Урок "Додавання та віднімання в межах 10. Розв’язування задач."

Про матеріал
корекційно- навчальна: удосконалювати вміння додавати та віднімати числа в межах 10; формувати вміння і навички учнів вибирати дію, пояснювати вибір дії у ході розв’язування задач різного типу, корегувати знання учнів про процес розв’язання задач, вміння складати і розв’язувати задачі; корекційно- розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; корекційно-виховна: виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема: Додавання та віднімання в межах 10. Розв’язування задач.

Мета:

корекційно- навчальна: удосконалювати вміння додавати та віднімати числа в межах 10; формувати вміння і навички учнів вибирати дію, пояснювати вибір дії у ході розв’язування задач різного типу, корегувати знання учнів про процес розв’язання задач, вміння складати і розв’язувати задачі;

 

корекційно- розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу;

 

корекційно-виховна: виховувати любов до природи.

 

Обладнання: дитячі іграшки: поїзд, квитки, малюнки дерев, птахів, звірів, маски ведмедя, вовка, лисиці, зайця, їжака,сови, собаки,таблиці з прикладами, задачами, ребусами.

 

 

                                  Хід  уроку

 

І.Вступна частина.

1. Нервово- психологічна підготовка учнів до уроку.

- Чарівна незнайомка передала для вас листа. Послухайте його.

-Добрий день, діти! Сподіваюсь , ви любите мандрувати? Запрошую у цікаву подорож всіх кмітливих, спостережливих, уважних хлопців і дівчат до лісової країни знань.Відгадайте мою загадку і ви дізнаєтесь, на чому будете мандрувати:

     Залізні подружки тримаються за руки,

     Одна подружка з трубою

     Тягне всіх за собою.( Потяг )

-Отже, ми вирушаємо в подорож на чарівному потязі.

-Без чого не можна їхати? (Без квитків )

 

2. Всебічна перевірка ступеню засвоєння змісту навчального матеріалу.

- Ось у мене є квитки, але незвичайні, з різними завданнями.

- Щоб квиток залишився у вас, треба правильно дати відповідь і записати її в зошити.

- То що, будемо купувати квитки?

- Щоб бути уважними, усно виконаємо вправу « Знайди два однакові предмети»

Пропоную учням картку із зображенням п’яти предметів, серед яких є два однакові, потрібно їх знайти, показати.

 

                 1 квиток:

  • Як називається число, яке стоїть попереду будь-якого числа? (Попереднім ).

6 (7 )

          2 квиток:

  • Як називається число, яке стоїть за будь-яким числом? (Наступним ).

2 ( 3 )

  3 квиток:

  • Назвіть сусідів числа 5 (6, 7 ).

  4 квиток:

  • Як називаються числа при додаванні?

  5 квиток:

  • Перший доданок 2, другий – 5. Обчисліть суму.

  6 квиток:

  • 10 зменшити на 4 (6 )

7 квиток:

  • 5 плюс 3 ( 8 )

8 квиток:

  • На скільки 5 менше за 8? (на 3 )

9 квиток:

  • На скільки 6 більше за5? ( на 1 )

10 квиток:

  • Скільки знаків використовують для порівняння чисел? Назвіть їх.
  • Отже,квитки ми купили, тож розпочинаємо нашу подорож.

 

3.Оголошення теми і мети уроку.

  • Під час подорожі ми будемо додавати і віднімати в межах 10, розв’язувати задачі.
  • Увага! Наш потяг рушає. Ось він мчить через густий ліс. Уявіть собі , що ви в лісі.
  • Які дерева можна зустріти? (Дуб, сосна, ялинка).
  • А яких звірів можна побачити? (Лисицю, зайця, вовка…)
  • А як потрібно ставитися до звірів, особливо взимку? (Допомагати ).

 

ІІ. Основна частина.

  1. Перевірка розуміння і корекція засвоєння навчального матеріалу.
  • От і допоможемо зайчику.
  1. Є в зайчихи 5 малят

Неслухняних зайченят.

На обід їх мати жде,

Раз, два, три. А решта де? (5-3=2 )

  1. Гляньте, білочка одна.

Визирає із дупла.

Ще одна стрибнула з гілки,

А за нею ще три білки.

Ми вас просим, діти милі,

Щоб всіх білок полічили. (1+1+3=5 )

  1. На травиці біля хати

Метушаться цуценята.

Двоє білих, наче сніг,

Троє чорних. Скільки всіх? (2+3=5 )

               4)    Каже стара лисиця:

В мене два синочки

І чотири дочки.

Скільки маю всіх діток? (2+4=6 )

  1. Посадив вовчок в лісочку

Шість берізок, три дубочки.

Рахувати сам не вмів

Зозулю попросив.

Почала вона літати,

Та не може полічить,

Діти,їй допоможіть. (6+3=9 )

 

  1. По дорозі їжак біг,

Ніс сім яблук на пиріг,

Одне впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось? (7-1=6 )

  • Допомогли звірам, продовжуємо рухатися вперед.
  • Погляньте, а куди це ми потрапили?( На лісову галявину ).
  • Кого ви бачите на лісовій галявині?
  • Як ви думаєте, що роблять птахи, звірі?
  • Кого з птахів називають наймудрішими?
  • А що ви знаєте про сову?

Повідомлення учнів.

  1. Сова веде нічний спосіб життя: вдень спить, а вночі полює.
  • Під час свого нечутного польоту цей нічний хижак ретельно прислуховується до найтихіших звуків. Варто миші тільки писнути, як сова у ту ж мить хапає її своїми міцними  кігтями.
  • Цікаво, а чи знаєте ви скільки сова знищує за літо миш7
  1. Цікаво знати, що одна сова за літо знищує до тисячі польових мишей, зберігаючи тонну зерна.
  2. Сіра сова за добу знищує 20 дрібних гризунів.
  • Отже, сова проводить урок математики.
  • Спробуємо допомогти птахам виконати приклади на додавання і віднімання.

 

8 – 3, 10 – 2, 7 – 4, 6 + 4, 8 + 0 ,7 +2, 8 -3, 3 + 4.

  • Подивіться, дятли пропонують нам розв’язати ось ці приклади в зошитах. Записуємо на дошці.

8 + 4 -2; 6 + 3 – 5; 10 – 5 + 0; 9 – 7 + 1.

  • Я думаю, що птахи задоволені нашою допомогою!
  • Діти, допомагаючи птахам, ми трішечки стомилися, тож давайте відпочинемо.

           Фізкультхвилинка

Проводить учень

           Вийшов в поле боровик,

           Тай узявся в боки,

           Бо він, бачите не звик,

           Обрії широкі.

           Покрутився на нозі,

           Реготом залився,

           Танцюристці бабочці

           В пояс  поклонився.

           Довго зайчика ганяв,

           Виспавсь на пісочку.

           Коли вечір вже настав

           Викупавсь в струмочку.

  1. Виконання задач з метою уточнення та коригування знань.
  • Ой, а хто це в нас там усамітнився на верхівці дерева? (Білочка ).
  • Чомусь вона засмучена. Запитаємо, що трапилося.
  • Дітки, білочка не знає чи правильно склала задачу.
  • Допоможемо білочці?

Задача.

Андрійко посадив 4 дерева, а Петрик – 2. За це їх похвалила вчителька.

  • Діти, це задача? ( Ні ).
  • Чому? ( Бо немає запитання ).
  • Пригадаємо структуру задачі. (Умова, запитання, розв’язання, відповідь ).
  • Яке запитання можна поставити,щоб текст став задачею?

(Скільки всього дерев посадили хлопці? )

  • А ще яке запитання можна поставити?

(На скільки більше дерев посадив Андрій, ніж Петрик, і навпаки).

  • Я думаю, що білочка зрозуміла свою помилку і запам’ятає, що задача складається з умови, запитання, розв’язання,відповіді.
  • А хто це у нас пригрівся на сонечку біля пеньочку? ( Сім’я їжачків )
  • Так, ці милі їжачки пропонують нам для розв’язання свої задачі. Будьте уважні.

Гра на уважність « Знайди зайвий предмет»

Трикутник,чотирикутник,кома, овал.( Кома)

Задача 1

   В магазині було 5 ящиків яблук, а груш на 3 ящики менше. Скільки ящиків груш було в магазині?

Детальний аналіз задачі. Записуємо в зошит.

              Задача

5 – 3 = 2 ( ящ. )- груш.

Відповідь: 2 ящики груш.

Фізкультхвилинка для очей і пальчикова гімнастика.

Проводить вчитель.

Мов веселі журавлі,

Ходять пальці по столі,

На сопілці виграють,

І рівненько в ряд стають.

Хочуть пальці привітатись,

Хочуть пальчики обнятись.

І високо вгорі засвітити ліхтарі.

            Задача 2

На таблиці записаний скорочений запис. Діти повинні поширити умову,придумати запитання.

     Лисичок – 5

     Зайчиків – стільки ж

( На лісовій галявині грілося 5 лисичок і стільки ж зайчиків. Скільки звіряток грілося на лісовій галявині.)

Розбір задачі за запитаннями.

  • Про кого говориться в задачі?
  • Що робили лисички і зайчики?
  • Де вони грілися?
  • Скільки було лисичок? Зайчиків?
  • Про що запитується в задачі?
  • Якою дією розв’яжемо задачу?
  • Складемо приклад.
  • Як дамо відповідь на запитання задачі?
  • Отже із завданнями їжачків ми впоралися.

 

ІІІ. Заключна частина уроку.

  1. Підсумок уроку.
  • Наша подорож закінчується. Нам час повертатися додому. Але, щоб дістатися додому нам треба розгадати ребуси.

7   я,  Г 1 А, СМОР 1А

  1. Зняття нервово – психологічної напруги.
  • А хто це стукає до нас? Та це ж та чарівна незнайомка, яку я зустріла сьогодні вранці.
  • Добрий день! Я бачу, що ви стали справжніми мандрівниками, добре працювали, відповідали на запитання, розв’язували приклади і задачі. У мене для вас є несподіванка. Покладіть голови на парти, заплющіть очі і не відкривайте, поки я не скажу.

(Роздає сюрпризи)

 

   

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку