Урок - вікторина "Колообіг води в природі за мотивами казок"

Про матеріал
Урок для дітей другого класу ( Науково- педагогічний проєкт "Інтелект України" ) на закріплення теми "Колообіг води в природі". На уроці проводиться дослідження особливостей води як речовини , станів води. Пароутворення та конденсація на прикладах епізодів з казок.
Перегляд файлу

                   Урок-вікторина для учнів 2  класу

      (Науково-педагогічний проєкт «Інтелект України»)

 

Тема. Колообіг води в природі за мотивами  казок

Мета. Організувати дослідження особливостей води як речовини, станів води , пароутворення та конденсації.

 Продовжити формування навичок раціонального читання , аналізу художнього твору.

 Формувати навички спілкування, уміння передавати та сприймати інформацію, аналізувати її.

Розвивати творчі здібності учнів, самоповагу та впевненість у собі.

                                       Хід уроку

І.  Мотивація навчальної діяльності

Слайд 1   (Презентація)

- Що ви уявляєте  , коли чуєте  слово «вода» ? Напевно, океан , чи море , або воду в пляшці, туман, краплину дощу, калюжі …

 - Прогуляймося по калюжі разом з Наталією Май під пісню «Кап-Кап».

ІІ. Ознайомлення з темою уроку

Слайд 3

-Ви вже знаєте , що вода найпоширеніша речовина на планеті Земля. Вона постійно переміщується та змінює свій стан. Нагрівається, перетворюється на пару й підіймається вгору. Охолоджується, перетворюється на крапельки води , утворює хмару. З великих хмар іде дощ , чи сніг. Вода знову потрапляє на поверхню землі, поповнює водойми. Цей процес ми називаємо колообігом води в природі. А де найбільше випаровується води?

ІІІ. Вікторина

- Виявляється вода може подорожувати не тільки в матеріальному світі. Сьогодні провести дослідження « колообігу води» в казках нам допоможе одна чарівна мешканка казкового моря.

Слайд 4, 5

Ганс Крістіан Андерсен, «Русалонька»

 -Русалонька   теж захотіла приносити людям радість і полегшення. Зараз вона запрошує і нас в подорож на одній із Хмаринок.

Слайд 6

Малюємо Хмаринки - мандрівниці

Слайд 7,8

- Русалонька добре знала , що кораблі ходять по воді. А цей корабель летів до хмар . Можливо героям цієї казки потрібна її допомога?

Українська народна казка «Летючий корабель»

Хто ж  з друзів приніс цілющу воду?

Ребус.  Скороход

Слайд 9

 -Полетіла морська царівна далі і побачила чоловіка , який не міг пити.   Напоїти його?

Українська народна казка «Батькова наука»

-Хто ж вилікував чоловіка?

Слайд 10

 -Почула  пісню про бідолашну козу , яка теж нічого не пила. Ось хто потребує її допомоги!                              

Українська народна казка «Коза-дереза»

 -Чи потрібно  жаліти цю тварину?

Слайд 11

 -Тут північний вітер підхопив хмаринку . Наша героїня почала замерзати і перетворилася на сніжинку.

Ганс Крістіан Андерсен, «Снігова королева»

-І в цій казці  не знадобилася допомога Русалоньки.

Слайд 12

 -Вітер з північного помінявся на південний. Знову Русалонька стала краплинкою і захотілося їй зупинитися та відпочити на воді.

Фізкультхвилинка

Віршована казка Ганни Чубач «Черепаха АХА»

Слайд 13, 14

-Побачила Краплинка-Русалонька, що тут і без неї все гаразд. Згадала, що рослини на городі дуже чекають дощу.

Пісня «Ходить гарбуз по городу»

-Живі , бо вчора Чарівна Хмаринка напоїла нас дощем.

Слайд 15

 

 -Наша Краплинка- Русалонька вже летіла вниз, впала і просочилася в землю. Темно. Але хто це розмовляє?

 

Ганс Крістіан Андерсен, «Дюймовочка»

  -Хто допоміг  Дюймовочці?

 

Слайд 16

 

 -Русалоньку підхопив підземний потік води. Через деякий час вона знову почула , що хтось гірко плаче.

Арабська народна казка «Аладдін і чарівна лампа»

 -Джин визволив Аладдіна з підземелля.

 

Слайд 17

 

 -Підземний потічок  виніс Русалоньку до річки. Там вона хотіла врятувати окуня від щуки , та це зробила князівна. Морська царівна захотіла додому, але ця  водойма  менша за її дім.

Українська народна казка «Ох»

Слайд 18

 

- Ця водойма ширша ,  але це знову не її дім.

Шарль Перро, «Кіт у чоботях»

 

Слайд 19

 

 - Нарешті наша мандрівниця  прибула до моря. Вона побачила,  як радісно обіймають одинадцять братів свою сестру.

Ганс Крістіан Андерсен, «Дикі лебеді»

 

Слайд 20

 

- Русалонька згадала  своїх сестер.

 

ІV. Підсумок

 

      Дидактична гра "Кола на воді»

Правило гри.

      Діти вибирають  слово. Воно записується на дошці стовпчиком. На ці букви добираються нові слова, до слів - речення. На основі отриманих результатів складають оповідання, казку, веселу історію, вірш.

docx
Додав(-ла)
Шитєєва Ніна
Додано
15 жовтня
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку