Тема: Числа 41-90. Читання і записування двоцифрових чисел. Обчислення виразів. Розв’язування задач з двома запитаннями.
Мета:Вчити дітей читати й записувати двоцифрові числа, записувати їх у нумераційну таблицю; удосконалювати навички розв'язування виразів на додавання і віднімання в межах 90, розв'язування задач з двома запитаннями; розвивати навички розпізнавати геометричні фігури; розвивати увагу, творчі здібності; прищеплювати любов до казок.
Обладнання: казка "Червона Шапочка", малюнки до казки, предметні картинки, презентація, запис дитячої пісні "Червона Шапочка", робочий зошит, лего «6 цеглинок».
Хід уроку
І. Організація класу. Привітання гостям. (слайд 2)
Вчитель. Любі діти, до нас у клас
Завітали гості щирі.
Привітайте ж в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Вчитель. Сіли всі рівненько,
усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
II. Мотивація навчальної діяльності.
Вступна бесіда вчителя.
Діти, чи любите ви слухати казки? Сьогоднішній урок математики — незвичайний. Ми з вами вирушимо в казку. А в яку ви зараз відгадаєте?
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онучка несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
(Червона шапочка) ( слайд 3).
То хто, дітки, поведе нас до бабусі казковим лісом? Здогадались?
Червона Шапочка (слайд 4).
Заплющіть очі! Прислухайтесь!
(Здалеку лунає чарівна казкова мелодія. На дошку вивішуються малюнки до казки).
Діти, розплющіть очі. Ось ми опинилися в казці. (слайд 5)
З Червоною Шапочкою та мешканцями казкового лісу ми зустрінемось і разом з ними виконаємо завдання сьогоднішнього уроку. Повторимо письмову нумерацію чисел від 41 до 90, будемо порівнювати числа, розв'язуватимемо задачі та виконувати інші завдання. При цьому слід виявляти старанність, кмітливість, бути організованими та уважними
III. Узагальнення та розвиток математичних знань.
Першим нас зустрічає на дорозі Горобчик (слайд 6). Він просить, щоб ми допомогти розв’язати швидкі задачі.
Ось родина їжаків – (слайд 7).
Мама й вісім малюків.
Скільки з мамою малих?
Порахуй скоріш усіх! (9)
Каже мати-квочка: (слайд 8).
В мене 6 синочків і 4 дочки.
Скільки діточок у квочки?
6 + 4 = 10
10 чайок над морем літали, (слайд 9).
Дружно крилами махали.
6 на берег приземлилось
Скільки чайок залишилось?
10 – 6 = 4
Залишимо Горобчика, нехай перепочине, а ми помандруємо далі.
Раптом десь взялася Ворона Каркарона (слайд 10).
Кар-кар! Будь обережна! Будь обережна!
Але Червона Шапочка була не тільки доброю, а й сміливою дівчинкою. Дуже вона любила свою бабусю і хотіла її пригостити пиріжками. Тож не слухала вона Ворони і прямувала вперед.
Діти! Напевно, недаремно застерігала Каркарона довірливу дівчинку. А раптом щось лихе станеться з Червоною Шапочкою? Проведемо її і, якщо потрібно буде, допоможемо. А щоб рухатися далі потрібно виконати завдання.
Скільки десятків і одиниць у цифрах: (запис на листочках з коментуванням) (Слайд 11).
|
Десятки |
Одиниці |
41 |
|
|
83 |
|
|
56 |
|
|
19 |
|
|
72 |
|
|
Ось летить Сорока-Білобока (слайд 12)..
Вчитель
Які геометричні фігури ви бачите?
Знайдіть суму чисел у колах. (9)
Знайдіть суму чисел у п'ятикутниках. (7)
Знайдіть різницю чисел у трикутниках. (2)
Молодці - сказала Сорока-Білобока і вказала дівчинці безпечну дорогу.
Ось на дереві добра Білочка горішки гризе ( слайд 15).
Один упав під ноги Червоній Шапочці і розколовся. А там завдання. Прочитала дівчинка і просить допомогти їй записати каліграфічно числа цифрами: (слайд 16).
Сорок один, вісімдесят два, п’ятдесят чотири, сімдесят сім, п’ятдесят дев’ять, сорок вісім.
Перевірка (слайд 17).
Дуже вдячна вам Червона Шапочка за допомогу, але вона стомилася і присіла на галявині відпочити. Відпочинемо і ми.
Фізкультхвилинка (слайд 18).
Робота з виразами
А ось сумує Зайчик (слайд 19). Він не може виконати два завдання. Вухань звернувся по допомогу до Червоної Шапочки, а вона звернулася до вас. Давайте їм допоможемо!
Лего-гра «Знайди сусідів» (слайд 20).
Робота з виразами. (слайд 24).
Наступне завдання. Обчислити вирази.
( Змагання біля дошки . По одній дитині з кожного ряду, а інші в зошиті).
47 + 1 89+1 16-3+1
59+ 1 17+1 29+1+1
Робота над задачею. (слайд 25).
Ось і Лисичка. Вона не може виконати завдання з підручника. Допоможемо їй? (слайд 26).
За два дні в магазині продали 14 пиріжків. За перший день продали 10 пиріжків.
1) Скільки пиріжків продали за другий день?
2)За який день продали більше пиріжків ? На скільки більше?
(слайд 27).
Ну що ж, наша Червона Шапочка дібралась до своєї бабусі, а допомогли їй у цьому ви, малята, і ваша старанність, кмітливість, уважність та спостережливість. Підходить до завершення наш урок.
V. Підсумок уроку (слайд 28).
За гарну роботу на уроці і за допомогу Червоній Шапочці вона вас пригостить смачними пиріжками.(Червона Шапочка пригощає всіх учнів і присутніх пиріжками. Лунає мелодія до казки "Червона Шапочка').
Дякуємо тобі за пиріжки. До побачення .