Урок - подорож "В гостях у снігової королеви"

Про матеріал
Мета: узагальнити і систематизувати знання, вміння і навички учнів розв’язувати задачі та приклади по темі: «Множення натуральних чисел» ; вдосконалювати вміння розв’язувати вправи з використанням законів множення; застосовувати набуті знання і вміння у практичній діяльності;
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Множення  натуральних чисел

Мета:

  • дидактична: узагальнити і систематизувати знання, вміння і навички учнів розв’язувати задачі та приклади по темі: «Множення натуральних чисел» ; вдосконалювати вміння розв’язувати  вправи з використанням законів множення; застосовувати набуті знання і вміння у практичній діяльності;
  • розвиваюча: розвивати логічне, раціональне та критичне мислення, уяву, кругозір, формувати вміння співпрацювати під час виконання групових завдань;
  • виховна: виховувати спостережливість, охайність ведення записів, працьовитість, організованість, вміння знаходити вихід із скрутних ситуацій та об’єктивно оцінювати результати своєї і колективної праці.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

Обладнання: презентація, проектор, підручник, квіточка з прикладами.

 

Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

Щоб урок цікаво розпочати,

Загадку дам вам відгадати:

Наук цариця недосяжна,

Могутня, щедра і прекрасна,

Блискуче розум розвиває,

Правильно мислити навчає.

Неперевершена її краса,

Чудова логіка струнка.

Ну, діти, хто ж вона така?

І чую: «Математика».

    Сьогодні на уроці ми побуваємо у казці «Снігова королева», будемо допомагати нашим казковим героям у біді, при цьому перевіримо, як ви засвоїли тему: «Множення натуральних чисел», як використовуєте закони  множення.

Перш ніж відправитись у казку ми маємо з вами  дати відповіді на запитання.

Запитання:

1.  Що називають добутком числа а на натуральне число b, яке не дорівнює 1?

2.  Як у запису a · b = c називається число  a? число b? число c?

3.  Чому дорівнює добуток двох множників, один із яких дорівнює 1?

4.  Чому дорівнює добуток двох множників, один із яких дорівнює 0?

5.  Як формулюється переставна властивість множення?

6.  Сформулюйте сполучну властивість множення.

7.  Сформулюйте розподільну властивість множення відносно додавання.

 

Справившись із завданням починаємо нашу подорож.

  1. Подорож у казку. (Розв’язування вправ).

Вчитель.   Жили-були  Кай   і  Герда.   Вони дружили, разом вирощували квіти. Але од­ного зимового дня Снігова Королева забра­ла Кая. Кинула йому в очі крижинки і заморозила серце так, що він забув про всіх і про Герду теж. Довго Герда сумувала без Кая і вирішила його розшукати. І ми з вами допоможемо Герді у пошуках Кая. Спочатку Герда побігла до річки запитати, чи не знає вона про Кая. Річка відповіла, якщо розв'яжеш за­дачу і знайдеш скільки кілометрів пропливе човен, тоді вона покаже дорогу і подарує човник.

Тому зараз один учень вашого класу піде до дошки і допоможе Герді розв’язати задачу, а всі інші виконують самостійно і звіряють із записами на дошці.

Задача

Власна швидкість човна 12 км/год, а швидкість течії річки 3 км/год. Яку відстань пропливе човен за 4 години за течією річки?

  1. 12  + 3  =15(км/год) — швидкість човна за течією річки;
  2. 15 · 4 =60 (км) — відстань, яку пропливе чо­вен за 4 години за течією річки.

Відповідь. 60 км.

Вчитель. Отже, ми допомогли розв’язати задачу і Герда може вирушати в дорогу. Во­на сіла  в човен і  попливла  шукати Кая, але човен приплив до володінь старої чаклунки. Чаклунці дуже сподобалась Герда. І щоб вона не втекла і забула про Кая, вона її зачаклувала. А щоб Герді ніщо не нагадувало про Кая, вона знищила усі квіти. Герді потрібно пригадати назву квітки, яку вони вирощували разом із  Каєм.

Завдання 2.

Виконавши множення числа 25 на числа, записані на пелюстках, та розмістивши їх в порядку зменшення, одержимо назву квітки, яку вирощували разом Кай і Герда.

