Урок-квест з природознавства
Тема. Я у світі не один, що я знаю про тварин.
Мета:поглиблювати знання учнів про життя тварин; учити бачити прекрасне навколо себе; розвивати пам'ять, пізнавальну активність учнів, логічне мислення, уміння аргументовано висловлювати свою думку; удосконалювати навички міжособистісного спілкування; виховувати любов до рідної землі, дбайливе ставлення до неї.Урок-квест з природознавства
Тема. Я у світі не один, що я знаю про тварин.
Мета: поглиблювати знання учнів про життя тварин; учити бачити прекрасне навколо себе; розвивати пам'ять, пізнавальну активність учнів, логічне мислення, уміння аргументовано висловлювати свою думку; удосконалювати навички міжособистісного спілкування; виховувати любов до рідної землі, дбайливе ставлення до неї.
Обладнання: презентація до уроку-квест «Я у світі не один, що я знаю про тварин», гніздо з кольоровими крашанками, картки з зображенням тварин з Червоної книги, конверт,звук електронної пошти, песня о доброте из м/ф «Приключения поросенка Фунтика», песня из м/ф «Лето кота Леопольда».
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Я всміхаюсь сонечку:
«Здрастуй, золоте!»
Я всміхаюсь квіточці -
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику —
«Лийся, мов з відра!»
Друзям усміхаюся —
Зичу їм добра.
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми перевіримо, як ви вмієте застосовувати свої знання про тварин.
В класі лунає звук електронної пошти
Учитель:
-Діти, що це за звук? (відповіді дітей)
-Так, це звук електронної пошти, давайте перевіримо, що за лист нам надійшов (вчитель перевіряє пошту слайд №2).
-Увага! Нам прийшов лист з м. Покровська.
(учень зачитує лист; слайд №3)
Привіт, друзі!
Ми учні ЗОШ №2 м. Покровськ. Хочемо запропонувати вам веселу гру - квест «Я У СВІТІ НЕ ОДИН, ЩО Я ЗНАЮ ПРО ТВАРИН».
1. У грі беруть участь 2 команди.
2. Учасники зобов'язані виконати всі завдання .
3.Після кожного виконаного завдання, команда отримує сторінку з Червоної книги, ці сторінки були втрачені при переїзді.
4.Наприкінці гри, команди з’єднують свої знахідки та відправляють у
м. Покровськ.
Бажаємо вам удачі, кмітливості та наснаги!
Учитель:
Учні пропонують вам здійснити казково-пригодницьку подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?
Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань.
Для мандрівки треба об’єднатися у дві команди (слайд №4). Всі учасники розрахуйтесь на Жайворонків та Сов. На протязі гри команди будуть отримувати свої завдання, які сховані в чарівному гніздечку з крашанками.
На слайді №4 з’являються два яєчка. Синій колір навпроти команди Жайворонків, блакитний навпроти команди Сов. З гніздечка дістаємо яйця-крашанки відповідного кольору з завданням та відаємо командам. Команди після кожного виконаного завдання - отримують сторінку з Червоної книги.
III. ПЕРЕВІРНА РОБОТА
Завдання №1 Загадки (слайд№5)
Команда Жайворонки
Команда Сови
На слайді №5 з’являється яєчко білого кольору – Жайворонки та яєчко кольору рожевої фуксії - Сови. З гніздечка дістаємо яйця-крашанки відповідного кольору з завданням та відаємо.
Завдання №2 Ребуси (слайд №6)
Обидві команди відгадують ребуси.
Команда Жайворонки
Хом’як, тигр, слон.
Команда Сови
Їжак, ворона, кабан.
На слайді №6 з’являється яєчко сірого кольору – Жайворонки та яєчко зеленого кольору - Сови. З гніздечка дістаємо яйця-крашанки відповідного кольору з завданням та відаємо.
Завдання №3 Іностранці (слайд №7)
Учитель:
Завдання складається в тому, щоб перекласти загадку з англійської на українську мову та відгадати її.
Команда Жайворонки
I am very smart. When i see a cat, i fly and run for it. (Я дуже розумна. Коли я бачу кішку, гавкаю і біжу за нею). (Собака)
Команда Сови
She is soft and fluffy. She likes to play with a thread and a long purr. (Вона м`яка і пухнаста, любить з ниточкою грати і дуже довго мурчать). (Кішка)
На слайді №7 з’являється яєчко бузкового кольору – Жайворонки та яєчко рожевого кольору - Сови. З гніздечка дістаємо яйця-крашанки відповідного кольору з завданням та відаємо.
Завдання №4 Плутанина (слайд №8)
Учитель:
Тепер кожна команда шукатиме свою підказку. Шлях до неї вам підкажуть цифри.
Для команди Жайворонків:
закреслити однакові цифри 25 92 0 12 678 7 8 34 56 90 731 4
після того як цифра знайдена, команда вирушає шукати кабінет під цим номером.
Для команди Сов:
закреслити однакові цифри 90 163 54 12 3 4 7 65 88 90 524
після того як цифра знайдена, команда вирушає шукати кабінет під цим номером.
Кабінети №7,8
Учитель:
Під номерами кабінетів сховані завдання для кожної команди. В завданнях треба відновити прислів'я, приказку, прикмету, у яких переплутані слова; пояснити їх зміст.
Для команди Жайворонків:
● Та, працює, й, мала, та, бджола.
(Бджола мала, та й та працює.)
● Овечі, віділлються, вовкові, сльози.
(Віділлються вовкові овечі сльози.)
● З, вовка, лісу, голод, виганяє.
(Голод виганяє вовка з лісу.)
● Там, родиться, де, водиться, щастя, лелека.
(Де лелека водиться, там щастя родиться.)
● Боком, з, вилазить, вовком, дружба.
(Дружба з вовком вилазить боком.)
Для команди Сов:
● І, коли, соловейко, їсти, не співає, не має.
(І соловейко не співає, коли їсти не має.)
● Мало, і, розказує, та, сорока, толку.
(І сорока розказує, та толку мало.)
● Любить, кожен, нору, лис, свою.
(Кожен лис свою нору любить.)
● Полі, зайця, в, лови.
(Лови зайця в полі.)
● Не, одна, наносить, бджола, меду.
(Одна бджола меду не наносить.)
На слайді №8 з’являється яєчко жовтого кольору – Жайворонки та яєчко бордового кольору - Сови. З гніздечка дістаємо яйця-крашанки відповідного кольору з завданням та віддаємо.
Учитель:
Перед виконанням наступного завдання треба відпочити.
Фізхвилинка (слайд №9)
В казковому лісі розминка.
Настала фізична хвилинка.
Втому проженем руками
Вгору їх піднімем з вами.
Потім присядемо дружно,
Ноги згинаємо пружно.
Руки, мов крила, розправим
І до плечей їх поставим.
Коло вперед покрутили,
Потім назад повторили.
Голову вниз опустили,
Потім назад нахилили,
Потім наліво поклали,
Потім направо. І стали.
Швидко скінчилась хвилинка.
Нас збадьорила розминка.
Завдання №5 Знавці комп’ютерів (слайд №10)
Учитель:
Для виконання цього завдання вам треба буде попрацювати за комп’ютером. Кожна команда отримує посилання
http://learningapps.org/user/anna.rybalka і переходе працювати на сайт LearningApps.org
Для команди Жайворонків:
Учні вибирають завдання «Домашні тварини». Потрібно з'єднати назви тварин з їх дитинчатами.
Для команди Сов:
Учні вибирають завдання «Тварини». Потрібно визначити, до якої групи відноситься дана тварина.
На слайді №10 з’являється яєчко яскраво-зеленого кольору – Жайворонки та яєчко помаранчевого кольору - Сови. З гніздечка дістаємо яйця-крашанки відповідного кольору з завданням та відаємо.
Завдання №6 Пісенний вернісаж (слайд №11)
Учитель:
Відгадати з якої пісні слова та заспівати її.
Для команди Жайворонків:
Хорошо бродить по свету
С карамелькой за щекою.
А еще одну для друга
Взять в кармашек про запас.
Потому что, потому что
Всех нужнее и дороже,
Всех доверчивей и строже
В этом мире доброта,
В этом мире доброта.
Хорошо бродить по улице
С теплым кроликом за пазухой,
Принимая как награду
Сердца маленького стук.
Потому что, потому что
Всех нужнее и дороже
Всех доверчивей и строже
В этом мире доброта,
В этом мире доброта.
Хорошо бродить по городу
С белым голубем в цилиндре
С красным шариком на ниточке
И с улыбкой до ушей.
Потому что, потому что
Всех нужнее и дороже
Всех доверчивей и строже
В этом мире доброта,
В этом мире доброта.
(Песня о доброте из м/ф «Приключения поросенка Фунтика»)
Для команди Сов:
Я иду и пою обо всём хорошем,
И улыбку свою я дарю прохожим.
Если в сердце чужом не найду ответа,
Неприятность эту мы переживём.
Между прочим, это мы переживём.
В небесах высоко ярко солнце светит,
До чего ж хорошо жить на белом свете.
Если вдруг грянет гром в середине лета,
Неприятность эту мы переживём.
Между прочим, это мы переживём.
Мелкий дождь бьёт в окно, хмурится природа,
Но известно давно, нет плохой погоды.
Всё желтеет кругом, и уходит лето,
Неприятность эту мы переживём.
Между прочим, это мы переживём.
(Песня из м/ф «Лето кота Леопольда»)
На слайді №11 з’являються зображення з героями мультфільмів.
Учитель:
Ви виконали всі завдання, які вам приготували учні ЗОШ №2 м. Покровськ. Тепер ми згадаємо, яких тварин ви сьогодні знайшли. На екрані будуть з’являтись зображення тварин, і якщо це тварина команди Жайворонків, то ви промовляєте – це наша! А якщо ця тварина команди Сов, то тоді вони промовляють - це наша! І найголовніше! Обом командам прочитати з картки повну назву тварини (слайд №12; махаон, ящірка зелена, лосось чорноморський, пелікан рожевий, глушець, дельфін звичайний, орел степовий, бурий ведмідь, лелека чорний, морський коник).
Обидві команди працювали активно, виконали вчасно всі завдання, і тепер ми можемо з’єднати наші «знахідки квесту» (зібрати картки обох команд та скріпити їх степлером).
Довгоочікуваний момент цього заходу – відправка загублених листів.
-Діти, з допомогою чого ми можемо передати знайдені сторінки?(поштою)
-Так! Що для цього потрібно? (конверт, адреса)
-Конверт в нас є, а адресу ви зараз знайдете.
Завдання №7
Для команди Жайворонків:
В нашому класі схована адреса нашої школи, треба її знайти.
Адреса: НВК-ліцей, 3-Б клас
вул. Незалежності, б.30
м. Добропілля
Донецька обл.
Україна
85004
Для команди Сов:
В нашому класі схована адреса школи, учні якої нам надіслали ці завдання, треба її знайти.
Адреса: ЗОШ І-ІІІ ст.№9, 3-А клас
мрн. Шахтарський
м. Покровськ
Донецька обл.
Україна
85307
Після того, як знахідки знайдені, команди заповнюють конверт, вкладають сторінки Червоної книги, заклеюють та віддають вчителю.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що вам запам’яталося найбільше?
— Що вас вразило або здивувало?
— Які знання ви можете використати в щоденному житті?
— Які з них, на вашу думку, будуть потрібні вам у майбутньому?