кавова; 2- ложка чайна; 3- ложка десертна; 4- ложка столова; 5- щипці кондитерські великі; 6- ложка для приготування змішаних напоїв; 7- щипці для спаржі; 8- щипці для льоду; 9- щипці кондитерські ( для льоду); 10- секатор для підрізування сигар; 11- виделка для розкладання лимона; 12- виделка для жюльєнів; 13- набір рибний; 14,15- набори десертні; 16,17- набори закусочні; 18- ложка розливальна; 19- набір столовий; 20- лопатка кондитерська для тістечок і торта; 21- лопатка паштетна; 22- лопатка рибна; 23- лопатка для ікри; 24- ложка для морозива.
Інструкційна картка № 1 «Послідовність сервірування столу»
|
Візуалізація сервірування
Практична робота
А тепер розпочинається найцікавіша частина нашого уроку. За допомогою різнокольорового тіста вам необхідно буде приготувати закуску, головну страву та десерт . Найголовніше завдання шеф-повара правильно розподілити обовязки між членами своєї команди.
Домашнім завданням було підготувати різнокольорове тісто. Усі готові до виконання роботи? Схвальні відгуки. Тож ми розпочинаємо.
1 крок. Приготування закуски.
2 крок. Приготування головної страви.
3крок. Приготування десерту.
4 крок. Сервірування столу. (Оскільки сервірування найважливіша частина роботи її виконує капітан команди).
Рефлексія
Після завершення всіх приготувань та сервірування столу шеф- поварами, команди «відвідують» заклади один одного та оцінюють правильність сервірування під керівництвом учителя.
Підведення підсумків
Учитель. Що ж любі мої діти, ось і закінчились ваші випробування. Сьогодні ви мали змогу попрацювати в команді, перевірити свої сили в приготуванні різноманітних страв а також навчились сервірувати стіл.