Урок - гра з математики для 1 класу "Чарівні стежки математики"

Про матеріал

Мета:

створити умови для активної співпраці учнів та вчителя на уроці;

закріпити та узагальнити вміння та навички учнів виконувати додавання і віднімання чисел в межах 10;

розвивати вміння розрізняти та класифікувати геометричні фігури;

формувати у дітей прийоми розумової діяльності – уважність, спостережливість, кмітливість;

виховувати наполегливість, старанність, взаємодопомогу, любов до математики та бажання

Перегляд файлу

Урок – казка « Чарівні стежки математики»

Мета:

  • створити умови для активної співпраці учнів та вчителя на уроці;
  • закріпити та узагальнити вміння та навички учнів виконувати додавання і віднімання чисел в межах 10;
  • розвивати вміння розрізняти та класифікувати геометричні фігури;
  • формувати у дітей прийоми розумової діяльності – уважність, спостережливість, кмітливість;
  • виховувати наполегливість, старанність, взаємодопомогу, любов до математики та бажання

Обладнання: предметні малюнки (рукавичка, мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовк, кабан, ведмідь, частини рукавички); записи на дошці для завдань «Кругові приклади», «Порівняння чисел», коротка умова задачі; презентація.

Хід уроку-гри

І. Організація класу до роботи.

Бесіда:

  • Чи любите ви казки?
  • Хто з вас вже сам може почитати казку?
  • Які ви знаєте українські народні казки?

ІІ. Повідомлення теми уроку-гри.

  • Сьогодні ми зустрінемось з героями української народної казки, яка вам добре відома. Її назву ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:

Плету хлівець на четверо овець,

а на п’яту – окремо. (Рукавичка)

  • Згадайте і назвіть героїв казки. Кожен з цих тварин підготував цікаве завдання, яке ми з вами будемо розгадувати мандруючи чарівними доріжками математики.

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Робота з геометричним матеріалом.
    • Розповідь вчителя. Ішов дід лісом та й загубив рукавичку. (Виставляється малюнок рукавички з геометричним орнаментом.)
    • Бігла лісом мишка. Побачила рукавичку – та до неї. «Ой яка гарна рукавичка! А що це на ній?».http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-389-1.jpg
    • Діти, допоможіть мишці назвати усі геометричні фігури в орнаменті, порахувати скільки їх та дізнатися, яких фігур найбільше, а яких – найменше.
  2. Усний рахунок.
    • Забігла мишка в рукавичку та й сидить гріється. Аж тут скаче жабка. «Хто-хто в рукавичці живе?» – «Це я, мишка.» – «Пусти і мене». – «Розплутаєш мої сліди, тоді пущу».
    • Допоможемо жабці розплутати мишачі сліди, обчисливши «кругові» приклади.

5+3        10-1        2+5

9-3        8+2         6-6

0+4        4-2        2+3

От уже сидять вони в рукавичці удвох.

IV. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Різницеве порівняння двох чисел.
    • Аж тут зайчик плигає. «Хто-хто в рукавичці живе?» – «Я – мишка.» – «І я – жабка.» – «Пустіть і мене». – «Виконаєш наше завдання, тоді й пустимо.»
    • Треба допомогти зайчику порівняти числа. (Учні працюють біля дошки по черзі.)

5 … 2 на …     10 … 1 на …      4 … 8 на …

3 … 9 на …      7 … 6 на …     2 … 3 на …

  • Пустили вони і зайчика. Вже утрьох сидять.
  1. Фізкультхвилинка.
    • Аж ось біжать лисиця та вовк. «Хто-хто в цій рукавичці сидить?» Назвалися тваринки. «Пустіть нас до себе, бо ми дуже змерзли.» – «То станцюйте, щоб зігрітись!»
    • Руки вгору піднімай,

а тоді їх опускай.

А тепер скоріш, скоріш

плескай, плескай веселіш!

(За другим разом «… тупай, тупай веселіш!»,

за третім – «… потанцюймо веселіш!».)

  • За такий таночок пустили друзі лисичку і вовка до рукавички. Сидять уже вп’ятьох.
  1. Обчислення значень виразів на дві дії.
    • Аж тут прибіг кабан і теж попросився до рукавички. А тварини не дуже й хотіли його пускати, бо й самим тісно. Тому вигадали складне завдання.
    • Довго кабан думав, та все ж впорався. А ви зможете?

3+4+3=        8-4-2=       7-1-0=

5+5-6=        3+0-3=       4-2-2=

  • Ледь-ледь кабан уліз до рукавички. Ушістьох стало зовсім тісно.
  1. Розв’язування задачі.
    • Чують друзі – кущі тріщать і хтось суне прямо до рукавички. А це ведмідь. Став проситися і він до них. «Розв’яжеш задачу, тоді впустимо.» – «Та я ж навіть до школи не ходив!» – реве ведмідь. «Попроси першокласників, може допоможуть.»
    • І задали ведмедю таку задачу:
    • В одній бочці 7 кг меду, а в другій – на 3 кг більше.  Скільки кілограмів меду  в другій бочці?
  2. Цікаве завдання на розвиток просторової уяви.
    • Став ведмідь лізти в рукавичку, а вона – трісь! – та й розірвалася. Розбіглись тварини хто куди. А нам залишилося відновити рукавичку. (На дошці виставляються малюнки частин рукавичок.)http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-389-2.jpg
    • Діти, допоможіть мишці назвати усі геометричні фігури в орнаменті, порахувати скільки їх та дізнатися, яких фігур найбільше, а яких – найменше.
    • Діти відшукують дві частини, з яких можна скласти цілу. Спочатку завдання виконують лише поглядом, а потім перевіряють практично, з’єднуючи частини рукавичок.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Закінчився наш урок.

Зараз продзвенить дзвінок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі!

 

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
2741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку