Урок - проект "Твоя безпека. Правила безпечної поведінки в людних місцях та правила евакуації.""

Про матеріал
Тема. Твоя безпека. Правила безпечної поведінки в людних місцях та правила евакуації. Вчити учнів діяти у випадках надзвичайних ситуацій, що можуть виникнути в людних місцях, на спортивних змаганнях, під час відзначення колективних свят у школі
Перегляд файлу

                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              

                                                                                          

 

 

                                                                                                  Підготувала                                       

                             вчитель початкових класів

 БУРА Н. С.

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кам'янське

 

 

 

Тема.  Твоя безпека.  Правила безпечної поведінки в людних місцях

            та правила евакуації.

 

Мета:    -     формувати поняття правил безпечної поведінки в людних

         місцях під час масових заходів;          

 -   вчити учнів діяти у випадках надзвичайних ситуацій, що можуть     виникнути в людних місцях, на спортивних

                змаганнях, під час відзначення колективних свят у школі;             

               -   розвивати розсудливість, поміркованість, почуття            відповідальності за свої вчинки та чуже горе;

 -       формувати навички культурної поведінки;                            

 

 -    виховувати обережність, уважність, турботливість за своє життя і здоров’я.

 

 

Обладнання:  робочі зошити, ілюстрації, план евакуації школи,    тлумачний словник, картки із завданнями, картки зі словами «безпека», «небезпека», «паніка», «евакуація», картки – обличчя дітей, фломастери.

  


І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

До нас завітали гості. Привітайтеся з ними:

- Добрий  день! – дружно голосно  сказали   

- Добрий день!

Вправо – вліво повернулись,

Туди – сюди усміхнулись,

У долоні поплескайте

Дружно всі, не відставайте:

- Добрий день!

- Молодці! Будь ласка, сідайте. А тепер візьмемося за руки і передамо сигнал добра нашими              долоньками.

- Згадаємо девіз уроку «Основи здоров’я» :

  Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати, 

Вчитись і відпочивати.

-Намалюйте, будь ласка, свій настрій на карточці з дитячими обличчями. Покажіть.

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ.

- На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про правила безпечної поведінки під час масових заходів, як слід діяти у надзвичайних ситуаціях, щоб попередити вчинки, що руйнують здоров’я.

(інтерактивний метод «Мозковий штурм»)

- Як ви розумієте слова «безпека», «небезпека»?

- Що може бути небезпечним для людини?

 /Висновок: «небезпека» - це коли людині хтось або щось загрожує

«це коли життю і здоров’ю людини нічого не загрожує»/

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Проблемна ситуація

- Що таке натовп?

- Чи доводилося вам бути у натовпі?

- Як ви там почувалися?

- Чи може стати натовп загрозою для життя кожного з його учасників?

 

2. Робота з ілюстраціями

(на стадіоні, у кінотеатрі,на автобусній зупинці,відзначення Новорічного свята)

- Яка надзвичайна ситуація може виникнути в кожному із зображених випадків?

 - чи знаєте ви, що треба робити у таких ситуаціях, щоб уникнути травмування чи інших загроз для життя і здоров’я?

 

3. Словникова робота

 

(Пояснення слів «паніка», «евакуація» дітьми, а потім за тлумачним словником)

- Якими стають люди під час паніки?

- Як діяти, щоб не постраждати під час небезпечних ситуацій?

- В нашій школі є добровільна дружина по надзвичайним ситуаціям. Голова дружини – Пономаренко Н. В., члени дружини – Штепенко В. П., Рогівська Н. В. Вони відповідають за організацію евакуації людей зі школи при надзвичайній ситуації.

 

4. Робота в групах

 

І група - готує захист малюнків про небезпечну поведінку;

ІІ група – готує правила безпечної поведінки в людних місцях;

ІІІ група – готує пояснення прислів’їв про безпеку руху і життя;

IV група – готує захист малюнків про безпечну поведінку.

- Перед тим, як приступити до роботи в групах, пригадаємо правила, які допоможуть якісно працювати:

1. Уважно прочитай завдання.

2. Працюй тихо, швидко, організовано.

3. Вислухай думку кожного учня.

4. Дотримуйся «Правила піднятої руки».

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Робота в зошитах

 

- с. 19 – 20,    а) прогнозування наслідків зображеної ситуації

Завдання 1 і 3 – колективно;

б) розв’язування проблемних ситуацій

1 ситуація – колективно;

2 ситуація – самостійно.

 

6. Фізкультхвилинка

 

Потягнулися, прогнулись,

Вправо – вліво повернулись.

Як годинник походили

І руками потрусили.

Раз присіли, два присіли

І за парти тихо сіли.

 

7. Робота в групах за картками

 

(«Картки», урок № 17, с. 27 - 29)

  • Повторіть правила роботи в групах.

 

 

          

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Розв’язування проблемної ситуації.

Випадок з життя.

 

- Як ти вчиниш?

Ваш клас зібрався в поїздку. Всі учні стоять в колоні, чекають на автобус. Твоє місце в автобусі – останнє. Коли підійде автобус, ти :

а) побіжиш наперед, щоб зайти першим;

б) чекатимеш своєї черги.

- Обґрунтуй свою відповідь.

 

ІV. Підсумок уроку. Бесіда.

 

- Що таке паніка?

- Як уникнути паніки?

- Як поводитись у натовпі?

- Намалюйте на обличчях свій теперішній настрій. Покажіть свої картки. Чи отримали ви задоволення від уроку?

- Дякую вам за активну роботу на уроці.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бура Наталія
Додано
13 квітня 2023
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку