Урок – казка « Чарівні стежки математики»
Мета:
-
створити умови для активної співпраці учнів та вчителя на уроці;
-
закріпити та узагальнити вміння та навички учнів виконувати додавання і віднімання чисел в межах 10;
-
розвивати вміння розрізняти та класифікувати геометричні фігури;
-
формувати у дітей прийоми розумової діяльності – уважність, спостережливість, кмітливість;
-
виховувати наполегливість, старанність, взаємодопомогу, любов до математики та бажання
Обладнання: предметні малюнки (рукавичка, мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовк, кабан, ведмідь, частини рукавички); записи на дошці для завдань «Кругові приклади», «Порівняння чисел», коротка умова задачі; презентація.
Хід уроку-гри
І. Організація класу до роботи.
Бесіда:
-
Чи любите ви казки?
-
Хто з вас вже сам може почитати казку?
-
Які ви знаєте українські народні казки?
ІІ. Повідомлення теми уроку-гри.
-
Сьогодні ми зустрінемось з героями української народної казки, яка вам добре відома. Її назву ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:
Плету хлівець на четверо овець,
а на п’яту – окремо. (Рукавичка)
-
Згадайте і назвіть героїв казки. Кожен з цих тварин підготував цікаве завдання, яке ми з вами будемо розгадувати мандруючи чарівними доріжками математики.
ІІІ. Актуалізація знань учнів.
-
Робота з геометричним матеріалом.
-
Розповідь вчителя. Ішов дід лісом та й загубив рукавичку. (Виставляється малюнок рукавички з геометричним орнаментом.)
-
Бігла лісом мишка. Побачила рукавичку – та до неї. «Ой яка гарна рукавичка! А що це на ній?».
-
Діти, допоможіть мишці назвати усі геометричні фігури в орнаменті, порахувати скільки їх та дізнатися, яких фігур найбільше, а яких – найменше.
-
Усний рахунок.
-
Забігла мишка в рукавичку та й сидить гріється. Аж тут скаче жабка. «Хто-хто в рукавичці живе?» – «Це я, мишка.» – «Пусти і мене». – «Розплутаєш мої сліди, тоді пущу».
-
Допоможемо жабці розплутати мишачі сліди, обчисливши «кругові» приклади.
5+3 10-1 2+5
9-3 8+2 6-6
0+4 4-2 2+3
От уже сидять вони в рукавичці удвох.
IV. Узагальнення та систематизація знань.
-
Різницеве порівняння двох чисел.
-
Аж тут зайчик плигає. «Хто-хто в рукавичці живе?» – «Я – мишка.» – «І я – жабка.» – «Пустіть і мене». – «Виконаєш наше завдання, тоді й пустимо.»
-
Треба допомогти зайчику порівняти числа. (Учні працюють біля дошки по черзі.)
5 … 2 на … 10 … 1 на … 4 … 8 на …
3 … 9 на … 7 … 6 на … 2 … 3 на …
-
Пустили вони і зайчика. Вже утрьох сидять.
-
Фізкультхвилинка.
-
Аж ось біжать лисиця та вовк. «Хто-хто в цій рукавичці сидить?» Назвалися тваринки. «Пустіть нас до себе, бо ми дуже змерзли.» – «То станцюйте, щоб зігрітись!»
-
Руки вгору піднімай,
а тоді їх опускай.
А тепер скоріш, скоріш
плескай, плескай веселіш!
(За другим разом «… тупай, тупай веселіш!»,
за третім – «… потанцюймо веселіш!».)
-
За такий таночок пустили друзі лисичку і вовка до рукавички. Сидять уже вп’ятьох.
-
Обчислення значень виразів на дві дії.
-
Аж тут прибіг кабан і теж попросився до рукавички. А тварини не дуже й хотіли його пускати, бо й самим тісно. Тому вигадали складне завдання.
-
Довго кабан думав, та все ж впорався. А ви зможете?
3+4+3= 8-4-2= 7-1-0=
5+5-6= 3+0-3= 4-2-2=
-
Ледь-ледь кабан уліз до рукавички. Ушістьох стало зовсім тісно.
-
Розв’язування задачі.
-
Чують друзі – кущі тріщать і хтось суне прямо до рукавички. А це ведмідь. Став проситися і він до них. «Розв’яжеш задачу, тоді впустимо.» – «Та я ж навіть до школи не ходив!» – реве ведмідь. «Попроси першокласників, може допоможуть.»
-
І задали ведмедю таку задачу:
-
В одній бочці 7 кг меду, а в другій – на 3 кг більше. Скільки кілограмів меду в другій бочці?
-
Цікаве завдання на розвиток просторової уяви.
-
Став ведмідь лізти в рукавичку, а вона – трісь! – та й розірвалася. Розбіглись тварини хто куди. А нам залишилося відновити рукавичку. (На дошці виставляються малюнки частин рукавичок.)
-
Діти, допоможіть мишці назвати усі геометричні фігури в орнаменті, порахувати скільки їх та дізнатися, яких фігур найбільше, а яких – найменше.
-
Діти відшукують дві частини, з яких можна скласти цілу. Спочатку завдання виконують лише поглядом, а потім перевіряють практично, з’єднуючи частини рукавичок.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Зараз продзвенить дзвінок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі!