Урок - тренінг "Значення бактерій у природі та житті людини"

Про матеріал
Урок містить як науковий, так і народознавчий матеріал про бактерії, їхнє значення в природі та житті людини. Може бути використаний для проведення урока з даної теми, або в позакласній роботі.
Перегляд файлу

Біологія  6 клас                                                       Вчитель Федорченко Н.П.

Тема: Значення бактерій в природі та житті людини.

Мета:  Вивчити яке значення мають бактерії в житті людини та в природі, з’ясувати як уберегтися від зараження на бактеріальні хвороби, визначити, як відбуваються живлення та розмноження хвороботворних бактерій. Виховувати екологічну культуру, формувати цілісні уявлення про природу і навколишній світ як сферу життя, виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.  Розвивати в учнів логічне мислення, пам’ять, спостережливість,  вміння працювати з підручником,

Метод проведення уроку: тренінг.

Хід уроку:

  1. Завдання тренінгу.

«Приваблива мета» В давнину в посуд з молоком вкидали жабку «холодушку». Для чого?

Сьогодні на уроці ми вивчимо яке значення мають бактерії в житті людини та в природі, з’ясуємо як уберегтися від зараження на бактеріальні хвороби, визначимо, як відбуваються живлення та розмноження хвороботворних бактерій

2. Домовленість про правила тренінгу.

3. Очікування учасників

4.Знайомство.

Називаємо своє ім’я і за першою буквою імені характеризуємо себе.

Наприклад: Наталія – надійна.

5.Гра «Допоможи Дюймовочці»

Допишіть речення.

   1.Клітина бактерії складається з:___________

         2.Бактерії за способом живлення  – це__________

3. За формою клітини бактерії бувають _______

  1. Сапротрофи – це організми, які живляться _____
  2. Паразити – це організми, які живляться ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________
  3. Бактерії розмножуються ___________.

ІІІ. Вивчення матеріалу нової теми.

  1. Робота в парах. Прийом «Квітка»

Кожна пара відриває аркуш паперу «пелюстку квітки», на якій написані завдання: знайти в підручнику і опрацювати

  1. Грунтові бактерії.
  2. Азотфіксуючі бактерії.
  3. Очищувачі водойм.
  4. Бактерії в кишечнику людини (кишкова паличка), в кишечнику тварин.
  5. Молочнокислі, маслянокислі, оцтовокислі бактерії.
  6. Бактерії гниття
  7. Хвороботворні бактерії
  1. «Світ у вікні»

Перегляд презентації «Бактерії»

6. Руханка.

7. Робота в групах.  Прийом «Шпаргалка»

Клас ділимо на  групи.  Кожна група, працюючи з підручником та розданим текстом, готує шпаргалку на задане питання. Доповідач, якого визначать кубиком, при відповіді зможе користуватися шпаргалкою.

Завдання:

Як хвороботворні бактерії потрапляють в організм?.

Як запобігти бактеріальним захворюванням?

8.Завершення тренінгу.

Що ви нового дізналися? Що вам дало це заняття?

9. Вправа «Подаруй посмішку»

Учасники стають по колу, вимовляють: «Я бажаю собі і всім… і дарую посмішку»

10. Додому:  опрацювати відповідний параграф підручника.

 

docx
Додано
19 січня 2023
Переглядів
311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку