Урок - проект:Здоров’я – найцінніший скарб людини.Основи здоров’я 5 клас.
Мета:сприяти формуванню в учнів необхідності ведення здорового способу життя, допомогти визначити зміст людського життя та своє місце в ньому, уважного ставлення до свого здоров’я; розвивати здатність спостереження, вміння робити висновки, логічно мислити; виховувати вміння бережливо ставитися до власного здоров’я та дотримання гігієнічних вимог. Компетентності: інформаційна, здоров’язбережувальна, комунікативна, соціальна. Обладнання:фотографії, малюнки, схеми, кубик, гроно калини, долоньки. Тип уроку:урок – проект.
Хід уроку
І.Організаційний етап.
Ранкова зустріч: Здоров’я – це сила, Здоров’я - це клас
Хай буде здоров’я. У вас і у нас!
ІІ. Повідомлення теми і мети.
Сьогодні ми подорожуємо до країни Здоров’я. Ми будемо говорити про людське життя, з’ясуємо чому слід уважно ставитися до свого здоров’я, попрацюємо в парах та групах, застосуємо вже раніше отримані знання.
Інсценізація притчи ( повчального оповідання)
Одного чоловіка якось запитали:
Що тобі потрібно, щоб бути повністю щасливим? Може мішок золота? Ні, без цього я можу обійтись – відповів чоловік
Може просторий багатоповерховий палац?
І це мені не потрібно. Може дорогоцінне каміння та прикраси?
У мене ніколи їх не було і я чудово без цього обходився.
Може смачна їжа?
Після важкої праці і черствий шматок хліба здається смачним.
То що ж тобі потрібно для щастя?Те, що не зможуть замінити ні гроші, ні палаци, ні коштовності.
Що, ж це, як ви думаєте?
Що таке здоров’я? ( думки учнів)
Послухаємо вислови про здоров’я.
Здоров’я – це стан життєдіяльності, який відтворює необхідну повноту атрибутів життя людини, що розвиваються. ( В. Д. Жирнов)
Здоров’я – правильна, нормальна діяльність організму. ( С. І. Ожегов)
Здоров’я – це не все, але без здоров’я все – ніщо. ( Сократ)
Робота в парах. З розрізаних слів скласти прислів’я про здоров’я.
(Нема щастя (без здоров’я .) У здоровому тілі (здоровий дух) Здоров’я – маємо не дбаємо, а ( втративши плачемо))
Люди кажуть: « Головне здоров’я, а все інше буде.» І справді коли людина здорова вона і заробить гроші і побудує будинок. Щоб довше залишатися здоровими прислухайтесь до мудрої поради, розшифруйте деформований текст:
ДЗОРВОЯ РЕЖИБЕ ЛОЗМОДУ.
Як ви розумієте, цей вислів?
Наше здоров’я в наших руках. Адже кожна людина сама творець свого здоров’я.
Перевірка домашнього завдання. Скласти казку « Чарівний клубок» за зачином. « В одній країні жив Чарівник. Коли він зустрів дівчинку то подарував їй чарівний клубок і сказав: якщо ти буде розкручувати нитки клубка повільно твоє життя буде тривати довго, якщо швидко і життя пройде швидко. Дівчинка довго думала….»
Вчитель: Від чого залежить стан нашого здоров’я ? Відповіді учнів: Наше здоров’я залежить від таких основних чинників: спадковості, рівня медицини, способу життя, екології.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Поділ на 4 групи.
Виконання та перевірка отриманих завдань.
Група Спадковість.
Інформує про вплив спадковості на стан здоров’я людини.(попередній пошук інформації в Інтернеті)
Пам’ ятайте! У здорових батьків народжуються здорові діти.
Група Рівень медицини.
Повідомлення про систему охорони здоров’я людини. Сучасні хвороби, сенсації світової медицини, особливості роботи Житомирського обласного перинатального центру.
Фізкультхвилинка « Гімн здоров’я»
Група Спосіб життя.
Пояснити вислів: « Бережи одяг поки новий, а здоров’я – доки молодий»
Назвати правила здорового способу життя. Сон – один із елементів режиму дня – назвати його особливості. Назвати найпоширеніших ворогів людства.
Група Екологія.
Розповідають про вплив стану довкілля на здоров’я людини.Особливості сміттєзвалища нашого селища. Збір та переробка використаних батарейок магазином нашого селища « Електросвіт».
Планету живою лишити ти мусиш
Інакше сміттям її просто задушиш
У вік електроніки й вічних систем
Ми маєм позбутись сміттєвих проблем
І з гаслом коротким « Хай згине сміття!»
Щасливим зробити планету й життя!
Пам’ ятайте! Чисте майбутнє – це чисте тепер!
Вчитель:Що ж найдорожче у нашому житті? Здоров’я залежить від кожного з нас. І якщо здоров’я ти з дитинства збережеш то здоровими будуть і твої діти. Лише кожен з вас регулює своє здоров’я. У ваших родинах є довгожителі. Я хочу дати вам рекомендації, які допоможуть зміцнити ваше здоров’я:
ІV.Підсумок. Поділ на 3 групи. Перша група Скласти плакат написавши на долоньках правила здорового способу життя. Друга група . Із ягідок калини на які потрібно вписати прислів’я про здоров’я, скласти гроно калини. Третя група. Вправа кубування. Прочитати слово із букв на кубику і розшифрувати кожну букву використовуючи вже раніше вивчені терміни. З - зваженість
Д - доброта
О – обов’язок
Р - радість
О - обережність
В - відповідальність
Я - якість
Вчитель:
Здоров’я людини – це дар, який потрібно берегти ще змолоду.
Здоров’я - то найбільший в світі дар!
Його цінуємо, коли втрачаємо
Молитви шлемо вище хмар.
Бо повернути, як не знаємо.
Бережи здоров'я змалку
Бо хазяїн тіла - ти.
Щоб життя прожити довге,
Себе треба берегти.
То ж будьте всі здорові!