Тренінг взаємодія людей і тварин
Мета показати значимість і необхідність розвитку у школярів гуманного ставлення до тварин довести, що систематична взаємодія з тваринами у повсякденному житті сприяє вихованню гуманності.
Обладнання : аркуші А4, фломастери або маркери.
ХІД УРОКУ
1.Привітання.
2.Вправа знайомство знайомих (роздати дітям фото тварин переважно, щоб це були коти і собаки)
Запропонувати дітям ототожнити себе з твариною. Яку саме тварину вони обрали і чому?
3. Встановити правила роботи в групі. Тренер пропонує учасникам скласти правила, які будуть дотримуватись під час тренінгу.
Час виконання: 5 хв.
Список правил:
1. Уважно слухати один одного.
2. Правило «Піднятої руки».
3. Поважати думку один одного.
4. Я – висловлювання.
5. Безоціночність суджень.
6. Активність.
7. Правило «стоп».
8. Конфіденційність.
9. Правило єдності (з першої по останню годину тренінгу повинна залишатись та сама кількість учасників)
10. Принцип «Тут і тепер»
11. Вимкнуті телефони.
3.Мозковий штурм «Яке значення відіграють коти і собаки в житті людини?»
Об'єднати в групи « Зима весна літо осінь» на аркушах паперу записати варіанти відповідей учнів.
4. Активізуюча руханка
-Підніміть руки ті ,хто мають вдома кота або собаку.
Підніміть дві руки ті ,хто хотіли б мати вдома кота або собаку.
Поплескайте в долоні ті у кого піднімається настрій від спілкування з домашнім улюбленцем.
Потупотіть ногами , хто віддасть свого кота чи собаку комусь.
Підніміться ті хто хотіли б помінятися життям з вашим котом
Похитайте над головою руками ті, хто пишаються своєю тваринкою і готові показати його однокласникам
5. Банк ідей. Запишіть у робочому зошиті ідеї чому люди заводять домашніх улюбленців.
Прочитайте ваші ідеї.
Порівняйте з загально відомим
Що приносять тварини в життя людини?
Радість в буденне життя
Дають діяльність людині вимагаючи турботи і підходу
Дозволяють думати про когось іншого крім себе
Поліпшують родинні зв’язки
Стимулюють рух і активність
Підвищують упевненість в собі
6. Перегін літературний
З розрізаних прислів’їв і приказок скласти правильні пари
Кіт мурличе - ………………..гостей кличе
Бачить кіт сало ………………….та сили мало
Він що кішка як ти його не кинь ……………….а він все на ноги стає
Знає кіт………………. чиє сало з'їв
Кіт з хати –…………миші на стіл
Любить кіт рибку та …………… у воду лізти не хоче
Кішці смішки, а……………….. мишці слізки
І собака чує ,…………………… хто його годує
Він як собака на сіні ……… і сам не гам, і другому не дам
Бійся пса не того , що гавкає ,…………. а того ,що лащиться
7. Активізуюча - руханка «Дім, господар, землетрус»
Об'єднатися в трійки. Двоє беруться за руки. Вони — будинок. Один заходить усередину. Він — господар. За командою «Будинок» будинки міняються
місцями. За командою «Господар», господарі міняються місцями. За командою «Землетрус» усі міняються місцями.
8. Аналіз ситуації . Об'єднати учнів у групи. Роздати картки з описом ситуацій. Ситуацію оцінити , запропонувати шлях розв'язання.
Ситуація №1 Ви зайшли в гості до свого друга в нього є собака, який гавкає на гостей. Які мають бути дії господаря?
Ситуація №2 У багатоповерховому будинку , завдяки йому всі знають ,що повернулися сусіди з роботи собака – припиняє вити і скиглити. Які мають бути дії господаря?
Ситуація №3. Дві дівчинки гуляють з мопсами в парку, тваринки не встигають за дівчатками і одна дівчинка взяла тваринку на руки і несе її, а друга веде собачку на натягнутому повідку. Прокоментуйте дії обох дівчаток.
9. Активізуюча руханка. Передають м’ячик по колу називаючи імена( клички) тварин. Залишається той , хто сказав найбільше імен.
10. Оцінювання своїх дій і дій всіх членів сім´ї в ситуації купили собаку ,скільки балів ставимо мамі за те, що годує? Скільки балів ставимо тату ,що нічого не робить з собакою, але дав гроші на її утримання?Скільки ставимо балів бабусі за те,що привела ветеринара ,коли собака захворів? Скільки поставимо балів дідусю за те ,що гуляє кожен день з собакою?І скільки балів поставимо кожен собі? Аргументи.
11. Ситуація де і як використовують зараз свійських тварин. Записати всі варіанти презентувати відповіді.
12. Вправа «Пов'язані руки» Учасники діляться на пари. Кожній парі стрічкою пов'язують праві руки. Завдання учасників-мовчки намалювати спільний малюнок домашнього улюбленця
13. Рухавка «Тостери-грінки».
Учасники об’єднуються в трійки. Двоє беруться за руки і стають тостером. Один заходить всередину. Він – грінка. За командою «тостер» тостери міняються місцями. За командою: «грінка» грінки міняються місцями. За командою «грінка готова» грінки підстрибують на місці.
14. Завершальна вправа «Спасибі!» сильно поплескати у долоні і сказати – СПАСИБІ!