Урок - подорож "Материки і океани Землі"

Про матеріал

Урок розроблено з метою формування понять «материк», «океан»; уявлень про види географічних карт,; розвитку умінь користуватися картами, формуванню інтересу до вивчення природознавства, виховання бережливого ставлення до природи я використав групові та фронтальні форми роботи.

Перегляд файлу

                                    

 

 

 

 

 

 

Урок-подорож з природознавства.

4 клас.

 

 

При формуванні понять «материк», «океан»; уявлень про види географічних карт,; розвитку умінь користуватися картами, формуванню інтересу до вивчення природознавства, виховання бережливого ставлення до природи  я  використав групові та фронтальні форми роботи. Урок проведений в нестандартній формі – урок-подорож, використані вправи та ігри (Гра «Дешифрувальник», метод «Мікрофон», розгадування зашифрованих слів, аналіз ілюстрацій), які сприяють активізації мислительної діяльності школярів, формуванню навичок самостійно робити висновки.

 

 

 

 

 

Тема: Материки і океани Землі.

 

Мета: формувати поняття «материк», «океан»; продовжити формувати уявлення про види географічних карт, уміння користуватися картами; виховувати інтерес до вивчення природознавства, бережливе ставлення до природи; почуття відповідальності за екологію нашої планети.

 

Обладнання: глобус, фізична  карта півкуль, роздатковий матеріал, DVD програвач, телевізор, мікрофон,муз. записи.

 

                                          Хід уроку.

І. Організація класу.

- Діти, у нас сьогодні незвичайний урок тому, що ми з вами вирушимо в подорож. Щоб нам краще подорожувалось, весь клас об’єднаний у шість груп. Так буде краще долати перешкоди і труднощі, які будуть нас чекати.

Перед тим, як вирушити у подорож, я пропоную вам розшифрувати два слова, які вкажуть нам напрям наших мандрів.

Гра «Дешифрувальник»

Кожна група отримує картку – завдання.

 

 

4

5

3

1

6

8

7

2

3

2

4

6

1

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (Слова «Материки»,  «Океани») Для розшифровки слів необхідно поставити цифри у порядку зростання і із відповідних ним букв ви отримаєте слово. Команда, що перша справиться з завданням отримує відзнаку.  За кожне правильне виконане завдання або правильну відповідь ви отримаєте такі ж відзнаки. В кінці уроку ми підрахуємо ваші відзнаки і визначимо хто найуспішніше здійснив подорож.

 

ІІ. Ознайомлення з темою і завданнями уроку.

  • Як ви вже зрозуміли, подорожувати ми будемо по материкам і океанам нашої планети. А допоможуть в цьому ваші знання. Давайте пригадаємо:

 

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу:

  • Що таке глобус?
  • Які умовні знаки використовуються на глобусі?
  • Чи можна визначити на глобусі, де знаходяться найвищі гори, найглибші океани чи моря?
  • Прочитайте масштаб карти півкуль і глобуса. Порівняйте їх.
  • Покажіть на глобусі полюси Землі, назвіть їх.
  • Що таке екватор?

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

Для того, щоб наша подорож була успішною, давайте пригадаємо, де ми з вами живемо. Пригадайте свою адресу. Україна знаходиться на материку Євразія.

1.  Розповідь учителя про материки.

 

2. Записи основних визначень у журнали – спостережень (с.38).(використовується зошит і форзац підручника – фізична карта півкуль)

3. Запам’ятати материки нам допоможе гра-пазли. Кожна команда отримує конверт з розрізаним  у вигляді пазлів зображення материка, складає картинку, говорить назву материка, показує на мапі.

4. Для продовження подорожі прошу подивитись на екран телевізора. (Перегляд слайдів «Океани і моря»)

 5. Продовжуємо подорож Світовим океаном. Він складається з чотирьох океанів. Розповідь учителя про океани.

 6. Робота із підручником і зошитом. (с.39).

  7. Подорожуючи материками чи океанами слід пам’ятати, що людина на Землі – справжній господар, яка має піклуватися про сьогодення і майбутнє нашої планети. Але на превеликий жаль, люди про це часто забувають. Підтвердження цьому є катастрофа, яка відбулася у Чорному та Азовському морях. А це місця курортного відпочинку жителів нашої України. Про те, як краще зберегти нашу планету для вас і для майбутніх поколінь прошу розглянути і пояснити запропоновані малюнки (Вправа «Мікрофон»).

j0214918j0215203j0215195

 

 

 

 

 

 

 

 

j0215192

j0199271j0199275

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку.

- Ось і підходить до завершення наша мандрівка. Чи сподобалась вона вам? Чим?

- А ще я прошу вас дати відповідь на мої запитання і виконати таке завдання: - Прочитайте, що за слово тут  зашифровано.

 

австралафрик

 

 

Євраз- Які материки ми ще не назвали?.

- Які океани ви запам’ятали?

- Який найбільший материк на Землі?

- А який самий найменший?

- Чим відрізняється материк від острова?

- Чому Північний Льодовитий океан має таку назву?

- А тепер давайте підрахуємо, хто у нас виявився самим активним мандрівником.

(Виставлення оцінок)

 

VI. Домашнє завдання.

- Для збагачення ваших знань, прочитайте цікавий матеріал про життя тварин і рослин на цих материках і океанах на сторінках підручника 95 – 101.

 

 

  1. Робота в групах за картками

 

Сигнал  «SOS!» . Заблукалі кораблі не можуть потрапити до своїх материків.

Просять вашої допомоги.

 

 

 

 

 

 

20239367 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20048957 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2155231420239391

 

 

 

 

14524527 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З’єднайте стрілками з материком  тільки правильні твердження.

 

 

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
1957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку