Урок - подорож "Від січня до січня"

Про матеріал

Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок Інтегрований урок м

Перегляд файлу

Сьогодні, діти,  у нас урок - подорож під назвою «Від січня до січня» . Тобто, ми з вами спробуємо узагальнити все те, що ми знаємо про рік, його родичів місяці,  пори року, про природу.

Будьте уважні, швидко думайте, правильно міркуйте.

 Наш девіз «Активність».

Всі повинні працювати, щоб якнайбільше нашим гостям розповісти про те, що ми вчили про природу, нагострити свою пам'ять, щоб якнайбільше взяти нового про цілющі скарби природи, і її таємниці.

Отже вирушаємо в путь,  довгу путь, -  відліком часу у цілий рік.

  • Які загадки про рік ви знаєте?

( Учні задають загадки)

 Добре послухайте ще одну.

 Іде пан у бричці,

 А з ним – 4 сестричці:

Одна - тепло закутана,

Друга -  в квітах заплутана,

 Третя  - в колосках, з серпом,

 A четверта – жовтокоса,

 З повним козубком.

В бричку впряжені 12 славні молодців:

Три  молоді, сильні, жваві юні хлопці,

Спритні, браві.

Три -  середніх літ орли.

Інші три в літах, під вусом,

А останні три - дідусі -  сивочубі козаки.

Дружить з ним грім і мжичка

Завірюха, буревій.

Всі щосили тягнуть бричку

З батьком й сестрами на ній.

  • Подумайте, діти хто такий пан?
  • Які імена мають чотири сестрички?
  • Хто такі 12 молодців? Чому вони запряжені по троє?

А що з поезії ми вчили про рік?

 Діти читають вірші.

 «Від зими до зими»  Ф.Петрова,

«Співанка про місяці» М. Підгірянки.

  • А зараз не віднайдено назви місяців у ребусах. (Діти розшифровують ребуси і складають їх за порами року)
  • Яку пору року ми вважаємо першою у році?
  • Весну бо все оживає, народжується.
  • Зиму, бо зима рік починає. (можливі відповіді)
  • Обидві відповіді можемо вважати правильними.

Нехай Зима і Весна між собою сперечаються, а ми все таки почнемо з січня, бо надворі зараз зима, та й тема уроку нашого  «Від січня , до січня». Щоб продовжити нашу подорож , відгадайте загадку:

Прийшла до нас бабуся у білому кожусі.

Поля причепурила, пухнастим снігом вкрила.

  • Хто ця бабуся чепурна?
  • Чому ми зиму називаємо бабусею?
  • А якого кольору найбільше у зими?
  • Правильно, білого.

Послухайте віршика, що підготувала Оксанка (вірш «Білий день дарує білу ласку»)

  • А які вірші про зиму знаєте ви? (діти декламують підготовлені вірші).
  • Пригадайте, який опис зимового дня ми складали. Розкажіть.
  • А чи любите ви зиму? Чому? (Багато свят, можна грати зимові ігри, співати колядки, щедрівки, засівні пісні).
  • Пригадаймо улюблені зимові пісні.

Діти співають за вибором колядку , виводять хоровод «Білий снігу, сніженьку».

  • Хоч як гарно взимку, але ми прощаємось із нею і прямуємо до Весни.

Хоч надворі ще тріщать морози,

І земля під снігом «теплим» спить,

Та весна, напевно, вже в дорозі,

Мусить же колись вона прийти.

Прийде весна і принесе нам теплі яскраві сонячні промені, які відімкнуть землю. І всіється вона рясно шовковою травичкою, синьоокими пролісками, золотими кульбабками, ніжними фіалками, пахучими конваліями. Заквітчає сади біло-рожевим цвітом, наповнить ліси співом голосистого птаства, а поля гомоном тракторів, душі людей – радістю. Адже нічого так не радує людей, як краса природи, щедре сонячне тепло, праця біля землі.

  • Погляньте на ці картини весни. Хоч це не живий цвіт, та як він милує око, яке тепло вливає в душу! Напевно, не знайдеться жодної людини, щоб сказала «Я не люблю весни».
  • А ви її любите? Чому?
  • А яких квіток весною найбільше?
  • А що ви знаєте про квіти?

(загадки, легенди, казка про Грицика і кульбабку).

Вчитель демонструє книгу «Квіти», відеоролик.

  • Весна не тільки квіти дарує, вона кличе на вулицю, надихає на пісню, дарує нам багато свят.
  • Які весняні свята ви любите найбільше?  Чому?
  • Правильно це Воскресіння Христове. Вона несе повінь радості, тепла, пісень.
  • Які веснянки ви любите найбільше? (Діти співають веснянки, розказують вірші про весну, виводять гаївки «Огірочки»)

Ми довго затримується в гостях у весни.

 Літо кличе нас в дорогу.

  •  А чи любите ви літо? За що?
  • Що знаєте ви про цю пору року?

Дійсно, діти. У сяйві сонця, свіжій зелені трав, яскравій і духмяній строкатості квітів настає літо. Воно по праву вважається святом барв. Зацвітає кожна рослина. Ось маки розцвіли червоні капелюшки, а волошки мерехтять, наче сині зірочки, за ними ген – ген визирають лісові дзвоники, оксамитом переливаються чорнобривці, уздовж доріг розквітли голубі кущики цикорію, рясно вкрили землю жовто - гарячі цинії. А там у траві розкинулась біля на літка. Це цвітуть ромашки. Над квітами пурхають метелики, метушаться бджілки.

А який чарівний ліс влітку. Хоч він і манить до себе у будь-яку пору року, та влітку він особливий. Тихим шумом зеленого листу, пташиним щебетом, веселим жебонінням струмка,  скромною вродою квітів,  щедрістю грибів  вітає нас ліс, кладова здоров'я,  фабрика свіжого повітря.

  • Давайте у піснях, поезії, купальських забавах поринемо у літо. (Діти розказують вірші загадки;  співають купальські пісні; зачитують легенди про квіти, дерева.)
  • А чи знаєте ви, як поводитись в лісі?

(Робота за картиною «Як не треба поводитися в лісі».  Бесіда про збір лікарських рослин.)

  • Багато ви знаєте про літо, але пора нам поспішати. Осінь вабить нас своїми дарами. Погляньте на ці картини і пригадайте, що ми знаємо про цю  чарівницю? Якими словами можна назвати її? (Золотокоса красуня, щедра пані, багата чародійка)
  • Пригадайте, що ми вчили про осінь. (Діти  розказують вірші, загадки, прислів'я)
  • Але що ми любимо осінь?(Осінь скликає всіх у школу, дарує море овочів, фруктів, грибів)
  •      Добре, діти! Всі пори року чарують нас своєю неповторною красою своїми щедрими дарами радують нас. Природа дарує нам радість спілкування , душевний спокій, здоров’я. Ми її діти і повинні ставитися до неї,  як до матері своєї. Не тільки любити її, а й берегти, примножувати. Ідучи в парк, ліс чи поле,  на екскурсію, в туристичний похід, на прогулянку чи для відпочинку згадай: все, що тебе оточує, милує зір і слух, дає насолоду – це  спільне багатство,  його треба залишати чистим і неушкодженим, щоб радувати всіх, а не лише одного. Адже, ми - господарі природи, тож збережемо її вроду. (Останнє речення діти говорять хором).

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку