Онлайн-урок з ЯДС для 2 класу "Кругообіг води в природі"

Про матеріал

Конспект онлайн-уроку для 2 класу

за програмою О.Савченко

до підручника

Н.Бібік, Г.Бондарчук.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кругообіг води в природі

(онлайн-урок для 2 класу

за програмою О.Савченко

до підручника

Н.Бібік, Г.Бондарчук)

 

 

 

 

 

                    Підготувала

                                                                   вчитель початкових класів

                                                           КЗ «Ісковецька ЗОШ І-ІІІ ступенів

                                                 Сенчанської сільської ради»

                                         Миргородського району

                                    Полтавської області

 

 

 

 

 

 

 

2023 р.

Мета:

формування предметних компетентностей: поглибити знання школярів про явища природи, властивості води; формувати в учнів уявлення про випаровування води та конденсацію водяної пари, утворення хмар та випадання дощу, кругообіг води в природі; формувати потребу  в пізнанні природи; розвивати спостережливість, мислення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до води;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати  здатність переключатися з одного виду роботи на інший, виділяти під час читання та слухання важливі за змістом слова, нове, незрозуміле, виконувати творчі завдання, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;

соціальної: удосконалювати вміння проявляти ініціативу і продуктивно працювати в колективі, активно долучатися до обговорення питань, самоорганізовуватися до виконання різних видів навчальної діяльності в групі, вільно висловлюватися та результативно використовувати власні знання під час спілкування.

Обладнання. Ноутбук, глобус.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Вже настав уроку час,

Тож запрошую всіх вас

 До плідного навчання,

А ви докладіть свої старання.

Якщо добре працювати,

Вийдуть гарні результати.

Тож не гаємо ми час,

Бо знання чекають нас!

 (Привітайтесь з гостями, які завітали до нас на онлайн-урок)

 

1. Вправа «Щоденні новини»

Дайте відповіді на питання:

- Який сьогодні день тижня ?

- Яке сьогодні число ?

- Яка пора року ?

- Який  місяць ?

Що ви про нього можете сказати ?

(Так справді сьогодні розпочалася весна. А ще сьогодні відзначають всесвітній день компліментів. Що таке компліменти? Правильно. Це  особлива форма похвали, вираз схвалення, поваги, визнання або захоплення; люб'язності, приємні слова, утішний відгук)

 

2.Рефлексія емоційного стану

 

Тож, щоб всім нам добре почуватись,

Треба компліментом обмінятись!

Вправа «Комплімент»

 

Вчитель: “Дімо, ти завжди такий радісний та сонячний!”. “Женю,  з тобою завжди приємно спілкуватися та працювати”. «Альонко, ти завжди охайна і вчасно виконуєш всі завдання» і т.д.

Слайд 1

Вчитель: Ось ми і провели ранкове коло і налаштувалися на плідну працю.

 

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

1.Робота над загадкою

Я і стужа , і туман,

І струмок, і океан

Я літаю, я біжу

І скляною бути можу!  (вода) 

Слайди  2-10

 

2.  Інтерактивна вправа « Асоціативний кущ»

- З чим у вас асоціюється слово вода

Слайди  11-13

 

3.Вправа «Прогнозування».

- Чи здогадались ви про що буде йти мова на уроці ? (про воду)

  - Давайте  спрогнозуємо, що  ви знаєте про воду?

 

Слайд  14

      - А щось нове  хотіли б дізнатися?      

       -Тому ми продовжимо вивчати воду, пізнавати нове. І тема нашого уроку «Кругообіг     води в природі.»

Слайд  15

 

 

  ІІІ. Актуалізація набутих знань, умінь, навичок.

    1.Розповідь учителя

- Усі  ми звикли дивитися на воду, як на звичайну річ. Але воду називають найбільшим дивом землі. Тому ми не можемо не говорити про неї. Додому вам було завдання - скласти казку про мандрівку краплинки. Поділіться своїми історіями. (Відповіді учнів)

Слайд  16

      2. Інтерактивна вправа «Встанови зв'язок»

- Уявіть собі, що було б на Землі, як би не було води?

  • Де в природі ми бачимо воду?
  •  

ІV. Вивчення нового матеріалу.

       1.Розповідь учителя

Якщо  швидко  покрутити глобус, то  він увесь здається голубим. Нашу Землю так і називають – голуба  планета. Якщо всю Землю умовно поділити на 4 частини,  то три з них – вода:  океани, морея, річки, озера…. 

Слайд  17

 

Але  вода є на Землі не тільки у  водоймах.  Усі ми бачили джерела, які б’ють із землі. Звідки ж тут береться вода? Адже вода тече багато   років, та  джерела не висихають, не зникають. Так, під  землею теж є вода . Колодязі, криниці -  це  отвори для добування  підземної води.

Вода є в повітрі, у земній атмосфері: це дощ, сніг, хмари, туман. Ось як багато води на Землі. 

Слайд  18

       -  Отже, вода міститься у водоймах , суші, повітрі.

 

   2.Інтерактивна вправа «Гронування»

- Про  які  властивості води ми дізналися на попередніх  уроках?

Слайд  19

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

https://www.youtube.com/watch?v=Y-Tzmqmr5jM https://www.youtube.com/watch?v=i3WyXdCzGrU&t=36s

 

- Відпочили. Продовжуємо працювати.

        - Пригадайте , в яких трьох станах буває вода?

Слайд  20

 

  3. Дослідницька робота

- А тепер будемо спостерігати за киплячою водою.

- Закипіла вода в чайнику? По чому це видно?

Слайд  21

 

4. Інтерактивна вправа «Ажурна пилка»

-  Звідки береться пара і що це таке?

5. Розповідь учителя з елементами досліду

- Піднесемо скло під струмінь пару і потримаємо.

- Що ми спостерігаємо?

  Це пар піднімається вгору і осідає на склі. Скло холодне і перетворює пару знову на воду. Вода перетворюється в пар при нагріванні. А зараз дивіться, що станеться з водою на склянці.   Чому? На склі зібралося багато крапель, вони стають дуже важкими і стікають. Аналогічно утворюються хмари. Хмара – це множина крапель води. Коли їх збереться дуже багато – іде дощ.

Отже, вода має здатність випаровуватися – перетворюватися на пару.

   6. Пояснення нового матеріалу.

   1)Розповідь  учителя про кругообіг води в природі

- А в природі вода постійно перетворюється з одного стану в іншій.

 Ось, як саме це відбувається ви дізнаєтеся переглянуши відеоказку.

 

Відео «Подорож краплинки»

https://www.youtube.com/watch?v=i3WyXdCzGrU&t=36s

 

      2)Робота з підручником. Робота за схемою – малюнком «Кругообіг води в природі» ( с.80)

 

Подивіться на схему. Сонце зігріває землю . З поверхонь річок,ставків, озер, океанів, ґрунтів, рослин випаровується вода. Легка водяна пара піднімається високо в небо. Там  набагато  холодніше, ніж на землі. Водяна пара охолоджується і перетворюється на дрібненькі краплинки води. З них утворюються дощові хмари. У хмарах краплинки зливаються. Вони стають важкими  і падають у вигляді дощу  при температурі вище 0 С  і у вигляді снігу при температурі 0 С. Отже,вода, що випаровувалася, повертається у вигляді опадів  (дощу,снігу, граду).

Частина цієї води знову просочується у грунт,потрапляє в озера, річки, моря. А решта води знову випаровується з поверхонь суходолу, водойм  і рослин. Вода в природі постійно рухається. Перетворення води в природі з одного стану в інший називають кругообігом води.

 

Слайд  22

 

З роси, з морів, річок і плес

Вода, як перейде у пару,

Одразу ж лине до небес,

Щоб утворити в небі хмари

І впасти з хмар на ниви

Як сніг, як град, як злива.

Знов перейти у пару

І повернутись в хмару,

І впасти з хмар на ниви

Як сніг, як град, як злива.

Цей шлях, що вона робить,

 І зветься         кругообіг

Слайд  23

 

V. Узагальнення і систематизація знань.

 

1.Рубрика «Цікаво знати!»

- Якби вся водяна пара, що міститься в атмосфері, випала б на землю у вигляді дощу, то на всій суші утворився б шар води завтовшки в 1 метр Але, на щастя, на землю у вигляді дощу і снігу випадає далеко не вся атмосферна водяна пара.

 

2. Розв’язування природничих задач

1) Ви вимили в класі дошку. Вона мокра. Куди зникла вода?

2) Поміркуйте, чи є кругообіг води взимку. (Відповіді учнів.)

           — Для чого господині  взимку вивішують випрану білизну на вулицю? (Сушити)

— Підніміть руки, чиї батьки сушать узимку білизну на вулиці.

— Висихає? (Так)

— Узимку у вигляді чого повертається вода на землю? (У вигляді снігу)

А сніг — це вода. Отже, кругообіг води нескінченний.

3. Гра «Блискавка»

• Звідки на небі вода?

• Чому вода не кінчається?

• Чи можуть висохнути моря?

• Чи може вода зникнути?

• Чому влітку після дощу калюжі висихають швидше, ніж восени?

 

3.Вправа «Результат прогнозування»

- Чи потрібний був нам цей урок?

- Що ми сьогодні дізналися про воду? (дещо)

Слайд  24

- На наступному уроці продовжимо  цю тему і будемо вчитися економити воду.

 

VІ. Підсумок уроку.

 

Інтерактивна вправа «Інтерв’ю кореспондента»

-         Що найбільше сподобалось  вам  на уроці?

-         Що нового ви дізналися?

 

 

А вода це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.

Є вода — ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.

Плавають в водичці діти,
Риби у воді живуть.
Розцвітають в лузі квіти.
І рясні дощі ідуть.

Кругообіг повсякчасно
На Землі вода веде.
Тож з водою всім прекрасно
І біди нема ніде!

Слайд  25

 

 

-         Яким був урок?

У –   урочистий

Р –   радісний

О –   особливий

К –    красивий

 

Слайд  26

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2023
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку