В даній роботі вміщено цікавий матеріал уроку- подорожі , який складається із зупинок "Квіти України" , "Країни Європи " , "Україна- незалежна країна Європи " , "Люби і знай свої звичаї", вікторини , гри "Чи справді ви українці".На уроці учні ознайомляться з державними символами України ,відгадавши загадки,з народними символами України і інших європейських держав, а також будуть розфарбовувати ці символи,
Тема: З Україною у серці.
Мета. Формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році , (розвивати) розуміння того, що Україна європейська держава , а українці члени європейської родини , розвивати мислення , бажання гарно вчитись , виховувати любов та повагу до рідного краю , його традицій , народу.
Обладнання: карта України, ілюстрований матеріал, потяг з вагонами.
Хід уроку
І Організовуючий момент
красою, з його великою кількістю світла і тепла , з зеленою ніжною листвою . І ось ми знову в школі , пролунав перший дзвоник , 1 урок вже в 2 класі.
ІІ Актуалізація опорних знань
ІІІ Ознайомитись з темою уроку.
Отже , новий навчальний рік ми розпочинаємо традиційно першим уроком . Тему якого прочитаємо разом :
Пасажирський чи товарний
Метелевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на пероні.
(Потяг)
Наш рідний край
1.Щоб і довелося мандрувати-
Піти по рідній всій землі.
І кожне місто завітали,
У кожнім побувать селі,-
2.То навіть би за сотню років
Цього не всигли ви зробить
Простори в нас такі широкі
А міст і сіл – що не злічить!
- Отже , ми вирушаємо мандрувати Батьківщиною і Європою!
- А що ж таке Батьківщина ?(діти відповідають)
Батьківщина – це наш рідний край , широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля , де ми народилися , уперше побачили і пізнали світ , почули колискову пісню , рідну мову , відчули любов і ласку. Це наша найсіліша у світі Україна.
-Діти , потяг , яким ми вирушаємо має назву , але вагони переплутались і назва не читається . Допоможіть прочитати!
-Молодці , потяг має назву «Перемога».
-Чому він так називається, як ви думаєте?(Відповідь) . Ми прийшли у школу , щоб перемагати труднощі , бути успішними , досягати поставленої мети.
-Що ми візьмемо з собою у подорож ?
Назвіть слова на кожну букву слова «Перемога».
П. – пам’ять , працьовитість ;
Е. – енергія;
Р. – радість , родина ;
Е. – емоції ;
М. – мудрість;
О. – острів знань;
Г. – гарний настрій , гарну поведінку;
А. – активність.
- Потяг вирушає ! Як ви думаєте , що саме потрібно робити щоб здобувати перемоги у житті .
Батьки проводять вас до школи і хочуть , щоб ви були здорові, і лише здорова людина може бути активною , добре вчитись , працювати і перемагати .
IV Робота над темою уроку.
Загадки
По ньому ми живем із вами –
це основний закон держави. (конституція)
Знак держави головний –
всяк його повинен знати.
Воля , слава , сила в нім.-
То ж попробуй відгадати. (герб)
По радіо звучить щоденно
патріотична пісня ,
що возвеличує Вкраїну.
і прославля навічно.
Коли звучить він – всі встають ,
до серця руку прикладають ,
і вголос , й подумки співають,
і Україну прославляють. (гімн)
Синьо – жовте полотнище
гордо майорить.
Це – ознака сили й слави
Української держави .
Синє небо , жовте жито-
Цю святиню знають ( прапор).
Як одним словом можна назвати ви ці слова ? відгадки.
(показує хтось з дітей на дошці).
І оси ми приїхали до першої зупинки:
«Квіти України»
Соняшник. Для українців – це один з образів Батьківщини. Це символ родючості і процвітання. Соняшник завжди зображали на картинках , посуді ,чи просто на стінах хати. Розписували цими квітами писанки . Його вишивали на рушниках , на українських сорочках. Тут він символізує енергію сонця і здоров’я. До речі Україна займає 2 місце за вирощуванням соняшникового насіння у світі.
Васильки або волошки- символ ніжної або душевної краси , праведності , святості , душевної чистоти , скромності , привітності . Назва походить , за легендою , від імені хлопчика Василька , якого русалки на Зелені свята заманили в поле і залоскотали – і він перетворився у квітку – названу його іменем.
Чорнобривці. Україну вважають батьківщиною чорнобривців. Вони є символом матері і батьківщини . Про них складають легенди , вірші і пісні . Існувала легенда , що чорнобривці вказували на місце знаходження золота у землі . А назву отримали за незвичні кольори квітки : пелюстки – помаранчеві , з чорними як брови обідхали на краєчках.
Мальви – символ любові до рідної землі , до свого народу до батьківської хати.
Калина-символ України , жіночності , краси та тендітності ,росте біля українських дворі . Плоди її містять багато вітамінів , використовуваних у медицині.
Фізхвилинка
-А наступною зупинкою нашого маршруту є «Країни Європи».
-Це карта Європи. Наша Україна за площею – одна з найбільших серед країн Європи(показую).
-А чи ви діти знаєте таку країну , Великобританія ? Її символом є червона троянда .Але не проста , а червона з білими внутрішніми пелюстками . Насправді це зображення поєднує в собі відразу 2 квітки : білу і червону . У Великійбританії протягом довгих років боролися за право управляти країною 2 роди, що відносились до королівської Династії – Йорни і Ланкастери. Символом будинку першого роду була білосніжна троянда , а 2-червона. Між родами була війна , яка тривала 30р. За 2 роки до завершення війни Генріх VII дав клятву , що якщо Ланкастери переможуть , то він одружиться на одній із спадкоємниць ворогуючого з ним будинку Елизаветі Йорнській. Вони одружилися . Їхній шлюб став символом об’єднання 2-х родів і так поєдналися біла і червона троянди це символ любові і перемоги.
Темно-червона гвоздика- національна квітка Іспанії , але іспанський народ обожнює квітку у всіх її неймовірних кольорах . Червона гвоздика у подарунках – ознака дружби для іспанців . Історія виникнення. Одного разу Артелерії (богиня полювання зустріла маленьких палтух , який грав на сопілці . Богиня звинуватила його в тому , що він налякав своєю музикою всіх тварин і в гніві вирвала йому очі . Жалкуючи про скоєне , вона кинула їх на стежку . З очей пастушки виросли 2 червоні гвоздики , які уособлюють невинно пролиту кров ,і нагадав своїм малюнком про злодіяння . Звоздика в перекладі з грецької – «божественна квітка».
Лілія- символ чистоти і скромності , надії. Ця квітка довгий час була емблемою Франції . Лілія зображено на стародавньому гербі країни . А в Україні квітка зображена на образах з Дівою Марією. У Франції король Хлодвіг І , який переміг війну над германцями ,, повернувся додому з військом , прикрасою для солдат послужили пелюстки лілії. Відтоді на гербах і прапорах красується зображення трьох білих лілій , що уособлюють правосуддя , співчуття і милосердя . Тому вже багато століть ця країна відома у світі під назвою «королівство лілій».
Маргаритка – символ Італії . Квітка в перекладі з грецької означає «перлина» . Цвіте вона рожевим і білими квітами . Їх порівнюють зі сльозами і кров’ю пролитими Христом .
Легенда прекрасну дівчину полюбив багатий старець. Він дарував дарунки батькам і всюди переслідував дівчину . А вона звернулась за допомогою до землі . І земля перетворила дівчину в маргаритку , яка цвіте цілий рік.
Малюнки розфарбувати
Щоб веселіше було подорожувати , пограємо у вікторину .
4. Отже , наступна зупинка «Україна – незалежна країна Європи».
Перед вами карта найбільший материк Євразія . Він поділяється на Європу і Азію.Україна одна з найбільших держав Європи . Вона межує з 7 країнами світу . Наша Батьківщина – центр Європи.
Європа- територія об’єднання багатьох держав для спільного вирішення проблем. Україна є частиною Європи.
5. «Люби і знай свої звичаї».
-Ось ми приїхали на останню зупинку. Ми українці маємо свої відмінності від інших народів : звичаї , обереги , символи , страви , які відрізняють їх від інших іпрославляють .
Проведемо гру і перевіримо , чи справді ви українці.
Я читатиму перелік предметів , страв ,оберегів , тощо , а а визначте один із них , належить українському народу .
-Плов , Вареники , пельмень
- Лелека , слон , мавпа.
-Пальма , калина , ялина .
-Виш. рушник , віяло , матрьошки
-Береза , каштан , верба.
-Місяць , зірка , тризуб .
-Чорнобривці , кактус , гвоздика
-Віночок , хустина , шапка .
- Суп , борщ , уха.
Молодці ви справжні маленькі українці.
V. Підсумок уроку
Ось наша подорож завершується. З набутими знаннями ми можемо повернутися до класу. Ми маємо те , чим варто гордитись. Я вам бажаю мирного неба і завжди лагідного теплого сонечка.