КАЗКИ ІВАНА ФРАНКА
Урок-проєкт.
Підготувала вчителька початкових класів
Одеської гімназії №19
Тищенко Оксана Георгіївна
Тип проєкту: творчо-індивідуальний.
Об'єкт пізнання: казки Івана Яковича Франка.
Провідна проблема: поглибити знання дітей про суттєві ознаки жанру літературна казка; збагатити їх читацький досвід; розвивати мовлення учнів; виховувати такі морально-етичні цінності, як чесність, працьовитість, доброта, сміливість, збереження самобутності.
Освітній продукт: колективно створений ілюстрований довідник «Казки Івана Франка».
Обладнання: портрет І.Я.Франка; виставка книжок з казками І.Франка; плакат із кросвордом; маски для інсценізації казки; ілюстрації, підготовлені учнями; творчі роботи (кросворд, прислів'я, матеріали до літературної гри).
План виконання проєкту.
1. Обговорення в класі ідеї проєкту.
2. Склад учасників проєкту (учні, учитель, батьки).
3. Висловлення міркувань щодо форми представлення результату (ілюстрації, міні-книга). Вибір одного варіанту із запропонованих — ілюстрований довідник.
4. Обмірковування шляхів вирішення проблеми (ознайомлення із змістом казок; малювання ілюстрацій, написання анотацій).
5. Складання власного плану роботи.
6. Робота в бібліотеці. Добір прислів’їв, загадок.
7. Самостійне читання казок.
8. Написання анотацій.
9. Малювання ілюстрацій до казок.
10. Створення колективного ілюстрованого довідника.
11. Презентація сторінок довідника на уроці.
Учнів розділено на кілька творчих груп, кожна обрала керівника і готувала анонс до свого розділу казок.
1 група «Сила перед розумом не встоїть»
(«Вовк – старшина», «Осел і лев», «Ворона і гадюка», «Заєць і ведмідь»)
(анотація, ілюстрації, прислів’я, ребуси…)
2 група «Хто інших ображає , себе не поважає»
(«Заєць і їжак», «Королик і ведмідь», «Як синиця хотіла море запалити», «Лисиця і журавель», «Лисичка і рак»)
(анотація, ілюстрації, інсценізація казки «Лисиця і Журавель)
3 група «Хитрістю жити – ворогів нажити»
(«Лисичка – кума», «Фарбований Лис», «Мурко і Бурко»)
(анотація, ілюстрації, літературна гра «Знавці казок
І. Франка»)
4 група «За добро добром плати»
(«Старе добро забувається», «Три мішки хитрощів», «Війна між псом ті Вовком», «Лис і дрозд»)
(анотація, ілюстрації, гра «З якої казки»)
І. Привітання.
Організація класу.
Учитель.
Любі діти, добрий день!
Зичу праці та пісень.
А ще, друзі, всім бажаю
Сил, натхнення на весь день.
Учень. У казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем,
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем,
Учень. Дзвени, дзвени, мій дзвонику,
Дзвени гучніш, гучніш,
І всім, хто любить казку,
Допоможи скоріш.
Учениця. Казочко, казочко, казочко,
Сьогодні ти нас зустрічай.
В гостину сьогодні до тебе
Четвертий наш клас завітав.
II. Оголошення теми і мети уроку.
Учитель.
Вчіться, діти!
Мудра книжка
Скаже вам чогось багато
З того, що колись було
І посіяно, й пожато.
— Любі діти! Сьогодні в нас, дійсно, святковий урок. Ви довго і старанно працювали, щоб представити на сьогоднішньому уроці результат вашого дослідження. Нас чекає презентація нової книжки, яку ви самостійно створите.
Тема нашого уроку – проєкту- «Казки І.Я. Франка»
Іван Якович Франко дуже любив дітей. “Життя, - говорив він, - мені мало всміхалося, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце”.
Бажаю успішної та цікавої презентації, мої весняні проміннячка.
III. Презентації.
Презентації робіт дітей по групах
IV. Підсумок.
Усі анотації, ілюстрації, прислів'я, ігри, кросворд складаються і скріплюються. Утворюється книжечка. Учитель ознайомлює із титульною сторінкою. Обговорення досягнень. Книга поповнює класну бібліотечку.
Кросворд до уроку
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі:
1. На яку посаду Осел запросив Вовка?
4. На яке сімейне свято бігала Лисиця із казки «Лисичка – кума»?
6. З яким птахом вів війну Ведмідь?
9. У чому зберігала свої хитрощі Лисиця?
10. Який птах хотів запалити море?
По вертикалі:
5. Куди потрапив жорстокий Ведмідь у казці «Заєць і Ведмідь»?
7. Хто допоміг чоловіку із казки «Старе добро забувається»?
8. Хто був розвідником у птахів з казки «Королик і Ведмідь»?