25 · 10 =250 (Я) -  4 пелюстка;

25 · 6 = 150 (Д)  - 6

25 · 8 = 200 (Н)  - 5

25 · 4 = 100 (А)  - 7

25 · 20 = 500 (Т)  - 1

25 · 12 = 300 (О)  - 3

25 · 14 = 350 (Р)  - 2

Відповідь. Троянда.

Вчитель. Герда згадала про Кая і втекла від бабусі. Бігла вона довго. Стомившись, сіла відпочити.

Прямо перед нею стрибав старий ворон. Герда за­питала, чи не бачив він Кая. Ворон відповів: «Кар-кар, напевно, знаю, де твій принц, але скажи, ти доб­ре знаєш закони множення?»

Давайте допоможемо Герді пригадати ці закони і обчислити значення виразів.

4 · 23 · 25 = 4 · 25 · 23 = 2300                    

8 · 14 · 125 = 8 · 125 · 14 = 14000

5 · 48 · 4 = 5 · 4 · 48 = 960

416 ·2 · 50 = 2 · 50 · 416 =41600

607 ·76 + 607 ·24 = 607 · (76 + 24) =60700

523 ·57 – 522 ·57 =57 · (523 - 522) = 57

 

Вчитель. Вирушаємо далі в дорогу. Ворон привів Герду до принца з принце­сою, але принцом був не Кай. Дівчинка розповіла їм свою історію, і вони подарували їй карету, щоб виру­шити далі у пошуках Кая. Але за це Герда повинна виконати множення:

(Учні виходять до дошки і виконують множення, інші слідкують за записами на дошці)

Приклади виконуємо самостійно, після чого робимо перевірку із записами на дошці.

Завдання  3.

               3 5 8              7 0 4               4 1 9 7              5 6 7 2                    3 5 2 4

                  4 6                 6 9                     3 8                    8 7 0                    3 4 4                                 

            2 1 4 8           6 3 3 6            3 3 5 7 6           3 9 7 0 4                 1 4 0 9 6

         1 4 3 2           4 2 2 4            1 2 5 9 1           4 5 3 7 6                 1 4 0 9 6

        1 6 4 6 8       4 8 5 7 6       1 5 9 4 8 6       4 9 3 4 6 4 0     1 0 5 7 2

                                                                                                   1 2 1 2 2 5 6

 

Вчитель. Отже, Герда сміливо може сідати в карету і продовжу­вати пошуки Кая. Дівчинка сіла в карету і поїхала далі. Вона заїхала в темний ліс.  У лісі на неї напали розбійники. Вони забрали карету, Герду забрала донька розбійниці. Розповідь Герди про її товариша розчулила розбійницю, і вона сказала, що відпусте дівчинку при умові, що вона знайде площу лісу, в якому вони знаходяться.

 136 км

 

32 км

 

S = 4352 км²

Задачу  виконує кожен самостійно, після чого робимо взаємоперевірку і звіряємо із записами на дошці

(Учні продивляються розв’язок за допомогою проектора)

Вчитель.   Розбійниця   віддала Герді свого північного оленя, на якому   маленька дівчинка при­мчала до замку Снігової Короле­ви. Коли Герда побачила Кая, то кинулась до нього, але він сидів нерухомо. Адже у нього в серці льодяні  крижинки, а щоб льодяні крижинки розтопити, замість сніжинок у прикладах потрібно поставити пропущені цифри. Щоб вказані дії були виконані правильно.

Робота з підручником № 422 (а, б).

(Двоє учнів із класу ідуть виконувати завдання до дошки, а всі інші працюють в парах, тобто по два учні за партою.)

Вчитель. Справившись із завданням  крижинки розтали. Кай упізнав Герду. Вони сміялися і плакали від радості, бо вірність і дружба допомогли перемогти усі негаразди.

Отже, на сьогоднішньому уроці казкові герої, як ви бачите, не змогли обійтися без математики. Звідси напрошується висновок, що математика потрібна скрізь і всюди.

І сувора й солов’їна

Математика -країна.

Праця в ній іде завзята.

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим у відповіді завжди бути.

А щоб першим у відповіді бути, вам потрібно систематично, старанно і наполегливо готуватися до уроку.

  1. Домашнє завдання.

№447, 451.

Виставлення оцінок за урок.

 

1

 

docx
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку