Конспект уроку з математики для 1 класу на тему: "Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до прикладів виду: 20 + 47, 2 + 47. Розв'язування задач"

Про матеріал

Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до прикладів виду: 20 + 47, 2 + 47. Розв'язування задач на знаходження суми. Порівняння виразів“.

Метою уроку є: формувати вміння застосовувати загальне правило додавання двоцифрових чисел до окремих випадків, коли в першому доданку відсутні десятки або одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати текстові задачі. Конспект уроку за підручником М.В.Богдановича, Г.П.Лишенка 2012 р.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з математики

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

 

Математика

Тема: Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до прикладів виду: 20 + 47,  2 + 47. Розв'язування задач на знаходження суми. Порівняння виразів

Мета: формувати вміння застосовувати загальне правило додавання двоцифрових чисел до окремих випадків, коли в першому доданку відсутні десятки або одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати текстові задачі складанням виразу, порівнювати вираз і число; розвивати творчу уяву, пам’ять, логічне мислення, вміння грамотно, логічно давати повні відповіді на запитання, доводити, аргументувати власну думку; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: предметні малюнки, лічильний матеріал.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Весела лічба

• Чорний ворон сів на тин,

Там уже сидів один.

А над ними угорі

Ще кружляли 5 і 3.

— Скільки ж буде всього птиць?

— Міркував на ганку Гриць. (10)

• У баби Катрі ріс гарбуз

І між грядками він загруз.

Рятували гарбуза

Баба, внучка і коза,

І ще двоє козенят,

Кіт Василь і пес Пірат.

Скільки всіх, хто рятував,

Ти вкінці нарахував? (7)

2. Усна лічба

— Знайдіть зайвий приклад.

20 + 27  30 + 17  43 + 4   27 + 10 (зайвий)  40 + 7

— Чому він «зайвий»? (Він один має суму не 47, а 37.)

3. Гра «Замкни коло»

4. Математичний диктант (підручник, с. 123, завдання 2)

— Запишіть число, в якому 5 дес. і 9 од.

— Запишіть найменше двоцифрове число, яке утворене однаковими цифрами.

— Запишіть найбільше двоцифрове число, яке утворене однаковими цифрами.

— Запишіть суму чисел 39 і 30, 60 і 3.

— Запишіть різницю чисел 60 і 50, 50 і 30.

— Збільшіть 65 на 30.

— Зменшіть 60 на 30.

5. Гра «Чарівний ланцюжок» (підручник, с. 123, завдання 5)

— Розв’яжіть чарівний ланцюжок.

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми будемо додавати двоцифрові числа, коли в першому доданку відсутні десятки або одиниці, вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати текстові задачі, будемо порівнювати вираз і число, а також виконувати багато цікавих завдань.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота

54 + 5   81 + 6   64 + 3   11 + 8

5 + 54   6 + 81   3 + 64   8 + 11

— Яку властивість додавання використовували, виконуючи дії?

2. Пояснення нового матеріалу

На дошці — приклад: 2 + 47.

— У першому доданку немає десятків. Тому треба додати 2 і 7, а результат додати до 40.

— Поясніть розв’язання прикладу.

30 + 26 = 30 + 20 + 6 = 50 + 6 = 56

3. Первинне закріплення

60 + 14   4 + 44   2 + 34   81 + 7

30 + 44   1 + 38   60 + 32  13 + 22

Два приклади розв’язують з коментуванням, а решту — самостійно.

Фізкультхвилинка

Вийшли гуси на травицю

Пощипати муравицю.

Йдуть вони ладочком,

Рівненьким рядочком.

Гусоньки гуляли,

Крильцями махали.

Поскубли травички,

Попили водички,

Нахилились, потяглись,

Усі дружно піднялись.

Бігали-гуляли,

Крильцями махали.

4. Робота за підручником (с. 123)

Завдання 1

— Розв’яжіть за зразком.

31 + 20 = 30 + 20 + 1 = 50 + 1 = 51  62 + 10

63 + 30     80 + 11

17 + 50      54 + 40

45 + 50      40 + 16

Завдання 3 (самостійно)

— Синій кит довший чи коротший? Як знайти його довжину? (додати, 20 + 13 = 33 м)

Завдання 4. Творча робота. Складання задачі за скороченим записом.

(2–4 учні складають задачу, чітко виділяють умову і запитання задачі. Після аналізу задачі — розв’язання записують у зошити: 45 + 20 = 65 (кн.))

Завдання 6

— Складіть подібну фігуру із паличок. Приберіть три палички так, щоб стало 3 трикутники.

  

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 73)

2. Розвязування прикладів

— Випишіть вирази зі значенням, більшим за 50.

41 + 45  69 – 9   23 + 36  43 + 13 50 + 10

45 + 14 60 – 10  19 + 40 2 + 17  30 + 19

3. Розв’язування задачі

На спортивному майданчику гуляло 10 дітей. До них прийшло 11 дівчаток і 18 хлопчиків. Скільки дітей стало на майданчику?

На дошці — коротка умова задачі.

Було — 10 діт.

Прийшло — 11 дів. і 18 хл.

Стало — ?

Учні повторюють задачу, складають колективно план розв’язання, а потім розв’язують по діях і виразом. (10 + 11 + 18 = 39 (д.))

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

4. Порівняння виразу і числа

1 варіант

28 – 10 28   42 + 5 48  35 + 30 65   66 68 – 8

2 варіант

10 28 – 8   48 43 + 5  60 35 + 20   4 6 + 40

Взаємоперевірка.

5. Тестування

1) Позначте число, у якому 4 десятки і 7 одиниць.

а) 74; б) 47; в) 48.

2) Між якими числами знаходиться число 79?

а) 70 і 80; б) 78 і 80; в) 80 і 81.

3) Позначте найбільше двоцифрове число, записане цифрами 3 і 5.

а) 35, б) 53, в) 33, г) 55.

4) Позначте ряд чисел, у якому кожне наступне число більше попереднього на 1 десяток.

а) 42; 55; 37; 68; 72; 93;

б) 43; 53; 63; 73; 83; 93;

в) 43; 44; 45; 46; 47; 48.

5) Поставте знак >, < або = .

9 дм 8 дм 9 см

6) Поставте знак >, < або = .

6 м 59 дм

7) До 32 додали 2 десятки. Яке число отримали?

а) 34; б) 52; в) 30.

8) 93 менше задуманого числа на 5 одиниць. Позначте задумане число.

а) 88; б) 98; в) 99.

9) Яке число задумали, якщо в нім бракує однієї одиниці до 6 десятків?

а) 58; б) 60; в) 59; г) 61.

10) Знайдіть число, в якому число одиниць на 7 менше числа десятків.

а) 91; б) 71; в) 92.

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Що найбільше запам’яталося?

— Які завдання були складними, які легкими?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Konotop Natasha
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
4769
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку