Урок - тренінг "Як залагодити конфлікт"

Про матеріал

Урок-тренінг було створено для впровадження в 3 класі під час медіації.

Мета уроку-тренінгу: вчити дітей запобігати конфліктам,уникати образ, мирно розв'язувати конфлікти, тактовно відстоювати свою думку, дискутувати за допомогою аргументів, розвивати мовлення, мислення, увагу, виховувати почуття дружби та толерантного відношення до оточуючих.

Перегляд файлу

Тема уроку-тренінгу: Як залагодити конфлікт?

Мета уроку-тренінгу: вчити дітей запобігати конфліктам,  уникати образ, мирно розв'язувати конфлікти, тактовно відстоювати свою думку, дискутувати за допомогою аргументів, розвивати мовлення, мислення, увагу, виховувати почуття дружби та толерантного відношення до оточуючих.

Обладнання: ватман, маркери, стікери, скотч, роздавальний матеріал для роботи в групах, презентація, повітряні кульки.

Хід уроку:

І. Організаційний етап
 1. Коло.
а) Привітання, перевірка підготовки до уроку, психологічне налаштування: «Усміхніться собі, усміхніться мені, усміхніться одне одному».

б) Вправа-знайомство «Це здорово!» (Мяч)

Мета: підвищити самооцінку, отримати підтримку групи.
Учні по черзі називають своє ім’я і розповідають про особливості свого характеру (наприклад: «Я гарно малюю» тощо). У відповідь усі хором говорять: «Це здорово!» й одночасно піднімають угору великий палець.
ІІ. Емоційне налаштування на урок.

Привітання
Станем разом ми у коло,
Скільки друзів — глянь навколо.
Руку другу простягну,
З другом сварку не почну.
Будемо ми впевнені.
А для друзів і присутніх —
Щирими й відвертими.

ІІІ. Введення до тренінгу

Сьогодні ми присвячуємо наш урок – тренінг вирішенню конфліктів (як залагодити конфлікт?).

- Щоб наша робота була плідною, давайте згадаємо правила під час роботи тренінгу.

1.Говорити по черзі.

2. Говорити коротко.

3. Не перебивати товариша.

4. Не боятися висловлювати свої думки.

5. Брати активну участь у розмові.

6. Поважати думку товариша.

7. Бути доброзичливим.

Вправа «Очікування»
- Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(На стікерах діти пишуть свої очікування від тренінгу і прикріплюють стікери у верхній частині малюнку пісочного годинника)

Похожее изображение

ІV. Основна частина
1. Вправа «Асоціативний кущ».

- Промовте слово «конфлікт», уявіть його. Яким ви його уявили? Злим, колючим, неприємним. ( На дошку вивішую малюнок).

Картинки по запросу смайл

Назвіть, які у вас виникають асоціації, повязані з цим словом. (Учням роздають різноманітні слова. Якщо якесь із них має відношення до слова «конфлікт», учень прикріплює його поруч із словом на дошці.
 Сварка, бійка, щкола, впертість, слабкість, любов, повага, роздратованість, зневага, примирення
Мозковий штурм
- Які дії можуть спричинити суперечку?
- Які почуття можуть виникати в учасників конфлікту?

 Якщо чесно, то з усіх цих слів мені найбільше сподобалося слово «примирення». Тому я пропоную вам сьогодні разом зі мною створити зірку дружби. А для цього нам треба поєднати її Чарівні-частинки. А в чому  чарівна сила  Зірки ви дізнаєтеся наприкінці уроку.

2. Гра  «Вузький місток»

- Прошу першу групу (один учень) знайти першу частинку. Читай завдання.

Гра  «Вузький місток»

 А зараз ми пограємо.  Вправа називається Вузький місток. Поділимося на пари.
На підлозі вкладається з мотузок вузький місток, по ширені 30см. Двоє учасників встають по різні сторони « містка» і починають йти на зустріч один одному. Один з вас отримує завдання досягти мети дотримуючись певного стилю поведінки в конфлікті. Інший не знає, як вчинить його суперник. Всі присутні повинні здогадатися – який стиль поведінки вибрав учасник.

  • Стиль    Суперництво – людина прагне домогтися свого, нехай навіть на шкоду людям, які її оточують. «Щоб я переміг, ти повинен програти»
  • Стиль Співробітництво - пошук такого варіанта поведінки, при якому враховуються інтереси обох сторін «Щоб я виграв, ти теж повинен виграти».

 

Проводиться обговорення:

- Як ви переходили місток?

- Як ви домовлялися зі своїм напарником?

- Чи можна порівняти ситуацію на містку з конфліктною ситуацією?

Перегляд мультфільму «Місток»

Висновок: Доцільно підвести учасників до розуміння того, що у виграші виявлялися не ті, хто прагнув пройти сам, а ті, хто, перш за все, прагнув допомогти партнеру.

3. Рольова гра (друга частина зірки).

- Зараз ми з Вами спробуємо себе в ролі артистів.

Кожна група повинна про інсценізувати  ситуацію. Але ситуація незвичайна, бо це конфлікт. Завдання для спостерігаючих:  як правильно вирішити   цей конфлікт.

  • Додаток 6.2.
  • Що ви відчували, коли були в ролі артистів?
  •  

Висновок: існують різні стилі поведінки в конфліктних ситуаціях. Треба вміти попереджати конфліктні ситуації.

 

4. Дихальна гімнастика.

- Встаньте. Візьміть в руки повітряні кульки. На рахунок один ви глибоко вдихаєте, на рахунок два видихаєте повітря в повітряну кульку. Зрозуміли?

Приготувалися! Почали!

Молодці! Покажіть всім результат нашого тренінгу.   Спустіть кульки, покладіть їх на стіл, сідайте, але не за свій стіл, а за сусідній.

                         ( учні переходять по колу і сідають за столи)

- Отже, щоб уникнути конфлікту по-перше, треба заспокоїтися. Що ще можна зробити?

5. Гра «Аркуш паперу»

Записати ім’я людини, яка найбільше тебе образила. Потім звертаємо … разів. Розгортаємо і кажемо: «Я прощаю».

- Що ви, відчували, коли написали ім’я?

-А тепер, що відчуваєте?

Висновок: треба вміти пробачати.

 

6.Вправа –руханка. «Австралійський олень»

7. Третя частина зірки «Правила кота Леопольда»

Переляд фрагменту мультфільму «Скарб кота Леопольда».

Запитання для обговорення (с. 189)

8. Четверта частина зірки. Створення колажу «Правила мирного розвязання конфлікту»

- див. с. 189

V.  Заключна частина
 
Завершення тренінгу

Вправа «Очікування»

Якщо очікування здійснилися, то вішають на нижню частину годинника.
 Вправа «Чарівна зірка»
Учитель розповідає дітям історію:
«Колись, дуже давно жила на світі Зірка. Їй було прикро, що на неї ніхто не звертає уваги, і вона вирішила піти до мудреця. Прийшовши, вона запитала: «Чому мене не помічають?». Мудрець відповів, що світло зірок гасне, коли поряд є сонце, і запропонував їй жити на небі, з’являючись лише вночі. Він також попередив, що там холодно і страшно. Але Зірка нічого не злякалась, а мудрець за її хоробрість, бажання дарувати людям світло зробив подарунок: не одна Зірка стала жити на небі, а багато-багато нових зірок, для того щоб їй не було самотньо. Та щоб навіки зберегти пам’ять про Зірку, мудрець подарував кожній людині її дочку — маленьку зірочку».
 
Відгадайте, хто ж ці зірочки? (Відповідь: МИ)
 
Учитель. Станьте в коло. Зробіть його таким тісним, щоб коли кожен із вас протягне руку до середини, утворилася зірка. Вона дуже тепла, тому що готова дарувати своє світло, зігрівати сяйвом доброти всіх навкруги. Кожен із вас має своє особливе світло, але також приймає світло інших. Усі разом ви склали одну велику зірку, світло якої набагато яскравіше, ніж кожного окремо. 
Скажемо всі разом : « Ми будемо жити без конфліктів!»

А  нашим гостям ми бажаємо : ( діти говорять всі разом).

Будьте здоровими,

  Будьте щасливими,

  Будьте розумними,

    Будьте красивими! 

Здоров’я - це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров’я

У вас і у нас!

Всім дякую за співпрацю!

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 червня 2018
Переглядів
1682
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку