Урок - міні-проект "Домашні улюбленці.Собаки - наші вірні друзі"

Про матеріал

Дана розробка може бути використана вчителями початкових класів на уроках природознавства, літературному читанні, основах здоров'я, образотворчому мистецтві, трудовому навчанні.

Перегляд файлу

 

 

 ПРОЕКТ «  ДОМАШНІ   УЛЮБЛЕНЦІ. СОБАКИ – НАШІ ВІРНІ  ДРУЗІ!»

 

Характеристика проекту:

за діяльністю: дослідницько-інформаційний;

кількістю навчальних предметів: міжпредметний;

кількістю учасників проекту: груповий;

 характером контактів: внутрішній;

тривалістю виконання: короткостроковий;

Мета  завдання:

формувати  в учнів предметні компетентності:

 навчальну: формувати навички роботи з енциклопедичною та довідковою літературою; ознайомити учнів із життям та повадками собак, які найчастіше утримуються в домашніх умовах; удосконалювати навички виразного читання, розповіді текстів;

розвивальну: розвивати зв’язне мовлення, смислову, образну пам'ять, уміння узагальнювати й аналізувати;

виховну: виховувати інтерес до домашніх улюбленців,  відповідальність за тих тварин, життя яких залежить від уваги і догляду  з боку людини;

  формувати в учнів ключові компетентності:

уміння вчитися: із відповідальністю ставитися до виконання поставлених завдань, організовувати своє робоче місце;

громадянську компетентність: формувати в учнів уявлення про особливості догляду за домашніми улюбленцями;

здоровязбережувальну компетентність: піклуватися про своє здоровя, шляхом проведення фізкультхвилинок, та здоровя домашніх улюбленців – собак;

загальнокультурну компетентність: дотримуватися норм мовленевої культури.

   Обладнання:  малюнки різних порід собак, фотовиставка «Мій  вірний друг», презентація проекту в слайдах, виставка художньої літератури; загадки, лічилки, скоромовки, приказки, народні прикмети про собак; підручники, зошити з природознавства, шаради,  кольорові маркери.

Хід презентації проекту

Організацій момент

Горішок знань міцний — це знає кожен.

Та нам — не відступать!

 Його вам розколоти допоможе

Бажання ваше все на світі знать!

Мотивація навчальної діяльності

  1.  Вправа «Прогнозик»

/ Учень розповідає ,  яка пора року, яке число, місяць, стан неба, опади. /

  1. Рефлексія. Ранкова зустріч.

/Діти стоять у колі. /

Учитель.

Дітки, доброго ранку!

Які ви всі гарненькі, чепурненькі!

 

 

 

 

 

Давайте подивимось всі одне на одного

І разом привітаємось.

Діти: Доброго ранку, доброго ранку усім!

 

Учитель:

Ви всі вже не один раз говорили про те, разом гратися краще. Тож давайте  разом

Повторимо вправу «Всі – ми друзі!»

 

Наша вправа дуже проста.                                            2 оплески

Вона красива і легка.                                                     2 оплески

Наш поїзд поїде в Країну Знань.                                  Імітація  руху     

І вагончики родинні допоможуть нам.                        2 оплески

Руку другу скоріш протягни                                         Беруться за руки

І міцніше долоньки стисни.                                          Йдемо швиденько по колу,

Наш поїзд вперед летить,                                       імітація руху поїзда « чик - чик «               

Взяти друзів усіх він спішить.                                    Хлопок по плечу,                                                                                  

Плесну друга тепер по плечу,                                      руки прикладаємо до рота,

Обійму його і закричу:                                                  ніби голосно кричимо.

  • Мені з тобою добре і легко,                                        Стрибаємо парами.
  • Ми разом стрибнемо так високо!                              Йдемо в коло.
  • А тепер зберемося в кружок
  • І пошепочемось тихенько дружок!

Говоримо тихо

       Скажем лагідно: «Щастя тобі,

        Я бажаю всім і собі».

Говоримо голосніше.

      Скажем лагідно: «Щастя тобі,

      Я бажаю всім і собі».

  1. Робота над загадкою.
  •   Вірний друг у мене є,
  •   Мені лапу подає.
  •   Заглядає щиро в очі,
  •   Мовби щось сказати хоче.
  •   Замість слів лиш чути «гав»,
  •   Всіх котів порозганяв.

Хто, скажіть, цей розбишака?

Знають всі, що це... (собака).

4. Вирішення проблемної ситуації.

/ Учитель зачитує українську народну казку «Корова, кінь, пес». Вирішення проблеми. /

Як на вашу думку, Хто з цих тварин правий і чому?  Яких свійських тварин ви знаєте? Яку користь вони приносять людям?

 

 

 

 

Визначення проблеми проекту

Слайд 1.

-Як правильно доглядати домашніх вихованців?

-Чи достатньо уваги ми приділяємо  домашнім улюбленцям?

-Чи комфортно домашнім улюбленцям  поряд із вами?

-Які бажання можуть мати  собачки?

Визначення шляхів розв’язання проблеми

-Читання додаткової та енциклопедичної літератури

-Добирання інформації про домашніх улюбленців,

-Підготовка фотовиставки «Наші вихованці»

-Проведення бесід «Професії собак», «Як доглядати за собаками».

 

                                                Обговорення та презентація проекту

1.Технологі я «Мікрофон»

На протязі декількох тижнів ви з допомою батьків та вчителя готували матеріал про домашніх улюбленців – собак. Яку кличку мають ваші улюбленці? Як вони появилися у вас вдома?  Навіщо ви завели собачку? Чим ви її годуєте? Які повадки у них? Якої породи ? хто доглядає за вашими улюбленцями?

Повідомлення вчителя.

/ розповідь учителя підтверджується показом слайдів /

    Собаки... Скільки їх і які вони різні! Є зовсім маленькі: вони вміщуються в долоні і важать не більше 500 г. Є велетні, вага яких досягає 90 кг. Є кошлаті ї є зовсім голі. В одних вуха висять, в інших — стирчать. Одні швидкі, рухливі, інші — незграбні. І всі вони — найвірніші, найвідданіші наші друзі,  Собаки першими з усіх тварин стали свійськими.

    Дружба між людиною і собакою почалася понад З0 000 років тому, ви вважаєте, скільки у собаки професій? Собака — і сторож, і поводир, геолог, і санітар, і альпініст, і сапер, і мисливець, і космонавт, і артист... Людина завжди намагалася виростити таких собак, які відповідали її потребам і смакам, а тому сьогодні можна зустріти безліч порід собак: будь-якого розміру і забарвлення. Усього налічується близько 400 порід. Є мисливські собаки. службові, є декоративні.

     Мисливські собаки допомагають людям на полюванні. І в кожного собаки своя спеціальність. З одними собаками полюють на лосів і кабанів; з іншими — на зайців, вовків і лисиць; з третіми — на водоплавну дичину.

         Фоксте р'єри і такси виганяють звірів з нір. Лайки відшукують здобич,

           обгавкують і затримують, поки не надійде мисливець. А лягаві (пойнтери, се - тери), знайшовши дичину за запахом, мовчки застигають у стійці та цим вка­зують мисливцеві, де зачаївся птах. Гончі з гучним гавкотом переслідують звіра.              |

Хто ж не знає прикордонних собак! Удень і вночі вони допомагають охороняти рубежі нашої Батьківщини. За поведінкою собак прикордонники вчаснс дізнаються про наближення Порушників. Виявивши їх сліди, собаки знаходять їх і, за потреби, вступають у сутичку.

Сучасні сторожові собаки дуже розумні, сильні та витривалі. Вони навчен і

долати складні перешкоди, не звертати уваги на постріли і вибухи, атакувати

непрошених гостей, пробігти великі відстані, виконувати команди свого кінолога .

 

 

 

Важко обійтися без собак під час боротьби зі злочинцями. Собаки-шукачі — гроза для всіх порушників закону. Про одного розшукового пса на прізвисько Султан, який близько десяти років допомагав працівникам міліції була навіть написана повість, а за повістю знято фільм «До мене, Мухтар!»

Цей пес брав участь   більш ніж у 4000 операціях, за його допомогою було затри мано 3000 порушників закону, розкрито близько 1000 злочинів, І саме він урятував свого господаря від загибелі.

(Можна згадати й інші фільми: «Повернення Мухтара», «Комісар Рекс»; «Прикордонний пес Алий».)

 

Сенбернари відшукують у горах людей, які потрапили під лавину, а нью -

 фаундленди рятують потопальників. Завдяки чудовому чуттю собаки опанували  деякі нові, незвичні для них обов'язки. Після спеціального навчання вони працюють газовиками: відчувши запах газу, гавкотом повідомляють про це. Собаки допомагають геологам знаходити корисні копалини, а саперам — розміновувати місцевість.

Людині, яка втратила зір, собака-поводир замінює очі: водить на роботу і додому, оберігає, повідомляючи гавкотом про всілякі труднощі.

Собака полегшує працю людини: пасе овець, охороняє стадо і захищає його від хижаків (східноєвропейська вівчарка, південноросійська вівчарка, коллі )

Під час Другої світової війни собаки вивозили поранених з-під вогню, працювали зв'язковими, допомагали саперам розшукувати міни, підносили  снаряди. За допомогою собак-підривників було підбито безліч німецьких танків

Усім добре знайомі і декоративні собаки, зокрема пуделі, шпиці, пекінесі болонки, японські хіни та ін. Багато чотириногих друзів виступають у цирку. Скільки радості вони дають нам своїми іграми і витівками!

Учені довели, що нюх собаки у 10 000 разів сильніший за нюх людини.

Рекорд тривалості життя собак становить 29 років.

Багато людей тримають удома декоративних собак, і ті виконують своє головне призначення — бути друзями людини. Собаки радують своїх господарів,  роблять їх життя цікавішим і яскравішим.

Фізхкультхвилинка

 Намалюємо собачку – раз,

Ось у неї голова – два,

А це тулуб – три,

Лапи – аж чотири,

А це очі – п’ять,

А це вушка – шість,

Ротик, вуса – сім.

  •     Діти, а це що за собаки?

• Увічливі, немов коллі.

Уперті, як бульдоги.

                Сильні, як вовкодави.

Розумні, як сенбернари.

Хоробрі — хоч на застави

Славним вівчаркам в пару. (Дворняжки)

 

 

  •     Чомусь до дворняжок  іноді ставляться неповажно. Але саме вони, безпородні дворняжки, першими полетіли у космос (Стрілка, Білка, Ветера Угольок, Пальма, Волга, Відважна, Альбіна та інші). Дворняжки розумні, хоробрі, вірні, і не любити їх просто неможливо. Багато дітей дуже люблять ї доглядають за ними, виховують, турбуються, переживають за них.

 

 Складання схеми. «Асоціативний кущ»

 

 

 

Собаки

 

 

 

/ Мисливські, шукачі, підривники, поводирі , прикордонні, рятівники, декоративні /

Технологія «Мікрофон»(повідомлення учнів).

ВЕТЕРЕНАРИ

Не можна гратися з цуценям, беручи його до рук,— штовхати, злити. Коли цуценя підросте і набереться сил, воно, звикнувши до рук господаря, робитиме  це з подвоєною силою, і навряд чи вам це сподобається. Будь-яка спроба лизнути господаря за руки повинна рішуче припинятися. Грати з цуценям потрібно  тільки іграшками.

      Коли цуценя леститься, не можна дозволяти йому стрибати на вас або до членів сім'ї. Погані щенячі звички залишаться і в дорослого собаки. Слід припиняти цуценя леститися, сидячи або стоячи на всіх чотирьох лапах, об цуценя, а потім — молода собака, добре розвивалося, потрібно надавати  тварині можливість бігати,

стрибати, плавати, грати. Ані рух собаки у вольєрі, ані тривалі прогулянки на повідку не замінять прогулянок у лісі, в полі  у парку.

    Не забувайте про те, що собаки сплять значно більше, ніж люди. Потрібно дозволити собаці самому розподілити свій режим сну і неспання та не і його без особливої необхідності. Тварина сама прив'яже свій розпорядок дня до вашого: будитиме вас у встановлений час на прогулянку або годувати.

    Дорослих собак годують двічі на добу, свіжа і чиста вода завжди повинна налита в миску. Виготовлено багато кормів, які допомагають росту та розвитку собак. Мити цуценя потрібно за необхідності (коли забруднилося). Для цього використовують спеціальні шампуні для собак.

Обговорення ситуації.

Деякі люди мріють завести собаку. І не дивно, адже кожному хочеться, щоб був вірний і відданий друг.

 Але буває і так: людина завела собаку або кішку, а тварина потребує уваги, і піклування.  Набридли людині ці турботи — і вона викидає тварину на вулицю. - один з найбільш огидних вчинків людини. Пам'ятайте про це!

 На день народження Катрусі подарували цуценя. Здійснилася її мрія.

 

 

Дівчинка  давно вмовляла маму купити їй цуценя або кошеня. І ось тепер у неї є новий друг — щеня за кличкою Вірний. Катя спочатку грала з ним, А потім у неї з'явилася нова лялька. Про цуценя Катя згадувала рідко, воно захворіло, сказала мамі: «Хворій собаці не місце у нас, нехай живе  у будці».             

 Чи правильно вчинила дівчинка?

 Будемо сподіватися, що ви ніколи не станете схожими на цю дівчинку, ніколи  не покинете свого друга — чи це людина, чи тварина. Не забувайте: ми завжди відповідаємо за тих, кого приручили!

 ЮНІ НАРОДОЗНАВЦІ

 /Діти  розповідають прислів’я, приказки, народні прикмети, порівняння, читання напамять віршів, скоромовок, лічилок, загадування загадок  про собак./

1.Прислівя.

* Де дві кухарки, там і собаці свято.

* І собаці своєї хати хочеться.

* Собака собаці хвоста не відкусить.

* Пес бреше на сонце, а сонце заглядає у віконце.

*Не той козак, що боїться собак.

*Пес бреше, бо співати не вміє.

* Дурний собака і на хазяїна гавкає.

2.Собаки – синоптики.

*Собака качається по землі – чекай дощу або снігу.

*У який бік лягає спиною собака, звідти чекай вітру.

*Стає гучнішим собачий гавкіт – бути негоді.

*Як приб’ється чужий собака до двору, то це на щас тя.

* Якщо дівку вкусить собака, то вона невдовзі вийде заміж.

Метод гронування

 / Діти складають із пазликів малюнок собаки. /

На яких уроках можна використовувати отримані знання про собак?

 / Діти прикріплюють написи назви предметів /

Гра « Уяви себе твариною»

-Яка у вас улюблена їжа?

-Де ви любите спати?

-Що полюбляєте робити?

 

 

-Чи любите ви грати з людьми, гуляти?

-Чи подобається вам, коли вас купають?

-Чи вмієте ви плавати?

Рефлексія. Гра «Незакінчене речення».

*На уроці я дізнався /лася /……..

*Мені було цікаво….

* Для мене було новим….

*Тепер я буду…

* Я ніколи не буду…

Вправа «Блакитна квіточка»

/  У цій вправі пропонується учням оцінити свою роботу на уроці.У дітей на партах лежать пелюсточки  зеленого, червоного та жовтого кольорів. Учні вибирають колір. Зелений – усе зрозуміло, голоубий – були труднощі, жовтий – багато не зрозумілого. /

Перегляд мулдьтфільму «Бобик у гостях у Тузика»

Підсумкове слово вчителя.

Кожного дня  і кожну хвилину,

Оберігайте всяку тварину.

Тільки добра їм потрібно бажати

І намагайтеся не ображати.

З вдячністю працю тварин зустрічайте!

Кожна хай зустріч несе відкриття:

Ціннішого в світі нема, ніж життя!.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
4121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку