Урок - тренінг : " Емоції та здоров'я".

Про матеріал
Урок - тренінг : " Емоції та здоров'я" має на меті дати уявлення учням про вплив емоцій на життя, поведінку, вчинки людини; формувати знання, уміння та навички спрямовані на збереження емоційного здоров’я; навчити з розумінням ставитися до емоційного стану інших людей; спостерігати за щоденними виявами свого настрою; контролювати емоції; коригувати свою поведінку відповідно до життєвої ситуації; співвідносити свої бажання з бажаннями і можливостями інших людей; розвивати навички комунікації; доброзичливе ставлення до оточуючих; співчуття та повагу.
Перегляд файлу

                 Урок – тренінг « Емоції та здоров’я»                                                                                

 

Актуальність . «Тільки у сильному, здоровому тілі дух   зберігає рівновагу,  і    характер розвивається у всій своїй могутності» ,  - писав Герберт Спенсер.

      Дійсно, здоров’я – це найбільший скарб людини та суспільства, у якому вона живе.

 Здорова людина – щаслива людина, яка має багато шансів стати успішною, створити міцну сім’ю та виховати щасливих дітей.  

     Важливою  складовою здоров’я є ментальне здоров’я. Це  стан, у якому людина реалізує на повну силу свої творчі можливості, справляється зі складними життєвими ситуаціями, працездатна і робить вагомий внесок у життя суспільства. Ментальне здоров’я важливе ще й тому, що впливає на думки, дії та спілкування людей між собою.

      Підтримувати емоційне здоров’я необхідно ще з дитинства, тому що це має велике значення для стабільної поведінки , настрою та думок. Дає можливість покращити успішність та стосунки в дитячому колективі; підвищити рівень самооцінки здобувачів освіти.

                                                         Хід заходу

 

                                                                    Добути і зберегти здоров’я може тільки сама людина

                                                                                                                      М. Амосов

                                                                                  Усі здорові люди люблять життя

                                                                                                                            Г. Гейне

                                                                                                                                                                               Мета:  дати уявлення учням про вплив емоцій на життя, поведінку, вчинки людини; формувати знання, уміння та навички спрямовані на збереження емоційного здоров’я; навчити з розумінням ставитися до емоційного стану інших людей; спостерігати за щоденними виявами свого настрою; контролювати емоції; коригувати свою поведінку відповідно  до життєвої ситуації; співвідносити свої бажання з бажаннями і можливостями інших людей; розвивати навички комунікації; доброзичливе ставлення до оточуючих; співчуття та повагу.

Словничок уроку: емоції, настрій, позитивні та негативні емоції, комунікація, життєві ситуації, бажання та можливості.

Матеріали : картки – розмальовки з зображенням хмаринок; картки – пазли чоловічків; малюнки до життєвих ситуацій та станів людини; кубик Блума із завданнями; кольорові олівці.

Інтернет – ресурси: відео про емоції людини; відео - фізкультхвилинка для підняття настрою «"Corn Danсе».

                                               Хід уроку

I. Вступна частина : - Діти, я вас вітаю! Я дуже рада вас бачити! Сьогодні ми поговоримо про настрій! Та спочатку давайте станемо у коло  та налаштуємося на урок.

    1. Вправа « Настрій»: 

  •          Візьміться за руки і передайте частинку свого тепла товаришу зліва та товаришу справа.
  •          Скажіть комплімент один одному (діти по черзі говорять один одному приємні слова).

   2. Вправа « Розмалюй хмаринку» ( додаток 1)

- Уявіть себе чарівниками і розмалюйте хмарку таким кольором, який вам зараз найбільше до вподоби. Можна намалювати «личко».

Розмальовка хмаринка

 (Після того, як діти розмалюють, учитель для себе робить висновок  емоційно-психологічного вираження особистості:

Синій – сумлінний, спокійний.

Зелений – самостійний, наполегливий.

Червоний – доброзичливий, впевнений.

Жовтий – активний, веселий.

Фіолетовий – неспокійний, емоційно напружений.

Коричневий – чутливий, розслаблений.

Чорний – мовчазний, ворожий.

Сірий – пасивний, байдужий.

  •          Давайте почепимо ваші хмаринки  на дошку, і нехай наш клас стане різнокольоровим . А ці малюнки допоможуть зарядитися позитивом на цілий урок.

II. Мотиваційна  частина :

3.  Вправа « Продовж речення»

  •          Діти продовжте речення « Емоції – це…» ( учні у довільній формі продовжують речення).
  •          Діти, подивіться один на одного.
  •          Скільки вас у класі? Скільки хлопчиків? Скільки дівчаток? Що у вас спільне? ( в людей схожа будова тіла) Чим ви відрізняєтеся? (статтю, зовнішніми ознаками, настроєм).
  •          Чи впливає настрій на здоров’я людини? Чому? (у людей різний характер, тому вони ведуть себе по різному; мають різний настрій, тому це впливає на зовнішній вигляд людини , на спосіб життя).
  •          Ви хочете дізнатися   як впливає настрій  на здоров’я людини?
  •          Давайте шукати відповідь на це питання разом.

III. Основна частина :

 4. Перегляд відео для дітей про емоції  за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=xCE2AWnN6W0&ab_channel=%D0%92%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%9B%D0%B5%D1%83%D1%81

              Обговорення  за запитаннями:

               - Якими бувають емоції? ( приємні та неприємні).

- Коли ви відчували неприємні емоції? А приємні емоції? ( вправа « Відкритий мікрофон»).

 - Для чого людині емоції? ( так людина виражає своє ставлення  до тієї чи іншої події чи ситуації).

  5. Вправа « Добери емоцію» ( вчитель демонструє малюнки до життєвих ситуацій, а діти добирають емоції і пояснюють свій вибір) ( додаток 2 та додаток 3)

http://www.ircvoznesen.pp.ua/wp-content/uploads/2021/04/image-18.png              https://derevo-kazok.org/uploads/tale-img-2/rozdilena-radist-vasil-suhomlinskij.jpg       https://vsepic.ru/uploads/posts/2022-02/sumni-maljunki-dlja-zmaljuvannja-v-osobistij-schodennik-1.jpg

 

 

Що таке байдужість – у чому виявляється, як показати байдужість, причини та  небезпеки Що таке байдужість – порівняння з жорстокістю, чи можна  виправдати, як боротися, пережити і бути байдужим?      Мила сумна винна маленька дівчинка в блакитній сукні. Мультяшна ілюстраціяOtvetstvennost

 

http://teg.com.ua/wp-content/uploads/2020/02/01f94e2658796942fe06f19cfe65d316.png           Bonito pequeno menino cartoon chocado —  Vetores de Stock

 

6. Вправа  Невдоволення – Задоволення” ( робота в малих групах).

Суть її полягає в тому, що дітям треба продовжити  історію так, щоб Андрійко зрозумів свої помилки і став хорошим хлопчиком та викликав   лише приємні емоції. При цьому діти визначають  емоційні стани героїв ( образа, гнів, невдоволення на початку історії та емоції в кінці).

Жив собі хлопчик Андрійко. Він завжди думав тільки про себе і  робив усім  зло.

Однокласницю Дашу обзивав поганими словами, друга Сашка обманював, мамі та бабусі не допомагав вдома, брав у однокласників та вдома  речі без дозволу….

              Запитання :

  •          Які емоції викликав у вас Андрійко спочатку?
  •          Що змінило хлопчика?
  •          Які емоції викликає у вас Андрійко тепер? Чому?
  •          Поясніть прислів’я : « Гарні вчинки – добрі звички».

          7. Поєднай частини прислів’їв. Можлива робота в парі або групі.

-  Намалюйте малюнок « Добро» або « Зло» (схематично олівцями).

             Буде добро, як мине зло.

             Роблячи зло, на добро не сподівайся.

             Не плюй в криницю, бо  знадобиться води напитися.

           8. Дитяча руханка, фізкультхвилинка "Corn Dance" для підняття настрою дітей.

  Посилання : https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI&ab_channel=CreativeTeacher

9. Гра «Я радію, коли …» з кубиком Блума.

Діти по черзі беруть кубик Блума, читають початок речення, який їм випав і продовжують його.

Варіанти речень: « Я щасливий , коли…..»,   « Я засмучуюся , коли….», « Я злюся, коли…»,  « Я ніяковію, коли…..», « Мені соромно, коли….», « Мені страшно, коли…», « Я впевнений у собі, коли….», « Я байдужий, коли…».

10. Вправа « Хто я ?» ( для підняття настрою та представлення себе з кращого боку).

- Діти, всі ми маємо мрії та уподобання. Уявіть, що ви супер герої  (супер героїні) і запишіть відповіді на запитання та розкажіть про себе товаришам цікаві речі. Будьте самими собою!

Візьміть фігурки – пазли, «оживіть ляльку» : намалюйте личко , волосся та одяг, який  вам подобається  для хлопчиків та дівчаток ; розфарбуйте ляльок  кольоровими олівцями.

Запишіть відповіді на запитання:

а) на чолі -  своє ім’я , а під ним - лагідне слово,  яким вас називають батьки;

б) на правій руці - три гарні риси характеру, якими ви  пишаєтеся;

в) на лівій руці - рису  характеру, якої ви хочете позбутися (чому?);

г) на  футболці - ім’я супер героя або супер героїні, якими ви себе бачите;

д) на лівій нозі - свою мрію та що  треба зробити, щоб вона збулася;

е) на правій нозі -  свої уподобання.

- Придумайте дизайнерське взуття ( діти за бажанням представляють свої роботи та розміщують їх на стенді « Ми – супер герої!» ( можлива інша назва).

IV. Підсумок :

  • Вправа  «Способи підвищення настрою».

- Діти,  придумайте якомога більше  способів, які дадуть можливість підвищити самому собі настрій (посміхнутися собі в дзеркало, спробувати розсміятися, згадати про що-небудь хороше, зробити добру справу , намалювати собі жартівливу картинку, з’їсти щось солодке, включити веселу музику та потанцювати, виконати дихальні вправи, здійснити прогулянку на природі, здійснити шопінг тощо ).

  • Вправа « Намалюй емоцію»
  •          Діти, намалюйте емоцію, яку ви відчуваєте тепер ( предмет, явище, смайлики тощо).
  • Рефлексія:
  •          Як впливають емоції на здоров’я людини? А на життя?
  •          Доведіть, що « позитивні» люди живуть довше.
  •          Як можна підняти собі настрій?

Висновок: Життя людини без емоцій неможливе. І позитивні і негативні емоції дуже важливі. Але треба вчитися керувати власними емоціями, тоді позитивних буде більше,  завжди буде гарний настрій та міцне здоров’я.

Використані джерела:

  1. Вислови відомих людей про здоров’я та здоровий спосіб життя [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://hptu14.com.ua/news/315-vyslovy-vydatnykh-liudei-pro-zdorov-ia-ta-zdorovyi-sposib-zhyttia.html
  2. 10 вправ для розвитку дитячої психіки [Електронний ресурс]: Розвиток дитини # Навчання . – Режим доступу: https://childdevelop.com.ua/articles/develop/8249/
  3. 9 вправ для навчання дітей для розвитку ментальної арифметики[Електронний ресурс]: Розвиток дитини # Навчання . – Режим доступу: https://childdevelop.com.ua/articles/edu/9840/
  4. А. Луньова. Розвивальне заняття «Емоції» для дітей [Електронний ресурс]: Практичний психолог. – Режим доступу: https://dytpsyholog.com/2015/03/17/%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D1%8F%D1%82%D1%82%D1%8F-%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D1%86%D1%96%D1%97-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%B9/
  5. Дітям про емоції та почуття просто і доступно [Електронний ресурс]. –

Режим доступу: https://mini-rivne.com/pro-emocii/

  1. Малюнки до життєвих ситуацій та станів людини [Електронний ресурс]. –

Режим доступу: https://www.google.com/search?q=%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B8+%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0+%D0%B7%D0%BB%D0%B0&oq=%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D0%BD%D0%BA%D0%B8+&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCAgAEEUYJxg7MggIABBFGCcYOzIICAEQRRgnGDsyBggCEEUYOTIGCAMQRRg7

Режим доступу: https://depositphotos.com/br/vector/cute-little-boy-cartoon-shocked-136441054.html

Режим доступу: https://kartynky.com.ua/sumni-malyunky-dlya-srysovky/

Режим доступу: http://www.etica.in.ua/sorom-yak-istotnij-chinnik-stanovlennya-lyuds-koyi-moral-nosti/

  1.  В. Леус. Про емоції, настрій, терапевтична казка "Чарівна усмішка", гра "Повтори емоції"[Електронний ресурс]: відео. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=xCE2AWnN6W0&ab_channel=%D0%92%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%9B%D0%B5%D1%83%D1%81
  2. Розмальовка « Хмаринка» Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://rozmalovkin.com.ua/rozmalovka-hmarynka/
  3. Смайлики настрою Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.google.com/search?sca_esv=571720465&sxsrf=AM9HkKnMV0WsAfTdbef68nBgKphwblPNdw:1696773708301&q=%D1%81%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%B8%D0%BA+%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B0&tbm=isch&source=univ&fir=5Kjzci0AOLUDbM%252CyS_bOoJRJRO0VM%252C_

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3C:\Users\WinUse\Downloads\IMG_20231008_190216_545.jpg
 

 

 

 

Додаток 4

     

 

 

 

 

docx
Додано
23 вересня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку