Діти люблять мандрувати, тому урок - подорож з елементами гри допоможе учням 2 класу творчо працювати на уроці, Цікава форма роботи сприятиме закріпленню знаннь таблиці множення і ділення числа 5, розвитку математичних здібностей та логічного мислення.
Тема. Розв’язування вправ та задач на засвоєння таблиць множення числа 5 та ділення на 5. Розв’язування рівнянь.
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – само – організовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури та культури оформлення письмових робіт; здоров’язбережувальної – слідкувати за осанкою на уроці:
предметних – закріпити знання таблиці множення і ділення числа 5, вміння знаходити значення виразів, розв’язувати задачі і рівняння; розвивати математичні здібності учнів, увагу, спостережливість; сприяти вихованню дружної співпраці.
Обладнання: комп’ютерна презентація, мікрофон, (підручник (Рівкінд Р.Ф., Оляницька Л. В. Математика: підручник для 2 кл. – К.; Освіта, 2012)
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань з елементами гри.
Методи і прийоми, форми роботи: інноваційні технології – «Мікрофон», «Бліц-турнір», «Мозковий штурм», «Незакінчене речення», ;парна і групова форми роботи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Діти, до нас на урок завітали гості. Привітайтеся з ними, будь ласка.
Усі сідайте тихо, діти,
Домовляйтесь не шуміти,
Руки гарно піднімати,
На уроці не дрімати
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки
Всі готові до уроку?
-Прочитайте девіз нашого уроку:
-Міркувати – швидко!
Відповідати – точно!
Лічити – правильно!
Писати – каліграфічно!
-Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами вирушимо в уявну подорож Математичним океаном до будиночка, в якому проживає цариця наук – Математика. Але перш ніж вирушати в подорож, необхідно перевірити, чи справились ви з домашнім завданням.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
№760 - прочитати вирази і назвати їх значення
№761 – Які задачі ви склали, спираючись на розв ‘язання?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань учнів.
-Отже, час вирушати в подорож.
-Чого ви очікуєте від сьогоднішньої подорожі?
(Відповіді учнів)
-Подорожувати будемо ось на цьому вітрильнику. Обчисливши вирази ланцюжком, ви дізнаєтесь його назву.
«Мозковий штурм»
18 2 45 14 6 32
4 × 8 =Я 3 × 6 =З 2 × 7 =Н
5 × 9 =А 10 : 2 =Н 30 : 5=Н (ЗНАННЯ)
-Так, цей вітрильник зветься «Знання». Без них не може обійтися жодна людина в світі. А учні збагачуються знаннями в школі. Отож в подорож, за знаннями! Під час подорожі ми: (учні зачитують завдання уроку)
-закріпимо знання таблиці множення і ділення числа 5;
-попрацюємо над розв’язуванням задач і рівнянь;
-будемо додавати й віднімати, вміло й чітко рахувати, щоб про все на світі знати.
-Готові до подорожі? (Так!)
-Займайте місця у вітрильнику . Попливли. Недалеко видніється острів на якому розкинулось місто Каліграфічне.
Вправа «Мікрофон»
-Який сьогодні день?
-Скільки днів у тижні?
-Яким є по порядку день середа?
-Яке сьогодні число?
-Дайте характеристику числу 16.
(Двоцифрове, складається з 1 дес. І 6 од., парне, його сусіди-15 і 17, займає 16 місце в натуральному ряду чисел, для запису потрібно 2цифри – 1 і 6)
Конкурс «Красуня
(запис числа за зразком вчителя) Наш вітрильник знову вирушає в подорож. Хвилі прибивають його до другого острова, на якому знаходиться місто «Чисел». Жителі цього міста пропонують нам «Бліц – Турнір»
-Скільки коліс у 5 машин?
-Скільки ніг у 7 папуг?
-Скільки очей у 2 мишок?
-Скільки вух у 5 зайців?
-П’ ять братів мають по 1 сестрі. Скільки дітей у сім ‘ї?
-Незнайко написав 9 слів і в кожному зробив по 2 помилки. Скільки помилок зробив Незнайко?
Розгадування ребусів
100лиця 40а 100рона ак3са 100вп 7₺я
Самодиктант (№764) (Взаємоперевірка)
№ 763 – приклади записані на дошці. Учні усно розв’язують всі приклади, письмово записують лише ті, в яких допущені помилки. -Біля чудових берегів міста Чисел плавають білосніжні лебеді. Ось ця красуня лебідка просить вас розв’ язати рівняння під №765 (Учні працюють біля дошки) Робота в парах (№776 – за варіантами)
Фізкультхвилинка
Ми з вами гарно потрудились
І, мабуть, трохи потомились.
Тепер настав час відпочинку,
Тож проведем фізкультхвилинку.
-Відпочили, набралися сил і знову в подорож. Наш вітрильник пливе по тихих водах океану і дуже швидко ми припливли до острова, на якому знаходиться місто Задач. У цьому місті проживає клоун Тім, який полюбляє робити сюрпризи. Він просить вас розв’язати задачу під №769. (Колективне обговорення задачі, запис у зошит - самостійно)
Робота в групах
-Хто з клоунів на якому поверсі живе? (№770)
-Урок наближається до кінця, але нам ще треба завітати в гості до цариці Математики, яка живе на останньому острові нашого маршруту. Чудове місто Геометричне. Радо нас зустрічає Клоун Тім, який плив разом з нами, веде нас до будиночка цариці Математики. Уважно розгляньте його і скажіть, з яких фігур складається будинок?
№767 – самостійно накреслити квадрат, обчислити його периметр.
«Продовж речення» Периметр – це … … … … .
ІV.Підсумок уроку. Релаксація.
-Вам сподобався урок? Чи справдились ваші очікування?
«Продовж речення»
-Мені на уроці було цікаво, бо … ,
-Я добре зрозумів як розв’язувати … ,
-Мені було важко працювати над … ,
-Мені було легко працювати разом … .
V. Домашнє завдання
№771 - обчислити вирази
№772 - розв’язати задачу, усно придумати аналогічно подібну.
Івахнянська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Урок математики в 2 класі на тему:
«Використання інтерактивних технологій під час закріплення таблиць множення і ділення числа 5»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Горбань Ганна Дмитрівна
2016 р.
1