Урок - тренінг "Розмноження і розвиток земноводних

Про матеріал
Містить матеріали, які дають змогу повторити будову земноводних та риб, а також вивчити як відбувається розмноження та розвиток земноводних. Може бути використана для проведення уроку з даної теми.
Перегляд файлу

Біологія 8 клас

Урок - тренінг

Тема: Розмноження і розвиток земноводних

Мета: вивчити, як відбувається розмноження та розвиток земноводних,  з’ясувати як здійснюється турбота про потомство в земноводних. Формувати у школярів відповідальне ставлення до тварин; до навчального обладнання,  виховувати любов до живої природи, формувати екологічну  культуру.   Розвивати увагу, мислення, пам’ять, логічне мислення, вміння працювати з підручником та вологими препаратами.

Метод проведення уроку: тренінг.

Хід уроку:

  1. Завдання тренінгу.

Чому на весні жаби «співають»?

Сьогодні ми з вами вивчимо особливості будови статевої системи, розмноження і розвитку земноводних, з’ясуємо будову пуголовка, вияснимо як відбувається процес розвитку, розглянемо вологі препарати, переконаємось в подібності між рибами та личинками земноводних.

  1. Домовленість про правила тренінгу.

•  Не перебивати — уважно слухати одне одного і поважати різні думки.

•  Поважати особисте життя — кожен має право не відповідати на запитан­ня, яке стосується його особистого життя.

•  Бути доброзичливими — ставити­ся одне до одного доброзичливо і поважати почуття інших.

•  Зберігати конфіденційність — не обговорювати поза межами групи ті момен­ти особистого життя, які стали відомими на тренінгу.

•  Бути толерантними — не можна змушувати людину замовкнути лише тому, що її погляди не збігаються з поглядами інших.

•  Право на анонімність — кожен має право ставити запитання анонімно.

3. Очікування учасників

Після оголошення мети тренінгу зверніться до учасників з проханням письмово висловити свої очікування. Це можуть бути різні побажання, наприклад, добре провес­ти час, щось дізнатися, чогось навчитись, знайти нових друзів, отримати позитивні емоції тощо.

  1. Знайомство.

Називаємо тварину класу Земноводні і за першою буквою назви робимо собі комплімент.

Наприклад: Жаба – жвава, життєрадісна, жива.

     5.  Гра. «Допоможіть Незнайку». (вставте про­пущені слова):

Дайте загальну характеристику класу Земноводні

Холоднокровні, теплокровні (напишіть потрібне). Середовище життя_1________. Шкіра _2________, залози виді­ляють _3________. Мають_4________пари кінцівок,які закінчуються 5________. Скелет внутрішній, побудований з __6_______ речовини.

До складу скелета входять відділи _7________. Травна система на­скрізна, починається __8_______, закінчується__9_______. Кровоносна система    _10_______, складається з_11________кіл кровообігу,_12_____камери серця. . Органами  дихання земноводним слугують парні комірчасті мішечки_13__________, а також ___14_____. Видільна система представлена парними стьожкоподібними ___15____  та ___16_____ , що відкриваються в  __17__. Головний мозок складається з  відділів___18____. Роздільностатеві тварини. Для більшості характернее __19________запліднення, розвиток___19________.

Вивчення нового матеріалу

  1. Робота в парах. «Зоологічний крос»

Учні працюють з підручником. Опрацьовуючи статтю підручника «Розмноження і розвиток земноводних. Пункт «Розмноження»

Завдання: кожна пара, читаючи текст, повинна старатися першою заповнити пропущені слова в тексті.

Розмноження земноводних відбувається у ­­­__1_ середовищі. Здебільшого амфібіям притаманне __2__ запліднення — злиття _3__ клітин у воді.

Розглянемо процес розмноження земноводних на прикладі жаби озерної.

Майже відразу після зимового заціпеніння жаби збираються на берегах водойм і починають гучні «концерти». Цілий день самці голосно квакають, аби __4__ самок свого виду.

У період розмноження __5_ окремих видів земноводних змінюють своє забарвлення.

Жаби поділяються на ­­__6__. Самки відкладають у воду ­­_7__, яку самці відразу зрошують __8__ рідиною. Відбувається ­­­__9__.

Спочатку ікра жаби нагадує ікру риби, у якій ікринки ізольовані одна від одної. Через певний час оболонка кожної ікринки _10__, стає драглистою. Зрештою драглиста речовина оповиває всю __11_. Ікра жаб утримується в найтеплішому верхньому шарі води і зігрівається __12_промінням.

Майже всі жаби, поширені на території нашої країни, полишають _13__    _14__ і не дбають про потомство.

Пропущені слова для перевірки

1. водному, 2.зовнішнє,  3.статевих, 4.привернути увагу, 5. самці, 6.пари, 7.ікру, 8.сім'яною,  9.запліднення, 10.набрякає 11. ікру, 12. сонячним 13. ікру, 14. напризволяще

7.«Мандрівка в світ природи».

Перегляд презентації «Шлюбна поведінка земноводних»

8.Руханка.

Встаньте з місця, потягніться,

Раз нагніться, два нагніться,

В різні боки поверніться,

Зігніть ноги та присядьте і

На місце тихо сядьте.

9.Робота в групах «Відстрочена відповідь»

Учні працюють з малюнками, де зображено розвиток жаби та текстом підручника і дають відповіді на запитання.

І група.

Як відбувається розвиток ікринки?

 ІІ група.

Як відбувається розвиток пуголовка?

ІІІ група.

Як здійснюється метаморфоз жаби?

 

10. Робота з вологими препаратами.

Завдання: Знайдіть три етапи розвитку земноводних.

   

11. Прийом «Віддай власнику» 

Завдання: запишіть в два ряди ознаки притаманні Рибам(Р) та ознаки притаманні Пуголовкам (П).  

1.Живиться водоростями і найпростішими; 2. Зябра, 3. Бічна лінія, 4. Зачатки легенів,  5.  Одне коло кровообігу, 6. Двокамерне серце, 7. Скелет складається з хорди. 8. Анальний отвір.    

Про що це свідчить?

 Р: 1,2,3,5,6,8

П. 1,2,3,4,5,6,7,8                               

12.Завершення тренінгу.

Що ви нового дізналися? Що вам дало це заняття?

 

10. Вправа «Подаруй посмішку»   Учасники стають в коло, по черзі посміхаються і свою посмішку долоньками передають сусідові.

 

11. Додому:  опрацювати відповідний параграф  підручника, приготувати повідомлення про життя земноводних

 

docx
Додано
20 січня 2023
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку