Урок - квест"Лічба об’єктів. Позначення числом результату лічби. Таблиця множення числа 4. Вирази із змінною, що містять дію множення. Розв’язування задач"

Про матеріал
Цікавий урок з математики на вивчення таблиці на 4. Захопливий квест знань.
Перегляд файлу

Лічба об’єктів. Позначення числом результату лічби. Таблиця множення числа 4. Вирази із змінною, що містять дію множення. Розв’язування задач

Урок-квест «Математика збирає друзів.

 Разом до перемоги!»

 

Мета уроку: вдосконалювати вміння учнів  співвідносити кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом і навпаки, обчислювати суму/додавати, добуток (множити) зручним для себе способом у межах 100, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють, знаходити значення математичних виразів, описувати/коментувати послідовність дій стосовно розв’язання проблемного завдання за допомогою дорослого або самостійно, застосовувати різні способи виконання дії множення з числами під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах.

Розвивати логічне, алгоритмічне  мислення учнів  шляхом формування прийомів розумових дій, розвивати  критичне мислення.

Виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

 

Формувати ключові компетентності:

уміння вчитися впродовж життя: досліджувати  та розв’язувати проблемні ситуації, внаслідок яких відбудеться відкриття  способів міркувань при обчисленні виразів та розв’язуванні задач; розвивати вміння планувати власні дії, оцінювати свою роботу, активізувати пізнавальний інтерес;

комунікативну: розвивати математичне мовлення, вміння доводити свою думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальну: розвивати вміння продуктивно співпрацювати; виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату; сприяти вихованню моральних якостей, свідомого і творчого ставлення до навчання;  

здоров’язбережувальну: виховувати відповідальне ставлення до свого життя та  здоров’я  (мінна безпека)

 

Очікувані результати: учні  співвідносять кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом і навпаки, обчислюють суму/додають, добуток (виконують множення) зручним для себе способом у межах 100, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють, знаходять значення математичних виразів, описують/коментують послідовність дій стосовно розв’язання проблемного завдання за допомогою дорослого або самостійно, застосовують різні способи виконання дії множення з числами під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах.

 

Тип уроку урок-квест

Обладнання:  мультимедійна презентація,   відеоматеріали, 6 цеглинок лего для кожного учня, математичні ігри «Веселі овочі» та «Збери лисички».

Технології навчання:  технології розвитку критичного мислення,   елементи інтегрованого навчання,  ігрові технології, квест-технологія.

Форми роботи: фронтальні, індивідуальні, групові

Методи роботи: діяльнісні,  інтерактивні, практичні, наочні, словесні.

 

Карта уроку

І. Організація класу

Слайд 1

Сьогодні нас вітає країна Математика!

          Ігри, вирази, задачі – все для вас!

           Побажаю вам кмітливості,

          За роботу, в добрий час!

 


Слайд 2


Психологічна настанова

    Отже, починаємо урок, а на уроці ми –

 

 

 

 

 

Слайд 3


Математики  - винахідливий народ. Вони навіть вірші складають за допомогою чисел. Давайте створимо собі настрій, читаючи ось цей «веселий» віршик. В ньому дуже мелодійно звучать числа:

2   12   27

  21   15

18   8   6

4  9  20 

-         Які з цих чисел можна зустріти у таблицях множення та ділення  на 2? на 3?

Наведіть приклади. (Відповіді учнів)

 

ІІ. Мотивація навчальної  діяльності

-         Діти, чи є у вас друзі? (Відповіді дітей). Як приємно почути, що у вас багато друзів, це так добре!   Нещодавно я дізналася про одну пригоду, у  яку потрапили відомий вам пес Патрон, кіт Степан, єнот та   гуси. Вони вирішили піднятися на найвищу гору  у  Карпатах, зробити разом селфі та… заблукали… Час від часу отримували їхні дивні звернення служби порятунку, і, нарешті, з’ясували – друзям потрібна допомога з математикою. У дорослих, як завжди,  багато невідкладних справ, а хто знає добре математику? Звичайно, учні у нашій  школі! А наш клас – найкраще! Чи готові ви прийти на допомогу друзям, які заблукали? (Відповіді учнів)

-          

 Оголошення теми та мети уроку

Тож сьогодні і друзям допоможемо, і вивчені таблиці множення і ділення пригадаємо та познайомимось із таблицею множення числа 4.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Слайд 4

          Взаємоперевірка домашнього завдання

-     Для початку перевіримо домашнє завдання. Обміняйтеся зошитами і перевірте за  екраном, чи правильно виконали завдання.

Намалюйте собі на полях у зошиті квітку, якщо в домашній роботі помилок не знайдено.

 

Слайд 5-9

Математична розминка «Пес Патрон на тренуванні»

Пес Патрон був на тренуванні та заблукав серед геометричних фігур, яких так багато. Допоможіть будь ласка Патрону зрозуміти, які  геометричні фігури можна побачити навколо, назвіть їх.

-         Які предмети у формі прямокутника,трикутника, квадрата, круга, овала ви помітили?

325522258_712012876940259_8046108837396372918_n.jpg325422252_3273927866194012_5797533342523163866_n.jpg325419473_1643720729380477_1062397379555286147_n.jpg325439612_714768150220138_6762976721791037087_n.jpg

 

 

 

 

-         Чудові відповіді! Ура! Пес Патрон знайшовся!(на слайді з’являється Пес Патрон)

Робота з підручником

-         Завдання 5 на стор. 191 від Патрона – полічіть четвірками лапки усіх песиків. Скільки песиків? Скільки лапок?

 

Слайд 271353126_1618390158502496_3731093674522769174_n (1).jpg10

Самооцінювання «Геометричне»

 

Оцініть ссвою роботу над завданням шляхом вибору однієї геометричної фігури, розташованої на екрані: учні називають фігуру, пояснюють свій вибір.

 

Слайд 11

Хвилинка каліграфії. Математичний диктант  «Гуси розгубились»

-         Розгорніть зошити, пропустіть 4 клітинки від попередньої роботи, посередині охайно запишіть число сьогодні, дистанційна  робота. Разом з Патроном були бойові гуси. А скільки їх було, дізнаємось, коли за допомогою цифр  2, 3, 0 запишемо всі можливі  двоцифрові числа, які можна утворити із цих цифр; умова – цифру у числі можна використати один раз.

( 20, 30, 23, 32)

-         Тепер у нас є бойові гуси! Скільки їх? 4!

-         Завдання від бойових гусей (завдання 4 стор. 191)– полічіть четвірками від 4 до 20, від 40 до 20. Це парні чи непарні числа?  Ви добре попрацювали!

 Саме таблицю множення числа 4 ми будемо сьогодні вивчати, та  повторимо раніше вивчені таблиці множення і ділення чисел 2 і 3.

Слайд 12

Робота в парах. Математика разом з другом

-         Об’єднаємось у незвичайні пари для наступного завдання, адже разом з другом  завжди легше навчатися і працювати.

-         Снимок экрана 2023-02-18 124844.jpgПригадаємо, як пов’язані між собою дії ділення та множення.

-         Як називаємо числа при множенні?

-         Пригадайте, які числа називаємо парними, непарними?  Знайдіть парні числа на прапорцях.

-         Із прикладів  на множення складемо приклади на ділення (коментовано).

-         Обчисліть самостійно приклади на даху будиночка.

-         Оцініть свою роботу смайликом.

Колективна перевірка завдання.

 

Слайд 13-15

Задачі на повторення (колективно, коментовано)

Продовжуємо пошуки друзів Патрона. Кіт Степан  заблукав у задачах, допоможемо?

-         Дії з іменованими числами – рахуємо гроші.

-         Задача на вміщення. Повторення правила розв’язання задач на вміщення.

 

Слайд 16-17

Математика письмово

Обчислення виразів з буквеними даними.

Висновок – якщо один з множників збільшується, добуток теж збільшується.

Якщо один з множників зменшується, добуток теж зменшується.

 

Слайд 18

Самооцінювання із смайликами

Учні  перевіряють роботу, якщо все було легко - малюють веселий смайлик, є помилки – сумний смайлик.

Слайд 19

-         Діти, завдяки вашим зусиллям та знанням кіт Степан тепер разом з друзями і щиро вдячний вам за допомогу.

Слайд20

   Руханка з Патроном

Пес Патрон запрошує відпочити

https://www.youtube.com/watch?v=foFUavVgKg4

Задача від Патрона

-         Іванко взяв рюкзак і вирушив до школи. По дорозі знайшов незнайомий предмет. Що Іванкові робити можна, а що – ні? (Відповіді учнів)

-         Найважливіше для людини – її життя, а найцінніше в цьому житті – здоров'я. Адже кожна людина унікальна, неповторна. І життя в неї одне, тому берегти його і здоров'я необхідно кожному.

 

Слайд21

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом

Вивчення  таблиці множення числа 4

  1. Складання таблиць множення  з числом 4 на стор. 190

Читання таблиці множення числа 4 вчителем.

 - Розгляньте будь ласка таблицю множення та  знайдіть у добутках  закономірності. (Кожен наступний добуток збільшується на 4)

- Насправді, таблиця тільки з вигляду здається неосяжною, окремі її рядки та стовпці можна запам’ятати дуже легко. Для початку, розберімось із множенням на одиницю: тут і запам’ятовувати нічого, адже число, помножене на одиницю, дорівнює самому собі. Скористаємось переставним законом множення – 2*4 і 4*2=8, 3*4 і 4*3=12. Після цього  можна легко запам’ятати  стовпчик та рядок з множенням на десять: до числа 4 потрібно приписати нуль. І ось таблиця скоротилася на декілька прикладів і стала не такою страшною.

-  Прочитайте самостійно таблиці множення числа 4, запам’ятайте нові рівності.

 

Слайд 22-31

  1. Первинне закріплення

Єнот, який зник, полюбляв заводити нових друзів, дуже цікавився таблицею множення… Вдалося відшукати знайомих єнота, які розповіли, що останнім часом єнот бавився з лего, можливо, нам пощастить побачити і самого єнота. Спробуємо.

 

- Вчимо таблицю множення з лего:

Тренажер " Таблиця множення числа 4" з лего

 

https://www.youtube.com/watch?v=5Yl8wEpzPWs

 

 

Пісня «Таблиця множення»

https://www.youtube.com/watch?v=9xor4QX0PcE

 

- Тепер можемо таблицю множення навіть заспівати. Потрібно «доспівати» відповіді таблиці, які можна малювати на своїй долоньці або у повітрі.

 

 

Слайд 32

Математика самостійно

-         Обчислимо вирази 6 на стор. 192. Розгляньте  вирази,  подумайте, як їх можна обчислити. (Спочатку з’ясуємо послідовність виконання дій, потім обчислимо. )

*спочатку обчислюємо декілька виразів коментовано, потім – самостійно з наступною перевіркою. Про виконання завдання повідомляємо піднятою лего-цеглинкою зеленого кольору.

 

Розв’язування задач з коментуванням, усно

Задачі 7, 8, 9 стор. 192 (усно)

Задачу 7 записати самостійно в зошит.

 

Слайд 33

Завдяки вашим старанням, єнота ми теж відшукали.

         Слайд 34

завантаження.jpg Самооцінювання

У зошиті  ручкою чи фломастером під своєю роботою напишіть, будь ласка,   число від 1 до 100, як, на вашу думку,  ви знаєте таблицю множення та ділення на 2 і 3, навчилися розв’язувати такі задачі. А поряд намалюйте смайлик, який відображає ваш настрій  і задоволеність результатами власної діяльності.

Слайд 35

 

Повторення таблиці ділення на 3 разом з Еддом. Відповідаємо разом

https://youtu.be/L6lAaqhG7Gg

 

Ми впоралися із завданнями нашого уроку, я вами пишаюся!

 

 Слайд 36

Щоденні 3. Математика разом з другом

Інтерактивні математичні ігри

-         Пропоную вам об’єднатися (за вашим бажанням) у групи «Веселі овочі» та «Лисички» так, щоб у групі була рівна кількість учасників та пограти разом в цікаві математичні ігри.

*вчитель заздалегідь роздруковує, ламінує, вирізає матеріал для гри та залишає потрібну кількість виразів до вивчених тем.Гу можна виготовити на магнітах або грати як у настільну гру.

- Діти, поділіться враженнями від гри. Чи сподобалося вам грати в математичні ігри? Що вдалося у грі, що ні?

Слайд 37

Домашнє завдання (за вибором учнів, диференційоване)

 

 - Пропоную вам завдання на вибір  для домашньої роботи.

Слайд 38

VІІ.  Підсумок уроку

 

Всі ви добре рахували, множили, ділили, додавали, віднімали.

Чи потрібно це нам для життя, й де можна застосувати набуті знання?

Ми над великою темою працювали, друзів разом зібрали  і часу на пустощі не витрачали.

 

Рефлексія. «Інтерв’ю»

 

- Що допомагало нам правильно виконувати завдання на уроці?

- Над чим ще слід попрацювати?

-  Що найбільше запам’яталось? Яке завдання  зацікавило?

- Чи мали вплив інші люди на досягнення успіху на уроці?

 Кому ви хочете подякувати?

рефлексія.jpg

Рефлексія «Вподобайка»

    

 

           

*запропонуйте учням після відповідей на питання показати (палець вгору\вниз), чи сподобався урок.

 

Ми всі різні, та нас об’єднує  Україна, дружба, та звичайно, математика.

C:\Users\777\Desktop\Лариса открытый урок\фотоапарат.pngСлайд 39-40

            Самооцінювання  «Гора звершень»

 

- Поділіться враженнями, де саме ви на горі звершень сьогодні.


 

Вчитель робить «селфі-фото» на згадку про урок, «надсилає»…

У відповідь приходить селфі-фото друзів (слайд 40) зі словами «Дякуємо, ви супер!»

C:\Users\user\Documents\НУШ\ФОРМУВ ОЦ+САМООЦ В МАТЕМ\146269125_108999751206789_5620211005250009173_n.jpg           Снимок экрана 2023-02-18 170618.jpg


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 лютого
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку