Урок – тренінг « Емоції та здоров’я»
Актуальність . «Тільки у сильному, здоровому тілі дух зберігає рівновагу, і характер розвивається у всій своїй могутності» , - писав Герберт Спенсер.
Дійсно, здоров’я – це найбільший скарб людини та суспільства, у якому вона живе.
Здорова людина – щаслива людина, яка має багато шансів стати успішною, створити міцну сім’ю та виховати щасливих дітей.
Важливою складовою здоров’я є ментальне здоров’я. Це стан, у якому людина реалізує на повну силу свої творчі можливості, справляється зі складними життєвими ситуаціями, працездатна і робить вагомий внесок у життя суспільства. Ментальне здоров’я важливе ще й тому, що впливає на думки, дії та спілкування людей між собою.
Підтримувати емоційне здоров’я необхідно ще з дитинства, тому що це має велике значення для стабільної поведінки , настрою та думок. Дає можливість покращити успішність та стосунки в дитячому колективі; підвищити рівень самооцінки здобувачів освіти.
Хід заходу
Добути і зберегти здоров’я може тільки сама людина
М. Амосов
Усі здорові люди люблять життя
Г. Гейне
Мета: дати уявлення учням про вплив емоцій на життя, поведінку, вчинки людини; формувати знання, уміння та навички спрямовані на збереження емоційного здоров’я; навчити з розумінням ставитися до емоційного стану інших людей; спостерігати за щоденними виявами свого настрою; контролювати емоції; коригувати свою поведінку відповідно до життєвої ситуації; співвідносити свої бажання з бажаннями і можливостями інших людей; розвивати навички комунікації; доброзичливе ставлення до оточуючих; співчуття та повагу.
Словничок уроку: емоції, настрій, позитивні та негативні емоції, комунікація, життєві ситуації, бажання та можливості.
Матеріали : картки – розмальовки з зображенням хмаринок; картки – пазли чоловічків; малюнки до життєвих ситуацій та станів людини; кубик Блума із завданнями; кольорові олівці.
Інтернет – ресурси: відео про емоції людини; відео - фізкультхвилинка для підняття настрою «"Corn Danсе».
Хід уроку
I. Вступна частина : - Діти, я вас вітаю! Я дуже рада вас бачити! Сьогодні ми поговоримо про настрій! Та спочатку давайте станемо у коло та налаштуємося на урок.
1. Вправа « Настрій»:
2. Вправа « Розмалюй хмаринку» ( додаток 1)
- Уявіть себе чарівниками і розмалюйте хмарку таким кольором, який вам зараз найбільше до вподоби. Можна намалювати «личко».
(Після того, як діти розмалюють, учитель для себе робить висновок емоційно-психологічного вираження особистості:
Синій – сумлінний, спокійний.
Зелений – самостійний, наполегливий.
Червоний – доброзичливий, впевнений.
Жовтий – активний, веселий.
Фіолетовий – неспокійний, емоційно напружений.
Коричневий – чутливий, розслаблений.
Чорний – мовчазний, ворожий.
Сірий – пасивний, байдужий.
II. Мотиваційна частина :
3. Вправа « Продовж речення»
III. Основна частина :
4. Перегляд відео для дітей про емоції за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=xCE2AWnN6W0&ab_channel=%D0%92%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%9B%D0%B5%D1%83%D1%81
Обговорення за запитаннями:
- Якими бувають емоції? ( приємні та неприємні).
- Коли ви відчували неприємні емоції? А приємні емоції? ( вправа « Відкритий мікрофон»).
- Для чого людині емоції? ( так людина виражає своє ставлення до тієї чи іншої події чи ситуації).
5. Вправа « Добери емоцію» ( вчитель демонструє малюнки до життєвих ситуацій, а діти добирають емоції і пояснюють свій вибір) ( додаток 2 та додаток 3)
6. Вправа “Невдоволення – Задоволення” ( робота в малих групах).
Суть її полягає в тому, що дітям треба продовжити історію так, щоб Андрійко зрозумів свої помилки і став хорошим хлопчиком та викликав лише приємні емоції. При цьому діти визначають емоційні стани героїв ( образа, гнів, невдоволення на початку історії та емоції в кінці).
Жив собі хлопчик Андрійко. Він завжди думав тільки про себе і робив усім зло.
Однокласницю Дашу обзивав поганими словами, друга Сашка обманював, мамі та бабусі не допомагав вдома, брав у однокласників та вдома речі без дозволу….
Запитання :
7. Поєднай частини прислів’їв. Можлива робота в парі або групі.
- Намалюйте малюнок « Добро» або « Зло» (схематично олівцями).
Буде добро, як мине зло.
Роблячи зло, на добро не сподівайся.
Не плюй в криницю, бо знадобиться води напитися.
8. Дитяча руханка, фізкультхвилинка "Corn Dance" для підняття настрою дітей.
Посилання : https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI&ab_channel=CreativeTeacher
9. Гра «Я радію, коли …» з кубиком Блума.
Діти по черзі беруть кубик Блума, читають початок речення, який їм випав і продовжують його.
Варіанти речень: « Я щасливий , коли…..», « Я засмучуюся , коли….», « Я злюся, коли…», « Я ніяковію, коли…..», « Мені соромно, коли….», « Мені страшно, коли…», « Я впевнений у собі, коли….», « Я байдужий, коли…».
10. Вправа « Хто я ?» ( для підняття настрою та представлення себе з кращого боку).
- Діти, всі ми маємо мрії та уподобання. Уявіть, що ви супер герої (супер героїні) і запишіть відповіді на запитання та розкажіть про себе товаришам цікаві речі. Будьте самими собою!
Візьміть фігурки – пазли, «оживіть ляльку» : намалюйте личко , волосся та одяг, який вам подобається для хлопчиків та дівчаток ; розфарбуйте ляльок кольоровими олівцями.
Запишіть відповіді на запитання:
а) на чолі - своє ім’я , а під ним - лагідне слово, яким вас називають батьки;
б) на правій руці - три гарні риси характеру, якими ви пишаєтеся;
в) на лівій руці - рису характеру, якої ви хочете позбутися (чому?);
г) на футболці - ім’я супер героя або супер героїні, якими ви себе бачите;
д) на лівій нозі - свою мрію та що треба зробити, щоб вона збулася;
е) на правій нозі - свої уподобання.
- Придумайте дизайнерське взуття ( діти за бажанням представляють свої роботи та розміщують їх на стенді « Ми – супер герої!» ( можлива інша назва).
IV. Підсумок :
- Діти, придумайте якомога більше способів, які дадуть можливість підвищити самому собі настрій (посміхнутися собі в дзеркало, спробувати розсміятися, згадати про що-небудь хороше, зробити добру справу , намалювати собі жартівливу картинку, з’їсти щось солодке, включити веселу музику та потанцювати, виконати дихальні вправи, здійснити прогулянку на природі, здійснити шопінг тощо ).
Висновок: Життя людини без емоцій неможливе. І позитивні і негативні емоції дуже важливі. Але треба вчитися керувати власними емоціями, тоді позитивних буде більше, завжди буде гарний настрій та міцне здоров’я.
Використані джерела:
Режим доступу: https://mini-rivne.com/pro-emocii/
Режим доступу: https://depositphotos.com/br/vector/cute-little-boy-cartoon-shocked-136441054.html
Режим доступу: https://kartynky.com.ua/sumni-malyunky-dlya-srysovky/
Режим доступу: http://www.etica.in.ua/sorom-yak-istotnij-chinnik-stanovlennya-lyuds-koyi-moral-nosti/
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4