Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок м
Тема уроку: Кругообіг води в природі.
Мета уроку: Формувати уявлення про кругообіг води у природі , про перетворення води з одного стану в інший; уміння бачити і встановлювати залежність між компонентами природи, розвивати світоглядні уявлення молодих школярів. Виховувати в учнів бажання пізнавати дійсність.
Обладнання: ілюстрації, предмети для проведення досліду: каструля з водою, електроплитка, відеоролик про дощ, сніг, лід, туман.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів.
- За чим ми спостерігали на попередньому уроці? (Як падає дощ)
- Яку назву носив цей урок? (урок - мислення)
- Про що з вами ми розмірковували, мислили? (про краплинки дощу)
- Що ви зрозуміли? (що краплинки народжуються у верхніх шарах атмосфери)
ІІ. Мотивація діяльності і підготовка до ознайомлення з новим матеріалом.
Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з новою темою: «Кругообіг води в природі».
Наша мета – не просто прослухати розповідь – казку, а згадати про наші уроки – мислення в природі за крапельками дощу і розповісти про свої спостереження, що ми вже зробили. Відгадати загадки, зрозуміти і вивчити нове для нас. Ваше завдання – уважно слухати, відповідати на запитання, пояснювати окремі природні явища так, як ви це розумієте.
Я загадаю вам загадки. Слово – відгадки ви запишіть у зошити. Для чого, ми дізнаємось пізніше.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Загадки
2. Пояснення виникнення окремих явищ:роса, туман, хмари, дощ на основі власних спостережень.
- Чи доводилось вам спостерігати ці явища у природі?
- А чи знаєте ви, чому буває роса, туман, дощ?
(Діти пояснюють)
3. Фізкультхвилинка (Діти під музику імпровізують рухи.)
Іди, іди дощику,
Зварим тобі борщику
В помив’янім горщику.
Поставимо в кутик
На вербовий прутик.
Прутик ся зламав,
Дощик перестав.
Вчитель. Щоб перейти до вивчення нового, я спочатку прочитаю вам казочку, яка допоможе краще зрозуміти кругообіг води в природі. Уважно слухайте.
4. (Читаю казку)
Була собі краплинка.
Вона жила високо в небі на хмаринці. Була вона там не одна, а зі своїми сестричками і подружками. І кожна з них швидко росла. Одного дня краплинки не втрималися на хмаринці і дощиком впали на землю, у річку, струмочок, на листячко.
Хмарка зникла. Дощик перестав і засяяло сонечко. Краплинки нагрілися і стали легенькими, перетворилися в невидиму пару й піднялися знову вгору. А там холодно! Стали вони одна до одної тулитися , щоб було тепліше, і знову утворили хмаринку. А сонечко все світило й світило і краплинки змушені були підніматися вгору. Хмарка вже росла. Стала вона такою важкою, що не втрималися краплинки на ній і знову впали на землю рясним дощем. Чарівна краплинка не любить сидіти на одному місці. Вона завжди рухається знизу вгору і згори вниз.
5. Усвідомлення нового матеріалу.
- Про кого ми казочку читали?
- Звідки краплинка впала на землю?
- Чому вона не залишилася на землі?
- Що сталося з нею високо в небі?
- Чому вона знову впала на землю?
- Яким ви собі уявляєте рух краплинки?
Вчитель. Діти, рух краплинки нагадує круг. (Малюю на дошці краплинку, що рухалася по кругу).
Від того, що рух краплинки здійснюється у вигляді круга, назвемо його кругообігом. А краплинка – це вода.
Отже, сьогодні ми познайомимося з кругообігом води в природі.
Але природознавство - це наука, і ми зараз ознайомимося з тим, як визначається кругообіг води у природі в підручнику.
6. Робота з підручником.
А) Читання тексту
Б) Розгляд малюнків
7. Розповідь тексту «Кругообіг води в природі» учнями .
8. Демонстрація досліду.
- Що сталося з водою, коли ми її довели до кипіння (Утворилася пара)
Вчитель. Діти, вода може бути у трьох станах: в рідкому, газоподібному (пара), твердому (лід).
(Демонструю відеоролик)
В рідкому стані ми її бачимо щодень і п’ємо. В газоподібному бачимо її тоді , коли вода нагрівається. (Діти спостерігають, як виходить пара).
Ви бачите, що пара легша за воду. Вона піднімається вверх. А коли охолоджується, то знову стає водичкою, краплинкою.
Подивіться на кришку каструлі. Що ми бачимо? (Крапельки води). З чого вони утворилися? (З пари)
ІV. Підсумок уроку
Вчитель. Я пропоную вашій увазі віршик .
Ви його прослухайте, запам’ятайте і вдома до цього віршика намалюєте малюночок.
Де ти побувала?
Я відпочивала.
Там нас назбиралось
Багато маленьких.
Не втримались, впали
Дощиком рясненьким.
Повторіть його ще раз за мною
(Діти повторюють вірш хором)
(Небо. На небі хмаринка, а з неї падають одна за одною крапельки. Внизу земля, травичка, річечка…).