Діти узагальнюють знання про речення, розвивають мовлення, орфографічну грамотність, виховується любов та повага до символів українського народу.
Урок віночок 2 клас.
Тема: Повторення вивченого про речення.
Мета: узагальнити знання учнів про речення, розвивати мовлення, орфографічну грамотність, виховувати любов та повагу до символів українського народу.
Хід уроку.
Організація класу.
Хвилинка каліграфії.
Гра «Збери слово» Н В І К О (вінок)
Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми повторимо і узагальнимо все, що вивчили про речення. Та урок у нас буде не зовсім звичайним, у нас урок – віночок.
Український віночок – не просто краса, а й оберіг, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже, душу зцілює. Звичай плести віночок прийшов до нас із давнини. Наші прабабусі знали різні секрети: як плести і коли, як зберігати квіти у вінках.
Наші дівчатка на сьогоднішній урок теж принесли віночки. Але одягнути ви їх зможете лише тоді, коли виконаєте всі завдання.І , поступово, виконавши їх, ми будемо дізнаватися, з яких квіточок плетуть віночки.
Повторення матеріалу.
Індивідуальна перевірка:
Скласти речення зі словом ВОЛОШКА, підкреслити головні слова в реченні.
Фронтальна перевірка. Гра « Мікрофон»
Які види речень ми вивчили?
Яке речення називається розповідним?
Яке речення називається питальним?
Яке речення називається спонукальним?
У віночок вплітається волошка (на дошці прикріплюється малюнок волошки). Це краса і велич неба – це символ людського прозріння. Волошка – це лікарська рослина. Відвар з неї п’ють при сильному кашлі.
Щоб дізнатися , яку ще квітку вплітають у віночок, ми з вами напишемо невеличкий диктант.
Диктант.
Марійка гарно танцює. А ти бачив маленьку пташку?Котися , віночок, по широкому полю.(розбір кожного речення)
Підкресліть першу букву в першому слові в кожному реченні, і ми дізнаємося про наступну квітку у віночку. (мак)
Так, це мак. (малюнок мака) Мак у віночку – це символ боротьби українського народу за волю. Майже, кожна людина втрачала когось рідного у борні і процвітала пролита кров маковою квіткою в українському віночку.
Робота з підручником.
Тепер попрацюємо з вправою 1. Ст.147 (підручник Захарійчука)
-читання і відповіді на запитання;
- списування першого речення; зв’язок слів у реченні.
А щоб Зоя не побоялася , ми їй подаруємо квіточку – барвінок (малюнок барвінка). Ця квіточка тягнеться до людської оселі. Взимку відвар барвінку п’ють від простуди. Влітку барвінком прикрашаютьсвятковий хліб, хати. З цих квіток плетуть весільні віночки. Цілий рік шанують барвінок, вважаючи його символом життя.
Фізкультхвилинка.
Робота в парах.
За схемами поширити речення: (малюнок ромашки)
І--- --- . І--- --- --- .
Отже, ви здогадалися, що слідуюча квітка – це ромашка. Люди полюбляють цю квітку не лише за красу, а і за її лікувальні особливості. Ромашкою миють волосся, купають маленьких діток. Тому у віночку ця квітка – символ людської відданості, уміння бути корисною.
Робота в групі.
Відгадати загадки.
Ігр. Хто ж ті ягоди не знає
Від застуди їх приймає
На кущах вони висять
І як маків цвіт горять.
Тільки це не є малина
Що за ягода? (калина)
ІІгр. Я – привітний кущик
Весною білим цвітом зацвітаю,
Восени червоними ягодами вітаю,
Взимку птахів пригощаю. (калина)
ІІІгр. І червона й соковита,
Та гірка вона все літо
Припече мороз – вона
Стала добра і смачна. (калина)
Скласти речення зі словом калина (розповідне, питальне, спонукальне) (малюнок калини).
Підсумок уроку.
Ще квітка у віночку – це калина. Коли плели віночок, завжди старалися, щоб калина була в центрі віночка, бо калина – це символ краси і дівочої вроди, символ України.
Отже, ми всі завдання виконали, а це значить наші дівчатка можуть одягнути віночки.