Урок - КВК "Знай, люби та бережи"

Про матеріал

Урок- КВК допоможе закріпити знання учнів 6 класу про будову і функції органів рослин; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати екологічне мислення.

Перегляд файлу

Тема: Знай, люби та бережи

Мета: Закріпити знання учнів про будову і  функції органів рослин; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати екологічне мислення

Обладнання : « Екологічне лото», «Фізіологічна ромашка», плакати на природоохоронну тематику

Підготовка до конкурсу:

  • Вибрати журі;
  • Поділити учнів на команди;
  • Придумати назви команд;
  • Підготувати емблеми,що відображають назви команд;
  • Вибрати капітанів команд
  •  Як домашнє завдання командам пропонується підготувати: питанням іншим командам,природоохоронні знаки,легенди про рослин.

Конкурс веселих та кмітливих:

І. Повідомлення теми і мети уроку

Наші змагання на тему «Знай, люби та бережи». Адже ми повинні знати, любити та берегти природу,бо живемо в епоху бурхливого розвитку науки і техніки, що призводить до забруднень атмосфери, гідросфери, літосфери, масової загибелі рослин і тварин.

 Настав час керуватися в наших діях правилом – людина є лише частиною природи, з законами і силами якої вона повинна рахуватися.

ІІ. Представлення журі

ІІІ. Конкурс « Привітання команд»: команди представляють свої назви та вітають одна одну

ІV. Змагання

1. Конкурс « Хто швидше» ( за правильно виконане завдання 3 бали , команда яка перша справиться із завданням додатково отримує 1 бал)

 Завдання для першої команди:

1.Знайдіть зайву рослину серед названих:дуб, бамбук, береза, клен.

2.Розшифруйте які рослини ховаються за переплутаними літерами: хорог,кубря ( горох, буряк)

3. Яку роль для рослини  відіграють дихальні корені?

Завдання для другої команди:

1.Знайдіть зайву рослину серед названих:ялина , сосна, яблуня, туя.

2.Розшифруйте які рослини ховаються за переплутаними літерами:  пантюль, пуската (  тюльпан, капуста)

3. Яку роль для рослини  відіграють корені - присоски?

Завдання для третьої  команди:

1.Знайдіть зайву рослину серед названих: кульбаба, айстра, акація,мак

2.Розшифруйте які рослини ховаються за переплутаними літерами: ассон, хупол ( сосна, лопух)

3. Яку роль для рослини  відіграють корені – причіпки ?

  2 «Літературний конкурс»( хто найкраще буде декламувати вірші про охорону рослин та пояснить ,що хотіли нам сказати автори цих віршів отримає 3 бали)

 

 Завдання для першої команди:

 Переорано землю, переорано небо,
Наче нам на цім світі вже нічого не треба –
Ні трави, ні повітря, ні річок ані квітів,
Наче прагнемо разом на край світу злетіти.
Загубили ми душі, і розвіяли думи.
Зупинися, людино, хоч на мить, і подумай…

 

 

 

Завдання для другої команди:

У березневий день її зрубали, 
Вона, немов лебідонька, стояла, 
Стан обвивали шовковисті коси, 
Була нам мила в спеку і в морози. 
У березневий день її зрубали. 
Від болю затремтіла, застогнала, 
Мов скошена, упала при дорозі, 
Весняним соком пролилися сльози. 
Той сік цілющий, а вона вже мертва. 
Рука не заніміла, не затерпла! 
Яке жорстоке треба серце мати, 
Щоб ту красу навіки зруйнувати. 
Стікали додолу ще живі сльозинки. 
А небо чисте – жодної хмаринки. 
Весна ішла – життя всім дарувала, 
А на землі берізка помирала. 

 

Завдання для третьої  команди:

Чистих рік прозорі води,

Гарні луки і ліси –

Нам джерела насолоди,

І натхнення і краси.

Скрізь рослини і тварини

Зустрічають радо нас.

Нам простори України,

Як один зелений клас.

Ми живого не образим,

Ми живому, як брати,

Прокладаємо ми разом

Шлях до світлої мети.

Нашу рідну Україну

Всю ми хочемо пройти,

Прокладаючи стежину

І краси, і доброти.

Щоб усюди при нагоді

Кожен з нас сказати міг:

Ми даруємо природі

Наш дитячий оберіг!

3.Конкурс « Пісенна розминка»

Під час цього конкурсу проводиться пісенний перегук. Команди по черзі виконують пісні у яких іде мова про рослини. Програє команда яка не може згадати пісню( 2 бали

4. Конкурс «Чорний ящик»

Потрібно відгадати, що заховано у ящику

1) Його виробляють з піску. Якщо його нагріти, воно стає тягучим. А взагалі воно прозоре. Воно є в нашій класній кімнаті. (Скло)

 

2) Його винайшли в Китаї, а виробляють його з дерева. Легко горить. З нього утворюється багато сміття. На ньому пишуть наші учні. (Папір)

 

3) Річ, з допомогою якої можна побачити найстрашнішого звіра на Землі. (Люстерко)

 

5.Конкурс « Дуель»(3 бали)

Ви підготували питання одні одним. Прошу зачитати їх

 

6. Конкурс «Ланцюжок»

Капітани вибирають орган(пагін, корінь, квітку), який мають охарактеризувати по черзі члени команди ( скільки названо ознак ,стільки балів одержує команда)

 

 7. Конкурс « Природоохоронні знаки»

Команди демонструють глядачам і журі зображення природоохоронних знаків. До кожного знаку учні готують пояснення

 

8. Конкурс «Бліц вікторина» ( командам пропонують питання на які вони повинні швидко відповісти – 5 балів)

Завдання для першої команди:

1.У якого дерева білий стовбур ? ( береза)

2. Якщо шипшина кущ, то береза - …? ( дерево)

3. Група квіток розміщених у певному порядку на одній осі- ( суцвіття)

4.Верхній родючий шар землі..? (грунт)

5.Пагін складається з -…( стебла і листків)

Завдання для  другої  команди:

1.У якої рослини на стеблі гострі колючки ( троянда0

2.Яке дерево схоже на ялинку? ( сосна)

3.Суцвіття у соняшника? ( кошик)

4. Мичкувата коренева система:…( коли всі корені одинакові)

5.По судинах у рослин рухається? ( вода)

Завдання для  третьої команди:

1.Які  дерева не мають листопаду? ( сосна)

2. Коренева система з добре розвиненим головним коренем? ( стрижнева)

3.Суцвіття у пшениці? ( складний зонтик)

4. По  ситоподібних трубках рухаються ..? ( органічні речовини)

5.Фотосинтез – це:

 

9. Конкурс «Екологічне лото»(1 бал)

Команди отримують у конвертах набір карток зі словами. Із цих слів треба скласти прислів’я і приказки ( 2 бали)

1.Одне дерево зрубав - посади сорок

2.Не плюй у криницю, знадобиться води напитися

3.Де волошки, там хліба трошки

4.Крапля мала,  а по краплині – море

5.Осінній день, місяць зимовий годує

6.Посій впору, будеш мати зерна гору

10. Конкурс « Фізіологічна ромашка»( 2 бали)

До дошки прикріплена ромашка, на пелюстках якої зі зворотного боку записані  питання. Команди  по черзі відривають пелюстки і відповідають на питання.

  • Навіщо рослинам потрібна вода?
  •  Для чого треба розпушувати грунт ?
  • Чому без сонця рослина існувати не може?
  •  Які функції виконують пелюстки та тичинки квітки?
  • Які функції виконують квітколоже і чашолистки квітки?
  •  Які функції виконують квітоніжка та маточка квітки?

11. Конкурс капітанів ( 3 бали)

Чи ви знаєте  хто такий  Богдан Хмельницький?Він зробив величезний внесок у справу охорони природи, створивши укази про охорону природи. Поясніть екологічний зміст цих указів:

  • Указ про заборону чищення під ріллю лісів понад річками;
  • Заборона робити дубові домовини;
  • Заборона пасти худобу в лісі;
  • Заборона продавати ліс за кордон?
  • Заборона викидати сміття у річки

Оскільки люди в цей час не знали читати, укази про охорону природи читали в церкві.

Уявіть, що ви президент України, і створіть укази про охорону природи.

12. Конкурс «Домашнє завдання»

Поки капітани готують свої укази команди зачитують свої легенди про рослин, що ви готували вдома.

13 Конкурс «Дерево життя»

На квітках і пелюстках написати, що ми маємо робити для охорони природи

V. Підсумок змагань

У лісі, у полі , на річці, на болоті людина часто залишається на одинці зі своєю совістю. Тут вона для людини єдиний закон, єдиний контролер. Тому кожен самостійно мусить дотримуватися правила – не змінюй природі навколо себе!

 Журі роблять підсумки, повідомляють результати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         Мостиська ЗОШт № 1 І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знай, люби та   бережи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     Урок – КВК

                                                                                    підготувала вчитель біології

                                                                                    Дигдало Г.Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 2015

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Олена Борисівна
    Дуже хороша розробка. Дякую, стала в нагоді.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
5 березня 2018
Переглядів
2041
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку