Урок - мандрівка «У країні фантазії та мудрості »

Про матеріал
Урок - мандрівка «У країні фантазії та мудрості » /систематизація вивченого впродовж І семестру/
Перегляд файлу

Тема  уроку: Систематизація вивченого впродовж І семестру.

Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений  матеріал; розвивати пам'ять, мислення, зв’язне мовлення; виховувати почуття любові і бережливого ставлення до рідної мови,  літературних надбань.

Тип:узагальнення  вивченого.

Обладнання: підручник літератури, народні та літературні казки, легенди, прислів’я, приказки.

                                                 Перебіг уроку:

І.   Організаційна частина.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

      Працюючи впродовж уроку, ми «мандруватимемо»  Країною  фантазії та мудрості. У цій країні  безліч  цікавих  доріг, ми  ж пройдемо лише кількома стежинами.

       Отож розпочинаємо мандрівку

 

ІІІ. Опрацювання теми уроку

 

Бесіда з метою узагальнення і систематизації  матеріалу.

 

Перша стежина  «Казкова»

- Що ми пам’ятаємо про казку ?

- Яка казка є літературною ?

- Хто є творцем народних казок ?

- Які народні казки пам’ятаєте ?

- А літературні ?

- Як  здебільшого розпочинаються і закінчуються казки ?

- Які сили протистоять у казках?  Що перемагає ?

- Які казки вам сподобалися ? Чому ?

- Як ви розумієте вислів  « Казка вчить, як на світі жить»  ?

- Які образи із вивчених казок вам запам’яталися ? Чим ?

- З яким казковим героєм ви б хотіли зустрітися ?

 

На другій стежині ми будемо збирати ягідки-загадки

Росте в садочку веселиця,

На вітрі листя стелиться,

На кожній гілці ягідка,

Що ягідка, то й загадка…

Зриваємо по ягідці,

Загадуєм по загадці.

 

 /Із виготовленого дерева  діти зривають  ягідки, у яких знаходяться загадки                і відгадують їх/

- Що таке загадка ?

- Для чого вона призначена ?

- Що сприяє людині у придумуванні загадок ?

- Пригадайте загадки,які вам запам’яталися.

 

Третьою стежиною мандруватимемо під гаслом                                                                          «Так треба жити, щоб нікому зла не чинити»

- Як ви розумієте ці слова ?

- Чим є цей вислів ?

- Що таке прислів’я ?

- А приказка ?

- Про що бувають прислів’я та приказки ?

- Які вам запам’яталися ?

 

   У одному із віршів В.Симоненка є такі рядки «Можна все на світі вибирати,сину. Вибрати не можна тільки Батьківщину».

 

- Чи знаєте ви прислів’я або приказку, які б відповідали цим рядкам ?

- А які відповідають таким рядкам «Можна  вибрать  друга і по духу брата,              та не можна рідну матір вибирати» ?

- Які прислів’я  та приказки підказують нам, якими треба бути, що потрібно вміти, щоб перемагати і досягати мети в житті ?

 

Четверта стежина «Історична»

« Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього»,-  стверджував  М. Рильський

- Що знаємо ми про минуле нашого краю ?

- Про яких князів ми дізналися на уроках літератури ?

- Що знаємо про заснування Києва ?

- Яку княгиню  вважали наймудрішою серед усіх людей ?

- Хто такі християни ?

- Який князь започаткував християнство ?

- Якого князя  прозвали Мудрим ?

- Чому ?

- Назвіть вивчені історичні твори. 

- До якого жанру літератури вони належать ?

- У чому особливість  літописів ?

- Який літопис найдавніший ?

- Чи заслуговуємо ми на майбутнє ? Чому ?

 

 

ІУ. Підсумок уроку

Наша сьогоднішня мандрівка добігає до кінця.

- Якими стежками ми мандрували ?  / учні називають /

Попереду ще багато доріг і стежинок, які нам потрібно пройти.

Я думаю,що кожен з вас зрозумів…  / метод «Незакінчене речення» /

= Що краще жити правдою, ніж….

= Що життя прожити, то не…

= Що жити треба так,  щоб…

= Слід шанувати старших - і молоді…

 

   Потрібно жити так,  щоб не було боляче за даремно прожиті роки.

Сьогоднішній день ви прожили недаремно, бо гарно працювали

У. Оцінювання роботи учнів

УІ. Домашнє  завдання

       Прочитати розповідь О.Олеся « Княжа Україна»

 

-

 

 

docx
Додано
14 квітня 2021
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку