Урок - квест "Як козаки скарби шукали" "Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число" НПП "Росток"

Про матеріал
На даному уроці учні закріплюють вміння виконувати письмове множення багатоцифрових чисел, знаходити площу, виконувати дії з іменованими числами, розвивають логічне мислення,увагу, пам’ять, виховують взаємодопомогу, дисциплінованість,
Перегляд файлу

Урок – квест з математики «Як козаки скарби шукали»

3 клас (росток)

Тема. Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число.

Мета. Закріплювати вміння виконувати письмове множення багатоцифрових чисел, знаходити площу, виконувати дії з іменованими числами, розвивати логічне мислення,увагу, пам’ять, виховувати взаємодопомогу, дисциплінованість,

Обладнання: ребус, карта України, малюнок козаків, презентація «Усна лічба», аудіо запис фізкультхвилинки, назви поселень, картки для роботи у групах.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Інтерактивна вправа «Очікування»

  • Чого ви очікуєте від уроку (гарно попрацювати, розв’язувати задачі, отримати високий бал за роботу )

Наші завдання ви дізнаєтеся з вірша

Сьогодні у світ математики ще один крок                                                                             Допоможе зробити нам квест-урок                                                                                   Для вас завдання приготували,                                                                                             Щоб  усе , що знаєте , вмить  пригадали                                                                                  Як задачі розв’язати, як рівняння записати,                                                      Як числа множити, і як ділити,                                                                         Як правильно і чітко говорити.                                                                                 Сьогодні в нас цікава гра-                                                                                                      змагатись буде дітвора                                                                                                            В умінні міркувати,                                                                                                             дружно й плідно працювати.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація  навчальної діяльності.

Історія кожного народу має свої символи. З часом, такий символ іноді стає ознакою нації. Скажімо, для Америки – це «бізнесмен», для Японії – «самурай». А нашої історії неможливо уявити без козаччини. Слово «козак» знають усі, але не всім відомо, що воно означає..( козак – це «вільна людина»)

І ось сьогодні уявімо , що ми з вами козаки і проведемо урок «Як козаки скарби шукали». Але спочатку необхідно трохи попрацювати і дізнаємося чи всі готові   до уроку.

  1. Усна лічба (слайд 1,2)(остання відповідь прикладу є датою
  2. Запис  дати, коли вирушаємо на пошуки скарбів.
  3. Хвилинка каліграфії.

21 – Продовжіть ряд чисел, починаючи з 21, щоразу дописуючи до наступного числа 21.

  1. Прочитайте, яке найбільше число у вас вийшло, запишіть  його. ( учень записує на дошці)
  2. Розкладіть отримане число на розрядні доданки.
  3. Назвіть попереднє та наступне число.
  4. Яка цифра стоїть у розряді десятків тисяч?

Скільки всього одиниць тисяч, скільки всього сотень?

Українськi козаки були сильнi, хоробрi i дуже-дуже любили пригоди! Вирішили вони піти скарби шукати. Кошевий дав їм карту, щоб вони не заблукали. Карта була така стара, що назви міст стерлися, а  замість них кошевий написав числа. (звернути увагу на карти, які лежать у дітей на партах)  Він наголосив, що на дорозі до скарбів їх чекають пастки та перешкоди, які здолають тільки справжні козаки. Але козакам було цікаво дізнатися, які  назви мали поселення, і вирішили вони водночас і скарби шукати і назви поселень узнати.   Кошевий знав назву першого поселення та нікому не казав, а нам слід плідно попрацювати, щоб назву поселення відгадати. Для цього ви повинні попрацювати у групах, об’єднайтеся  і розв’яжіть приклади. Група, яка розв’язала, знайдіть відповідь на дошці і напишіть відповідно літеру. (повісити на дошку відповіді прикладів)

1 група:    7200             Д

 

2 група:   530                    Р

 

 

 

 

 

 

3 група:    47000           А

4 група   90200               И

 

 

 

 

 

5 група      83056          О

6 група :  469000                 Н

 

 

 

 

 

 

 

Ми з вами відгадали назву першого поселення «РОДИНА», але скарбів ніяких не знайшли. Запишіть його назву на карті, яка лежить у вас на парті. Хто може сказати чому це поселення має таку назву.

Мешканці цього поселення приготували нам завдання.

Задача.  Знайдіть площу заштрихованої фігури.

 

 

 

 

               7 дм

 

 

 

S= aхb=14х7-5х3=83 (дм2)

Молодці!   Але, це ще не все, щоб дізнатися назву  поселення , до якого нам рушати далі, треба поміняти місцями літери . (Літери написані на звороті аркуша з задачею:  ГОДАЗЛА)

Наступне поселення має назву «Злагода». Запишіть назву поселення на карті. Ходили козаки, ходили по всім вулицям, полям і лісам, а скарбів так і не знайшли. Щоб швидше наблизитися до поселення давайте виконаємо фізкультхвилинку.  (відеозапис Українська фізкультхвилинка)                         Молодці! Ось ми біля  поселення №2. (Чути голоси.)

Що сталося? Чому такий галас? Так це мешканці не можуть розв’язати задачі.  Тож  за роботу, виконуємо задачу №6 (а) у великих зошитах(розв’язує хлопчик)

  1. 56-2=54 (чол.) кількість учнів без 2 учнів
  2. 54:2= 27 (чол.) у ІІ класі
  3. 27+2 = 27 (чол.) у І класі.

Відповідь: 27учнів, 29 учнів

А наступну задачу№6(б) нам розв’яже дівчинка.

1)18-4=14 (кг) у двох сумках без 4 кг

2) 14:2=7 (кг) у І сумці

3) 7+2 = 9 (кг) у ІІ сумці

Вправа «Дешифрувальник»

Багато цікавого розповіли мешканці поселення «Злагода» про своїх сусідів, але назву поселення не сказали. А щоб дізнатися назву поселення, відгадайте ребус. Поселення №4 «ЛЮБОВ». Запишіть назву поселення на своїх картах.

ребусиребусиребуси

 

Мешканці Поселення «Любов» запропонували вам самостійно розв’язати рівняння №8 і дізнатися назву наступного поселення.

Х х 60=720           Х:380=400           650:Х = 5

Х= 720:60             Х=380 х 400        Х = 650 : 5

Х = 12                    Х = 152000          Х = 130

(4 зошити беру на перевірку, інші взаємоперевірка ( оцінюють зірочками: якщо все правильно – 5 зірочок, якщо 1 рівняння неправильно – 3 зірочки, якщо 2 рівняння неправильно- 1 зірочка; відповіді рівнянь на дошці - перегортаю аркуш, на звороті слово «МИР») Поселення №5 «МИР», запишіть назву у своїй карті.

А ось мешканці поселення «Мир» пропонують вам виконати завдання №9.

2м 7см – 9дм 8 см=207см-98 см=109см=1м9см

7м 33дм – 69см = 733см – 69 см=664см = 6м6дм4см

Вони передали ось такі малюнки, всі разом вони складають назву наступного поселення №5.- «ЩАСТЯ» (щука, ананас, собака, тигр, яблуко)

 Всі поселення обійшли козаки, а скарбів так і не знайшли. Засмутилися, що повертатимуться додому з порожніми руками. А коли уважно подивилися на карту, то зрозуміли, що найголовнішими скарбами кожної людини є Любов, Злагода, Родина, Мир, Щастя.

ІІІ. Рефлексія

 Дякую вам за прекрасну роботу на уроці.                                                                           Чи   здійснилися   ваші  сподівання?                                                                                    Над чим вам найбільше  подобалося працювати?                                                        При виконанні якого завдання ви відчули труднощі?

ІV. Домашнє завдання.  № 7,11  

V.  Підсумок уроку.

Всі ви , дітки,  молодці!

Гарно працювали.

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати

Треба йти відпочивати.

 

 

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку