Дата______________________ Клас: 7 клас.
Тема: « Оздоблення скляної пляшечки за допомогою кольорової солі».
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:
Міжпредметні звязки: художня культура, мистецтво.
Хід уроку
Привітання з учнями. Перевірка готовності учнів до роботи.
Сувеніри - все те, що людина собі зазвичай не купить, але в подарунок отримає залюбки
Сувеніри та подарунки завжди приносять радість. А виготовлені подарунки своїми руками - це приємний сюрприз для будь-кого. Саме тому багато хто з нас роблять сувеніри своїми руками. Але, як же виготовити сувеніри та подарунки своїми руками, щоб вони виглядали оригінально і могли стати в нагоді в господарстві? Для того, щоб займатися виготовленням сувенірів і подарунків своїми руками, не обов'язково мати особливі таланти. Всі подарунки, які відрізняються оригінальністю, назавжди запам'ятаються людині, якій ви їх підносите. Такі сувеніри говорять про ваш особливому відношенні. Адже якщо хтось робить щось своїми руками, значить, людина йому не байдужий і він готовий витратити час і сили на цей подарунок. Можливо, хтось вважає, що краще піти і купити в магазині щось дороге. Але ж, насправді, ніяке золото не замінить того, у що ми дійсно вкладаємо душу.
3.Мотивація навчальної діяльності учнів
Якщо ви хочете прикрасити свій інтер'єр без особливих грошових витрат, то в цьому вам допоможуть вироби з кольорової солі. Її можна використовувати для декору зовнішніх поверхонь пляшок або ваз, а також для створення аплікацій і картин,попередньо змазані клеєм.
Але самими популярними і красивими виробами з кольорового солі є насипушки в пляшці, склянці або будь-якої іншої ємності, так як вони дуже прості у виготовленні. З цим завданням цілком зможе впоратися навіть трирічна дитина.
Представлення теми уроку та очікуваних результатів.
Оголошення записану на дошці тему уроку. Залучення учнів до спільного визначення очікуваних результатів уроку.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:
Нагадую учням, що наприкінці уроку буду перевіряти наскільки вони досягли цих результатів.
Вироби з кольорової солі чудово підійдуть для декору будь-якої кімнати у вашому домі. Вони додадуть яскравий акцент у ваш інтер'єр. Насипушки можна дарувати в якості сувенірів. Той факт, що ви власноручно їх виготовили, збільшує їх цінність для людини, яка отримала такий оригінальний подарунок.
Також такі вироби можна використовувати для декорування весілля, особливо якщо вона буде оформлена в морському стилі. Все, що вам потрібно – це проявити трохи фантазії.
Для оздоблення скляної пляшечки кольоровою соллю вам знадобляться:
* пляшка або будь-яка інша прозора скляна ємність;
* сіль «Екстра» дрібного помелу;
* барвники;
* тарілки;
* целофанові пакетики;
* скалка;
* сито;
* воронка;
* декоративні елементи (мушлі, намистинки, камінці тощо);
* свічковий гель для створення виробів у склянках.
Як отримати кольорову соль для оздоблення пляшечки?
Існують декілька способів фарбування солі:
Як і в першому способі, сіль потрібно насипати в пакетик. Потім потрібно підготувати гуаш. Краще всього використовувати майже витрачені, підсохлі фарби, так як ними легше користуватися. Просто додайте трохи води в баночку, розмішайте її для того, щоб фарби розчинилися, і вилийте вміст в пакетик.
Якщо ж у вас нові фарби, то тоді необхідно взяти окрему ємність, в якій ви зможете змішати гуаш з водою: чим менше води і більше фарби, тим більш яскравим буде колір солі.
Пакетик потрібно зав'язати і ретельно пом'яти в руках. Після того, як сіль повністю забарвиться, її потрібно висипати в тарілку, яку необхідно поставити в мікрохвильову піч на 3-5 хвилин при максимальній температурі. Також можна використовувати духовку, але тоді вам доведеться чекати 1 годину, поки сіль добре висохне.
Після такої сушки утворюються грудочки, які потрібно ретельно розм'якшити. Для цього можна використовувати вилку, з допомогою якої можна розчавити грудочки в тарілці, або качалку. Ви просто висипаєте вміст тарілки в сухий пакетик, і розкатуєте його качалкою. Потім потрібно сіль просіяти через сито, щоб вона знову стала мілкою.
Перевагою цього способу є те, що ви одразу бачите, якого саме кольору буде сіль після фарбування, так як її колір буде точнісінько таким же, як і у мілка.
Необхідно висипати сіль на аркуш паперу і натерти її крейдою. Це досить клопітка заняття. Якщо ви хочете прискорити процес фарбування, то можна покласти крейду в ступку і перетерти його. Після цього крейда необхідно додати сіль і ретельно перемішати. Ось і все – кольорова сіль готова.
Насамперед підготуйте пляшку або будь-яку іншу скляну ємність. Дуже красиво буде виглядати пляшка незвичайної форми. Її потрібно вимити, очистити від етикеток і ретельно висушити. Після цього необхідно вставити в пляшку воронку і насипати в неї кольорову сіль.
Для того щоб створити візерунок у вигляді хвиль, потрібно нахиляти пляшку під різними кутами тоді, коли насипаєте кожен новий шар. Можна спробувати намалювати який-небудь малюнок, але це досить трудомістке заняття. Вам знадобиться спиця, якій потрібно акуратно проводити по стінках пляшки. Сіль буде провалюватися в цих місцях, створюючи певний малюнок.
Якщо ви робите насипушку в склянці або іншої ємності з широкою шийкою, то можна замість воронки використовувати паперовий конус з маленькою дірочкою на вершині. Так вам буде зручніше насипати сіль.
Після того як пляшка буде повністю заповнена, потрібно легенько нею постукати по столу, щоб сіль утрамбувати. Потім потрібно закрити пляшку кришкою або пробкою, яку можна прикрасити атласною стрічкою або будь-якими іншими декоративними елементами.
Насипушки в склянці можна прикрасити черепашками, камінчиками, намистинками і т. д. Все це слід залити свічковим гелем. Це допоможе надовго зберегти вашу саморобку. Можна вставити в гель гніт і тоді у вас вийде свічка, яка буде нічим не гірше декоративних свічок, які продаються у магазинах.
Як бачите, прикрасити свій будинок можна і без особливих витрат. Все, що вам потрібно – кольорова сіль, пляшка і трохи фантазії.
Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги
під час виготовлення сувеніру:
6. Закріплення нових знань учнів.
7. Підведення підсумків уроку.
При підбитті підсумків звертаю увагу учнів на очікувані результати.
Бесіда.
Запитання до учнів:
8. Оцінювання результатів уроку.
Пропоную учням оцінити свою роботу на кроці , виставивши собі від 0 до 2 балів за кожним з критеріїв, а також врахувати додатковий бал, отриманий під час гри, заповнивши картку самооцінки роботи на уроці.
9. Домашнє завдання.