Урок - тренінг "За життя - без сміття"

Про матеріал
Мета: освітня - привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності засміченості; знайти шляхи подолання проблеми;як впливає погана екологія на здорв’я людини; виховна: виховувати у дітей дбайливе ставлення до навколишнього середовища; вчити залишати після себе чисте довкілля; спонукати брати участь у заходах щодо охорони природи
Перегляд файлу

 

                                                    Володимирівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 Казанківської районної ради

 

     Миколаївської області

 

 

 

 

                                  Урок –тренінг

«За   життя   - без  сміття»

      (3 КЛАС)

 

    C:\Users\FUJITSU\Downloads\Картинки Мусор\img2.jpg

 

                                                                                    Вчителя початкових класів  

                                                                                     Володимирівської ЗОШ І-ІІІ ст.

                                                                                    Влощинської Людмили Олександрівни

 2015 н.р.

 

 

 

 

Мета: освітня - привернути увагу до актуальної екологічної  проблеми   сучасності засміченості; знайти шляхи подолання проблеми;як впливає погана екологія на здорв’я людини;

 виховна: виховувати у дітей дбайливе ставлення до навколишнього середовища; вчити залишати після себе чисте довкілля;              спонукати брати участь у заходах щодо  охорони природи.

 

Обладнання: презентація, плакат з правилами роботи,баки для           сортування сміття, кошик із непотрібними речами, малюнки  рідного краю, Батьківщини, планети,  підручник, картки.

 

 

                                                                Хід уроку

 

І. Організаційна частина.

       Швидше всі сідайте, діти,

       Домовляймось не шуміти,

       На уроці не дрімати,

       Руки вчасно підіймати.

       І щоб не було мороки

       Ви готові до уроку? (Так.)

      Тож гаразд, часу не гаєм

       І урок розпочинаєм.   

 

Вчитель: Розпочинаємо наш урок, як завжди із знайомства.

1. Вправа «Герб моєї душі» - якби моя душа мала герб, то що б на ній було зображено. (Діти називають свої образи.) Наприклад: калина, сонечко,веселка, і т.д. А чому саме з цим предметом, словом ви себе порівнюєте?

  • Чи важко вам далось це завдання? (Ні)

2. Вправа «Створення сприятливої атмосфери»

Вчитель: А зараз діти, підніміть долоньки рук догори, заплющте оченята і думайте про щось хороше. Ви віддаєте тепло своїх долонь і  вбираєте тепло всіх присутніх.

 

 У вас на партах лежать квіточки різного кольору підніміть одну із них, яка вам найбільше подобається. (Опустіть)

3.Емоційний стан(Визначення настрою дітей). 

Вчитель: Я сподіваюсь, що на уроці ми зуміємо створити ситуацію успіху.

Щоб наша праця була успішною, слід дотримуватись певних правил. Пригадаємо їх.

   1

4.Правила «Сонечко – промінчики».

(діти називають правила, а вчитель прикріплює на дошку промінчики)

                  а) право піднятої руки; 

                  б) дружня співпраця;

         В) говорити по одному;

         г) уважно слухати вчителя;

         д) право власної думки;

        ж) бути позитивним;

                  з) активно і творчо працювати;

                  і) говорити коротко за темою;

5. Вправа «Очікування»

- А зараз ви мені скажете, що ви очікуєте від уроку.  «Я очікую від уроку…

(Нової інформації, дружньої співпраці, різних вправ, чогось цікавого, успіху у роботі на уроці)

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку- тренінгу

На дошці ваші малюнки про щасливу планету,рідний край, щасливе майбутнє.

  1. Перегляд відео про красу рідного краю.

(малюнки)

 

Вчитель: Та дивлячись на красу нашого рідного краю, ми повинні  розглянути проблему всього людства.І це екологічна проблема -?  («Сміття».)

(Навести приклад у класі)

  1.          Мозковий штурм.

_ Що таке сміття? (прикріпити на дошку) Чим воно загрожує здоров’ю людей?

 

Поліетілен, пласмаса, папір, скло, залишки їжі, харчові відходи, дрібне побутове сміття, непотрібні речі.

У кожному людському помешканні утворюється величезна кількість

  непотрібних речей та виробів, починаючи від старих газет та     журналів,порожніх концервних банок, пляшок, харчових відходів,   обгорток та упаковок.

Кожного дня ми стикаємося з відходами: вдома, на вулиці, біля торгових точок, ідучи один чи з друзями викинув обгортку від морозива чи цукерки, від чипсів чи сухариків, пляшку від напоїв ми не замислюємось ,а що буде далі і до чого це призведе.

2.Проблемне питання.

-  Яка загроза нас чекає?

  (прикріпити на дошці)

Загроза: сморід, хвороби дихальних шляхів, отруєння, алергії, забруднення водойм, хвороби шкіри, мор риби.

    3.Дискусія

.На нашій планеті сміття саме собою не утворюється  його не  залишають ні рослини,

 

2

ні тварини. Лише діяльність людини призводить до появи сміття. Цю проблему   можна подалати, лише зробивши зусилля  над собою. «Чисто не там, де прибирають, а там де не смітять»

    На Землі його стільки накопичилося, що видно навіть із космосу.

 

    4. Перегляд слайдів. (фото про сміття)

       (розташувати на дошці)

 

 Вчитель: Як ви гадаєте, що є лідерами серед сміття? (папір,пластик,пластикові пакети, харчові та металеві відходи) Правильно. Молодці!

- А чому їх так багато? (Вони повільно розкладаються природним шляхом.)

Так, для розпаду концервої банки має пройти – 100 років

- пластикової пляшки – 400 років

- скляної -  1000 років.

В Україні протягом року кожен мешканець купує приблизно 180 пластикових пакетів, які потім викидаються на смітник.

- Що ви можете зробити, щоб зменшити кількість сміття?  (Думки дітей)

(із непотрібних речей зробити щось потрібне, зменшити кількість відходів, розподіляти відходи (сортувати), і т.д.                                                                                                                                                                                                                                 

    5.Гра «Відсортуй відходи»  (робота в групах)

Із сміття можна зробити корисні речі.Але тоді, коли воно посортоване,

 

тобто розділене. Тоді це буде не сміття, а сировина для чогось нового. Людство вже працює над цією проблемою.У містах вже зявляються спеціальні баки для різного виду сміття.

Вчитель:  Ви маєте зараз об’єднатися в групи  за кольорами   ( даю можливість вибрати колір) по 5 чоловік

Перед вами баки. (на дошці розташовані баки: ПАПІР,ПЛАСТИК,СКЛО)Треба помістити відходи в певний бак. Спочатку все розгляньте;

Молодці! Ви впорались з цим завданням і знаєте вже, як сортувати відходи.

 

6.Робота над твердженнями.

Визначити твердження з якими погоджується  (так, ні)

Робота в парі

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

1.Найбільше засмічують планету пластикові й паперові відходи    (так)

2.Харчові відходи придатні  для

  вторинного  використання  (так)

3.Відходи з металлу розкладаються

 дуже швидко    (ні)

4.Ощадливе використання  паперу зберігає жи ття дерев   (так)

 

7.Із сміття можна виготовляти корисні речі

 (так)

5.Для нашої країни не   існує проблеми засміче ння    (так)

 

8. Кожна людина може  зменшити кількість від- ходів  (так)

6.Чим більше буде смітезвалищ, тим чистішою   буде

 планета   (ні) 

 

9.Щодня купувати нові  іграшки, щоб з часом викинути їх, - це розум-  но.  (ні)

 

 

 

 

 

 

 

  • сортувати сміття;
  • створювати заводи по переробці сміття;
  • створити сучасні очисні системи для стічних вод на підприємствах;
  • використовувати нову техніку;     
  • штрафувати за викинуте сміття;
  • надавати друге життя непотрібним речам;
  • організовувати суботники;

виготовляти спеціальні ємкості для сміття;                                                                                                                              

7.Вправа руханка «Хто швидше»

Одному важко завжди знайти рішення.Завжди краще, коли поряд є плече товариша, друга.               Слухайте уважно завдання.

-побудуйте коло, трикутник, букви:  Т,Л,Н, об’єднайтесь по   2,3,4,5.

 

 

8. Вправа «Перевтілення»

Вчитель: У мене є кошик, в якому є предмети, які перестали бути потрібними, тобто вони перетворились на сміття. І їх збираються викинути. Пофантазуйте: якби я був …., я хотіла б, щоб з мене зробили… (підставку для книг, годівничку, і т.д.)

 

9. Лист інопланетянам

Зявляється хлопчик інопланетянин. (Лунає мелодія) 4

Вітаю всіх на планеті Земля. 

Виникла екологіяна проблема – заміченості, яка актуальна на сьогодні. Людство перестало бути господарем у своєму домі. Викинути сміття стає звичним і перетворюється на погану звичку. За статистикою Україна посідає перше місце в Європі за кількістю відходів і є лідером по кількості онкохворих та хворих на алергію і серцево- судинні захворювання. Всесвіт стурбований. Ваша планета почала тмяніти. Покриватися брудом та сміттям. До вас звертаються інопланетні екологічні служби. Вони стурбовані таким становищем і просять розпочати масштабну компанію по ліквідаціі сміття.

 

 Лист

 Учень. Ми, підростаюче покоління. Яке дбає про своє здоров’я, своє  майбутнє, та майбутнє всієї планети хочемо надати свої пропозиції, щоб зменшити кількість сміття:

            Пропозиції:

  •      
  • проводити постійно агітаційну роботу;

 

Хлопчик-інопланетянин – Я дуже радий, що ви не залишаєтесь осторонь цієї проблеми і не байдужі до проблем вашої планети.

Учень: Залишайся з нами. Добре, але не надовго.

 

ІІІ. Заключна частина.

1.Вправа «Очікування»

- Чи справдились ваші очікування?

Вчитель дає в руки глобус. Діти передають його із рук в руки  говорячи слова.          Мої очікування справдились, я буду…. ,я не буду….

       - розповідати друзям про проблему «сміття»;

       - надавати друге життя старим речам;

       - зменшу кількість відходів;

       - використовувати відходи повторно;

       - приймати участь в субботниках;

       - допомагати сортувати відходи;

       - дбати про порядок у класі;

       - смітити у лісі;

       - викидати обгортки на вулиці;

       - кидати обгортки від цукерок;      

       - кидати сміття в річку;

 

Вчитель: Доторкнувшись долоньками до нашої планети ви зігріли її своїм теплом. Я впевнена, що ми разом зможемо зробити нашу Землю щасливою, щоб вона завжди посміхалася.

Лунає пісня «Україна – це ми!»

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гірняк Олександра
    Гарно придумані завдання, нема нічого зайвого від початку і до кінця. Суперцікаво. Я вражена доступністю матеріалу для дітей. Хотілося би якнайбільше таких уроків.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
2585
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку