Урок "Сонце в нашому житті "

Про матеріал

Тема : Сонце в нашому житті

Мета : формувати в учнів уявлення про сонце; збагатити знання про сонце як небесну зорю; допомогти усвідомити, що сонце є єдиним джерелом тепла і світла, джерелом життя на планеті Земля; учити спостерігати за висотою сонця і встановлювати найпростіші зв'язки між висотою сонця і кількістю тепла; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу; розвивати увагу, пам'ять, мислення; виховувати гідне ставлення до природи.

Обладнання : таблиця «Сонце», макет сонця, малюнки, фото сонця, смужки паперу з наклеєними зернятками рапсу, пластилін , альбомні листи, м'яч жовтого кольору, написи, кольорові олівці.

І Організація класу до уроку

1.Привітання. Пролунав дзвінок, Починається урок. Щоб урок пройшов не марно, Треба сісти рівно, гарно, Тож урок розпочинаймо ! 2. Вправа «Погода». – Яка зараз пора року ? - Який місяць ? - Який стан неба ? - Який сьогодні день ? - Чи був вітер, коли ви йшли до школи ? - А опади ?

ІІ Актуалізація опорних знань учнів 1. Робота із загадками. – Відгадайте загадки і скажіть, що об'єднує всі слова - відгадки ?

  • 1)Без крил і двигуна летить, Він може лиха наробить, А може й порятунком стати, Хмаринки дощові пригнати. Легенько похитати віти. Впізнали , хто це ? Справді… ( вітер ).
  • 2) Голубе простирадло весь світ накрило ( повітря ). 3) Буває хмаркою вона, Пушинкою буває. Бува , як скло, Крихка й тверда - Звичайно, підкажіть… (вода). 4) Є сорочка в неї біла . Поносила - не схотіла. Є сорочка в неї чорна - Також скинула учора. У зелену вбралась нині, А вже тягне жовту з скрині! Вередлива , як маля, Називається…(земля).
  • Висновок : Це тіла неживої природи. 2.- У високому царстві, у найвищому державстві живе могутній володар.
  • Все від нього навкруги набирається снаги. Тільки ранок настає, виглянь у віконце ! Всім воно життя дає, Променисте … ( сонце ).

ІІІ Мотивація навчальної діяльності.

  • - Інтерактивна вправа « Мікрофон».
  • - Що ви знаєте про сонце ? - До якої природи воно належить ? - Чи потрібно воно живій природі ? - Що одержуємо ми від сонця ?

ІVПовідомлення теми і мети уроку.

  • -Читання теми , яка складена зі слів переверток.

Сонце в нашому житті

це Сон в шонаму ттіжи - Сьогодні ми розпочинаємо мандрувати країною Неживої Природи. У ній ми з

зустрінемося із її чарівниками: Водою, Повітрям, Землею і Сонцем. На вас чекають цікаві дослідження. Ви будете дізнаватися багато нового та робити власні відкриття. Ці чарівники потрібні для життя живим організмам. Наша перша зустріч буде із Сонцем. Ми спробуємо з'ясувати , яка ж його роль у нашому житті.

V Вивчення нового матеріалу.

1 Розповідь вчителя. – Сонце – зоря, що світить удень. Ця зірка найближча до Землі. Навколо нього рухається наша планета Земля. Сонячне проміння досягає Землі усього за 8 хвилин і 20 секунд. Це неймовірна швидкість! Нічого швидшого в природі не існує. Якби до сонця прокласти доріжку , то машиною її можна було б проїхати за 200 років. У його середині температура сягає 15 мільйонів градусів.

2 Гра « Дари сонця». – На дошці - малюнок сонця. Діти повинні назвати , що сонце дарує землі. Усе назване дітьми, записується на промінчиках. – Сонце – джерело життя на нашій планеті. Життя на Землі неможливе без енергії сонячних променів. ----------------------------------Фізкультхвилинка----------------------------------

3 Дослідження розмірів сонця. ( Кожен учень має смужку білого паперу, з наклеєним на ній зернятком рапсу). – За формою сонце – це куля, та така величезна , що коли її порівняти з м'ячем, то Земля наша виглядатиме як це маленьке зернятко. Сонце нам здається нерухомим , а , насправді, воно крутиться у просторі із великою швидкістю.

4 Бесіда про залежність живих організмів від сонця. Сонце і тварини. Сонце і рослини. – М.Пришвін писав: «Усе прекрасне на Землі – від сонця». Сонце зігріває й освітлює Землю. Завдяки йому тварини і люди бачать навколишній світ. Рослини ростуть, цвітуть, дають плоди і насіння у теплу сонячну погоду. У природі все починається з сонця.

5 Робота за підручником. – Виконання завдання 1 на ст. 31.

6 Бесіда. ( Демонстрування малюнків) – Пригадайте , у який час сонечко з'являється у віконці твоєї кімнати? - Саме уранці та ввечері сонце стоїть низько над землею і дає мало тепла. – А чому в полудень – спекотно ? - Чому хмарного дня прохолодніше ? Висновок : Сонце не завжди гріє однаково. Вранці та ввечері сонце низько над Землею – прохолодно. У полудень воно піднімається високо – тепло.

7 Гра «Грайлик – Запитайлик». (Малюнки сонечка та соняшника.) - Яка рослина пов'язала свою назву із сонцем ? Чому? - Яка тваринка використала назву Сонечка у своїй назві?

8 Поетична хвилинка. Декламування вірша «Сонце і сонечко». Сонечко вгору повзе по травинці, чорний горошок у нього на спинці. Грає проміння довкола яскраве, сонечку Сонце всміхнулось яскраве. ---------------------------------Фізкультхвилинка----------------------------------

9 Робота в зошиті. – Виконання завдання 1-3 на ст. 13.

10 Сонце і людина. – Ми з вами сьогодні багато говорили про те , що і рослинам, і тваринам потрібні сонячні світло і тепло. –А чи потрібні сонячні світло і тепло людині ? - Слухання казки «Куди ховається Сонечко». Обговорення. – Із давніх-давен люди вважають сонце святим. Воно зігріває землю, в яку кидають зерно , до сонця тягнеться зелений паросток, під сонцем він перетворюється на хлібний колос. За сонцем, його кольором і поведінкою на небесах люди визначають погоду і перебіг деяких подій. – Народні прикмети (вислови на дошці ): - Стовп біля сонця взимку – на мороз, улітку – на посуху. - Сонце сходить у туман – буде тихо і душно. - Якщо сонце заходить за хмару – очікуй дощової вітряної днини.

11 Практична робота. Вправа – фантазування. - Уявіть себе сонечком. Опишіть, що ви бачите з висоти ? Щоб ви хотіли змінити на Землі ? Що ще , окрім тепла і світла , послали на Землю ? – Уявіть, що раптом зникло сонечко , щоб сталося б із живою природою ? - Вам сподобалося описане ? - Тоді давайте будемо виправляти ситуацію, і зліпимо з пластиліну сонечко. - Чудово, ваші сонечка знов освітили і зігріли Землю. Подаруйте ваші сонечка нашим гостям.

12 Слово вчителя. - Старі люди кажуть : « Допоки сяятиме в чистій блакиті золотаве світило, доти продовжуватимуться земні шляхи.» І це дійсно так.

VІ Підсумок уроку. - Що ви дізналися нового на уроці ? - Що вразило вас ? - Що таке сонце ? - Далеко чи близько воно від нас ? - Кому потрібне сонце ?

Перегляд файлу

                     Урок природознавства , 1 клас

Тема : Сонце в нашому житті

Мета : формувати в учнів уявлення про сонце; збагатити знання  про сонце як небесну зорю; допомогти  усвідомити, що сонце є єдиним джерелом тепла і світла, джерелом життя на планеті Земля; учити спостерігати за висотою сонця і встановлювати найпростіші зв’язки між висотою сонця і кількістю тепла; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу; розвивати увагу, пам’ять, мислення; виховувати гідне ставлення до природи.

Обладнання : таблиця «Сонце», макет сонця, малюнки, фото сонця, смужки паперу з наклеєними зернятками рапсу, пластилін , альбомні листи, м’яч жовтого кольору, написи, кольорові  олівці.

І Організація класу до уроку

       1.Привітання.                                                                                                    Пролунав дзвінок,                                                                                    Починається урок.                                                                                        Щоб урок пройшов не марно,                                                                    Треба сісти рівно, гарно,                                                                                        Тож урок розпочинаймо !                                                                                     2. Вправа «Погода».                                                                                             – Яка зараз пора року ?                                                                                           - Який  місяць ?                                                                                                        - Який стан неба ?                                                                                                  - Який сьогодні день ?                                                                                                  - Чи був вітер, коли ви йшли до школи ?                                                             - А опади ?

ІІ Актуалізація опорних знань учнів                                                                     1. Робота із загадками.                                                                                              – Відгадайте  загадки і скажіть, що об’єднує всі слова - відгадки ?

  1. Без крил і двигуна летить,                                                                              Він може лиха наробить,                                                                                А може  й порятунком стати,                                                                            Хмаринки дощові пригнати.                                                                             Легенько похитати віти.                                                                                      Впізнали , хто це ?  Справді… ( вітер ).                                                                                      

                  2) Голубе простирадло весь світ накрило  ( повітря ).                                 3)  Буває  хмаркою вона,                                                                                           Пушинкою буває.                                                                                       Бува , як скло,                                                                                               Крихка й тверда -                                                                                          Звичайно, підкажіть… (вода).                                                                      4) Є сорочка в неї біла .                                                                                Поносила  - не схотіла.                                                                                   Є сорочка в неї чорна -                                                                            Також скинула учора.                                                                                     У зелену вбралась нині,                                                                                    А вже тягне жовту з скрині!                                                                        Вередлива , як маля,                                                                                  Називається…(земля).                                                                               

 

Висновок : Це тіла неживої природи.                                                                                          2.- У високому царстві, у найвищому державстві  живе  могутній володар.

              Все від нього навкруги                                                                                     набирається снаги.                                                                                               Тільки ранок настає,                                                                                              виглянь у віконце !                                                                                           Всім  воно життя дає,                                                                                      Променисте … ( сонце ).

ІІІ Мотивація навчальної діяльності.                                                       

- Інтерактивна вправа « Мікрофон».

- Що ви знаєте про сонце ?                                                                                    - До якої природи воно належить ?                                                                        - Чи потрібно воно живій природі ?                                                                     - Що одержуємо ми від сонця ?

 ІV  Повідомлення теми і мети уроку.

  • Читання теми , яка складена зі слів переверток.

Сонце в нашому житті

це Сон в шонаму ттіжи                                                                                                         - Сьогодні ми розпочинаємо мандрувати країною Неживої Природи. У ній ми з

зустрінемося із її чарівниками: Водою, Повітрям, Землею і Сонцем. На вас чекають цікаві дослідження. Ви будете дізнаватися багато нового та робити власні відкриття. Ці чарівники потрібні для життя живим організмам. Наша перша зустріч буде із Сонцем. Ми спробуємо з’ясувати , яка ж його роль у нашому житті.

V  Вивчення нового матеріалу.

1  Розповідь  вчителя.                                                                                                       – Сонце – зоря, що світить удень. Ця зірка найближча до  Землі. Навколо нього рухається наша планета Земля. Сонячне проміння досягає Землі усього за 8 хвилин і 20 секунд. Це неймовірна швидкість! Нічого швидшого в природі не існує. Якби до сонця прокласти доріжку , то машиною її можна було б проїхати за 200 років. У його середині температура сягає 15 мільйонів градусів.

2  Гра « Дари сонця».                                                                                                         – На дошці - малюнок сонця. Діти повинні назвати , що сонце дарує землі. Усе назване дітьми, записується на промінчиках.                                                           – Сонце – джерело життя на нашій планеті. Життя на Землі неможливе  без енергії сонячних променів.                                                                                                  ----------------------------------Фізкультхвилинка----------------------------------

3  Дослідження розмірів сонця.                                                                                         ( Кожен учень має смужку білого паперу, з наклеєним на ній зернятком рапсу).                                                                                                                           – За формою сонце – це куля, та така величезна , що коли її порівняти з м’ячем, то Земля наша виглядатиме як це маленьке зернятко.  Сонце нам здається нерухомим , а , насправді, воно крутиться у просторі із великою швидкістю.

4  Бесіда про залежність живих організмів від сонця.                                             Сонце і тварини.  Сонце і рослини.                                                                         – М.Пришвін писав: «Усе прекрасне на Землі – від сонця».  Сонце зігріває й освітлює Землю. Завдяки йому тварини і люди бачать навколишній світ. Рослини ростуть, цвітуть, дають плоди і насіння у теплу сонячну погоду. У природі все починається з сонця.

5  Робота за підручником.                                                                                               – Виконання  завдання 1 на ст. 31.

6  Бесіда.  ( Демонстрування малюнків)                                                                                                                             – Пригадайте , у який час сонечко з’являється у віконці твоєї кімнати?                      - Саме  уранці та ввечері  сонце стоїть низько над землею і дає мало тепла.            – А чому в полудень –  спекотно ?                                                                                       - Чому хмарного дня прохолодніше ?                                                                         Висновок : Сонце не завжди гріє  однаково. Вранці та ввечері сонце низько над Землею – прохолодно. У полудень воно піднімається високо – тепло.

7  Гра «Грайлик – Запитайлик». (Малюнки сонечка та соняшника.)                            - Яка рослина пов’язала  свою назву із  сонцем ? Чому?                                             - Яка тваринка використала назву Сонечка  у своїй назві?

8  Поетична хвилинка. Декламування вірша «Сонце і сонечко».                           Сонечко вгору повзе по травинці,                                                                              чорний горошок у нього на спинці.                                                                               Грає проміння  довкола  яскраве,                                                                                     сонечку Сонце всміхнулось яскраве.                                                                                ---------------------------------Фізкультхвилинка----------------------------------

9  Робота в зошиті.                                                                                                          – Виконання завдання 1-3 на ст. 13.

10   Сонце і людина.                                                                                                           – Ми з вами сьогодні багато говорили про те , що і рослинам, і тваринам потрібні сонячні світло і тепло.                                                                                         –А чи потрібні сонячні світло і тепло людині ?                                                           - Слухання  казки «Куди ховається Сонечко».   Обговорення.                                                          – Із давніх-давен люди вважають сонце святим. Воно зігріває землю, в яку кидають зерно , до сонця тягнеться зелений паросток, під сонцем він перетворюється на хлібний колос. За сонцем, його кольором і поведінкою на небесах люди визначають погоду і перебіг деяких подій.                                             – Народні прикмети (вислови на дошці ):                                                                     -  Стовп біля сонця взимку – на мороз, улітку – на посуху.                                               -  Сонце сходить у туман – буде тихо і душно.                                                              -  Якщо сонце заходить за хмару – очікуй дощової вітряної днини.

11  Практична робота. Вправа – фантазування.                                                             -  Уявіть себе сонечком. Опишіть,  що ви бачите з висоти ? Щоб ви хотіли змінити на Землі ? Що ще , окрім тепла і світла , послали на Землю ?                                                         – Уявіть, що раптом зникло сонечко , щоб сталося б із живою природою ?                      -  Вам сподобалося описане ?                                                                                                -  Тоді давайте будемо виправляти ситуацію, і зліпимо з пластиліну сонечко.      -  Чудово, ваші сонечка знов освітили і зігріли Землю. Подаруйте ваші сонечка нашим гостям.

12  Слово вчителя.                                                                                                              -  Старі люди кажуть : « Допоки  сяятиме в чистій блакиті  золотаве  світило, доти  продовжуватимуться  земні шляхи.» І це дійсно так.

VІ  Підсумок уроку.                                                                                                    - Що ви дізналися нового  на  уроці ?                                                                                  -  Що вразило вас ?                                                                                                                 - Що таке сонце ?                                                                                                             - Далеко  чи близько воно від  нас ?                                                                                      -  Кому потрібне сонце ?                                                                                                                                                                                     

docx
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
9439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку