Урок з природознавства " Комахи"

Про матеріал
Формувати уявлення учнів про комах; учити називати істотні ознаки комах, будову різних видів комах; продовжити формування навички класифікації тварин за групами; розвивати мовленнєві навички, мислення, увагу, спостережливість, уміння порівнювати; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

ТЕМА:                      Комахи

 Мета уроку: формувати уявлення учнів про комах; учити називати істотні ознаки комах, будову різних видів комах; продовжити формування навички класифікації тварин за групами; розвивати мовленнєві навички, мислення, увагу, спостережливість, уміння порівнювати; виховувати любов до природи.

 
ТИП УРОКУ:  відкриття нових знань
 

ХІД УРОКУ:

І Організація класу

  1. Психологічна розминка

Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові!

 

    Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.

Поверніться один до одного та побажайте щось від всього серця.

 

Ми починаємо урок, а на уроці ми…

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

  1. Фенологічні спостереження.

Що б розпочати урок нам потрібні повідомлення синоптиків.  Чергові нашого класу допоможуть нам заповнити наш календар погоди. Разом з ними ми відповімо на такі питання:

-        Яка  пора року?

-         Який місяць?

-         Яка температура повітря?

-         Що ви можете сказати про стан неба?

-         Чи є опади? Які?

-         Чи є вітер? Визначте його напрямок.

-         Чи спостерігали якісь інші явища?

 ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Давайте з вами пограємо в гру “розповідаємо разом”. 

У кого м’ячик той розповідає, що пам’ятає з попереднього уроку і передає його іншому.

1. Словникова робота.

Всі ми знаємо гру дешифрувальшик. Давайте розшифруємо слова та пояснемо їх значення.

(Ссавці, флора,фауна.)

 От і чудово тож ми продовжуємо вивчати тварин і сьогодні познайомимось із новими його представниками.

ІІІ Актуалізація опорних знань

Дослідники мої, розгадайте ребус та скажіть про кого йдеться.

Картинки по запросу картинка коза    з = м          

 

Комахи - одні з перших живих істот, які з’явилися на Землі, більше 400 млн років тому. З тих пір вони пережили п’ять масових катаклізмів і виявилися більш живучими, ніж тіранозаври.                                                                                                                                   Учені налічують більше 250 мільйонів різних комах. Майже 170000 видів метеликів, понад 8000 з них поширені в Україні. Найгарнішими, без сумніву, є денні метелики. А чи знаєте ви , що більшисть метеликів - нічні?

- Давайте згадаємо, що нам вже відомо про комах?

У кожного з них по шість ніг. Тіло поділяється на голову, груди й черевце. У декого з них є одна чи дві пари крил. Багато з них відкладає яйця, з них вилуплюються лічинки.  Лічинки перетворюються на лялечок, лялечки на дорослих … КОМАХ.

Будова комах

Тіло цих істот покрите своєрідним скелетом, хітиновою оболонкою. Вона ділиться на голову, груди, черевце. Головний орган чуттів – рот, який знаходиться в головній частині. У них є вусики, а деякі види мають навіть хоботок. Очі комах відрізняються від очей інших тварин. Вони короткозорі, хоча відмінно визначають колір і бачать рух. Кінцівки розташовані на грудях і всього у них 6 пар лап. Причому лапки не тільки допомагають їм пересуватися. Ними комахи збирають пилок, полюють і здійснюють стрибки, плавають або відчувають звуки. Черевце характеризується тим, що там знаходяться внутрішні органи. У комах є крила, і більшість видів можуть літати.

Де живуть комахи? Комах можна зустріти практично скрізь, крім морів. Вони люблять селитися на луках, болотах, в горах, лісі та в будинках людей. Розмноження комах За способом розмноження виділяють 2 групи комах: З яйця з’являється личинка, яка вже нагадує дорослу комаху. Личинка спочатку стає лялечкою, а потім перетворюється на дорослу комаху.

Чим харчуються комахи? Залежно від харчування виділяють: рослиноїдних комах Вони вживають в їжу рослини і їх сік, пилок. Наприклад: палочник, цикади, бджоли, тля. хижих комах Вони вживають в їжу інших комах, личинок. До них відносять: богомола, сонечко, жужелицю, бабку. всеїдних комах Вони вживають в їжу рослини, кров, інших комах, залишки життєдіяльності. До них відносять: цвіркуна, комарів, мошок, гедзів, жука гнойовика.

 Цікаві факти про комах

У мурашки по відношенню до тіла найбільший мозок серед усіх живих істот.

Комарі особливо люблять пити кров людей, які недавно вживали в їжу банани. Життєдіяльність бабки становить 24 години. Кліщі можуть нічого не їсти 10 років. У коника кров білого кольору. У бджіл по два шлунка: для меду і для їжі.

Тарган може 9 днів жити без голови.

 

Прийшов час фізкультхвилинки.

 

 Зараз ми пограємо в гру “ уяви себе іншим” або “уяви себе комахою”. Ми розділемося на 3 групи і будемо представляти комах.

Тепер нам треба зайнятися  кросвордом, питанням є загадка.

Летить – пищить,
Сяде – мовчить.
Хто його вб’є, -
Свою кров проллє.
(Комар)


* * *
Прилетів комарик
І приніс ліхтарик,
Щоб стежину відшукати,
Та у лісі не блукати.
(Світлячок)


* * *
Ця комашка-розумашка
І працює дуже важко.
В земляну свою хатинку
Тягне довгу соломинку.
(Мурашка)

Хто літає над лужком
Наче вертоліт,
За пальне поп'є нектар
Й знову у політ?
(Бабка)


* * *

Наче птиця, крила має,
Все літає та співає:
- Я медок вам наношу,
Не чіпайте, бо вкушу!
(Бджілка)


* * *
Хоч не олень – роги має,
І не птиця, а літає.
Чорний-чорний, а не крук,
Це малий, моторний ...
(Жук)


* * *
По травичці він стрибає
І сюркоче, і співає,
Заливається, як дзвоник,
Називають його ...
(Коник)


* * *
Прилетіла цокотуха,
Щось торочить понад вухом.
Всім набридла байка ця
Без початку і кінця.
(Муха)


* * *
Навесні барвиста квітка
На галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
Враз знялась і полетіла.
(Метелик)

Затишна моя хатинка -
Непомітна павутинка.
Гляньте, скільки ниточок!
А господар - ...(павучок).

     Скажіть багато ми вже знаємо про комах? Тож прийшов час вправи “поговоримо”. У кого м’ячик той розповідає те що його вразило або що запам’ятав на сьогоднішньому уроці і передає його іншому.

(Міркування учнів)

 VІ. Підсумок уроку.

Рефлексія

 — Що вразило тебе найбільше?

  Про що ти хотів би розповісти своїм друзям?

 V. Домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку