Урок розроблено з метою формування понять «материк», «океан»; уявлень про види географічних карт,; розвитку умінь користуватися картами, формуванню інтересу до вивчення природознавства, виховання бережливого ставлення до природи я використав групові та фронтальні форми роботи.
Урок-подорож з природознавства.
4 клас.
При формуванні понять «материк», «океан»; уявлень про види географічних карт,; розвитку умінь користуватися картами, формуванню інтересу до вивчення природознавства, виховання бережливого ставлення до природи я використав групові та фронтальні форми роботи. Урок проведений в нестандартній формі – урок-подорож, використані вправи та ігри (Гра «Дешифрувальник», метод «Мікрофон», розгадування зашифрованих слів, аналіз ілюстрацій), які сприяють активізації мислительної діяльності школярів, формуванню навичок самостійно робити висновки.
Тема: Материки і океани Землі.
Мета: формувати поняття «материк», «океан»; продовжити формувати уявлення про види географічних карт, уміння користуватися картами; виховувати інтерес до вивчення природознавства, бережливе ставлення до природи; почуття відповідальності за екологію нашої планети.
Обладнання: глобус, фізична карта півкуль, роздатковий матеріал, DVD програвач, телевізор, мікрофон,муз. записи.
Хід уроку.
І. Організація класу.
- Діти, у нас сьогодні незвичайний урок тому, що ми з вами вирушимо в подорож. Щоб нам краще подорожувалось, весь клас об’єднаний у шість груп. Так буде краще долати перешкоди і труднощі, які будуть нас чекати.
Перед тим, як вирушити у подорож, я пропоную вам розшифрувати два слова, які вкажуть нам напрям наших мандрів.
Гра «Дешифрувальник»
Кожна група отримує картку – завдання.
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
5 |
3 |
1 |
6 |
8 |
7 |
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
2 |
4 |
6 |
1 |
5 |
(Слова «Материки», «Океани») Для розшифровки слів необхідно поставити цифри у порядку зростання і із відповідних ним букв ви отримаєте слово. Команда, що перша справиться з завданням отримує відзнаку. За кожне правильне виконане завдання або правильну відповідь ви отримаєте такі ж відзнаки. В кінці уроку ми підрахуємо ваші відзнаки і визначимо хто найуспішніше здійснив подорож.
ІІ. Ознайомлення з темою і завданнями уроку.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу:
IV. Вивчення нового матеріалу.
Для того, щоб наша подорож була успішною, давайте пригадаємо, де ми з вами живемо. Пригадайте свою адресу. Україна знаходиться на материку Євразія.
1. Розповідь учителя про материки.
2. Записи основних визначень у журнали – спостережень (с.38).(використовується зошит і форзац підручника – фізична карта півкуль)
3. Запам’ятати материки нам допоможе гра-пазли. Кожна команда отримує конверт з розрізаним у вигляді пазлів зображення материка, складає картинку, говорить назву материка, показує на мапі.
4. Для продовження подорожі прошу подивитись на екран телевізора. (Перегляд слайдів «Океани і моря»)
5. Продовжуємо подорож Світовим океаном. Він складається з чотирьох океанів. Розповідь учителя про океани.
6. Робота із підручником і зошитом. (с.39).
7. Подорожуючи материками чи океанами слід пам’ятати, що людина на Землі – справжній господар, яка має піклуватися про сьогодення і майбутнє нашої планети. Але на превеликий жаль, люди про це часто забувають. Підтвердження цьому є катастрофа, яка відбулася у Чорному та Азовському морях. А це місця курортного відпочинку жителів нашої України. Про те, як краще зберегти нашу планету для вас і для майбутніх поколінь прошу розглянути і пояснити запропоновані малюнки (Вправа «Мікрофон»).
V. Підсумок уроку.
- Ось і підходить до завершення наша мандрівка. Чи сподобалась вона вам? Чим?
- А ще я прошу вас дати відповідь на мої запитання і виконати таке завдання: - Прочитайте, що за слово тут зашифровано.
- Які материки ми ще не назвали?.
- Які океани ви запам’ятали?
- Який найбільший материк на Землі?
- А який самий найменший?
- Чим відрізняється материк від острова?
- Чому Північний Льодовитий океан має таку назву?
- А тепер давайте підрахуємо, хто у нас виявився самим активним мандрівником.
(Виставлення оцінок)
VI. Домашнє завдання.
- Для збагачення ваших знань, прочитайте цікавий матеріал про життя тварин і рослин на цих материках і океанах на сторінках підручника 95 – 101.
Сигнал «SOS!» . Заблукалі кораблі не можуть потрапити до своїх материків.
Просять вашої допомоги.
З’єднайте стрілками з материком тільки правильні твердження.