Конспект з математики для 2 класу на тему" Таблиця ділення на 5. Застосування таблиці для знаходження значень виразів і розв'язування задач". На цьому уроці діти не тільки вчаться ділити на 5, а ще отримують знання про Харківський зоопарк. Особисто в мене в класі цей урок пройшов на ура. Сподіваюсь що моя розробка комусь знадобиться!
Дата __________ Номер уроку ___________ Математика 2 клас
Тема уроку. Таблиця ділення на 5. Застосування таблиці для знаходження значень
виразів і розв’язування задач
Мета уроку: формувати в учнів навички роботи з термінами «більше в кілька
разів», «менше в кілька разів»; учити розв’язувати задачі із цими відношеннями; розвивати логічне мислення; виховувати охайність, увагу, старанність.
Очікувані результати: учні знають вивчені таблиці множення та ділення, уміють
їх використовувати при розв’язуванні задач та прикладів, розуміють, що означає «більше в кілька разів», «менше в кілька разів».
Обладнання та матеріали: підручник, зошит, роздавальний матеріал.
Тип уроку: урок комплексного використання знань, умінь і навичок учнів.
Ключові компетентності вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
- під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;
загально мовленнєві вміння і навички:
- міркує, розвиває словниковий запас;
загальнопізнавальні вміння:
контрольно-оцінні вміння:
- висловлює судження про відповіді однокласників та свою власну;
інформаційно-комунікативна:
загальнокультурна:
- дотримується правил поведінки на уроці;
здоров’язбережувальна:
- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна:
- працює індивідуально та в групі.
Хід урок
1. Організаційний момент
Привітання. Налаштування на урок
Учитель. Ми вітаємо гостей в нашім світлім класі. Ви вітаєтеся як?
Діти (разом). Ось так! Добрий день!
Учитель. Тихо сядете ви як?
Діти (разом). Ось так!
Учитель. Настрій зараз ваш який?
Діти (разом). Ось такий!
Учитель. Я рада, діти, що маєте гарний настрій, хочу подарувати вам урок, на якому ми будемо думати, розмірковувати, слухати й прислухатися, гарно працювати, математичні знання здобувати.
— Діти! Хто з вас був у зоопарку?
— А хто мріє там побувати ще?
— Сьогодні ми вирушимо у віртуальну подорож до зоопарку.
2. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
Вправа «Очікування»
— Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
— Як слід поводитись у зоопарку?
Вправа «Мозковий штурм»
Правила поведінки в зоопарку
Вправа «Дізнайся відповідь»
— У нашому місті зоопарку немає. Найближчий зоопарк знаходиться у місті Харкові. Щоб дістатися його, ми повинні сісти на певний вид транспорту. А на який саме, дізнаєтеся, коли розв’яжете задачу.
Задача. Школярі вирушили на екскурсію. Вони проїхали 28 км, їм залишилося проїхати ще 36 км. Яку відстань подолали школярі від Богодухова до Харкова?
Було — ?
Проїхали — 28 км
Залишилося — 36 км
28 + 36 = 64 (км)
54 км — таксі; 64 км — автобус ; 74 км — потяг
3. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань
— Ось ми і дісталися зоопарку. Тут ми не лише дізнаємося багато цікавої інформації, але й ….
Перевірка завдання № 672.
1) 15 : 3 = 5 (кг) — маса кота
2) 15 + 5 = 20 (кг) — маса собаки і кота
Перевірка завдання № 673.
Відповідь:
5 × 9 =45 21 – 3 = 18 5 × 8 = 40 4 + 9 = 13 21: 3 = 7
Усний рахунок «Ланцюжок прикладів» (нашіптування)
— Щоб потрапити до зоопарку, нам необхідно придбати... (квитки).
— Яка вартість квитка, ви дізнаєтеся, коли розв’яжете ланцюжок прикладів....
5 5 - 5 = 20
5 7 – 15 = 20
35 + 5 – 20 = 20
(46 – 12) – 14 = 20
- 20 грн грн. коштує квиток для дорослих. Скільки коштує дитячий квиток, якщо він у 4 рази дешевший? ( 5 грн)
Каліграфічна хвилинка (цифра 5)
Робота з карточками
Там, де квадратики можна поклеїти квадратні стікери з задньої сторони написати по одній цифрі заснування зоопарку. Якщо дитина правильно вирішила приклади їй дозволяють перевернути стікери і вона дізнається дату.
(Заснований у 1895 р. За цінністю колекції зоопарк займає друге місце в Україні — після Київського зоопарку. В зоологічному парку зберігаються понад 384 види тварин)
Усний рахунок
Тваринка ця усім відома.
Не йде ніколи вона з дому.
Гуляє, їсть і спить в хатині,
Бо ця хатиночка на спині. (Черепаха)
(Діти обчислюють приклади, на екрані з’являються відповіді. Вчитель робить повідомлення)
Кайманова черепаха — велика тварина, поширена в Канаді та США.
4 • 5 + 5 = 25 см — довжина панцира.
5 • 6 – 15 = 15 кг — маса черепахи.
5 • 8 – 10 = 30 кг — маса окремих представників виду.
5 • 9 + 55 = 100 років — вік, до якого доживають черепахи.
5·2 – 7 = 3 см — розмір немовлят черепахи, які відразу після народження активні.
(підводиш підсумок)
3. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
Практична робота.
— Побудуємо два відрізки завдовжки 2 см і 12 см.
— На скільки другий відрізок більший від першого? У скільки разів він більший?
12 см – 2 см = 10 см
12 см : 2 = 6 (разів)
Відповідь: відрізок KM довший за відрізок AB на 10 см.
Відрізок AB вмістився у відрізок KM 6 разів, або можна сказати, що AB коротший від відрізка KM, а KM довший за відрізок AB у 6 разів.
— Накресліть два відрізки: перший відрізок — 4 см, а другий — 12 см. У скільки разів перший відрізок коротший від другого?
Відповідь: 12 : 4 = 3 (рази).
«Мозковий штурм» (№ 681).
Запитання для учнів:
— Що необхідно зробити, для виконання завдання? (Знайти довжину другої сторони.)
— Як знайти довжину цієї сторони?
— Виконайте завдання. Що у вас вийшло?
Складання таблиці ділення на 5 з таблиці множення числа 5.
Ми наближаємося до вольєру із совами. Сови - незвичайні птахи. Вони мають гарний слух. А ще – це єдині птахи, у яких очі знаходяться не з боків голови, а спереду на одній площині. Сова – символ мудрості. Тож я бажаю вам бути розумними та мудрими дітьми вивчаючи новий матеріал.
Підготовчі вправи
Продовжіть мою думку:
Колективне складання таблиці
Первинне закріплення
Ось на нашому шляху дім, у якому живуть веселі мавпочки. Вони пропонують погратися з ними.
Читання таблиці;
Гра «Віяло» або гра «М’ячик»
Фізкультхвилинка.
Ходить качка по двору,
Зазиває дітвору:
— Швидко стали по порядку,
Розпочнем мерщій зарядку.
Покрутили головою,
Стали всі, немов до бою,
Крила в боки розвели
Й полетіли, попливли.
Ліва, права, ліва, права,
Роблять наші ніжки вправи.
Не лінуємось, присіли,
Щоб здоров’ячко зміцніло!
5. Формування обчислювальних навичок
Колективна робота. Гра «Утвори речення»
Наступним нас зустрічає слон. Він мріє дізнатися про себе щось особливе і просить вашої допомоги.
Слон – найбільший сухопутний ссавець. Його маса досягає … тонн. Слон живе …. років. За день слоненятко випиває … л молока.
( 38 + 12) : 5 = 8
45 : 5 + 61 = 70
30 : 5 + 5 =
Самостійна робота № 677
Робота над задачами. Задача №678
В оновленому павільйоні на нас чекають ведмеді. Це всеїдні хижаки. Та найбільше вони полюбляють ласувати медом, У великій кількості поїдають ягоди. Улюблені – малина і чорниця.
(розв’язок)
Чорниця – корисна ягода і для людей. Вживання цих ягід покращує пам’ять та зір)
Колективна робота (№ 674, 675, 676).
Завдання для учнів:
— За яким принципом складається таблиця ділення будь-якого числа?
— Перевірте свої припущення.
Офтальмологічна хвилинка
задача 680 ( але перероблена - не в цирк, а в зоопарк)
Робота в парах
— Ми наближаємося до вольєрів тигрів та левів. Вони живуть поруч і завжди сперечаються, чий вольєр більший. Допоможемо їм це з’ясувати. Знайдіть периметр вольєра тигра, якщо одна сторона його дорівнює 7 м.
Р = 7 · 4 = 28 м
— Знайдіть периметр вольєра лева, якщо довжина дорівнює 8 метрів, а ширина — 6 метрів.
Р = 8 · 2 + 6 · 2 = 28 м
— Що можемо сказати про їх вольєри? (Вони однакові.)
— Насамкінець ми дійшли до павільйона із бегемотом. Це теж тварина гігант. Гіпопотаму (це його друга назва) цікаво, що нового й корисного ви дізналися з цієї подорожі.
6. Підсумок уроку
Підсумкова бесіда
— Чи легко вам було виконувати приклади?
— Чи не викликав труднощів термін «збільште в кілька разів»?
— Що треба знати, якщо запитують, на скільки число більше (менше), ніж інше?
— Щоб дізнатися, у скільки разів одне число більше (менше), ніж інше, що потрібно зробити?
Метод «Прес»
Для мене було цікавим...
Тому що...
Отже...
Ось закінчився урок
І дзвенить для вас дзвінок!
Працювали добре, друзі,
Відпочиньте по заслузі.
7. Домашнє завдання
1. Розв’язати задачу № 682.
2. Виконати завдання № 683.
1