Урок - змагання "Атмосфера"

Про матеріал
Даний урок відноситься до навчально - рольової гри. Ділові і навчально-рольові ігри допомагають в засвоєнні нвчального матеріалу, активізують інтелектуальну діяльність,сприяють глибшому усвідомленню інформації учнями,втіленню в практику педагогічного співробітництва.
Перегляд файлу

Тема уроку:  «Атмосфера»

Мета уроку:

Навчальна: узагальнити знання з теми; закріпити знання, уміння й навички; навчити учнів практично застосовувати здобуті географічні знання й користуватися іншими джерелами знань; тренувати в застосуванні одержаних знань в нестандартних ситуаціях;

Розвиваюча: розвивати допитливість учнів;сприяти підвищенню їхнього інтересу до навчання,розвивати логічне мислення,уміння нестандартного мислення;

Виховна: виховувати наполегливість учнів в досягненні поставленої мети, екологічну культуру, творчий підхід до навчання., працювати вколективі та приймати раціональні рішення., виховувати ділову активність.

Оцінювати стан природи і вплив на неї господарської діяльності людини, виховувати інтерес до предмета, бережливе ставлення до природи.

 

Тип уроку:  гра-змагання

 

 

Обладнання: фізична карта півкуль, презентації  виготовлені учнями.

 

 

Форми і методи роботи: робота в групах


ХІД УРОКУ

1. Організіційний момент

2. Вступне слово вчителя

Земля - унікальна планета Сонячної системи.Наша планета має особливу оболонку - скафандр , який захищає її від небезпечних космічних явищ.

- Як називається ця оболонка?

Сьогодні ми здійснимо подорож в космічний простір, перетнувши атмосферу. Але тільки команда зможе це зробити, яка виконає всі завдання конкурсів. Отже, на старті дві команди: „Мусони " і „Пасати ". Урок проведемо в ігровій формі. Будьте уважні, бо завдання будуть різноманітні, чергуватимуться в швидкому темпі, час для їх виконання відводитиметься дуже мало - 0,5-1 хв. За кожне вірно виконане завдання учень отримуватиме жетон. Від кількості жетонів в кінці уроку залежатиме  оцінка учня.

1 .Привітання команд .

2. Конкурс термінів.

Дайте визначення понять (4бали).

 

«Мусони»

«Пасати»

1.  Атмосфера.

2. Атмосферний тиск.

3.Клімат.

4. Атмосферні опади.

5.Ізотерми.

1.Погода.

2.Бризи.

3.Абсолютна вологість. 4.Хмари.

5.Синоптичні карти.

 


3. Бліц-турнір(10балів)

„Мусони "

„Пасати "

І.Який склад повітря?

І.Як змінеться температура повітря з висо­тою?

2.Як змінюється тиск з висотою?

2. Перелічіть основні показники погоди.

З.Які опади випадають із хмар?

3. Назвіть основні види хмар.

4.Які прилади і з якою метою застосовуються?

4.Які причини утворення вітру?

5.3 яких шарів складається атмосфера?

5. У яких одиницях вимірюється тиск?

б.Чому дорівнює нормальний атмосферний тиск?

б.Назвіть кліматотвірні чинники.

Т.Назвіть теплові пояси Землі.

Т.Коли спостерігається день веснянного рівнодення?

8. Коли в північній півкулі день найдовший?

8.Коли в північній півкулі день найкоротший?

9.Як називають різницю між найвищою і найнижчою температурою?

9.Які хмари найчастіше спостерігаються восени?

10.У якому тепловому поясі розташовані міста Київ, Бразиліа?

ІО.Яка пора року в Австралії, коли в Україні літо?

4.Математичний конкурс (6балів)

„Мусони"

„Пасати "

І.На висоті 8 км термометр показував – (-24° С). Яка температура була в цей час на поверхні Землі?

 

І.Яка температура повітря на висоті 3,5 км, якщо над морем вона дорівнює +20С?

2.На якій висоті перебуває літак, якщо за його бортом атмосферний тиск 360 мм рт.ст., а на рівні моря нормальний?

 

2. Атмосферний тиск над морем 760 мм рт.ст., у місті,яке розташоване недалеко від моря -730 мм рт.ст. На якій висоті розташоване місто?

 

 

6. Кліматичні рекордсмени.

Підготувати повідомлення про рекорди атмосферних явищ.

1.„Полюс спеки" на земній кулі знаходиться в Лівії (м. Тріолі). Тут термометр показує 58 °С у затінку. А в Північній Америці в Долині Смерті зафіксовано 57 °С. Тут настільки жарко, що ящірки, перебігаючи з місця на місце, перевертаються на спину й швидко перебирають лапками, щоб їх охолодити.

2. В 1983 році на антарктичній станції „Восток", була зафіксована найнижча на Землі температура (-89,2 °С), полярники, виходячи на такий мороз, одягають на обличчя марлеві маски та дихають через шланг, кінець якого, схований під одягом, що підігрівається елекрогрілкою.

На такому холоді бензин загустає та ріжеться ножем.Цей рекорд було подолано в 2013 році на японській станції «Купол Фудзі». Де зафіксовано температуру повітря –(-91,2)

3.Найвологіше місце на Землі.Найбільшу кількість опадів на Землі спостерігають на південних схилах Гімалаїв.Тут у містечку Черапунджі у середньому випадає 11000мм опадів на рік! А рекордна їх кількість становила 26461 мм!

Найбільш дощовим місцем на земній кулі є Гавайські острови, де 335 днів бувають з дощем.

4.Рекордно посушливими місцями, де опади майже не випадають, є пустелі Атакама, що в Південній Америці (до1мм за рік), та Сахара в Африці (до 5мм на рік)

  1. Поетичний конкурс Кожна команда цитує вірші, у яких зустрічаються поняття з теми „Атмосфера»

8.Екологічний конкурс

Кожна  команда презентує міні-проект «Як захистити атмосферу».

9. Конкурс  «Склади сенкан»

Скласти сенкан із словами: барометр,  плювіограф

10. Конкурс  «Юні синоптики»

  • 1 команда. Яку погоду приносять в Україну повітряні маси, що рухаються з Атлантичного океану влітку та взимку?
  • 2 команда. Якими можуть бути наслідки глобального потепління?

 

3. Підсумки уроку. Підрахунок балів. Оголошення підсумків. Виставлення оцінок.

А тепер заповніть карточку, яку ви отримали на початку уроку:

Моя оцінка

(мої успіхи та недоліки)

Мій настрій після сьогоднішнього уроку

 

Оцінка уроку (задовільно, добре, відмінно)

 

 

 

 

 

 

V.Домашнє завдання.

Повторити матеріал розділу. Скласти кросворд на тему «Атмосфера». Запропонувати свій проект «Як захистити атмосферу?».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Проньо Леся
    Дякую за розробку.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 квітня 2019
Переглядів
816
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку