Урок-вікторина для учнів 2 класу
(Науково-педагогічний проєкт «Інтелект України»)
Тема. Колообіг води в природі за мотивами казок
Мета. Організувати дослідження особливостей води як речовини, станів води , пароутворення та конденсації.
Продовжити формування навичок раціонального читання , аналізу художнього твору.
Формувати навички спілкування, уміння передавати та сприймати інформацію, аналізувати її.
Розвивати творчі здібності учнів, самоповагу та впевненість у собі.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Слайд 1 (Презентація)
- Що ви уявляєте , коли чуєте слово «вода» ? Напевно, океан , чи море , або воду в пляшці, туман, краплину дощу, калюжі …
- Прогуляймося по калюжі разом з Наталією Май під пісню «Кап-Кап».
ІІ. Ознайомлення з темою уроку
Слайд 3
-Ви вже знаєте , що вода найпоширеніша речовина на планеті Земля. Вона постійно переміщується та змінює свій стан. Нагрівається, перетворюється на пару й підіймається вгору. Охолоджується, перетворюється на крапельки води , утворює хмару. З великих хмар іде дощ , чи сніг. Вода знову потрапляє на поверхню землі, поповнює водойми. Цей процес ми називаємо колообігом води в природі. А де найбільше випаровується води?
ІІІ. Вікторина
- Виявляється вода може подорожувати не тільки в матеріальному світі. Сьогодні провести дослідження « колообігу води» в казках нам допоможе одна чарівна мешканка казкового моря.
Слайд 4, 5
Ганс Крістіан Андерсен, «Русалонька»
-Русалонька теж захотіла приносити людям радість і полегшення. Зараз вона запрошує і нас в подорож на одній із Хмаринок.
Слайд 6
Малюємо Хмаринки - мандрівниці
Слайд 7,8
- Русалонька добре знала , що кораблі ходять по воді. А цей корабель летів до хмар . Можливо героям цієї казки потрібна її допомога?
Українська народна казка «Летючий корабель»
Хто ж з друзів приніс цілющу воду?
Ребус. Скороход
Слайд 9
-Полетіла морська царівна далі і побачила чоловіка , який не міг пити. Напоїти його?
Українська народна казка «Батькова наука»
-Хто ж вилікував чоловіка?
Слайд 10
-Почула пісню про бідолашну козу , яка теж нічого не пила. Ось хто потребує її допомоги!
Українська народна казка «Коза-дереза»
-Чи потрібно жаліти цю тварину?
Слайд 11
-Тут північний вітер підхопив хмаринку . Наша героїня почала замерзати і перетворилася на сніжинку.
Ганс Крістіан Андерсен, «Снігова королева»
-І в цій казці не знадобилася допомога Русалоньки.
Слайд 12
-Вітер з північного помінявся на південний. Знову Русалонька стала краплинкою і захотілося їй зупинитися та відпочити на воді.
Фізкультхвилинка
Віршована казка Ганни Чубач «Черепаха АХА»
Слайд 13, 14
-Побачила Краплинка-Русалонька, що тут і без неї все гаразд. Згадала, що рослини на городі дуже чекають дощу.
Пісня «Ходить гарбуз по городу»
-Живі , бо вчора Чарівна Хмаринка напоїла нас дощем.
Слайд 15
-Наша Краплинка- Русалонька вже летіла вниз, впала і просочилася в землю. Темно. Але хто це розмовляє?
Ганс Крістіан Андерсен, «Дюймовочка»
-Хто допоміг Дюймовочці?
Слайд 16
-Русалоньку підхопив підземний потік води. Через деякий час вона знову почула , що хтось гірко плаче.
Арабська народна казка «Аладдін і чарівна лампа»
-Джин визволив Аладдіна з підземелля.
Слайд 17
-Підземний потічок виніс Русалоньку до річки. Там вона хотіла врятувати окуня від щуки , та це зробила князівна. Морська царівна захотіла додому, але ця водойма менша за її дім.
Українська народна казка «Ох»
Слайд 18
- Ця водойма ширша , але це знову не її дім.
Шарль Перро, «Кіт у чоботях»
Слайд 19
- Нарешті наша мандрівниця прибула до моря. Вона побачила, як радісно обіймають одинадцять братів свою сестру.
Ганс Крістіан Андерсен, «Дикі лебеді»
Слайд 20
- Русалонька згадала своїх сестер.
ІV. Підсумок
Дидактична гра "Кола на воді»
Правило гри.
Діти вибирають слово. Воно записується на дошці стовпчиком. На ці букви добираються нові слова, до слів - речення. На основі отриманих результатів складають оповідання, казку, веселу історію, вірш.