Підготувала
вчитель початкових класів
БУРА Н. С.
м. Кам'янське
Тема. Твоя безпека. Правила безпечної поведінки в людних місцях
та правила евакуації.
Мета: - формувати поняття правил безпечної поведінки в людних
місцях під час масових заходів;
- вчити учнів діяти у випадках надзвичайних ситуацій, що можуть виникнути в людних місцях, на спортивних
змаганнях, під час відзначення колективних свят у школі;
- розвивати розсудливість, поміркованість, почуття відповідальності за свої вчинки та чуже горе;
- формувати навички культурної поведінки;
- виховувати обережність, уважність, турботливість за своє життя і здоров’я.
Обладнання: робочі зошити, ілюстрації, план евакуації школи, тлумачний словник, картки із завданнями, картки зі словами «безпека», «небезпека», «паніка», «евакуація», картки – обличчя дітей, фломастери.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок.
До нас завітали гості. Привітайтеся з ними:
- Добрий день! – дружно голосно сказали
- Добрий день!
Вправо – вліво повернулись,
Туди – сюди усміхнулись,
У долоні поплескайте
Дружно всі, не відставайте:
- Добрий день!
- Молодці! Будь ласка, сідайте. А тепер візьмемося за руки і передамо сигнал добра нашими долоньками.
- Згадаємо девіз уроку «Основи здоров’я» :
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
-Намалюйте, будь ласка, свій настрій на карточці з дитячими обличчями. Покажіть.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ.
- На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про правила безпечної поведінки під час масових заходів, як слід діяти у надзвичайних ситуаціях, щоб попередити вчинки, що руйнують здоров’я.
(інтерактивний метод «Мозковий штурм»)
- Як ви розумієте слова «безпека», «небезпека»?
- Що може бути небезпечним для людини?
/Висновок: «небезпека» - це коли людині хтось або щось загрожує
«це коли життю і здоров’ю людини нічого не загрожує»/
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Проблемна ситуація
- Що таке натовп?
- Чи доводилося вам бути у натовпі?
- Як ви там почувалися?
- Чи може стати натовп загрозою для життя кожного з його учасників?
2. Робота з ілюстраціями
(на стадіоні, у кінотеатрі,на автобусній зупинці,відзначення Новорічного свята)
- Яка надзвичайна ситуація може виникнути в кожному із зображених випадків?
- чи знаєте ви, що треба робити у таких ситуаціях, щоб уникнути травмування чи інших загроз для життя і здоров’я?
3. Словникова робота
(Пояснення слів «паніка», «евакуація» дітьми, а потім за тлумачним словником)
- Якими стають люди під час паніки?
- Як діяти, щоб не постраждати під час небезпечних ситуацій?
- В нашій школі є добровільна дружина по надзвичайним ситуаціям. Голова дружини – Пономаренко Н. В., члени дружини – Штепенко В. П., Рогівська Н. В. Вони відповідають за організацію евакуації людей зі школи при надзвичайній ситуації.
4. Робота в групах
І група - готує захист малюнків про небезпечну поведінку;
ІІ група – готує правила безпечної поведінки в людних місцях;
ІІІ група – готує пояснення прислів’їв про безпеку руху і життя;
IV група – готує захист малюнків про безпечну поведінку.
- Перед тим, як приступити до роботи в групах, пригадаємо правила, які допоможуть якісно працювати:
1. Уважно прочитай завдання.
2. Працюй тихо, швидко, організовано.
3. Вислухай думку кожного учня.
4. Дотримуйся «Правила піднятої руки».
5. Робота в зошитах
- с. 19 – 20, а) прогнозування наслідків зображеної ситуації
Завдання 1 і 3 – колективно;
б) розв’язування проблемних ситуацій
1 ситуація – колективно;
2 ситуація – самостійно.
6. Фізкультхвилинка
Потягнулися, прогнулись,
Вправо – вліво повернулись.
Як годинник походили
І руками потрусили.
Раз присіли, два присіли
І за парти тихо сіли.
7. Робота в групах за картками
(«Картки», урок № 17, с. 27 - 29)
8. Розв’язування проблемної ситуації.
Випадок з життя.
- Як ти вчиниш?
Ваш клас зібрався в поїздку. Всі учні стоять в колоні, чекають на автобус. Твоє місце в автобусі – останнє. Коли підійде автобус, ти :
а) побіжиш наперед, щоб зайти першим;
б) чекатимеш своєї черги.
- Обґрунтуй свою відповідь.
ІV. Підсумок уроку. Бесіда.
- Що таке паніка?
- Як уникнути паніки?
- Як поводитись у натовпі?
- Намалюйте на обличчях свій теперішній настрій. Покажіть свої картки. Чи отримали ви задоволення від уроку?
- Дякую вам за активну роботу на уроці.