Урок - гра «Приготування страви. Оздоблення страви. Подавання до столу. Сервірування столу.»

Про матеріал
Урок - гра розрахований на поглиблення знань дітей з кулінарії, поглиблення знань з практичного застосування раніше набутих знань а також розвиток комунікативних здібностей та командної роботи.
Перегляд файлу

Класс _7____________                                  Дата________________

Тема: «Приготування страви. Оздоблення страви. Подавання до столу. Сервірування столу.» 

 

Мета уроку:

Навчальна: розвиток навичок командної роботи, реалізація своїх теоретичних знань та творчих здібностей  отриманих на уроках  трудового навчання , підвищення зацікавленості до вивчення предмету; формувати уміння обирати продукти для повноцінного харчування, навичок систематизації та аналізу навчального матеріалу.

 

Розвиваюча мета:розвивати у учнів цілеспрямованість, працелюбство; сприяти розвиткові інтересу учнів до процесу набуття знань та установлення основних критеріїв раціонального харчування

 

Виховна мета: виховувати самостійність в роботі; культуру споживання їжі; формувати особисту позицію з питання раціонального харчування

 

Обладнання, матеріали та наочність: склянки, столові прибори, столові тарілки, картки – завдання.

 

Між предметні зв’язки: основи здоровя, кулінарія

Тип уроку: урок-гра.

Хід уроку

 

 Організаційний момент

Перевірка  наявності учнів. Перевірка підготовленості учнів до уроку, наявності робочого одягу.

Учитель. Доброго дня, діти. Сьогодні під час заняття ми з вами за короткий час встигнемо збудувати невеличке кафе, створити його меню, приготувати різноманітні страви, навчитись їх призентовувати та правильно сервірувати стіл.

 

Актуалізація опорних знань

Правильне харчування – перший ключ до здоровя і доброго самопочуття, без яких важко досягнути максимальної працездатності.

 

Давньогрецькому філософу Сократу належить вислів : «Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб житии».

 

Сьогодні наш урок-гра присвячена кулінарії, але він пройде в незвичній для вас формі – змагання між командами. Отже, на дошці намальована результативна таблиця яка буде відображати результативність вашої роботи. Оцінювання буде відбуватись за допомогою карток червоного та білого кольору, червоний колір це 11- 12 балів а білий – 10 балів.

Назва кафе

Меню

Закуска

Головна страва

Десерт

Сервіровка столу

 

Похожее изображение

Переможець та команда, яка отримає найбільшу кількість червоних карток. А тепер давайте я вас ознайомлю з етапами нашої роботи:

  1. Формування команд по5-6 чоловік (за бажанням).
  2. Визначення капітана команди .
  3. Обрання назви міні-кафе.
  4. Складання меню.
  5. Приготування з різнокольорового тіста закуски.
  6. Приготування з різнокольорового тіста головної страви (вареники, риба з гарніром, картопля з  гарніром, паста з гарніром, котлети з гарніром).
  7. Приготування з різнокольорового тіста десерту( торти, тістечка).
  8. Сервірування столу.

Мотивація навчальної діяльності

  1. Формування команд по 6 чоловік (за бажанням).
  2. Визначення капітана команди

Питання для визначення капітана команди:

Перерахуйте як можна більше видів українських борщів.

Перерахуйте як можна більше страв з картоплі.

Перерахуйте як можна більше хдібобулочних виробів.

Отже всі дуже добре впорались із цим завданням, капітан команди або шеф-повар обраний.  Тепер переходимо до наступного етапу нашої гри. Це складання меню. Пам’ятайте що від вдало складеного меню залежить успіх вашого закладу.

Картинки по запросу меню шаблоны

Вивчення нового матеріалу

Меню- це перелік розташованих у певному порядку різних холодних і гарячих закусок, перших і других страв, гарячих і холодних напоїв, борошняних і кондитерських виробів, які є в продажу на даний день, із зазначенням їх цини.

Отже у вашому меню повинно бути три страви із назвою та складом:

  1. Закуска .
  2. Головна страва (вареники, риба з гарніром, картопля з  гарніром, паста з гарніром, котлети з гарніром).
  3. Десерт.

Закуска- їжа, яка подається перед основними стравами. Закуска поділяється на види:

  1. Канапка- скибка довгастої булки або батону намазана маслом з накладеними кусочками шинки, сиру, помідорів, які складені, як подушки на дивані.

Картинки по запросу "фото канапки"

  1. Тарталетка- кошики з прісного тіста для подачи в них різних начинок – мясних, рибних, грибних, овочевих.

Картинки по запросу "фото тарталеток"

Головна страва  основна страва, що подається під час прийому їжі, що складається з декількох страв.  Головна страва зазвичай найважча, гаряча та найскладніша страва в меню. Основними інгредієнтами є м'ясо або риба.

Тож на вибір вам дається список основних страв, хоча ви можете вигадати свою страву. Тож це:

(вареники, риба з гарніром, картопля з  гарніром, паста з гарніром, котлети з гарніром.

Картинки по запросу "риба з гарніром"    Риба з гарніром

Картинки по запросу "вареники фото"     Вареники

Картинки по запросу "картопля з гарніром фото"    Картопля з гарніром

Картинки по запросу "паста  з гарніром"

Паста з гарніром

Картинки по запросу "мясо  з гарніром"       М'ясо з гарніром

Десерт – страва, що подається після обіду, тобто після основних страв.

Картинки по запросу "десерти фото"

Але після того, як ви приготуєте всі необхідні страви вам потрібно буде вдало їх подати на стіл. Тому стіл ви ще повинні вдало і красиво сервірувати.

Сервірування – процес подачи страв гостям. Сервірування складається з наступних процесів:

  1. Процес накриття з розміщенням на ньому столових приладів (сервірування столу).
  2. Прикраса страв для додання їм ззовні цікавого вигляду (сервірування страви).
  3. Вибір і подача певних вин до певних страв (сервірування вин).

Зазвичай використовується один з трьох видів:

Я пропоную вам сервирувати ваші столи в російському та у французькому стилі

.

Столові набори поділяються на дві групи – основні і допоміжні. Основні призначені для їжі, допоміжними офіціанти розкладають страви.

До основних наборів відносять закусочний, рибний, столовий, десертний та фруктовий.

Набір закусочний складається з виделки і ножа; застосовується при подачі холодних страв і закусок. Відрізняється від столового набору меншими розмірами.

Набір столовий складається з виделки, ножа і ложки; використовується при сервіруванні столу для подачі перших і других страв. Ніж може мати зубчасте вістря.

Набір рибний включає виделку з чотирма короткими зубцями і заглибленням для відокремлення кісток та лопатеподібний тупий ніж.

Набір десертний складається з ложки, виделки і ножа. За розміром виделка і ніж менші за закусочні. Крім того, ложка може подаватися до бульйону, що відпускається в чашці.

Столові набори

Столові набори: 1- ложка кавова; 2- ложка чайна; 3- ложка десертна; 4- ложка столова; 5- щипці кондитерські великі; 6- ложка для приготування змішаних напоїв; 7- щипці для спаржі; 8- щипці для льоду; 9- щипці кондитерські ( для льоду); 10- секатор для підрізування сигар; 11- виделка для розкладання лимона; 12- виделка для жюльєнів; 13- набір рибний; 14,15- набори десертні; 16,17- набори закусочні; 18- ложка розливальна; 19- набір столовий; 20- лопатка кондитерська для тістечок і торта; 21- лопатка паштетна; 22- лопатка рибна; 23- лопатка для ікри; 24- ложка для морозива.

 

Інструкційна картка № 1 «Послідовність сервірування столу»

Картинки по запросу "сервірування столу у російському стилі"

Візуалізація сервірування

 

Картинки по запросу "сервірування столу"

Практична робота

 А тепер розпочинається найцікавіша частина нашого уроку. За допомогою різнокольорового тіста вам необхідно буде приготувати закуску, головну страву та десерт . Найголовніше завдання шеф-повара правильно розподілити обовязки між членами своєї команди.

Домашнім завданням було підготувати різнокольорове тісто. Усі готові до виконання роботи? Схвальні відгуки. Тож ми розпочинаємо.

1 крок. Приготування закуски.

2 крок. Приготування головної страви.

3крок. Приготування десерту.

4 крок. Сервірування столу. (Оскільки сервірування найважливіша частина роботи її виконує капітан команди).

 

Рефлексія

Після завершення всіх приготувань та сервірування столу шеф- поварами, команди «відвідують» заклади один одного та оцінюють правильність сервірування під керівництвом учителя.

 

Підведення підсумків

Учитель. Що ж любі мої діти, ось і закінчились ваші випробування. Сьогодні ви мали змогу попрацювати в команді, перевірити свої сили в приготуванні різноманітних страв а також навчились сервірувати стіл.

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку