Працюю на 4 класі
Урок - тренінг
Тема: «Як правильно харчуватися, щоб бути здоровим».
Мета: ознайомити учнів із складовими їжі та їх значенням для організму дитини; розвивати вміння та навички складати раціон харчування; виховувати бажання рости здоровими.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні:
Обладнання і матеріали: правила роботи на уроці (смайлики), м`яч, маркери, картки з продуктами , які містять вітаміни, плакат «Меню на тиждень», картки для об`єднання,проектор.
Орієнтовний план
Частина уроку |
Час |
Вступна частина |
5 хв |
Основна частина |
25 хв |
Заключна частина |
5 хв |
Хід уроку
І Вступна частина
Пролунав гучний дзвінок
Всіх запросий на здоров`я – урок .
Тож і ми часу не гаймо,
Урок здоров`я починаймо.
Оригінальне привітання: вправа «Якби я був їжею,то був би….» . Учні пояснюють свою відповідь.
2) Правила роботи на уроці.
-Для того, щоб краще засвоїти матеріал та продуктивно попрацювати давайте пригадаємо правила роботи на уроці. В цьому нам допоможуть Смайлики. (Вчитель демонструє Смайлики, діти називають правило).
Правила роботи на уроці:
- бути активними;
- уважно слухати;
- не перебивати;
- правило піднятої руки;
- допомагати один одному;
- посміхатися;
- радіти успіхам своїм та інших;
- вимкнути телефон.
-Ми повинні пам`ятати ці правила впродовж усього уроку.
ІІ Основна частина
-А для чого ж нам потрібні знання про те, яка їжа корисна, як правильно харчуватися?(Щоб не хворіти, почуватися бадьорими, сильними ,красивими)
- Не можна обійтися без їжі. Вона дає енергію для життя. Ви зростаєте і розвиваєтесь. Також дуже багато рухаєтесь, тому ваш організм потребує поживних речовин більше, ніж організм ваших батьків чи інших дорослих, хоча вони і більші за вас. Але це не означає, що ви повинні їсти у двічі більше за них. Щоб бути спритним і витривалим, добре вчитися, щоб працювати і відпочивати — потрібно знати те, що корисно їсти, а що ні. Все, що ти з'їдаєш, органи травлення переробляють і перетворюють на будівельний матеріал для кісток і м'язів.
Просто їжа повинна бути різноманітною: молоко, сир, яйця, м`ясо, риба, фрукти та овочі.
Обов`язково треба їсти яблука , моркву: в них багато вітамінів. Але, щоб зберегти міцне здоров`я, треба не просто споживати їжу. Харчуватися потрібно правильно, тобто дотримуватися гігієни, режиму харчування та обов`язково займатися спортом.
Перегляд відеоролика «Здорова їжа для дітей» . https://www.youtube.com/watch?v=NI3y86qg0h8
Запропонувати учням стати по колу.
-За допомогою своїх рук ми прослідкуємо шлях хліба від лану до столу. -Спочатку треба посіяти зерно( виконують рухи, імітуючи сіяння зерна).
-Зерно росте і наливається (тягнуться до сонечка),а потім його жнуть і молотять (імітують відповідні рухи), борошно просіюють (виконують рухи, імітуючи просіювання борошна) і додають дріжджі, сіль та цукор. Все це розчиняють у теплій воді і добре вимішують тісто(виконують рухи, імітуючи вимішування тіста). Вимішане тісто накривають рушником (присідають, накриваючи руками голову) і ставлять в тепле місце, щоб підійшло. Коли тісто добре піднялось у формі (поступово піднімаються), ставимо в духовку і печемо, поки хліб добре зарум’яниться (учні підстрибують). Хліб-готовий.
6)Робота в групах
Рухлива гра «Фруктовий коктейль»
(Кожна дитина отримала картку із зображенням фрукта.За командою вчителя, учні об`єднуються у групки названих коктелей. -Банан, лимон, апельсин….)
Об`єднати учнів в 5 груп.Кожна група на свій день тижня складає меню з урахуванням усіх необхідних організму поживних речовин.Презентація меню.
7)«Заборонений продукт» Гра так чи ні. Використовуємо цеглинки Lego. Для «так» - зелена, для «ні» - червона.«Чіпси, кока-кола, морква, риба….».
ІІІ Заключна частина
1)Зворотній зв`язок.
-Що найбільше сподобалось на уроці?
2) Прощання Гра «Віночок здоров`я»
Учні стають у коло і по черзі кладуть руку на плече товаришеві, називають усі слова, що мають відношення до здоров`я.(Їжа,раціон,спорт,активність…)