Тема : Сонце в нашому житті
Мета : формувати в учнів уявлення про сонце; збагатити знання про сонце як небесну зорю; допомогти усвідомити, що сонце є єдиним джерелом тепла і світла, джерелом життя на планеті Земля; учити спостерігати за висотою сонця і встановлювати найпростіші зв'язки між висотою сонця і кількістю тепла; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу; розвивати увагу, пам'ять, мислення; виховувати гідне ставлення до природи.
Обладнання : таблиця «Сонце», макет сонця, малюнки, фото сонця, смужки паперу з наклеєними зернятками рапсу, пластилін , альбомні листи, м'яч жовтого кольору, написи, кольорові олівці.
І Організація класу до уроку
1.Привітання. Пролунав дзвінок, Починається урок. Щоб урок пройшов не марно, Треба сісти рівно, гарно, Тож урок розпочинаймо ! 2. Вправа «Погода». – Яка зараз пора року ? - Який місяць ? - Який стан неба ? - Який сьогодні день ? - Чи був вітер, коли ви йшли до школи ? - А опади ?
ІІ Актуалізація опорних знань учнів 1. Робота із загадками. – Відгадайте загадки і скажіть, що об'єднує всі слова - відгадки ?
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
ІVПовідомлення теми і мети уроку.
Сонце в нашому житті
це Сон в шонаму ттіжи - Сьогодні ми розпочинаємо мандрувати країною Неживої Природи. У ній ми з
зустрінемося із її чарівниками: Водою, Повітрям, Землею і Сонцем. На вас чекають цікаві дослідження. Ви будете дізнаватися багато нового та робити власні відкриття. Ці чарівники потрібні для життя живим організмам. Наша перша зустріч буде із Сонцем. Ми спробуємо з'ясувати , яка ж його роль у нашому житті.
V Вивчення нового матеріалу.
1 Розповідь вчителя. – Сонце – зоря, що світить удень. Ця зірка найближча до Землі. Навколо нього рухається наша планета Земля. Сонячне проміння досягає Землі усього за 8 хвилин і 20 секунд. Це неймовірна швидкість! Нічого швидшого в природі не існує. Якби до сонця прокласти доріжку , то машиною її можна було б проїхати за 200 років. У його середині температура сягає 15 мільйонів градусів.
2 Гра « Дари сонця». – На дошці - малюнок сонця. Діти повинні назвати , що сонце дарує землі. Усе назване дітьми, записується на промінчиках. – Сонце – джерело життя на нашій планеті. Життя на Землі неможливе без енергії сонячних променів. ----------------------------------Фізкультхвилинка----------------------------------
3 Дослідження розмірів сонця. ( Кожен учень має смужку білого паперу, з наклеєним на ній зернятком рапсу). – За формою сонце – це куля, та така величезна , що коли її порівняти з м'ячем, то Земля наша виглядатиме як це маленьке зернятко. Сонце нам здається нерухомим , а , насправді, воно крутиться у просторі із великою швидкістю.
4 Бесіда про залежність живих організмів від сонця. Сонце і тварини. Сонце і рослини. – М.Пришвін писав: «Усе прекрасне на Землі – від сонця». Сонце зігріває й освітлює Землю. Завдяки йому тварини і люди бачать навколишній світ. Рослини ростуть, цвітуть, дають плоди і насіння у теплу сонячну погоду. У природі все починається з сонця.
5 Робота за підручником. – Виконання завдання 1 на ст. 31.
6 Бесіда. ( Демонстрування малюнків) – Пригадайте , у який час сонечко з'являється у віконці твоєї кімнати? - Саме уранці та ввечері сонце стоїть низько над землею і дає мало тепла. – А чому в полудень – спекотно ? - Чому хмарного дня прохолодніше ? Висновок : Сонце не завжди гріє однаково. Вранці та ввечері сонце низько над Землею – прохолодно. У полудень воно піднімається високо – тепло.
7 Гра «Грайлик – Запитайлик». (Малюнки сонечка та соняшника.) - Яка рослина пов'язала свою назву із сонцем ? Чому? - Яка тваринка використала назву Сонечка у своїй назві?
8 Поетична хвилинка. Декламування вірша «Сонце і сонечко». Сонечко вгору повзе по травинці, чорний горошок у нього на спинці. Грає проміння довкола яскраве, сонечку Сонце всміхнулось яскраве. ---------------------------------Фізкультхвилинка----------------------------------
9 Робота в зошиті. – Виконання завдання 1-3 на ст. 13.
10 Сонце і людина. – Ми з вами сьогодні багато говорили про те , що і рослинам, і тваринам потрібні сонячні світло і тепло. –А чи потрібні сонячні світло і тепло людині ? - Слухання казки «Куди ховається Сонечко». Обговорення. – Із давніх-давен люди вважають сонце святим. Воно зігріває землю, в яку кидають зерно , до сонця тягнеться зелений паросток, під сонцем він перетворюється на хлібний колос. За сонцем, його кольором і поведінкою на небесах люди визначають погоду і перебіг деяких подій. – Народні прикмети (вислови на дошці ): - Стовп біля сонця взимку – на мороз, улітку – на посуху. - Сонце сходить у туман – буде тихо і душно. - Якщо сонце заходить за хмару – очікуй дощової вітряної днини.
11 Практична робота. Вправа – фантазування. - Уявіть себе сонечком. Опишіть, що ви бачите з висоти ? Щоб ви хотіли змінити на Землі ? Що ще , окрім тепла і світла , послали на Землю ? – Уявіть, що раптом зникло сонечко , щоб сталося б із живою природою ? - Вам сподобалося описане ? - Тоді давайте будемо виправляти ситуацію, і зліпимо з пластиліну сонечко. - Чудово, ваші сонечка знов освітили і зігріли Землю. Подаруйте ваші сонечка нашим гостям.
12 Слово вчителя. - Старі люди кажуть : « Допоки сяятиме в чистій блакиті золотаве світило, доти продовжуватимуться земні шляхи.» І це дійсно так.
VІ Підсумок уроку. - Що ви дізналися нового на уроці ? - Що вразило вас ? - Що таке сонце ? - Далеко чи близько воно від нас ? - Кому потрібне сонце ?
Урок природознавства , 1 клас
Тема : Сонце в нашому житті
Мета : формувати в учнів уявлення про сонце; збагатити знання про сонце як небесну зорю; допомогти усвідомити, що сонце є єдиним джерелом тепла і світла, джерелом життя на планеті Земля; учити спостерігати за висотою сонця і встановлювати найпростіші зв’язки між висотою сонця і кількістю тепла; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу; розвивати увагу, пам’ять, мислення; виховувати гідне ставлення до природи.
Обладнання : таблиця «Сонце», макет сонця, малюнки, фото сонця, смужки паперу з наклеєними зернятками рапсу, пластилін , альбомні листи, м’яч жовтого кольору, написи, кольорові олівці.
І Організація класу до уроку
1.Привітання. Пролунав дзвінок, Починається урок. Щоб урок пройшов не марно, Треба сісти рівно, гарно, Тож урок розпочинаймо ! 2. Вправа «Погода». – Яка зараз пора року ? - Який місяць ? - Який стан неба ? - Який сьогодні день ? - Чи був вітер, коли ви йшли до школи ? - А опади ?
ІІ Актуалізація опорних знань учнів 1. Робота із загадками. – Відгадайте загадки і скажіть, що об’єднує всі слова - відгадки ?
2) Голубе простирадло весь світ накрило ( повітря ). 3) Буває хмаркою вона, Пушинкою буває. Бува , як скло, Крихка й тверда - Звичайно, підкажіть… (вода). 4) Є сорочка в неї біла . Поносила - не схотіла. Є сорочка в неї чорна - Також скинула учора. У зелену вбралась нині, А вже тягне жовту з скрині! Вередлива , як маля, Називається…(земля).
Висновок : Це тіла неживої природи. 2.- У високому царстві, у найвищому державстві живе могутній володар.
Все від нього навкруги набирається снаги. Тільки ранок настає, виглянь у віконце ! Всім воно життя дає, Променисте … ( сонце ).
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
- Інтерактивна вправа « Мікрофон».
- Що ви знаєте про сонце ? - До якої природи воно належить ? - Чи потрібно воно живій природі ? - Що одержуємо ми від сонця ?
ІV Повідомлення теми і мети уроку.
Сонце в нашому житті
це Сон в шонаму ттіжи - Сьогодні ми розпочинаємо мандрувати країною Неживої Природи. У ній ми з
зустрінемося із її чарівниками: Водою, Повітрям, Землею і Сонцем. На вас чекають цікаві дослідження. Ви будете дізнаватися багато нового та робити власні відкриття. Ці чарівники потрібні для життя живим організмам. Наша перша зустріч буде із Сонцем. Ми спробуємо з’ясувати , яка ж його роль у нашому житті.
V Вивчення нового матеріалу.
1 Розповідь вчителя. – Сонце – зоря, що світить удень. Ця зірка найближча до Землі. Навколо нього рухається наша планета Земля. Сонячне проміння досягає Землі усього за 8 хвилин і 20 секунд. Це неймовірна швидкість! Нічого швидшого в природі не існує. Якби до сонця прокласти доріжку , то машиною її можна було б проїхати за 200 років. У його середині температура сягає 15 мільйонів градусів.
2 Гра « Дари сонця». – На дошці - малюнок сонця. Діти повинні назвати , що сонце дарує землі. Усе назване дітьми, записується на промінчиках. – Сонце – джерело життя на нашій планеті. Життя на Землі неможливе без енергії сонячних променів. ----------------------------------Фізкультхвилинка----------------------------------
3 Дослідження розмірів сонця. ( Кожен учень має смужку білого паперу, з наклеєним на ній зернятком рапсу). – За формою сонце – це куля, та така величезна , що коли її порівняти з м’ячем, то Земля наша виглядатиме як це маленьке зернятко. Сонце нам здається нерухомим , а , насправді, воно крутиться у просторі із великою швидкістю.
4 Бесіда про залежність живих організмів від сонця. Сонце і тварини. Сонце і рослини. – М.Пришвін писав: «Усе прекрасне на Землі – від сонця». Сонце зігріває й освітлює Землю. Завдяки йому тварини і люди бачать навколишній світ. Рослини ростуть, цвітуть, дають плоди і насіння у теплу сонячну погоду. У природі все починається з сонця.
5 Робота за підручником. – Виконання завдання 1 на ст. 31.
6 Бесіда. ( Демонстрування малюнків) – Пригадайте , у який час сонечко з’являється у віконці твоєї кімнати? - Саме уранці та ввечері сонце стоїть низько над землею і дає мало тепла. – А чому в полудень – спекотно ? - Чому хмарного дня прохолодніше ? Висновок : Сонце не завжди гріє однаково. Вранці та ввечері сонце низько над Землею – прохолодно. У полудень воно піднімається високо – тепло.
7 Гра «Грайлик – Запитайлик». (Малюнки сонечка та соняшника.) - Яка рослина пов’язала свою назву із сонцем ? Чому? - Яка тваринка використала назву Сонечка у своїй назві?
8 Поетична хвилинка. Декламування вірша «Сонце і сонечко». Сонечко вгору повзе по травинці, чорний горошок у нього на спинці. Грає проміння довкола яскраве, сонечку Сонце всміхнулось яскраве. ---------------------------------Фізкультхвилинка----------------------------------
9 Робота в зошиті. – Виконання завдання 1-3 на ст. 13.
10 Сонце і людина. – Ми з вами сьогодні багато говорили про те , що і рослинам, і тваринам потрібні сонячні світло і тепло. –А чи потрібні сонячні світло і тепло людині ? - Слухання казки «Куди ховається Сонечко». Обговорення. – Із давніх-давен люди вважають сонце святим. Воно зігріває землю, в яку кидають зерно , до сонця тягнеться зелений паросток, під сонцем він перетворюється на хлібний колос. За сонцем, його кольором і поведінкою на небесах люди визначають погоду і перебіг деяких подій. – Народні прикмети (вислови на дошці ): - Стовп біля сонця взимку – на мороз, улітку – на посуху. - Сонце сходить у туман – буде тихо і душно. - Якщо сонце заходить за хмару – очікуй дощової вітряної днини.
11 Практична робота. Вправа – фантазування. - Уявіть себе сонечком. Опишіть, що ви бачите з висоти ? Щоб ви хотіли змінити на Землі ? Що ще , окрім тепла і світла , послали на Землю ? – Уявіть, що раптом зникло сонечко , щоб сталося б із живою природою ? - Вам сподобалося описане ? - Тоді давайте будемо виправляти ситуацію, і зліпимо з пластиліну сонечко. - Чудово, ваші сонечка знов освітили і зігріли Землю. Подаруйте ваші сонечка нашим гостям.
12 Слово вчителя. - Старі люди кажуть : « Допоки сяятиме в чистій блакиті золотаве світило, доти продовжуватимуться земні шляхи.» І це дійсно так.
VІ Підсумок уроку. - Що ви дізналися нового на уроці ? - Що вразило вас ? - Що таке сонце ? - Далеко чи близько воно від нас ? - Кому потрібне сонце ?