Тема. Таблиця множення числа 5.
Мета. Вивчити таблицю множення 5 і застосувати її під час розв’язування задач та прикладів на дії різного ступеня. Формувати в учнів уміння і навички самонавчання, самоконтролю й само оцінювання. Виховувати любов до подорожей.
Обладнання: підручник, презентація, таблиця множення, індивідуальні картки…
І. Організація класу
Вчитель. Привітання
Любі діти, до нас у клас
Завітали гості щирі.
Привітайте ж в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Діти.
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаємо щиро вас.
І запрошуємо ласкаво
На урок у другий клас.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Учитель. Щоб гарно пройшов урок математики, потрібно: гарний настрій, сумлінно виконувати завдання, уважно слухати пояснення вчителя, чітко і правильно відповідати. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми здійснимо уявну подорож математичним океаном. І знайдемо справжні скарби
Під час подорожі потрібно бути уважними, кмітливими, дружніми і вміло застосовувати прийоми усного додавання і віднімання двоцифрових чисел у процесі розв’язування прикладів і задач, знати таблицю множення. Ми зовсім забули про головне. Ми не знаємо, на чому ми поїдемо. Якщо правильно виконаємо завдання, то дізнаємось, яким видом транспорту вирушимо в дорогу. Дайте відповіді на запитання.
Мозковий штурм
Скільки очей у двох котів? 4 Л
Скільки лап у 3 собак? 12 А
Скільки коліс у 4 машин? 16 Й
Скільки вух у 4 зайців?8 Н
Скільки крил у 5 горобців? 10 Е
Скільки вух у 6 мавп? 12 Р
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Учитель. Квитки отримали, щоб кинули нам трап, по якому ми перейдемо на лайнер, і нам потрібно діяти згідно з планом. А в ньому зазначено, що на уроці ми познайомимося з таблицею множення на 5.
ІV Вивчення нового матеріалу
Учитель. Чи потрібні нам знання з математики під час подорожі? (Звісно, щоб знати, о котрій годині припливе корабель, скільки літрів води потрібно взяти в подорож, скільки взяти цукерок, щоб пригостити всіх друзів).
Учитель. Пасажири на борту. Якір піднято! Тримаємо курс до острова міцних знань. Попереду у нас багато морських історій, які зафіксуємо у своїх бортових журналах.
Каліграфічна хвилинка
Учитель. У кожного капітана корабля є свій бортовий журнал, де він занотовує свої спостереження — це ваші зошити. Розпочнемо з першого запису в бортовому журналі. Відзначимо час відправлення корабля — число, класна
робота.
Написання цифри 55.
Що ж, у путь. Щоб не заблукати, вам, як досвідченим учням необхідно визначити вірний маршрут подорожі. Необхідно розв’язати вирази. І отримаємо координати.
Усний рахунок з ЛЕГО
Маршрут прокладено. Пливемо до острова «Розумників»
Наступний острів Розумників
Пояснення утворення таблиці множення на 5.
Попрацювали можна й відпочити. Ми запливли у море Відпочинку.
Острів Відпочинку
Пісенька «Таблиця множення»
Острів Математичний
Робота з підручником.
Що за безлад! Матроси не можуть підняти якір. На ньому тримається незвичайна істота, яка обійняла якір 8 ногами. Ну звісно, це восьминіг. Він запропонував розв’язати вирази.
Вирази 601
IV. Контроль, корекція і закріплення знань
Наша подорож триває,
а капітан не спочиває,
все завдання добирає.
Математика повсюди,
Оком тільки поведеш
І задачок різних безліч
На уроці ти знайдеш.
Робота над задачею 602
Перед тим як відправитися в подорож за скарбами кок корабля пішов до супермаркету, щоб купити овочів.
В супермаркет привезли 45 кг цибулі. Кок купив 5 сіток по 3 кг кожна. Скільки кг цибулі залишилося в магазині?
Фізкультхвилинка
Робота в парах.
Сонечко нам світить в очі і нам потрібно взяти окуляри. Це окуляри незвичайні. На одній частинці окулярів є вираз, а на іншій відповідь. З’єднайте окуляри .
Корабель пливе далі на острів Квітковий
Робота в друкованому зошиті с.18
На острові дуже багато метеликів. Вони підготували вам завдання.
Гра на перевірку таблиці множення.
V. Підсумок уроку
Учитель. Підіб’ємо підсумки нашої подорожі. На цьому острові ми знайшли наші скарби. Це – знання.
— Що ми вивчили на уроці?
— З яким настроєм повернулися?