Урок - подорож на тему : "З Україною у серці".

Про матеріал

В даній роботі вміщено цікавий матеріал уроку- подорожі , який складається із зупинок "Квіти України" , "Країни Європи " , "Україна- незалежна країна Європи " , "Люби і знай свої звичаї", вікторини , гри "Чи справді ви українці".На уроці учні ознайомляться з державними символами України ,відгадавши загадки,з народними символами України і інших європейських держав, а також будуть розфарбовувати ці символи,

Перегляд файлу

Тема: З Україною у серці.

Мета. Формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році , (розвивати) розуміння того, що Україна європейська держава , а українці члени європейської родини , розвивати мислення , бажання гарно вчитись , виховувати любов та повагу до рідного краю , його традицій , народу.

Обладнання: карта України, ілюстрований  матеріал, потяг з вагонами.

Хід уроку

І Організовуючий момент

  1. Десь за плечима залишилося літо , з його чарівною

красою, з його великою кількістю світла і тепла , з зеленою ніжною листвою . І ось ми знову в школі , пролунав перший дзвоник , 1 урок вже в 2 класі.

ІІ Актуалізація опорних знань

  • 1 вересня часно порівнюють ще з одним веселим святом . Як ви думаєте яким ? (Новим роком )
  • Чому ? (початок нового )
  • А сьогодні ми налаштовуємось , щоб  новий навчальний  рік минув для вас легко і цікаво і ви отримали нові знання і позитивні результати .

ІІІ Ознайомитись з темою уроку.

Отже , новий навчальний рік ми розпочинаємо традиційно першим уроком . Тему якого прочитаємо разом :

  • Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож . У якій прагадаємо символом , традиції , звичаї України . Дізнаємося про Україну , як європейську країну.
  • На чому поїдемо , дізнаєтесь відгадавши загадку:

     Пасажирський чи товарний

     Метелевий він і гарний.

     Все ховає у вагонах

     І стає лиш на пероні.

                                     (Потяг)

  • Куди ми вирушимо у подорож , ви здогадаєтесь , послухавши вірші.

Наш рідний край

1.Щоб і довелося мандрувати-

Піти по рідній всій землі.

І кожне місто завітали,

У кожнім побувать селі,-

2.То навіть би за сотню років

Цього не всигли ви зробить

Простори в нас такі широкі

А міст і сіл – що не злічить!

- Отже , ми вирушаємо мандрувати Батьківщиною і Європою!

- А що ж таке Батьківщина ?(діти відповідають)

Батьківщина – це наш рідний край , широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля , де ми народилися , уперше побачили і пізнали світ , почули колискову пісню , рідну мову , відчули любов і ласку. Це наша найсіліша у світі Україна.

-Діти , потяг , яким ми вирушаємо має назву , але вагони переплутались і назва не читається . Допоможіть прочитати!

-Молодці , потяг має назву «Перемога».

-Чому він так називається, як ви думаєте?(Відповідь) . Ми прийшли у школу , щоб перемагати труднощі , бути успішними , досягати поставленої мети.

-Що ми візьмемо з собою у подорож ?

Назвіть слова на кожну букву слова «Перемога».

П. – пам’ять , працьовитість ;

Е. – енергія;

Р. – радість , родина ;

Е. – емоції ;

М. – мудрість;

О. – острів знань;

Г. – гарний настрій , гарну поведінку;

А. – активність.

- Потяг вирушає ! Як ви думаєте , що саме потрібно робити щоб здобувати перемоги у житті .

Батьки проводять вас до школи і хочуть , щоб ви були здорові, і лише здорова людина може бути активною , добре вчитись , працювати і перемагати .

  • Що ви робили влітку , щоб бути здоровими ( відповідь дітей )

IV Робота над темою уроку.

Загадки

По ньому ми живем із вами –

це основний закон держави.  (конституція)

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля , слава , сила в нім.-

То ж попробуй відгадати.    (герб)

По радіо звучить щоденно

патріотична пісня ,

що возвеличує Вкраїну.

і прославля навічно.

Коли звучить він – всі встають ,

до серця руку прикладають ,

і вголос , й подумки співають,

і Україну прославляють. (гімн)

Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави .

Синє небо , жовте жито-

Цю святиню знають ( прапор).

Як одним словом можна назвати ви ці слова ? відгадки.

  • Так , це державні символи України ?

(показує хтось з дітей на дошці).

І оси ми приїхали до першої зупинки:

«Квіти України»

Соняшник. Для українців – це один з образів Батьківщини. Це символ родючості і процвітання. Соняшник завжди зображали на картинках , посуді ,чи просто на стінах хати. Розписували цими квітами писанки . Його вишивали на рушниках , на українських сорочках. Тут він символізує енергію сонця і здоровя. До речі Україна займає 2 місце за вирощуванням соняшникового насіння у світі.

Васильки або волошки- символ ніжної або душевної краси , праведності , святості , душевної чистоти , скромності , привітності . Назва походить , за легендою , від імені хлопчика Василька , якого русалки на Зелені свята заманили в поле і залоскотали – і він перетворився у квітку – названу його іменем.

Чорнобривці. Україну вважають батьківщиною чорнобривців. Вони є символом матері і батьківщини . Про них складають легенди , вірші і пісні .  Існувала легенда , що чорнобривці вказували на місце знаходження золота у землі . А назву отримали за незвичні кольори квітки : пелюстки – помаранчеві , з чорними як брови обідхали на краєчках.

Мальви – символ любові до рідної землі , до свого народу до батьківської  хати.

Калина-символ України , жіночності , краси та тендітності ,росте біля українських дворі . Плоди її містять багато вітамінів , використовуваних  у медицині.

Фізхвилинка

-А наступною зупинкою нашого маршруту є «Країни Європи».

-Це карта Європи. Наша Україна  за площею – одна з найбільших серед країн Європи(показую).

-А чи ви діти знаєте таку країну , Великобританія ? Її символом є червона троянда .Але не проста , а червона з білими внутрішніми пелюстками . Насправді це зображення поєднує в собі відразу 2 квітки : білу і червону . У Великійбританії протягом довгих років боролися за право управляти країною 2 роди, що відносились до королівської Династії – Йорни і Ланкастери. Символом будинку першого роду була білосніжна троянда , а 2-червона. Між родами була війна , яка тривала 30р. За 2 роки до завершення війни Генріх VII дав клятву , що якщо Ланкастери переможуть , то він одружиться на одній із спадкоємниць ворогуючого з ним будинку Елизаветі Йорнській. Вони одружилися . Їхній шлюб став символом обєднання 2-х родів і так поєдналися біла і червона троянди це символ любові і перемоги.

Темно-червона гвоздика- національна квітка Іспанії , але іспанський народ обожнює квітку у всіх її неймовірних кольорах . Червона гвоздика у подарунках – ознака дружби для іспанців . Історія виникнення. Одного разу Артелерії (богиня полювання зустріла маленьких палтух , який грав на сопілці . Богиня звинуватила його в тому , що він налякав своєю музикою всіх тварин і в гніві вирвала йому очі . Жалкуючи про скоєне , вона кинула їх на стежку . З очей пастушки виросли 2 червоні гвоздики , які уособлюють невинно пролиту кров ,і нагадав своїм  малюнком про злодіяння . Звоздика в перекладі з грецької – «божественна квітка».

Лілія- символ чистоти і скромності , надії. Ця квітка довгий час була емблемою Франції . Лілія зображено на стародавньому гербі країни . А в Україні квітка зображена на образах з Дівою Марією. У Франції король Хлодвіг І , який переміг  війну над германцями ,, повернувся додому з військом , прикрасою для солдат послужили пелюстки лілії. Відтоді на гербах і прапорах красується зображення трьох білих лілій , що уособлюють правосуддя , співчуття і милосердя . Тому вже багато століть ця країна відома у світі під назвою «королівство лілій».

Маргаритка – символ Італії . Квітка в перекладі з грецької означає «перлина» . Цвіте вона рожевим і білими квітами . Їх порівнюють зі сльозами і кров’ю пролитими Христом .

Легенда прекрасну дівчину полюбив багатий старець. Він дарував дарунки батькам і всюди переслідував дівчину . А вона звернулась за допомогою до землі . І земля перетворила дівчину в маргаритку , яка цвіте цілий рік.

Малюнки розфарбувати

Щоб веселіше було подорожувати , пограємо у вікторину .

  • Назва ношої держави (Україна)
  • Столиця України (Київ)
  • Назвіть державні симводи України?
  • Коли Україна здобула незалежність?
  • Рослини – символи України (верба і калина)
  • Яка найбільша річка протікає на Україні( Дніпро)
  • Частина світу , в якій знаходиться наша Україна?(Європа)

4. Отже , наступна зупинка «Україна – незалежна країна Європи».

Перед вами карта найбільший материк Євразія . Він поділяється на Європу і Азію.Україна одна з найбільших держав Європи . Вона межує з 7 країнами світу . Наша Батьківщина – центр Європи.

Європа- територія обєднання багатьох держав для спільного вирішення проблем. Україна є частиною Європи.

5. «Люби і знай свої звичаї».

-Ось ми приїхали на останню зупинку. Ми українці маємо свої відмінності від інших народів : звичаї , обереги , символи , страви , які відрізняють їх від інших іпрославляють .

Проведемо гру і перевіримо , чи справді ви українці.

Я читатиму перелік предметів , страв ,оберегів , тощо , а а визначте один із них , належить українському народу .

-Плов ,  Вареники , пельмень

- Лелека , слон , мавпа.

-Пальма , калина , ялина .

-Виш. рушник , віяло , матрьошки

-Береза , каштан , верба.

-Місяць , зірка , тризуб .

-Чорнобривці , кактус , гвоздика

-Віночок , хустина , шапка .

- Суп , борщ , уха.

Молодці ви справжні маленькі українці.

V. Підсумок уроку

Ось наша подорож завершується. З набутими знаннями ми можемо повернутися до класу. Ми маємо те , чим  варто гордитись. Я вам бажаю мирного неба і завжди лагідного теплого сонечка.

 

docx
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку