Урок - подорож "Називаємо компоненти та результат дії додавання. Складання рівностей."

Про матеріал
Мета: Ознайомити з назвами компонентів дії додавання; вчити користуватися термінами «перший доданок», «другий доданок», «значення суми»; ознайомити з назвою математичного виразу «сума»; вчити подавати числа у вигляді суми двох доданків. Розвивати логічне мислення, увагу школярів, пам'ять. Виховувати акуратність, старанність, працьовитість, допитливість, дбайливе ставлення до води. Прищеплювати інтерес до уроків математики.
Перегляд файлу

Запорожченко Олена Анатоліївна

Урок – подорож з математики для 1-го класу

за підручником С.Скворцової, О. Онопрієнко

Тема: Називаємо компоненти та результат дії додавання. Складання рівностей.

Мета: Ознайомити з назвами компонентів дії додавання; вчити користуватися термінами «перший доданок», «другий доданок», «значення суми»; ознайомити з назвою математичного виразу «сума»; вчити подавати числа у вигляді суми двох доданків. Розвивати логічне мислення, увагу школярів, пам'ять. Виховувати акуратність, старанність, працьовитість, допитливість, дбайливе ставлення до води. Прищеплювати інтерес до уроків математики.

Обладнання: предметні та сюжетні малюнки, запис музичного  супроводу для руханки, набір математичних матеріалів (геометричні фігури), картки для парної роботи, ілюстративний та роздавальний матеріал.

Тип уроку: підсумковий урок-подорож з використанням інтерактивних технологій.

Перебіг уроку


I. Організаційна частина 

- Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді. Тож давайте розпочнемо наш урок з побажанням у дружньому колі. 

1. Побажання учнів 

Діти: Ми вам раді, люди добрі, 

           І вітаємо щиро вас, 

           І запрошуємо ласкаво

           На урок у перший Г клас 

Ми будемо: 

        Активними 

        Працьовитими 

        Творчими 

        Уважними 

        Дисциплінованими

Діти сідають.

Вчитель: Отже, якщо ви будете такими, як говорили, то ми разом проведемо цікавий урок.

 

 

II. Хвилинка каліграфії

Кожна людина починає свій новий день із чистої водички і ми почнемо наш урок із джерельця чистоти – з хвилинки каліграфії. Гарно і акуратно у зошитах напишемо рядок чисел, відгадавши слова. 

У назвах казок, які я читатиму, знайдіть числа і позначте їх у зошиті відповідними цифрами: 

«Один чарівний палець»

«Дві кізочки»

«Троє поросят»

«Чотири рясні дощі»

«П’ять бажань»

«Про змія, у якого шість голів»

«Сім козаків, і восьмий, який був отаманом»

«Дев’ять братів і десята сестра Галя»

- Перевіримо які числа ви записали?

1, 2, 3, 4, 5, 6,  7, 8, 9, 10

- У якому порядку (зростання чи спадання) записані числа?

- Назвіть цей ряд чисел у порядку спадання від 10 до 1

III. Знайомство з казковим героєм

- Діти, сьогодні на наш незвичайний урок завітав  веселий, казковий герой.

Перегляд фрагмента мультфільму” Капітошка”.

Ви впізнали хто це? 

Його братики та сестрички живуть всюди: в річках і в ставках, у морях і океанах, на хмаринках і в криничках. А ім’я його Капітошка. 

IV. Повідомлення теми та мети 

Наш Капітошка народився з чистого джерельця і за допомогою цифр потрапив у цифровий струмочок, де дізнався, що йому надійшов лист дуже важливим повідомленням. Але вітер – жартівник відніс конверт далеко-далеко до Підсумкового океану. Ми повинні допомогти Капітошці знайти лист. Розпочнемо.

Загадка: Зимою спить, а влітку біжить. (Річка) 

Перепливемо річку Усну, через яку перебратися зуміємо лише тоді коли виконаємо усні обчислення:

  1.   - Гра «Живі числа»

Діти виходять до дошки з числами на наголовниках.

- Відгадай «Хто я» якщо мої сусіди 6 і 8, 3 і 5, 5 і 7.

- Вийдіть числа більші 6; менші 4, більші 3, але менші 5

- Вийдіть число попереднє до числа 2, наступне за числом 2

- Вийдіть число менше на одиницю за 10, більше на одиницю за 3

  1. Гра «Мовчанка». Мозковий штурм. Робота з ЛЕГО.

Покажіть, як ви вмієте швидко рахувати і виконувати математичні дії.

Вчитель показує картки прикладів на додавання і віднімання в межах 10, а поряд зображені цеглинки з відповідями.Діти рахують, обирають відповідну цеглинку та підіймають догори- звіряють з вчителем.

      

3. Мандруємо далі. Капітошка утворився з краплинок води, а вода, як справжня чарівниця , може перетворюватися та змінюватися.

 Загадка: З високості, мов сльозинки,

Линуть вниз дрібні краплинки, 

З льоту, навкіс, напрямки

Дзвінко б’ються об шибки.

Об’єднавшись у струмочки, 

Заливають всі куточки.

Їх багато, не злічити.

Як краплинки звуться, діти? ( Дощ-вода у рідкому стані)

Пішов дощ.Упала краплинка на землю.

- Дякую, тобі, Краплинко, - промовила Земля. - Я так скучила за тобою.

- За що Земля подякувала Краплинці?

- Яке добро зробила Краплинка разом зі своїми друзями ? (Напоїла Землю водичкою)

 

Розв’язування прикладів з краплинок. 

Роздати кожному учню по краплинці. 

изображение_viber_2021-11-10_19-38-27-614

Ви працювали старанно, отримуєте від Капітошки ці краплинки.

Перепочинемо і вирушимо далі в небезпечну подорож Геометричним морем.

Фізкультхвилинка. Гімнастика для очей з Капітошкою.  

V. Ознайомлення із назвами компонентів дії додавання

1)Робота з геометричним матеріалом.

- Покладіть 3 квадрати зліва на парті, кружечки-справа.

Об’єднайте їх. Що означає об’єднати? 

- Скільки всього фігур?

- Як дістали це число?

Складемо приклад.

3+2=5 (у зошитах)

Ми виконали дію додавання і в результаті отримали суму. (Картка сума під числом 5)

Які два числа ми додали(3 і 2)

- Вони мають свої імена 

Числа, що додають, називають доданками. Щоб відрізнити їх за порядком, говорять: перший доданок, другий доданок. Таким чином, 3 і 2 – це доданки, 3 – перший доданок, 2 – другий доданок. 

- Назвіть перший доданок, другий доданок. 

(На дошці відповідні записи)

- Ліворуч записана сума. Це сума - вираз, а праворуч сума – результат. 

Запис можна прочитати так: сума чисел 3 і 2 дорівнює 5. 

2) Робота із підручником с.47 завдання 3

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

с.47 завдання 4 

Підрахувати і перевірити відповідь

Снимок экрана 2021-11-11 в 14.05.46Снимок экрана 2021-11-11 в 14.06.11

VII. Підсумок уроку. 

- Ось ми і дістались до Підсумкового океану.

Отже відкриймо конверт.

  • Що тут?
  •         А тут… у конверті зашифровані слова. Якщо відгадаємо загадки цікавинки, то зможемо їх прочитати.

Олексій пішов до річки

І впіймав  аж три плотвички.

Кошеня одну вхопило.

Скільки рибок залишилось

( 2 — слово”без”)

П’ять яблунь у саду росте.

Одна з них уже цвіте.

Скільки яблунь не цвіли

Як би ви відповіли

( 4- слово”води”)

Шість малят-дошкільнят  

Стали дружно в один ряд.

Підійшов до них Панас

І питає : “Скільки нас “

( 7- слово”нема”)

Їжачок по лісу йшов,

На обід гриби знайшов:

Під березою — один, 

Вісім -під дубочком.

Скільки буде в їжачка

в кошику грибочків

( 9- слово “ життя”)

Отже, утворимо речення” Без води нема життя”

Бесіда вчителя про важливість води.

Вода — це життя.Без води в’януть квіти,страждають звірі, бо хочуть пити, замовкають пташки.Усе живе на землі потребує води. Кожна її краплина є коштовним даром природи. Вода напуває землю, а земля годує людину.Берегти воду , діти, -це економно її витрачати.Не потрібно забувати закривати вчасно кран , бо краплинка до краплинки - і утворюється озерце, річка, море, океан.Запам’ятайте, діти, чистої води мало, її потрібно берегти і не забруднювати.

Ось і закінчився наш казковий цікавий урок. Ви всі чудово працювали, тому Капітошка дарує кожному з вас своє фото на згадку.

Рефлексія

Покажіть смайликом яким був ваш настрій на уроці.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку