Урок – квест з математики «Як козаки скарби шукали»
3 клас (росток)
Тема. Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число.
Мета. Закріплювати вміння виконувати письмове множення багатоцифрових чисел, знаходити площу, виконувати дії з іменованими числами, розвивати логічне мислення,увагу, пам’ять, виховувати взаємодопомогу, дисциплінованість,
Обладнання: ребус, карта України, малюнок козаків, презентація «Усна лічба», аудіо запис фізкультхвилинки, назви поселень, картки для роботи у групах.
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Інтерактивна вправа «Очікування»
Наші завдання ви дізнаєтеся з вірша
Сьогодні у світ математики ще один крок Допоможе зробити нам квест-урок Для вас завдання приготували, Щоб усе , що знаєте , вмить пригадали Як задачі розв’язати, як рівняння записати, Як числа множити, і як ділити, Як правильно і чітко говорити. Сьогодні в нас цікава гра- змагатись буде дітвора В умінні міркувати, дружно й плідно працювати.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Історія кожного народу має свої символи. З часом, такий символ іноді стає ознакою нації. Скажімо, для Америки – це «бізнесмен», для Японії – «самурай». А нашої історії неможливо уявити без козаччини. Слово «козак» знають усі, але не всім відомо, що воно означає..( козак – це «вільна людина»)
І ось сьогодні уявімо , що ми з вами козаки і проведемо урок «Як козаки скарби шукали». Але спочатку необхідно трохи попрацювати і дізнаємося чи всі готові до уроку.
21 – Продовжіть ряд чисел, починаючи з 21, щоразу дописуючи до наступного числа 21.
Скільки всього одиниць тисяч, скільки всього сотень?
Українськi козаки були сильнi, хоробрi i дуже-дуже любили пригоди! Вирішили вони піти скарби шукати. Кошевий дав їм карту, щоб вони не заблукали. Карта була така стара, що назви міст стерлися, а замість них кошевий написав числа. (звернути увагу на карти, які лежать у дітей на партах) Він наголосив, що на дорозі до скарбів їх чекають пастки та перешкоди, які здолають тільки справжні козаки. Але козакам було цікаво дізнатися, які назви мали поселення, і вирішили вони водночас і скарби шукати і назви поселень узнати. Кошевий знав назву першого поселення та нікому не казав, а нам слід плідно попрацювати, щоб назву поселення відгадати. Для цього ви повинні попрацювати у групах, об’єднайтеся і розв’яжіть приклади. Група, яка розв’язала, знайдіть відповідь на дошці і напишіть відповідно літеру. (повісити на дошку відповіді прикладів)
1 група: 7200 Д
|
2 група: 530 Р
|
3 група: 47000 А |
4 група 90200 И
|
5 група 83056 О |
6 група : 469000 Н
|
Ми з вами відгадали назву першого поселення «РОДИНА», але скарбів ніяких не знайшли. Запишіть його назву на карті, яка лежить у вас на парті. Хто може сказати чому це поселення має таку назву.
Мешканці цього поселення приготували нам завдання.
Задача. Знайдіть площу заштрихованої фігури.
7 дм
S= aхb=14х7-5х3=83 (дм2)
Молодці! Але, це ще не все, щоб дізнатися назву поселення , до якого нам рушати далі, треба поміняти місцями літери . (Літери написані на звороті аркуша з задачею: ГОДАЗЛА)
Наступне поселення має назву «Злагода». Запишіть назву поселення на карті. Ходили козаки, ходили по всім вулицям, полям і лісам, а скарбів так і не знайшли. Щоб швидше наблизитися до поселення давайте виконаємо фізкультхвилинку. (відеозапис Українська фізкультхвилинка) Молодці! Ось ми біля поселення №2. (Чути голоси.)
Що сталося? Чому такий галас? Так це мешканці не можуть розв’язати задачі. Тож за роботу, виконуємо задачу №6 (а) у великих зошитах(розв’язує хлопчик)
Відповідь: 27учнів, 29 учнів
А наступну задачу№6(б) нам розв’яже дівчинка.
1)18-4=14 (кг) у двох сумках без 4 кг
2) 14:2=7 (кг) у І сумці
3) 7+2 = 9 (кг) у ІІ сумці
Вправа «Дешифрувальник»
Багато цікавого розповіли мешканці поселення «Злагода» про своїх сусідів, але назву поселення не сказали. А щоб дізнатися назву поселення, відгадайте ребус. Поселення №4 «ЛЮБОВ». Запишіть назву поселення на своїх картах.
Мешканці Поселення «Любов» запропонували вам самостійно розв’язати рівняння №8 і дізнатися назву наступного поселення.
Х х 60=720 Х:380=400 650:Х = 5
Х= 720:60 Х=380 х 400 Х = 650 : 5
Х = 12 Х = 152000 Х = 130
(4 зошити беру на перевірку, інші взаємоперевірка ( оцінюють зірочками: якщо все правильно – 5 зірочок, якщо 1 рівняння неправильно – 3 зірочки, якщо 2 рівняння неправильно- 1 зірочка; відповіді рівнянь на дошці - перегортаю аркуш, на звороті слово «МИР») Поселення №5 «МИР», запишіть назву у своїй карті.
А ось мешканці поселення «Мир» пропонують вам виконати завдання №9.
2м 7см – 9дм 8 см=207см-98 см=109см=1м9см
7м 33дм – 69см = 733см – 69 см=664см = 6м6дм4см
Вони передали ось такі малюнки, всі разом вони складають назву наступного поселення №5.- «ЩАСТЯ» (щука, ананас, собака, тигр, яблуко)
Всі поселення обійшли козаки, а скарбів так і не знайшли. Засмутилися, що повертатимуться додому з порожніми руками. А коли уважно подивилися на карту, то зрозуміли, що найголовнішими скарбами кожної людини є Любов, Злагода, Родина, Мир, Щастя.
ІІІ. Рефлексія
Дякую вам за прекрасну роботу на уроці. Чи здійснилися ваші сподівання? Над чим вам найбільше подобалося працювати? При виконанні якого завдання ви відчули труднощі?
ІV. Домашнє завдання. № 7,11
V. Підсумок уроку.
Всі ви , дітки, молодці!
Гарно працювали.
Але дзвоник пролунав,
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати
Треба йти відпочивати.