Урок - гра з математики« Я не чарівник, я тільки вчусь»

Про матеріал
Матеріал дозволяє ознайомити учнів з письмовим додаванням трицифрових чисел з переходом через розряд ( два переходи). розвивати вміння розв’язувати рівняння на знаходження невідомого зменшуваного та доданків; удосконалювати вміння оперувати математичними термінами, відповідно темі уроку, вміння розв’язувати задачі на зменшення, збільшення на кілька одиниць; удосконалювати знання таблиці множення; виховувати чуйність, бажання приходити на допомогу тим, хто цього потребує, командний дух, виховувати охайність при письмі.
Перегляд файлу

3 клас. Урок - гра « Я не чарівник, я тільки вчусь»  з математики

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Тема: Письмове додавання  трицифрових чисел з переходом через розряд ( два переходи). Розв’язування прикладів, рівнянь та задач»

Мета: ознайомити учнів з прийомами письмового додавання трицифрових чисел, коли є два переходи  через розряд;

          розвивати вміння розв’язувати рівняння на знаходження невідомого зменшуваного та доданків;        

          удосконалювати вміння оперувати математичними термінами, відповідно темі уроку, вміння    розв’язувати задачі на зменшення, збільшення на кілька одиниць; удосконалювати знання   таблиці множення; 

          виховувати чуйність, бажання приходити на допомогу тим, хто цього потребує, командний дух,    виховувати  охайність при письмі.

  Обладнання: таблиця «Сиди правильно», плакат із зображенням Попелюшки, 2 шапочки мудреців, плакат «План уроку», картки у вигляді тикв,  картки – зображення рожевої сукні, кришталевих туфель, карети, кучера, коней, мишей, криси, палацу, код – буквений  шифр для прикладів, плакат «Логічна вправа», підручник Богданович М.В. Математика: Підр. Для 3 кл.- К.: Освіта, 2003.- 160с.,

 

Хід уроку

І  Організація класу

На уроці будемо вивчати

Дуже нам потрібне додавання,

А крім того, будемо ми грати,

Приклади, задачі вирішати .

Тож міркуйте швидко, діти,

Правила згадайте.

І на кожному етапі

Правильно відповідайте!

ІІ Повідомлення теми й задач уроку

Вчитель:

У тридевۥятім царстві,

В родині лісника,

Жила собі дівчина,

Що попіл прибира .

Що тяжко працювала

Від ночі до зорі ,

А дяки вона мала

Лиш крики й стусани.

  • Про кого ця історія, малята? ( Відповіді дітей)
  • Дійсно, героїня казки Ш.Перро Попелюшка жила й працювала дуже важко:

Попелюшку ображала мачуха лиха,

В неї вдача бач, на лихо,

Була заздрісна та зла.

Найпотаємнішим бажанням Попелюшки було потрапити на бал  у королівський палац.

  • Хто ж допоміг здійснити це бажання?
  • Сьогодні на уроці ми будемо маленькими чарівниками, які тільки вчаться, допоможемо нашій славній дівчинці познайомитися з принцом і навчимося додавати трицифрові числа з переходом через розряд письмово.
  • Урок наш буде проходити за планом:
  1. Виконання  хатніх обов’язків Попелюшки – каліграфічна хвилинка, усний рахунок, закріплення таблиці множення.
  2. Спроби чаклувати – вивчення нового матеріалу.
  3. Підготовка сукні  - закріплення алгоритму додавання.
  4. Виготовлення кришталевих чобітків - розв’язування рівнянь.
  5. Зачіска – розв’язування задачі. Фізхвилинка.
  6. Чаклування над каретою – самостійна робота.
  7. Кучер, лакей – робота з підручником.
  8. Вибір дороги – задача
  9. Запрошення для Попелюшки – пошук помилок.
  10. Бал – Логічне завдання , підводимо підсумки.

ІІІ  Актуалізація опорних знань

- При кожному королівському палаці є придворні мудреці, які все на світі  знають. Сьогодні на уроці їх роль будуть виконувати … ( призначаю двох учнів) Вони будуть допомагати мені  опитувати маленьких чарівників. ( На уроці ці школярі задають додаткові запитання по пройденому матеріалу, які підготували вдома)

  1. Каліграфічна хвилинка.

Вчитель: Дуже часто чарівники у своїх чарах використовують магічні числа. Зараз ми запишемо деякі цифри і узнаємо нові відомості про числа, які вони позначають. Але спочатку згадаємо правила правильної посадки при письмі. ( Використовую таблицю «Сиди правильно») Першою ми запишемо цифру 7.

Сім  - число духовної досконалості   (печать Божа  ). Воно пішло від єврейського слова "савах", що означає  "бути наповненим або  мати  достаток".

Другою цифрою буде 3.Число 3 – найулюбленіше число людства. Воно часто використовується у казках: три сини, три завдання. Далі запишіть цифру 4. Це також магічне число. Достатньо згадати 4 пори року, 4 сторони світу, 4 групи крові людей.

  • Яке трицифрове число ми отримали?
  • Назвіть сусідів числа734.
  • Назвіть попереднє число, наступне.
  • Скільки всього десятків у цьому числі? Сотень? Одиниць?
  • Утворіть та запишіть якомога більше трицифрових чисел, використовуючи цифри 7,3,4 лише по одному разу.
  1. Усний рахунок.

    Першою справою на сьогодні  для Попелюшки буде прибрати на свої місця посуд. Для цього потрібно розставити чашки по порядку. Допоможуть нам числа, які треба розмістити у порядку зростання.

( Діти по порядку розставляють різнокольорові чашки з написами відповідних чисел. Коли вони впораються із завданням , треба звернути увагу на те, що чашки стоять  відповідно до кольорів веселки, а значить , застосувавши лічилку « Каждый охотник желает знать, где сидит фазан», можна перевірити правильність виконання)

Вчитель: А тепер Попелюшка повинна просіяти борошно. Для цього потрібно нам сито. Піднялись.

    Гра « Сито»

За допомогою цієї гри перевіряємо знання таблиці множення. Діти всі піднімаються, вчитель задає питання по таблиці. Той, хто відповів правильно, сідає.

 -  Попелюшка повинна завжди знати, скільки ще продуктів треба придбати у крамниці. Для цього вона проводить ревізію продуктів. Давайте допоможемо їй швидко впоратись.

 

У коморі 140 кг гречки та 50 кг рису. Скільки всього крупів у коморі?

 Лісник насолив на зиму 300 маленьких бочок лисичок та 240 бочонків опеньок. Скільки всього бочок стоїть на зиму?

Засолено 275 кг тарані та 15 кг коропа. Скільки всього риби?

Вчитель: Завершено хатню роботу. Тепер Попелюшка може зі спокійним серцем збиратися на бал. Але ми ще не зовсім чарівники, а тільки навчаємося, тому не зайвим буде повторити алгоритм чарування.

ІV Вивчення нового матеріалу.

Вчитель  знайомить дітей з алгоритмом письмового додавання трицифрових чисел з двома переходами через розряд. Заучуємо усне пояснення виконання обчислень. Вирішуємо колективно на дошці приклади:

+378      +456 

  243        387

____ ____

V Закріплення  нового матеріалу.

1. Групова робота

Вчитель: Наша Попелюшка повинна їхати на бал у чарівній сукні. Якого кольору вона буде ми зараз узнаємо. Для цього  розв’яжемо приклади і вгадаємо букви, що відповідають певному числу.

Кожен учень з картки записує приклад, розв’язує його та передає далі, розшифрувавши певну букву, яку записує у дужках . Між рядами йде змагання. Виграє той ряд, який швидше складе слово.

 

+468      +546      +379      +686        +377     +299 

  243        387        198         336          254       324

____ ____     ____     ____          ____    ____

 

Код шифрувальників:

711 – р , 788- б,  933- о,  765- і, 577- ж, 867- л, 922- е, 631 –в, 623- а

 Слово – код : рожева

 

 2. Розв’язування рівнянь

Вчитель: Отже  Попелюшка поїде на бал у чарівній  рожевій сукні.( Прикріпляю на плакат із зображенням дівчинки рожеву сукню. ) Але не можна ж їхати без знаменитих кришталевих туфель ! Я , гадаю, що розв’язання двох рівнянь зможуть поправити справу і казкова героїня отримає пару гарних туфельок.

Х – 579=247                    967 – Х=  454 

(Х= 8 26)                               ( Х=513)

 ( Прикріпляю на плакат із зображенням Попелюшки  картинку з парою туфель. )

3. Робота над задачею

Вчитель: А тепер , школярики, давайте зробимо Попелюшці особистий від нас подарунок – гарну зачіску. Справа ця нелегка і потребує багато розумових зусиль та практичних дій. Отже, нас чекає задача.

 

На балу у королівському палаці були присутні 365 чоловіків, жінок на 156 більше, а дітей на 298 більше , ніж жінок. Скільки дитячих запрошень потрібно послати? 

 

Складаємо коротку умову:

Чоловіки – 365 осіб

Жінки - ? ос., на 156 більше

Діти - ? ос., на 298 більше

 

Аналізуємо задачу:

  • Чи можемо ми відразу відповісти на питання задачі?
  • Що нам для цього треба знати?
  • Щоб знайти кількість запрошень для дітей, що ми повинні взнати?
  •  Чи можемо ми знайти кількість запрошень для жінок?
  • Яку дію використаємо для знаходження кількості запрошень для жінок? Чому?
  • Коли ми знайдемо жіночі запрошення, чи можемо знайти кількість дитячих запрошень?
  • Які данні нам для цього потрібні?
  • Яку дію використаємо? Чому?

Запис та пояснення дій діти виконують самостійно.

 

4 Фізхвилинка:

Попелюшка вже красуня. ( кружляють )

Є і зачіска , і сукня!  ( руки вгору, руки вниз)

Кожна туфля кришталева

вже на  дівчинці  - манюня ( руки на поясі, ноги на п’ятці по черзі)

З принцом буде танцювати  ( рухи танцю)

 

Із придворними кружляти ( повороти вліво, вправа)

На годиннику  12 –та проб’є, ( хитаються зі сторони в сторону)

Попелюшка  раптом встане і  втече. ( біг на місці)

Заспокоїться,  додому повернеться ( кроки на місці)

А пізніше принц із туфлею  знайдеться.

 

5. Самостійна робота

Вчитель: А ми ж не зможемо відправити Попелюшку пішки. ЇЇ чарівна сукня швидко зіпсується. Хто пам’ятає із  чого зробили карету у казці? У вас у кожного на парті є така тиква – картка з прикладами. Працюйте швидко, інакше Попелюшці не залишиться часу на танці.

Самостійна робота над прикладами.

6. Робота з підручником

 

Вчитель: Зараз покличемо мишей , щоб зробити з них коней, а з криси - кучера. Для цього звернемося до сторінок підручника. Розв’язав ці 4 приклада, отримаємо прекрасну трійку коней та чудового кучера.

Ст.. 108, № 717

7. Розв’язування задачі

Вчитель: Як прикро, Попелюшка зовсім не знає дороги до казкового палацу, але у нас є карта, яка допоможе розібратись , по якій дорозі їхати. Давайте розбиратися. Часу вже обмаль і нам потрібно знайти найкоротший шлях, щоб наша красуня не запізнилась.

 

 Ліс

 237м 389 м

 

Палац  Будинок лісника

 

 576 м

 

На скільки пряма дорога коротша за дорогу через ліс?

 

Аналіз задачі. Самостійний запис розв’язання дітьми.

 

8. Робота над помилками

Вчитель: Запрошення Попелюшці прийшло із запізненням, тому що зла мачуха виправила деякі слова і тепер нашу героїню можуть не пустити. Виправте помилки швидше.

+668      +587      +389      +796        +575     +189 

  256        346        177        136           157       345

____ ____     ____     ____          ____    ____

814 933        556 932 732       534

9. Логічна вправа

Вчитель: Все готово. Чого ще бажати. Наша Попелюшка заробила, щоб мати чудову сукню, туфельки, зачіску, та й взагалі, гарний вечір тим, що весь час важко працювала, була завжди веселою та доброю. Ви сьогодні молодці, теж попрацювали на славу!  У подарунок вам Попелюшка передала останнє завдання, яке розвиває розум та звеселяє душу.

Переклади 2 палички так, щоб утворилося 3 квадрати.

 

 

 

 

  • Я гадаю, що виконуючи домашнє завдання , ви будете мати ще одну змогу потренуватися  і труднощів при розв’язуванні цих письмових прикладів уже не буде виникати.

Пояснення домашнього завдання: ст..108,№ 720, 721

V І Підсумок уроку.

Вчитель: Ось і скінчилися наші пригоди.

 

  • Який новий вид прикладів ми навчилися рішати?
  • Чи має ще хтось із вас труднощі при розв’язуванні таких прикладів?
  • Як ви гадаєте чому вони виникають?
  • Який настрій у вас після закінчення уроку?
  • Я дякую вам усім за плідну працю на уроці, але особливо хочу відмітити….

( Оцінювання дітей, аргументування поставленої оцінки)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
14 травня 2020
Переглядів
966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку