ТЕМА : Художнє конструювання та проектування виробу.
МЕТА
Навчальна :
Виховна :
Розвиваюча:
Профорієнтація:
Міжпредметні зв’язки:
- хімія, фізика, природознавство, образотворче мистецтво.
Об’єкти навчальної праці: проект виробу з різних матеріалів.
Обладнання : плакати,наочні посібники ,мультимедійне обладнання,п.к,
пристрої для накопичення,збереження та передачі інформації.
Тип уроку: Комбінований.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
– перевірка зовнішнього вигляду учнів,
Звіт чергового.(Черговий …..Відсутні ….,клас до уроку готовий )
ІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.
Учитель
Слайд № 1 Природа- це найкраща з книг, написана на особливій мові. Цю мову треба вивчати ……… ..
Діти, а на яких уроках ви вивчали природу?
Відповіді дітей
Відкрийте підручник на ст. 17(підручник ),
зачитайте будь ласка перші два абзаци.
Тема нашого уроку Художнє проектування та конструювання виробу.
II. Актуалізація опорних знань.
Слайд № 3 «Немає нічого більш винахідливого ніж природа» Писав Цицерон .
Слайд №4 Відео «природа»
Слайд № 5 У процесі послідовного, нещадного природного відбору природа тисячоліттями удосконалювала свої системи, відточувала окремі органи тварин.
У жорстокій боротьбі за існування виживали і давали потомство тільки найдосконаліші форми організмів.
Сьогодні на уроці ми з вами звернемо особливу увагу на природу, яка протягом тисячоліть допомагає людству вдосконалюватись. Але спочатку давайте пригадаємо матеріал попередніх уроків.
Що зображено на екрані? Слайд 6, 7. Як утворилось слово біоніка? Слайд №8, 9
На екрані вам пропонуються тестові завдання, відповіді на які ви будете заносити до своїх бланків. Слайди № 11-20.
(учні працюють, вчитель переключає слайди).
Пропоную вам відповіді і прошу здійснити самоперевірку. За кількістю вірних відповідей виставте бали. Слайд №21
Перевіряють.
Черговий учень, збери будь ласка листочки.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Багато винахідників минулого, відомі та невідомі, використовували підказки природи для вирішенні інженерних задач. (Слайд 22)Леонардо да Вінчі спробував збудувати літальний апарат з крилами, як у птахів – орнітоптер. В Україні з давніх віків відома конструкція криниці – журавель .
Напрямки біоніки Слайд № 23
Надаю слово вам
(Слайд 24-27)Нейробіоніка –
Напрям у біоніці, пов'язаний з вивченням і моделюванням діяльності центральної нервової системи людини й тварин для використання закономірностей їхньої будови при створенні підготувати нових технічних пристроїв, кібернетичних систем тощо.
Наприклад
(Слайд 28-30)
Архітектурно-будівельна біоніка – вивчає та використовує елементи будови тварин та рослин у проектуванні та створенні будівельних конструкцій.
Наприклад
Технічна біоніка – вивчає форму біологічних об’єктів, природне покриття, способи з’єднання частин скелета для вирішення технічних інженерних задач
(Слайд 31,32)
ЇЇ результатом є форма рухомих механізмів – машин, літаків, підводних човнів, швидкісних потягів – дозволяє зменшити опір повітря (води) та витрату палива (сучасні новітні автомобілі використовують 3л палива на 100 км шляху)
Побутова біоніка – відтворює форму, запах, дизайн природних об’єктів у виробах повсякденного вжитку
(Слайд 33,34)
Так це килимове покриття створено за прикладом трав’яного газону;
плафони освітлювальних приладів – за зразком квітів;
форма окремих частин меблів чи декору за різноманітними природними формами; фасони одягу, освіжувач повітря чи миючі засоби з рослинним запахом тощо
Біоніка – наука молода, але вже сформувались основні напрямки дослідження та втілення розробок.
Приклади біоніки Слайд 35-39
Слайд 40 Фізкультхвилинка. Проводить фізорг класу.
VI. Практична робота. Слайд 41
СТОРІНКА 19
Охорону праці кажуть діти
Фото майданчиків нашого дошкільного відділення
Мета нашої практичної роботи створити макет ігрового майданчика для нашого дошкільного відділення з використанням біоформ.
Захист проекту
1.Назва роботи.
2. Використані конструкційні матеріали.
3. Чому саме вони використовувалися?
4. Оцінка .
VII. Підсумок уроку:
Учні демонструють розроблені ескізи, коротко презентуючи роботи, оформлюють виставку своїми ескізами. Оглянути об’єкти праці, відмітити якісні роботи. Окремо відмітити учнів, які самостійно і творчо виконали роботу.
Д.З З урахуванням практичної роботи на сьогоднішньому уроці доопрацювати макет майбутнього виробу
У 9-му класі продовжується розвиток уявлень учнів про зміст та етапи процесу проектування і виготовлення виробів, а під час обов’язкового самостійного виконання проекту учні повністю реалізовують основні завдання проектно-технологічної діяльності: вибір об’єкту технологічної діяльності; обґрунтування цього вибору; художнє конструювання; технічне конструювання; підбір конструкційних матеріалів; вибір технологічних процесів, інструментів, обладнання;